Új hozzászólás Aktív témák

  • cintula187

    addikt

    Ez most olyan mintha kombinálták volna az április elsejét és a kickstarteren (vagy egyéb hasonló oldalakon) indított direkt bedölös fogom a pénzt és futok projekteket. :))

    Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

  • #06658560

    törölt tag

    "körülbelül 30 százalékkal hosszabb lejátszási időt és 30 százalékkal nagyobb dinamikatartományt kínálva."

    Lassabban fog forogni a rotor? Érzékenyebb lesz a pickup és a kar tehetetlensége csökken?

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz #06658560 #4 üzenetére

    Lassabban fog forogni a rotor? - vagy sűrűbben vannak a sávok.

    Azt nem értem, miért akarnak jobb hangminőséget, amikor az ember pont a hangja miatt hallgat bakelitet.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz macilaci78 #5 üzenetére

    Részemről annyira igaz, hogy a hangja miatt hallgatom (a hangulat mellett), hogy a CD-k sajnos a hangerőháború áldozataivá váltak, és a legtöbb esetben LP-re egyszerűen jobb minőségben veszik fel ugyanazt az albumot. Konkrétan mérhetően és érezhetően kisebb (de sajnos így se elég kicsi) dinamikus kompresszióval. (Ez a régebbi cédéknél és analóg hanglemezeknél még természetesen nem volt jelen. Pusztuljon aki kitalálta! )Volt hogy LP-ről vettem át CD-re egy albumot hogy a kocsiban tudjam hallgatni és jobb volt mint a gyári CD, pedig nincs stúdiófelszerelésem otthon. (Persze találkoztam már olyannal is, hogy teljesen ugyanaz volt a CD és az LP felvétel.)

  • Dagidög

    senior tag

    ..."a CD szép lassan megy ki a divatból" - persze, mivel a vinyllel szemben már online is elérhető rengeteg veszteségmentes digitális hanganyag.

  • #16939776

    törölt tag

    Ebből hatalmas összeget lehet összetalicskázni: kell egy +,Pro,Ultra,Platinum,Diamond... utótag a HD mögé, és mesterségesen avultatni lehet, a már eladott korongokat.

    Zseniális! :C

  • SZKEBE75

    senior tag

    A jelenlegi lemezek minőségét is csak igen kevés rendszer tudja maximálisan kihasználni.A hang felvételek,az utòmunkák és a lemeznyomás már régen nem az a minőség mint 30-40 évvel ezelőtt.Nem beszélve a forgalmazott készülékekről.

    pc/N100DC-MZ/X-JCAT-MZ/X-Daphile--RME ADI 2 DAC fs-MZ/X---Focal Alpha 50 Evo---IE 900 -- viablue

  • Pro Koryak

    addikt

    De így sokkal többet lehet majd kérni az LP-ért, megint.
    Amúgy is aranyáron adják...

  • ZnVjaw0K

    tag

    Először azt kéne megoldani, hogy a lemezek mellé ne csomagoljanak be 10 deka port, hogy amikor az ember rituálisan kibontja az aranyáron vásárolt lemezt, ne takarítással kelljen kezdeni, hanem zenehallgatással.

  • rii

    nagyúr

    a cd azért veszett ki az LP-hez képest mert az LP-nek van hangulata a CD-nek nincs
    a CD digitális az LP analóg ...
    namármost -szerintem- egy lossless lejátszára képes Hi-Hi komponens tudja azt a minőséget amit a CD ... és nem csak 60 percet .... szóval a CD digitális, és digitálisan ha be lehet tenni 500 óra zenét, akkor minek cserélgesse 60 percenként

    ( és persze sok olyan ember is hallgatott CD-t, és tért át más lejátszóra a CD helyett, aki a váltással bekövetkező minőségromásról nem is tud (telefont tesznek fel az erősítőre 128 kbit-es MP3-al) )

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • SZKEBE75

    senior tag

    válasz rii #15 üzenetére

    Egy valóban jó cd lejátszó hangját nem könnyű megközelíteni hálózati lejátszó + dac kombóval.hiába a számháború a bitek között.

    pc/N100DC-MZ/X-JCAT-MZ/X-Daphile--RME ADI 2 DAC fs-MZ/X---Focal Alpha 50 Evo---IE 900 -- viablue

  • Chp

    őstag

    válasz rii #15 üzenetére

    "telefont tesznek fel az erősítőre 128 kbit-es MP3-al"

    Büntetném. :DDD

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz SZKEBE75 #16 üzenetére

    Egy jó CD lejátszó = kb majdnem akármilyen gagyi CD meghajtó + egy jó DAC, közös dobozban, szép feliratokkal

  • SZKEBE75

    senior tag

    válasz ZnVjaw0K #18 üzenetére

    Nem,nem erre a kategóriára gondoltam.

    pc/N100DC-MZ/X-JCAT-MZ/X-Daphile--RME ADI 2 DAC fs-MZ/X---Focal Alpha 50 Evo---IE 900 -- viablue

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz SZKEBE75 #19 üzenetére

    Bármelyik kategóriára igaz. Mindegyikben DAC van, és annak a minősége számít, illetve a DAC-ot ellátó táp minősége. (+lehetőleg digitális és analóg résznek izolált táp)
    A meghajtónál a lényeg hogy ki tudja olvasni a biteket, ne tegyen kárt a lemezben és ne legyen hangos. Ennyi.
    A többi csak sznobmese ;]

  • SZKEBE75

    senior tag

    válasz ZnVjaw0K #20 üzenetére

    Ugyan,dehogy.

