Új hozzászólás Aktív témák
-
wm2
őstag
Igen ám, de ha felhívom a csajt hozzám lemezeket hallgatni (🤥) és nem a Windows elé ültetem le rutrekkeres dalokat görgetni a foobarban lehet tényleg valahol fílingesebb. Aztán a streaming is egy üzlet, te is tudod, mert lassan amcsiban már mindent kölcsönöznek. Zenét is. A "bakelit-reneszánsz" köré nőtt hipsztermozgalmat meg le kell szarni. A vinylnek van egy sajátos fílingje. Marandjunk ennél és ezzel sztem mindenki egyetért.
Ozora <3
-
Dißnäëß
nagyúr
Persze, egyetértek Veled, én sem cáfolom. Mint mondtam, bejön nekem is a vinyl. Meg feeling, meg minden. Hipster ? Ja. Üzlet ? Aaaaz, mocskosul.
Csaj: van még nő, aki vevő a lemezek hallgatására ? (Most ezt komolyan). Nem vagyok egy nagy nőfaló, de volt már jópár, de egyen sem láttam halvány jelét sem annak, hogy komolyan érdeklődne valami zeneiség iránt, pláne nem a forrás. Hát ez jó. Szerencsés vagy
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
bteebi
veterán
Full jogos. De attól még nem lesz jó(bb) a "bakelit" a KL-nél, hogy utóbbihoz a hülye (és részint süket) hangmérnökök szarabb mastert használnak. Ugyanabból a masterből kiindulva a CD nyilván jobb. Sokan lesajnálják a 44,1 kHz-et meg a 16 bitet, pedig egyik sem olyan rossz, és önmagában nem attól lesz jó minőségű a zenet, hogy 32 bit/768 kHz-es a felvétel. A zenében a legtöbb hang max. pár kHz-es, ami egy 40+ kHz-es mintavétellel kellően pontosan leírható , szóval nem kell hozzá 192+ kHz.
Megvan a maga hangulata az LP-nek, bennem is idéz némi nosztalgiát (bár nekünk sajna sohasem volt se lemezünk, se lejátszónk, csak másoknál hallottam, mondjuk néhányszor konkétan high end rendszeren is), de alapjaiban véve ha az LP és a CD között kellene választanom, akkor a sima gagyi lossless digitális fájlokat választanám .
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
wm2
őstag
Van bizony. Parov Stelar és a Project tesz róla. Viszont a Sony húzása volt a legdurvább. Anno jelentősen kivették a szerepüket a kill vinylből. Most meg új hanglemezgyárat építenek és piacra dobták ezt:
https://www.sony.com/electronics/audio-components/ps-hx500
Hi-Res DSD rip Vinyl. Fúú. Szerintem még cifrább marketing jön majd ha elterjed ez a HD bakelit.
[ Szerkesztve ]
Ozora <3
-
wm2
őstag
válasz kárátékutyá #55 üzenetére
Igen, igen, ez is ismerős. Itt van vinyl, CD, iTunes, Spotify és Tidal meg stb. de valahogy a CD az amiből nem kérek többet. Gyűjtöttük, mint a DVD-ket de minek.
Ozora <3
-
Dißnäëß
nagyúr
Sony.. ez a cucc.. Dzsízösz.. És az a high-res logó rajta, én úgy felröhögtem most Jaaajhhh bakker. Jólvan jólvan, ne röhögjük ki, végülis aki az LP hangzást szereti, DSD-ben megkapja a portable kütyüjére is, na. Ne bántsuk. De amúgy konzumer-barát tényleg az egész, koncepció, minden, csak az a logó rajta..
De ha leszedhető róla a ragacs, kérem. Van pár LP-m, fele életében nem látott még tűt, mert azóta meglett digiben.
Jane Fonda Aerobic Workout dupla LP játszik ?
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
ZnVjaw0K
tag
Nem is állítottam hogy jobb lenne a "bakelit": lásd többi hozzászólásom. Teljesen egyetértek. Én is a fájlokat preferálom, ha van lehetőség választani (és nem csak LP-ben adnak ki egy albumot élvezhető dinamikával). És egyáltalán nem fázok a dinamikus hallásküszöb alatti torzítású veszteségesen tömörített fájloktól se. De ha olyan kedvem van felrakom az LP-t és élvezem a zenét amit a zseniálisan egyszerű technika produkál.
-
wm2
őstag
Jöhet. Jobb is hallgatni, mint az analóg vs. digitálist. Nem tudom már mennyit elolvastam az életben. Sokat. Egyébként egy Project/Ortofon2Mred lemezjátszó olcsóbb, mint egy jobb középkategóriás telefon. Lehet 3 szám után fordítanod kell stb. de jobb érzés még mindig, mint egy soundcloudról rippelt mp3 sbc codecen keresztül 60ezres fülesbe küldve.
