Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ng0ofy

    KORREKTOR

    válasz Cathfaern #77 üzenetére

    Köszi a felvilágosítást. Én bringával közlekedem jellemzőn az úttesten. Nem a zebrán ugranak elém (: Aki addig elmegy még szét is néz (:

    Közben eszembe jutott, hogy mégis hogy oldják meg ennek a jogi szabályozását? Valaki már felvetette, hogy ki a hibás, ha mégis baj történik? Kit marasztalnak el, ki fedezi a biztosítást? Asimov meghalt, az USA-beli jogrendszer új dolgokra reagálásban impotens, mi lesz így velünk?

  • ng0ofy

    KORREKTOR

    válasz Cathfaern #81 üzenetére

    :W krokodil Dundee vagyok nem tudok semmit...

    Ez a jogosítvány kérdés is érdekes, én emberi ellenőrzés/beavatkozás lehetősége és megkötése nélkül ki nem engednék azért egy ilyet az utcára. Bekap egy vírust és kész...

  • tuser

    aktív tag

    válasz Cathfaern #92 üzenetére

    Szuper ... steril környezetben ... ahol mindenki ilyen kocsival jár, egy protokollt beszélnek, ...

    Valóságban pár extra változó :

    - Előttem, jobbra, balra lévő random autós ( mamika (no reflex), szöszi (de szépen villog az a kocsi), bömövös (há' ki ha nem én?), ügyeskedő/vagizó szuzukis (sok hülye betartja a kreszt, én még pont átérek a mentő előtt a piroson) )
    - Bicajos/motoros cikázik, mee' hááá' nekik "jogaik vannak" ... :(((
    - Kátyú/úthiba

    Na szóval ... szuper hogy a kocsi ki tudja totózni a legoptimálisabb S T E R I L megoldást egy órajelcikluson belül, de mivel nincs hatása a körülötte lévő változókra, így míg az ember legrosszabb helyzetben mérlegelhet hogy seggébe megy a mentő és elöl-hátul összetöri, vagy ő koccitja meg kicsit az előtte lévőt, s legalább az eleje megússza, esetleg jobb helyzetben bevállal egy esetleges gumicsere+tengelytörés kombót a kiváló minőségű útjainkon, addig az automata dömper csak néz ki a fejéből és szkennelgeti a környezetet hogy nincs é' valahol hiba a mátrixban, mivel a szándékos károkozást gondolom nem vennék jó néven a lehetőségek között. :))

    #94 lapa : Ez esetben a lényegét veszíti el. Egy üres kocsi kinek bimbammol ha az a feladat hogy jöjjön értem a belvárosba és elakad a hungárián ? Ha meg az utas vak/kiskorú/nagymami/... lehet, jobb lenne levitációs hajtóművel tervezni, vagy extra légzsákot berakni bimbamm helyett. :N

    [ Szerkesztve ]

    4 Tb, 7200 RPM, garis winyó van óccóé' eladóóó : http://goo.gl/bWrs3

  • ddekany

    veterán

    válasz Cathfaern #101 üzenetére

    Azért ezen a képen amit itt lefestettek a videókban valószínűleg sokat segített a marketing. Ha össze nem is tört semmit, azért lehet hogy néha voltak "érdekes" húzásai, mikor kapott pár mennyémá' dudát és beszólást...

    Amúgy ez, hogy de majd néha besegít az ember... Ha szinte mindig a gép vezetett helyette, tehát nincs gyakorlata, jobb ha nem segít be.

  • bambano

    titán

    válasz Cathfaern #116 üzenetére

    a másik oldalon, mivel nem tudod garantálni, hogy bugmentes lesz a program, az áll, hogy egyszer nagyon mellényúlnak és az összes autó karambolozni fog.

    például egy nyári-téli óraállításkor az árokba hajt az összes mozgásban levő autó.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Cathfaern #116 üzenetére

    Szerintem sem a programozási része miatt kell aggódni, viszont a nem önjáró autókkal közlekedő sofőrök, egyéb járművek és gyalogosok miatt annál inkább. Nincs az az algoritmus, ami kitapasztalhatná, sőt előre jelezhetné akár 100 év alatt 1 milliárd autóval is az emberi hülyeséget.
    Szerintem ezért nem szabadna ezeket emberek közé engedni, nem a kocsik esetleges hibái miatt, hanem pont az emberek hibái miatt. És ha valaki kisétál egy ilyen kocsi elé, mert nem lát csak néz, az meg elüti inkább, minthogy belerohanjon másik kocsiba még nagyobb balesetet okozva vagy elüssön fél tucat embert a járdán, de ki lesz a hibás? Először talán csak a kocsi tulajdonosa, gondolom én, de egy idő után bűnbakokat fognak keresni a gyártók vagy a programozók közt.