    Bocs nem kötekedni szeretnék,de őrületes részletessége kifejteni sem szeretném a dolgot.

    A futómű rendkívűl lényeges része a lejátszóknak.

    pc/N100DC-MZ/X-JCAT-MZ/X-Daphile--RME ADI 2 DAC fs-MZ/X---Focal Alpha 50 Evo---IE 900 -- viablue

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz SZKEBE75 #21 üzenetére

    Még mindig CD lejátszóról beszélünk?

    Mi fontos még azon kívül hogy ki tudja olvasni a biteket (időben), ne tegyen kárt a lemezben és ne legyen hangos?

    Fejtsd ki kérlek, mert ez így csak levegőbe beszélés!

    [ Szerkesztve ]

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz ZnVjaw0K #22 üzenetére

    Ne legyen igazam, de van egy olyan sejtésem, hogy a szokásos hifisznob vitába keveredtem, ami parttalan és fölösleges.
    Most dolgom lesz, majd csak később tudok reagálni a válaszodra (ha lesz).

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #16939776 #9 üzenetére

    Sajnos erről van szó. Sokan olyan szinten bűvöletben élnek és azt sem tudják, mit beszélnek, hogy úristen.
    Mielőtt nagyon belemásznék én lelkes hifi hobbistaként a részletekbe, hozok gyorsan egy angol nyelvű linket, kár, hogy kevesen fogják az ürgét érteni, egyszer lehet leszedem a video-t, aláfeliratozom és visszatöltöm a magyar közönségnek szíves szájtátásra: High-Resolution Audio Demystified

    Ha ezt végignézzük, kulloghatunk el szépen a francba az összes szalagunkkal, LP-nkkel és hi-res anyagunkkal is. CD, kész, pont, a mai modern világban pedig az ezzel ekvivalens lossless PCM 16bit/44.1KHz sztereo fájl az, aminek van értelme, a többi bűvészkedés a számokkal, hülyéskedés a fizikai hanghordozókkal és csilingel a kassza becsületesen a gyártóknál, újra, újra és újra.

    Nagyon komoly, amit mond, természetesen az okot is említi minden mögött és érinti az LP-t is, nem kezdi egyből a 24/96 ekézését (pláne nem az ennél még nagyobb őrületét).

    A video alatti leírást érdemes lenyitni annak, aki esetleg úgy gondolná, hogy valami jöttment kezd itt bohóckodni és szélmalomharcban eltiporni azt, amire egyébként egy teljes iparág épülget már egy ideje és mint vírus terjed - teljesen haszontalanul (az esetek 99%-ában).

    Minden. Egyes. Szavával. Mélységesen. Egyetértek.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz macilaci78 #5 üzenetére

    Egyébként pont ez a lényeg: a bakelit (amúgy vinyl) ;) hangja sajátos, szeretjük, csodásan tud szólni. Igen. Kész. Pont. És egyúttal tökéletesen inferior egy CD-hez képest, amit kevesen hajlandóak beismerni, azaz inkább belátni.

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • arn

    félisten

    Szep es jo, csak mennyi modern analog felvetel keszul hasonlo minosegben?

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz Dißnäëß #24 üzenetére

    Csatlakozom!

    Linket nem tudok, de volt valami vakteszt ahol leégtek a sznobok mint a Reichstag. Nem tudták megkülönböztetni az audio CD-t a SACD-től, pedig pont olyan embereket válogattak össze, akik állították, hogy a gagyi hagyományos audio CD annyira gyenge, hogy bántja a fülüket ;]

    Végfelhasználásra tökéletes a PCM 16bit/44.1KHz. Stúdióban, több egymás utáni feldolgozási lépést viszont érdemes lehet nagyobb pontossággal végezni, mert a többszöri újrakvantálás már hallható lehet. És amikor kész van, nyugodtan mehet hagyományos CD formátumba. Sőt, sokan meg fognak kövezni, de én szívesen beültetném a sznobokat egy olyan tesztre, ahol egy 175kbit/s MPEG4 AAC-t kéne összehasonlítaniuk egy komoly stúdióformátummal, akár az általuk választott rendszeren hallgatva. Gyanítom ott is lenne lebőgés rendesen ;]

    A belinkelt videót még nem néztem meg, előre is elnézést, ha esetleg olyat írtam ami szerepelt benne

    [ Szerkesztve ]

  • arn

    félisten

    válasz ZnVjaw0K #27 üzenetére

    A hely manapsag egy albumnyi mereteben kepest annyira olcso, siman minden mehetne master felbontasba... aztan akkor nem lenne vita. Analogban meg lehet remasterelgetni, de a digitalis masternel a jovoben sem szuletne jobb, olyan es kesz.

    [ Szerkesztve ]

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • zetor2000

    senior tag

    válasz arn #28 üzenetére

    Azért itt akik az analóg lemezeket favorizálják, azoknak érdekes lehet, hogy ezek nagy része szalagos stúdió magnókra masterelt felvételről nyert préslemezekről lettek nyomva. (de szépen összeraktam :) ) Szóval az analóg szalagos stúdiómagnók fogják mégiscsak azt a szintet hozni, aminél a lemezek pattogása, sercegése nincs, de mégis bazi jól szól. Sajnos egy ilyen rendszer viszont annyira használhatatlan, és anniyra nem végfelhasználó-barát, hogy az eszetlen, nem véletlen nincs mindenkinek 24sávos cucca odahaza. Szóval a 16bit/44,1KHz helyett ~24 sáv analóg a nyerő. Pláne, hogy a régen felvett CDk is ilyen felvételről lettek masterelve.

    Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

  • arn

    félisten

    válasz zetor2000 #29 üzenetére

    Persze, hogy vannak szuper analog felvetelek, de altalaban egy korszakhoz tartoznak. Manapsag nagyon keves analog master keszul, ha meg digitalisan belenyultak, onnantol ertelmet vesziti az egesz. Illetve ha az egesz rogzitesi-master lancot nezed, kis esellyel jobb egy mittomen 70es evekben rogzitett analog felvetel egy mai jol digitalisan rogzitett es kevert hanghoz kepest. Radasul a lejatszasi oldalrol az ar/ertek arany osszehasonlithatatlanul rosszabb.

    Ergo ha neked eleg a regi eredetiben es jo minosegben beszerezheto zene es az a keves full analogban kevert felvetel es van olyan rendszered hozza, hogy atlepj a mai remasterek kepessegein az analog rendszereddel... hat adott a lehetoseg, mindenki mas viszont a mai digitalis rendszerekkel es felvetelekkel jobban jar.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz ZnVjaw0K #27 üzenetére

    +1 és rengeteg. Az meg már akkor nem is 1... :DDD Ajaj..

    SACD és a többi hi-res, LP, satöbbi témához: a linkelt video lényege nagyon összesűrítve az, hogy megint félrevezeti az iparág a végfelhasználókat.

    Stúdióban az általad írt okok miatt nagyon is legit, hogy 24, 32 biten, urambocsá egészen "őrültek" 64 biten dolgoznak (bár a video-ban nyilatkozó HD-Audio hangmérnök szaki az esetek 99%-ában elmondása szerint 24/48-on dolgozik, akárcsak az iparág nagyja, de nem is ez a lényeg ..)

    A lényeg, hogy a félrevezetés ott van, hogy míg a hardver lánc, az újabbnál újabb DAC-ok, stb. megkapják a pecsétet, hogy Hi-Res Audio képes, a forrás oldalon mi történik ? Az online HD boltok, pl. hdtracks.com által kínált Hi-Res anyagok szimplán CD rip-ek, betéve egy nagyobb bit-konténerbe, ahol minden extra infó helye, amit a 16 bit/44.1 KHz nem tölt ki, nulla. Tele nullákkal az egész..

    Gyönyörűen levezeti lépésről lépésre, néha 1-1 powerpoint-ot is bevágva, hogy mi a nagyfelbontású zene és mi nem az.

    Forrás oldalon borul az egész. Az egyik legnagyobb hi-res online bolt 2-millió hi-res anyagából úgy kb. ha 10-ezer rendelkezik CD-nél nagyobb dinamikatartománnyal - elhanyagolható mértékben - az már sok .. és a maradék 1.99 millió anyag ? CD rip, mesterszalag (másolatáról, ami normális) rip, satöbbi.

    És amikor elkezdi ecsetelni, hogy ismerőse kért tőle egy albumot, hogy vegyék már fel stúdióban, de vinyl-re, tökanalóg "hi-res"-ben, csak röhögött, elővette a huszon-x éve pincében porosodó deck-et, full analóg láncon - profin - felvették az anyagot úgy, hogy mellette 24/96-ban is rögzítették azt digitálisan. Mikor a végső LP forrásaként szolgáló szalagot lejátszotta az analóg láncot kérő ismerősének (tehát LP-nél jobb minőségről beszélünk), az ismerős csak annyit szólt, hogy gyönyörű a digitális verzió hangja, csodásan szól az analóg is, de mi az a "pfffff" az analógban ? - és erre a mérnök csak röhögött fejét fogva, hogy ő szólt előre .. :)

    A vinyl kicsit olyan, mint a cső fétis: nem kevés hiba és torzítás van benne, ami egyébként lehet marhakellemes a fülnek, én is imádom a hangját mindkettőnek, a gond csak az, hogy hi-res-ként van titulálva, holott nem az. Ennyi mindössze. És eközben az egész világ át van masszívan b*va, amikor hi-res anyagra vadászik az ember a neten. Oké, egy Chesky nem, ők értik a dolgukat szerintem és sokan még. De még ezek nagyja is befér a 16 bitbe is, elképesztő ..

    És amikor a hdtracks 2 millió anyagából 10-ezer meghaladja a PCM 16/44.1 szintjét, a maradék 1.99 millió pedig igen nagy százalékban mesterszalag(másolat)ról lesz 16/44.1 és abból áttéve egy hi-res konténerbe, az ember a fejét vakarja. Mikor ezt szóvátette az amúgy online store-t üzemeltető ismerősének, az elgondolkodott egy pillanatra, majd nem sokkal később a bolt a hi-res szlogeneket lecserélte arra, hogy a "létező legjobb felbontás" - amivel igazat mond, burkoltan implikál a betévedő böngésző látogatónak egy "ez jobb mint a CD" feelinget, de valójában az van, hogy az bizony CD anyag és legjobb esetben is CSAK akkor tölti ki a CD formátum nyújtotta dinamikatartományt és információ-helyet, ha eleve digitálisan van okosan összerakva az egész, mert egy analóg master tape-et egy PCM 16/44.1 lazán körberöhög, ha úgy nyersen átvisszük rá (úgy meg nem szokták, azaz nagyon ritkán, lásd mindjárt)..