[ Szerkesztve ]
Ozora <3
-
#00137984
törölt tag
HD LP nem az első ilyen jellegű próbálkozás a zenei iparág történetében. Nekem a 90-es években voltak maxi bakelit lemezeim és ezek a márkás deck-en készült kazetták jó minőségét is bőven túlszárnyalták. Ezek a maxi LP lemezek méretben és a lejátszási sebességen voltak mások. Az igy elérhető dinamika és minőség jobb volt, mint egy hagyományos hanglemeznél. Az első CD lejátszó és CD lemezeim után a pénz szűke miatt adtam el a bakelit lemezjátszóm és az LP zenegyüjteményem. A maxi CD lemezeknél szintén voltak ilyen jellegű technikai eljárások, ezért ezeket nem minden régi tipusú CD lejátszó tudta kezelni. Aztán megjelentek a 20bit HDCD lemezek 2000 környékén. Telarc lemezeim nekem is voltak. Sajnos azokra még nem annyira vigyáztam és kölcsön adogadtam őket. Elkallodtak vagy nagyon elkarcosodott és sérültek a lemezek. Ezeket még sztereó erősitővel és fejhallgatóval vegyesen hallgattam. Késöbb a DVD Audio és a SACD lemezek érdekeltek, és az ERA hybrid SACD-m még mindig megvan. Ezeket jó ideig fejhallgatóval hallgattam, amig a hangrendszerem nem fejlődőtt fel erre a szintre. Viszont most a FLAC mellett a 320kb/s mp3 zenék szintén jó szólnak nálam, de az alacsony bitrátájú tömöritett hangot én sem szeretem.
[ Szerkesztve ]
-
Ez ott bukik, hogy egy jó DAC reconstruction filterének hozzáadott zaja röhejes mennyiségű a felvett analóg anyag zajához képest.. A videóban is írják, hogy pl oversamplinggal minimalizálható a reconstruction filter zaja. Tehát kell egy jó DAC. És nem kell hozzá HiRes forrás, jó a 44.1 kHz is, hisz az oversampling miatt a reconstruction filter jóval kevésbé szemetel, magic.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
#00137984
törölt tag
Valóban a tiszta eredeti műsorforrás reprodukálásának egyik feltétele a túlmintavételezés. Audió és videó forrásnál a DAC igy optimalizálja a kimeneti jelet. Viszont ez az elérhető jó minőségi szint számitási teljesitmény igénye igen magas. Mintavételezés még a CD minőségének (44.1 KHz) előállitásához is megfelelően magas feltételeket támaszt. [link] DVD lejátszóknál is igen hamar elkezdödött a továbbfejlesztés és a számháború. A DVD filmek szinmélysége elméletileg 8bit YCbCr 4:2:0 mintavételezésen alapul. A filmeket a lemezre viszont a kódolás és a helyigény miatt ettől alacsonyabb minőségre tették fel. A DVD lejátszók videó DAC-ja végezte el a DVD videó kép helyes minőségi szintre kódolását. Pioneer DVD 696AV lejátszóm (meg a Sony QS széria) videó DAC-ja 108MHz / 12 bit túlmintavételezésre képes. Voltak ettől még jobb High-End szintű DVD lejátszók 14bit / 216 MHz dual DAC képességgel, mint a Denon DVD 3930. Blu-Ray lejátszóknál ezt a kiváló minőségi szintet már nagyon magas áron kinálják [link] Talán ezért nem fejlesztettem tovább BD formátumra. A CD lemez minőségért felelő hangmérnőknek a tudásán áll vagy bukik a CD-re felvett jó reprodukált zene, ami hallgatható vagy nem elég jó az analóg felvételekkel szemben. Egy túlvezérelt felvételt, a magas jitter és digitális zajt tartalmazó CD lemezt a legjobb CD lejátszók DAC-ja sem tud élvezhető szintre hallgathatóvá tenni. Egy elrontott CD felvételen a zenét szinte lehetettlen feladat helyrehozni vagyis az eredeti zenei forrás sérül. Az analóg zaj és a természetes sercegés a bakelit lejátszófej tűjétől nem annyira zavaró, és igen jó hatással kijavitható és eltávolitható a digitalizálás során a zajszűrési eljárásokkal.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #00137984 #63 üzenetére
Ugye az alapvető állításom az, hogy hiába HiRes, ha a maga a DAC elektronika nem elég jó. Jó elektronika kell, pl hatékony jitterelnyomás és oversampling. Ebben az esetben a CD minőség kiválóbban szól, mint egy gyengébb elektronikával a HiRes. Persze még ott a fizikai hordozó, pl a CD-lemez, amit felhoztál, ez is hozhat problémákat, szerintem a legegyszerűbb, ha egyszerűen nincs fizikai hordozó, hanem pl csak egy flac fájl van.