    (#117) bambano:
    "például egy nyári-téli óraállításkor az árokba hajt az összes mozgásban levő autó."
    Azért ez erős túlzás. A repülők sem potyogtak le idén sem és nem is fognak a következő átállításkor sem, ahogy nem volt gond tavaly, tavalyelőtt és azelőtt bármikor ezzel.
    Ezeknél még az is elképzelhető, hogy addig nem indul el, amíg a hőmérsékleti és időjárási viszonyoknak megfelelő gumi nincs rajtuk. Az hasznos lenne a mostani kocsiknál is.
    Továbbra sem hiszem, hogy a programozással lesz a gond, hanem a környezettel, az élő emberekkel, akik néha kiszámíthatatlanul fognak viselkedni.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • bambano

    titán

    válasz Cathfaern #123 üzenetére

    "Azért a 40 évvel ezelőti szoftverfejlesztési direktívákat ne hasonlítsuk a maihoz, nincs értelme.": két baj van ezzel a mondattal:
    - a raptor nem 40 éves technológia, nagyon nem
    - a 40 éves működött, az új nem. tehát volna értelme hasonlítgatni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Dany007

    veterán

    válasz Cathfaern #128 üzenetére

    Az se lenne tökéletes. Főleg ha véletlenül hozzáérsz. Én maradnék a gombnál. Amúgy ha jól láttam a videóban, akkor tényleg van benne egy nagy piros színű kerek vészleállító gomb? :D Csak mert ez így igen viccesen néz ki. Gondolom csak a tesztpéldánynál lesz ilyen randán megoldva.

    Mért amúgy később nem lenne semmi? Se kormány se pedálok? =/ Elgondolkodtató. Mert akkor lehet inkább egy korábbi generációt választanék. :) Nem feltétlenül azért mert az autóban és technikában nem bízok, hanem másokban. Más emberekben.
    Amúgy nem tudom volt-e ilyen, de azt sem lenne hülyeség tesztelni, hogy mit csinál az autó, ha mondjuk a szembejövő autós a béna. Képes elkerülni egy balesetet? Mondjuk autópályán (is).

  • Dany007

    veterán

    válasz Cathfaern #136 üzenetére

    "Vészleállító gombot meg kell nyomni, majd utána még bele is kell avatkozni... vészhelyzetben szvsz ez túl sok idő."

    Igazi vészhelyzetben tökmindegy. Ezt így vészhelyzetben csak akkor lehetne elkerülni, ha az utas / sofőr folyamatosan figyeli az utat és a környezetet - mintha vezetne -. Különben mindegy milyen gyorsan tud beavatkozni a helyzetet fel kell mérni, meg kell figyelni és utána reagálni rá. Ez meg már eleve túl sok idő.
    Márpedig ha ilyen "önjáró" az autó akkor a vezető biztos, hogy nem az utat figyeli, készenlétben ülve a beavatkozásra. Különben nem sok értelme lenne. Így viszont a helyzet felmérés miatt túl nagyra nő a reakció idő.

    A következő bekezdést jó ötletnek tartom! :K

    "A nagyobb sebesség őt annyira nem izgatja,"

    Ezzel viszont nem teljesen értek egyet. Habár a logika tényleg ezt diktálná. Hiszen egy sz.gép feldolgozási sebessége jóval gyorsabb, mint az emberé.
    Viszont pár éve láttam egy műsort egy magától fékező autóról. Illetve a technológiáról. A lényeg pofon "egyszerű", az autó felméri maga előtt a tárgyakat, viszonyítja az aktuális sebességéhez és ha úgy érzékeli, hogy már elkerülhetetlen az ütközés fékezés nélkül akkor ő maga belefékez! Amúgy ezt az autót ember vezeti meg minden, csak ilyen vészhelyzetben az autó képes magától belefékezni.
    Na a lényeg, hogy kipróbálták a rendszer 30-40km/h-s sebességnél kontra fal. (gumifal). És az autó sikeresen képes volt megállni a fal előtt. Viszont kipróbálták a rendszert 80-90km/h sebességnél is. Itt viszont már az autó belerongyolt a (gumi)falba. És nem azért mert nem fékezett vagy mert nem jól mérte fel a helyzetet. Hanem egyszerűen későn kezdett el fékezni. Tehát a nagyobb sebességnél kevesebb ideje maradt a számításokra. Túl nagy volt a késés a helyzetfelismerés és a reagálás között.
    Persze ez már vagy 3-4 éve volt. De ez alapján könnyen lehet, hogy a sebesség mégiscsak befolyásolja az autó reakcióidejét.

    Amúgy a dolog érdekes. Pártolom is az elképzelést. Csak szerintem a technika még nem áll olyan szinten, hogy minden lehetséges helyzetre tökéletes megoldást tudna adni. Illetve mindezt olyan pici helyen, ami belefér egy autóba.
    Pl mivan télen? Amikor az útburkolati jelek nem látszanak. Mondjuk 20-25 centis hóban amikor az útpadka se látszik nemcsak a felfestések. Ilyen esetben mi van a sávelhagyással? Mihez viszonyít a gép? Ja és mindezt meglehet spékelni azzal, hogy mondjuk este is van és szakad a hó.
    Na mindegy csak ilyen és hasonló kételyeim vannak még.

Új hozzászólás Aktív témák