    ..és akkor itt jön a DSD, azon belül is a Native DSD, vagy Direct DSD, meg ott van hozzá a 2X HD Mastering technológia, vagy hogy is hívják. Mutatom, innen én is vettem egy Bach D-Moll Toccaca & Fuga-t :) -> NativeDSD.com

    Fizettem bankkártyával és megkaptam a DSD256-os (!!!) fájlt, amit gyönyörűen visz a foobar-om, igaz a DSD64 (eredeti SACD) nagyjából PCM 24/96 ekvivalens körülinek felel meg (még jobb, ha 24/88.2) ;) de .. a lényeg és most figyi, mit kaptam letölthetőként a fájl mellé:

    Szóval Nagra, ezüst, Telefunken cső, Hórusz, Vivaldi, meg minden, értem én, hogy olyan cuccok, amire bármilyen valamire való mérnök instant önkielégítene kettőt könnybelábadt szemmel, ha neki ilyen lenne otthon, de könyörgöm, a tényen nem változtat, hogy egy SZALAGOT digizünk be - most kapaszkodjunk - DSD256-ig. Erre mit lehet mondani ? :)

    Szóval én úgy gondolom, van ebben a DSD256-ban kellő számú nulla, meg zaj, meg mindenféle dolog, persze, PCM-ben is mondják, hogy Nyquist teória és a DAC utáni filtering miatt (echo, ringing, stb). jobb oversampling-elni és legitim lehet a 96kHz vagy akár a 192 is, mert így több helyünk marad egyrészt később, illetve laposabb görbével vágni a szűrőkkel a magasakat a hallható tartomány felett, így jópár anomáliát kiküszöbölve, de erre túl azon, hogy többféle megoldás létezik (analóg, digi, non-oversampling, meredekség más, stb stb), .. -> szóval a lényeg, hogy ezek bizony nem orvosolják azt, hogy maga a forrás anyag nem Hi-Res, de az ipar már ontja magából az ilyen formátumú fájlokat, stream-eket, stb. (Tidal & Co).

    És az átb*ás az, hogy a fájl hi-res formátumú - tele nullákkal, mert a forrás egy "nagy nulla" és köze nincs a hi-res-hez.

    A lánc lehet az. Tudja. Tudná. Ühüm. Talán, megfelelő szobaakusztika és erősítő/hangfal teljesítmények mellett. De kell a DSD256 :)) meg a 24/96 :D :W

    A kereskedelmi forgalomba kiadott és elérhető zenék zöme belefér egy laza 12 bites dinamikatartományba. Hát ezen úgy felröhögtem és ahogy mondja, pláne. Nagyon nagy arc... "folks" .. :D Csend a teremben.. áá, marha jó :K

    És akkor jön az LP-s haver az Audio Note csövijével és az Eric Clapton koronggal, a hülyére ezüstre moddolt méregdrága tű-karral és shakti kővel, rozsdásbökő, hogy a világon semmi nem szól így, mint az LP, meg a cső, meg a blaa blaa.

    Ebben igaza lehet. Csak bőven van olyan, ami sokkal jobban is képes szólni, mint az LP. A masteringen múlik minden és az adott hangmérnökön és ha már a CD-ig eljut az ember forrás oldalon (azaz PCM 16/44.1-et egész jól kihasználó anyagig), az piszok jó.

    Áh, klassz video. Ha van időd, lesd meg, rohanva próbáltam most gyorsan visszaadni, de kb. ezekről mesélget részletesen, nagyon nagyon jó. :K

    Nnna, azóta én is letettem kicsit a Matrix Audio Sabre Pro-ról és nézegetem az eBay-es "olcsó" DAC-okat (amik persze rohadt jók is lehetnek akár, a kérdés inkább a filtering minősége, összeszerelés, zajmentes táp analóg és digi oldalakon, szóval minden, ami a chip körül van, nem maga a chip és hogy mit tud, mert pár dolláros vacak kis nyákok is elmennek ma már unbalanced sztereo-ban 24/96-ig, akkor miért lőjünk 32/768-at is tudó DAC-ra - toooooootááááál nonszensz).

    Számok számok pénz pénz ..

    Amúgy imádom a vinyl hangját, de ezt az újrafeltámadását nem értem manapság, Media-ban is polcok "tele" LP-vel. Ja de, várj, értem. $$$$$ :) Illetve SOHA nem fogom elfogadni a tényt, hogy akárcsak a szalag, az LP is kopik minden egyes lejátszáskor. Valami optikai alapú - de analóg - leolvasást el tudnék képzelni "örök" LP lejátszásra, lézer benéz a barázdába, annak rajzolatainak megfelelően visszaverődött fénnyel kéne kezdeni valamit, elektromos jellé alakítani, de hogy a viszonylag nemtúlkemény vinyl-en végighúzunk egy tűt minden egyes lejátszáskor és koptatjuk a forrást, nekem nembegyere. Mert az viszont zseniálisan feeling-es, ahogy az ember esetleg az LP mellé csomagolt nagyformátumú brosúrát lapozgatja, olvas kicsit ezt-azt a művészről, van az egésznek egy szaga, feelingje, nyugisága, satöbbi :) nem pedig a száraz USB-s külső vinyó betesz, duplakatt a fájlra és indul a Foobar .. :D (persze sokkal precízebb hangzásvilággal, de akkoris).

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz zetor2000 #29 üzenetére

    Katt (36:28) és pause. [link]
    Köszönjük, tape, viszlát. :U

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Ghard

    őstag

    Mikor átjönnek a haverok, te meg felteszel egy Tiëstot a lemezjátszóra... :B

    Lemez élettartamról nincs infó? Vagy az is pont 30%al bírja tovább? :D

  • tecsu

    addikt

    válasz zetor2000 #29 üzenetére

    Tudomásom szerint a sok sávból először egy sztereo szalagra (master tape) lemixelték az adott anyagot, amin utómunkálatokat végeztek, ami de facto előmunkálata a lemezgyártásnak (ez a konkrét masztering), majd ezután jött a mesterlemez vágása.
    ( Csak angol órákkal foglalkozol, vagy akad svájci is? :D )

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • tecsu

    addikt

    válasz Dißnäëß #32 üzenetére

    "Szóval én úgy gondolom, van ebben a DSD256-ban kellő számú nulla, meg zaj, meg mindenféle dolog, persze, PCM-ben is mondják, hogy Nyquist teória és a DAC utáni filtering miatt (echo, ringing, stb). jobb oversampling-elni és legitim lehet a 96kHz vagy akár a 192 is, mert így több helyünk marad egyrészt később, illetve laposabb görbével vágni a szűrőkkel a magasakat a hallható tartomány felett, így jópár anomáliát kiküszöbölve, de erre túl azon, hogy többféle megoldás létezik (analóg, digi, non-oversampling, meredekség más, stb."

    Itt meg is válaszoltad nagyjából, mi a lényege azon kívül, hogy az emberi agy általában az analóg zajokat és torzításokat kellemesebbnek érzékeli, mint a digitálisakat.
    Tehát a Hi-Res-re azért van szükség egy analóg forrás esetén, hogy az analóg hibák már úgyis jelen vannak, a digitálisakat toljuk ki a hallhatatlan tartományokba és ne adódjanak össze.

    Ez kissé olyan, mint a vibráló LED-lámpák. Olyan magas a frekvencia, hogy nem látjuk, de egy idő után növelheti a stresszt, fejfájást okozhat a villanykörte fényével ellentétben; vagy hogy a PH-n "on topic" legyen a példa: A PWM-es és anélküli fényerőszabályzós monitorok.
    Tehát már az alacsonyabb vibrálást sem láttuk, mégis befolyásolta közérzetünket. A másik megoldás a magasabb frekvencia, amit már tutibiztos nem vesz észre senki, és talán hosszabb távon sem hat közérzetünkre.

    A kereslet szerint mindenképpen van létjogosultsága.

    Az utolsó bekezdésedre: link1 , link2 .

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • válasz tecsu #36 üzenetére

    "Tehát a Hi-Res-re azért van szükség egy analóg forrás esetén, hogy az analóg hibák már úgyis jelen vannak, a digitálisakat toljuk ki a hallhatatlan tartományokba és ne adódjanak össze."

    A digitális torzításokat nem a HiRes hiánya okozza, hanem a digitális-analóg jelátalakítás. Utóbbi hibáit pedig nem tudod HiRes anyaggal kompenzálni, csak jó DAC-kal. Magának a digitális anyagnak alapvetően csak két limitje van: sászélesség és dinamika. Az analóg anyagok jellemző sávszélessége 40 Hz - 16 kHz, dinamikájuk meg legjobb esetben is 60-70 dB körüli. A CD minőség ehhez képest álom, mivel a vége 22 kHz és 96 dB a dinamikája.

    A vibráló LED világítás szerintem inkább a veszteségesen tömörített audiora jó analógia. Úgy csinál mintha, de ugye mégse. :D

    [ Szerkesztve ]

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • wm2

    őstag

    válasz Dißnäëß #32 üzenetére

    Én ismerek olyan embert, aki 1x2x hallgatja meg a "bakelit" lemezeit, de inkább egyszer sem. Elmondása szerint gyűjtő! :) Ill. ismerek olyat is, akinél az enyhén túlárazott Rega/toptűvel évente 1x2x ha forog, mert vigyázni kell rá. :)

    Aki manapság vinylben utazik az talán érti kicsit mivel jár ez a dolog, de nagyon sok embernél már-már betegesen elfajul. Ettől eltekintve a "bakelit" szépségét az adja, hogy törődni kell a rendszerrel. A youtuberól rippelt anyagokkal amit feltolsz a méregdrágra fos SBC codeces Szifonra nem igazán. Mutatod mennyire nagy igényed van az Alma logóra, de minőségi zene meg sehol (mondjuk a mainstream világában felesleges is erről beszélni). Szóval szvsz nincs azzal gond ha valaki foglalkozik kicsit komolyabban a zenehallgatással és előfizet a Tidal Hifire az Apple Music helyett, vagy vesz a MM-ban egy vinylt (amihez jobb esetben jár kupon és ingyen letöltheti MP3-ban). Ehhez tegyük még hozzá a lemezbörzéket, ami élőben hozza össze az embereket és nem a feszbukon (bármennyire furcsán is hangzik ez manapság).

    [ Szerkesztve ]

    Ozora <3

  • kárátékutyá

    őstag

    válasz Dißnäëß #24 üzenetére

    Hogy mennyire igazad van, kezdeném egy nem is nem régi történettel.

    Egy kábelt árultam nemrégen, és jött egy manus megvenni. 30 éve tolja a Hi-fi anyagot magába, természetesen LP a kedvence. Nézegeti a cuccomat, kérdezi bele lehet e hallgatni. Mondom persze...beküzemelem a láncot, odamegyek a PC-hez, elindítok egy zenét. Ezen közben folyamatosan beszél hozzám. A legelső bejövő hangnál mint a filmeken abbahagyta a beszédet. Rám nézett és kérdezte: Számítógép a forrás??? Mert ezt most nem érti, és iszonyatosan megleptem. Kérdeztem tőle hogy szól e úgy mint a vinyl. Azt mondta igen azzal a különbséggel hogy nincsen benne a legtöbb lejátszónál tapasztalható középkiemelés és nem serceg. :)

    Egy magyar konstruktőr termékeit használom. Tekercs elven működő erősítő, előtte egy szintén általa kb 30 éve készített germánium előerősítő ... és a lényeg, egy Vip lejátszónak nevezett kütyü. Ehhez van 3 szoftver. 2 konvertáló és egy lejátszó szoftver.

    Laikus vagyok, próbálom a saját szavaimmal elmondani mit is csinál. Adott egy lehetőleg jól begrabbelt flac anyag. Azt első körben ezt Sound forge-val egy bizonyos formátumra át kell konvertálnom. Utána az egyik konvertálóval végigmenni ezen, majd ezután a kapott fájlokkal a másodikkal átkonvertálni. Bonyolultnak hangzik, de rohadt egyszerű, pár kattintás az egész. 8-10 perc alatt készen van egy teljes album.

    Az egésznek az az értelme, hogy a mannát, azaz a PCM 16bit 44.1KHz - ot halgassa az ember úgy, hogy pld a windows ne tudjon beleszólni, se semmi más. Tehát ez a tiszta 16bit PCM USB-n jön ki egy kis kütyübe, onnan optikai kábelen megy bele a lejátszóba, innen pedig RCA-jön ki az analóg jel.

  • arn

    félisten

    Gyakran nem a zenet, hanem a rendszer hangjat hallgatjak. Elfelejtik, hogy a rendszernek a leheto legtranszparnsebbnek kellene lennie, nem vmi adott rendszeri sajatossagba beleszerelmesedni. Ezeket a rendszeri sajatossagokat amugy digitalisan reprodukalni lehetne egy jo transzparens rendszeren.

    A masik, hogy gyakran mar a masternel beleteszik vagy tudatosan, vagy tudat alatt (rendszer korlatai) a felveteli/master oldalrol azt a bizonyos hangzast, igy szulethetnek “analogosabb” felvetelek. Egy pusztan akusztikus zenenel egyszeru ezt tetten erni, hiszen tudjuk hogy kellene szolnia (mar aki hifin kivul hallott mar elozenet), viszont egy digitalis, elektromos zenenel tenyleg csak az egyeni izlesen mulik, hogy kinek mi jon be.

    Osszessegeben egy mai zenenel annyi rendszeren, emberen megy at a felvetel, hogy azt ideoda tologatva ki tudja a felhasznalo milyen katyvaszt kap a vegen. Ezert lenne a legtisztabb, hogy a zenet keszito altal szentesitett eredeti bitre megegyezo egyetlen verzioban letezo zene lenne terjesztve, igy legalabb a lejatszasi oldal hibaira lehetne koncentralni.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • IamMenyus

    tag

    válasz arn #40 üzenetére

    "Gyakran nem a zenet, hanem a rendszer hangjat hallgatjak."

    Erre ez az idézet ugrott be egyből:

  • IamMenyus

    tag

    Szemléletek ütköznek éppúgy a kritikában mint ahogy a zenehallgatásban is; egy zenész és egy mérnök ugyanazt a felvételt egymás mellett ülve egész mást hall meg belőle, anélkül hogy mérhető eltérés lenne a hallásukban.

    Ha már itt sem tiszta a matek, akkor hogy lenne az a rögzítési formátumoknál, amik után jönnek a kapcsolástechnikák, a csövek, Si-, és Ge tranzisztorok, majd a sztatikus és dinamikus hangsugárzókat még azelőtt hogy a hallgatóig eljutna a zene?

    A fröcsögve-térítés amit egyesek tolnak mindig csak értelmetlen hitvitákat és sértődéseket szül, a végén nincs győzelem senkinek csak az dől el hogy ki bírja tovább mantrázni a saját véleményét; hogy elcsendesedve egy újabb cikk hozzászólásaiban újra éledhessen....

  • kárátékutyá

    őstag

    válasz IamMenyus #42 üzenetére

    Nyílván, de akkor ezeknek a soroknak is éppen annyi igazsága van mint bármelyiknek. Én a 25 év hifizés legnagyobb tanulságnak azt a konzekvencia csokrot vontam le, hogy a legtöbbször "high-end" hifikészülékek közé sorolt bármilyen termék nem más, mint a 60-70-es évek készülékeinek reszelgetése általában kevesebb sikerrel. Én speciel nem csak azért használok ismét régi papírmembrános hangfalakat mert vintage hangulatban vagyok, hanem azért, mert a hangjuk számomra zeneibb, és akkor még fontosabb volt a mérnöki munka, és az is, hogy ezeket évtizedekre tervezték. Tehát odáig ment a technikai fejlődés, azóta meg csak vásáribb lett a bazár. Ez a műfaj annyira szubjektív, amennyire valami az lehet, nincsenek igazságok...vagy mindegyik az a maga nemében. Én speciel zenét hallgatok rajta minden nap, sokszor elé sem ülök, csak szóljon valami amikor dolgozok.

  • arn

    félisten

    válasz IamMenyus #41 üzenetére

    Ez igy is van, aki hifizik, a zenet tesztelesre hasznalja, a rendszerek osszehasonlitasara. Amugy ezzel sincs semmi bajom, ez is egy hobby :) nekem is volt ilyen idoszakom. A zenehallgato rendszer szamomra ott kezdodik, amihez nem nyultak par eve.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • arn

    félisten

    válasz kárátékutyá #43 üzenetére

    Tetszik vagy sem, de a hallgato rendszer is szubjektiv. De ez inkabb azzal fugg ossze, hogy sok embernek nincs lehetosege olyan rendszert venni, amilyet szeretne, igy kenytelen kompromisszumokat kotni, aztan ez elfajul odaig, hogy mar magasabb szinten sem a transzparenciara torekednek, hanem izleseket elegitenek ki, mert a valosag tul nyers, nem olyan, mint amilyennek elkepzeltem, megszoktam.

    A regi rendszerek felbontasa altalaban kisebb, ezert kisimultabb a hangja, megbocsajtobb a rendszer hibaival szemben. Illetve van egy nagy elonyuk a dobozoknak, hogy akkor nem zsebmeretu hangszorokkal probaltak reprodukalni a zenet, amit aztan ellensulyoznak mindenfele trukkos megoldassal, es elobb utobb kilog a lolab, hogy a rendszer dinamikai felbontasa megsem olyan, es mesterkeltnek fog hatni. A fizikat nem lehet meghagni.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #24 üzenetére

    Bizony, 44.1 PCM hozza azt a szintet, amibe egy anomáliáktól mentesített rendszeren nem lehet belekötni.
    Persze a 192/24 sem rossz, de a hozzáférhető anyagokból nagyon fárasztó kifülelni a master alól a hangszereket, teljesen felesleges ehhez extra dinamika, meg sávszélesség, csak egy csomó simított felharmonikust lehet hallani mint extra, amit inkább zajnak tudnék definiálni, ami elfedi a hibákat, meg jó részt a zenét is.

    Gyakorlatilag a live performance-on kívül, nem nagyon tudok olyan modern stúdió anyagról, ami ne lenne lapos, unalmas, idegesítő komolyabb cuccon. Akár "hi-fi" akár stúdió-monitor a vége a láncnak.
    Ennek az oka, hogy, a sok az apró jól halható hiba van elkövetve, túlkozmetikázva, majd újra összegyúrva, és az egész kisminkelve. Amitől még nem lesz "zene".

    Live-ra meg bőven állejtő a 44.1 PCM minősége.

    A buta analóg-ban nem kellett ilyen "problémákat" megoldani, mert nem lehetett annyira túlbonyolítani, még zenélni is tudni kellett, még azelőtt, hogy felpörgött volna az orsó...

    [ Szerkesztve ]

  • Atyus

    tag

    Ha már nem analóg, akkor minek. Ennyi erővel a HD Audio vagy a Super Audio is jobb megoldás.

    A programok csak algoritmusok, mint ahogy az emberi lények is csak vegyi anyagok halmazai.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz lezso6 #37 üzenetére

    @ Neked: Szerintem tecsu erről beszélt: [link] (Tehát filtering, kitoljuk a szűrés zaját méginkább nemhallható tartományokba, nem csak azért, hogy még kevésbé halljuk, hiszen legtöbbünk a tizen-x K-t sem hallja, nemhogy a 20-at, hanem mert a szűrők meredeksége és jellege, ezáltal hangra gyakorolt hatása nem mellékes.

    @ Mindenki: kieg anyag az érdeklődők számára, [link] .. nem minden DAC mögött kell/van filtering (legtöbbje mögött igen), illetve DAC típusok között is vannak mindenféle hibák felépítésükből és működési elvükből adódóan, amit kezelni kell, illik... Nincs ultimate, örök érvényűen totálfatálisan jó megoldás, amire elmondható, hogy "na ez" - és kész. :N Szerintem a cikk sem teljes, de már azért ad egy jó támpontot. Amit mi ebből a megértésen túl leszűrhetünk, hogy hallgatózni kell (újat mondtam?) :) ;)

    De újabban vallom azt, hogy a zenereprodukciós lánc leggyengébb láncszeme nem a hangszórók és a szobaakusztika, hanem a forrás.

    Ahh, belököm off-ba, ez már nem az LP-s duma. :D

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #16939776 #46 üzenetére

    +1 +1 +1 = +3 de konvergálunk a végtelenhez :D ;)

    Szóval igen. Meg az emberek elfelejtik a dinamikatartománynál is azt, hogy a DAC mire képes maga, nyersen, illetve meddig lehet ezt még növelni zajszűréssel, ditheringgel, whatever...

    CD - bőőőőven. Eleve egy szobában, nappaliban, ha a szomszéd se nyír füvet, villamos se megy az ablak alatt, meg lehet nézni, mennyi az alap zajszint - jó kis Android app a Spectroid, általunk síri csendnek vélt közegben is kőkemény alapzaj van, amit egy gagyi mobil mikrofon is meglát már. Ez normális. Ez viszont egyből behatárolja azt a dinamikatartományt, amit élőben ténylegesen leképezhetünk adott szobában, mondjuk ezen zajszint és a hallásunk maximum tűrőképessége között. Egy CD-s dinamikatartományba innen indulva kb. egy nyitott kipuffogórendszer-mentes amcsi v8 hörgése is beleférne abba a nappaliba, ott helyben beindítva egy kövér gázzal, egy szimpla 24/96 pedig gyanítom, sugárhajtómű szintű halláskárosodást okozna, ha a nappalinkban a 10W "high-end" csövi helyett 10 kilowatt PA cucc fütyülné a fülünkbe.

    (Ettől még imádom a csövi hangot, félreértés ne essék, csak dinamikaleképzés élőben SPL-ekre már más tészta kicsit).

    Szóval a tényleges reprodukcióra bőven elég a CD. :K És ahogy írod, "anomáliáktól mentesített" - ennek a milyensége a döntő és inkább ez döntsön vételkor egy DAC (komplett) eszköznél, a hangja, hogy szubjektíven hogy szól, ne az, hogy viszi-e a DSD512-t (SACD = DSD64) vagy ne az, hogy megy-e a 32 bit 768 kHz :)

    PS Audio például (bírom őket amúgy, egészen józanok) vagy 40 évig félvezetőztek és csak nemrég dobták piacra az első olyan kütyüjüket, aminek az első fokozata input oldalon cső, kimeneti oldalon meg MOSFET, a két világ előnyét kombinálva. Nem szól "tranyósan" és megvan a "csövi hang" is kicsit, nem nagyon, csak kicsit.. meleg.. életteli a cucc.. bármilyen digitális forrásnál .. szubjektív .. de ... ez .. van .. És tök jó, hogy lehet választanunk, kinek a pap, kinek a papné, kinek a precíz soktizedes jegyű THD és kinek a "borzasztó" THD a nagyon meleg, életszagú hanggal és az is tök jó, hogy van aranyközépút. :)

    Na ez is off lett. :D

    Szóval a mai LP reneszánsz (bár a régi is, csak akkor nem volt jobb alternatíva) :D csak tömény üzlet, semmi több. Hozzáteszem, marha jó, feelinges nagyon, és jól is szól. Nem szól úgy, mint egy anomáliáktól mentesített digi anyag, de nagyon élvezhető, csak óvatosan, amikor bemegy valaki a "virágboltba" és látja, hogy 24/192-be van rippelve az LP, mondván, úúúúú, audiofil, mert az minden lesz, csak nem az. :N

    Ha tudnák az LP-sek, hogy a frekisáv alsó tartománya, a dobok, ütősök, kábé - nincs pontos definíció - 90Hz alatt, mono-ra átkeverődnének, vajon meglepődnének ? :U Egy Karajan 24 sávos mesterszalag felvételen, amin rendesen bemikofonozott zenekar esetén a két üstdob mondjuk ha bal és jobb oldalra van keverve-masteringelve a végső sztereó szalagra, az a szalagról ott is szól a végén, felváltva ütnek bal és jobb oldalon visszahallgatáskor sztereóban. LP-n mindkét hangszóróból ütnek (alsó tartományukban) és az teszi ezt a jelenséget rejtetté a földi halandó előtt, hogy az ettől felfele lévő komponensük már sztereóban ütöget, az emberi agy meg elcsalja az alját.

    Techno és DJ cuccok is azért szólnak elképesztően egyszerre, jól, klasszul "bakelitről", mert csutkaegyszerre üt a bal és jobb hangszóró az alsóbb tartományokban mindent, hiszen összegezve ("centered") a sztereó jel, a barázdában nem fér el egy bal és egy jobb üstdob külön-külön a maga nagy amplitúdójú kilengésével.

    Az megint más téma, hogy a mélyhangoknak pont ezalatt-körül kezd az iránykarakerisztikája megszűnni ahogy haladunk frekivel lefele, azaz nem tudni-hallani egyértelműen, honnan szólnak, de biztos vagyok benne, hogy jelent némi kompromisszumot az a tény, hogy LP-n a sáv alsó tartománya nem sztereo, ha mást nem, szubjektíven ahogy az agyunk ezt a jelenséget felfogja.

    Aztán ebből lesz az, hogy van aki imádja az LP jellegzetes agyon-szét-korrekciózott hangját és van, aki inkább digizik. Nekem mindkettő bejön hangra, de az LP olyan, mint a fagyi, nagy az élvezet, de minél többet nyalok bele, annál kevesebb (lásd csökkenő határhaszon elmélet - közgé) és a végén mindkettő elkopik a picsbe, egyiket megettem, másikat kidobhatom. :D No-go hosszútávon. :N

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kárátékutyá #39 üzenetére

    Pfűh csak most olvaslak, ez érdekes. Mi a szösz lehet ?

    Nálam most épülget elég lassan (mert sok agyalnivaló van, hogy jó legyen) egy aktív háromutas sztereó lánc, lejátszó oldalon még billegek Raspberry Pi-re mókolt Volumio/Rune és hasonló lejátszószoftver, vagy mini PC-s Windows-os Foobar 2000 között. Az I2S kimenet biztos, mert RaspPi-nél ez adott, van ugye I2S tüskéje, a PC-s verziónál meg kell a mini lapos háznak (ITX) minimum 1 slot-ot tudnia a PCIe buszos Pink Faun I2S kártyának. Jelenleg az I2S-nél nincs tisztább digitális jelforrás egy eszközből, se optika, se semmi. Így tehát egy PS Audio-kompatibilis HDMI csatlakozón és HDMI kábelen keresztül tudom kötni a lejátszót a szintén ugyanilyen bemenettel rendelkező DAC-ba, onnantól meg már triviális: 1-1 XLR analóg kimenet és jöhet a lánc többi része.

    Minden borult ötlet érdekel, majd privizzünk .. ;)

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

Új hozzászólás Aktív témák