Ja, és igen, a felvétel. Ez a legfontosabb. Jó minőségű felvételt kell készíteni, ha ez nincs meg, akkor cseszheted. Itt meg sok a tényező: AD konverziós lánc, mixing, mastering, stb. Pl ha a hangmérnök enged a loudness warnak, akkor hiába minden más tényező.
A zajszűrési eljárás eleve csúnyán belerondít a hangba, inkább eleve jó minőségben kellett volna felvenni. Persze ez régi felvételek esetén nem opció. De attól még, hogy utólag kiszűrőd így a zajt, még mindig nem lesz értelme a HiRes-nek.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
Dißnäëß
nagyúr
Nekem oké csak ugye nem minden DAC oversampling, konvertálgatni meg nem fogjuk offline a fájlokat. Max ha a program on-the-fly támogatja.
#64: egyetértek. Felvétel, source.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
ZnVjaw0K
tag
A 2000-es évek elején volt egy discman-em, ami a lejátszás indításakor pár másodperc alatt bebufferelte a teljes számot és gyakorlatilag memóriából játszott le. Ha nem annyira rongy a lemez és az olvasó, hogy a hibajavító kódolás elvérezzen, akkor gyakorlatilag ugyanott vagyunk, mintha egy fájlból játszanánk le. Ha elég gyorsan olvas, mondjuk 52X, akkor simán többször is próbálkozhat újraolvasni egy részt, ahol bukott a hibajavítás, mire odaér a lejátszás.
Mondjuk így is kényelmesebb egy tényleges fájl, mint egy sérülékeny lemez. -
Aki ennyire audiofil hogy számít neki, és hajlandó dollárezreket költeni, annak csak marad pénze egy jóféle DAC-ra. Innentől pedig már egyszerűen nem nyersz semmit a HiRes anyaggal, ha analóg (szalagos) felvételről van szó. Bőven elég a CD minőség is. Én (viszonylag) halandó ember vagyok, így egy olcsón kifogott használt Benchmark DAC1-em van, ennél több nekem már nem kell, sőt, néha úgy érzem sok is.
Aki pedig emellett még az analóg hangzást preferálja, na az van nagy kakiban, mert nem a minőséget keresi, hanem egy bizonyos élményt / hangzást.
Make Asia Great Again!
-
Dißnäëß
nagyúr
Egy ideje pont ezt mondom, olvastál ? Ha megnézed a legelső, vagy talán 2. idevágó kommentemben Dr. AIX video-ját.
Az analóg hangzás utáni vágyért nem lehet ütni senkit. Van, aki a pirosat szereti, van, aki a kéket. Töknyolc, melyik a leg-eredetibb-hűbb hangzás, ha mindkettőt szereti az ember.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
#06658560
törölt tag
A LP szűkebb dinamikája egy rendkívül pozitív tulajdonság manapság. A sok zseni hangmérnök, zenész és hallgató nem tudja annyira elbaszni a zenét a mély mindenek felett és a minél hangosabb, annál jobb felkiáltásokkal.
-
Ja, no offense. Arra akartam rámutatni, hogy ha már HiRes mánia van, akkor van hozzá megfelelő rendszered is, mert anélkül megint értelmetlen a HiRes.
Nekem sincs bajom az analóg hangzást kedvelőkkel. A probléma az szokott lenni, amikor tudománnyal kevert ezotériás, azaz new age-es baromságokkal indokolják meg, hogy az a legjobb. Így meg nehéz audiofilnek / vájtfülűnek tartani magam, pedig elvileg pont én lennék az. Aki meg a magas lóról osztja az észt hogy a millás kábel milyen jó, az csak szimplán egy kisebbségi komplexusban szenvedő, audiotechnikában dilettáns konzumidióta. Hisz pl a szobaakusztikát figyelembe sem veszi, ha meg mégis eszébe jut, akkor azt mondja, hoyg a szoba akusztikai kezelése csak tönkreteszi a hangot. WTF, kérem kapcsojja ki. Ez utóbbi konkrétan nemrég volt a HiFi topikban.
Make Asia Great Again!
-
Dißnäëß
nagyúr
+1 .. millás kábel, soktízezres tápkábel (!!), de a szoba egy átlag panel (amivel semmi gond), persze full kezeletlen csupasz beton nappali a szokásos fehérre mázolva, kanapé, pár kép a falon, kanapéval szemben meg monoblokk és kütyü hegyek, szoba sarkaiban idegen, épp nemhasznált hangszórók, de hallgatózzunk, meg a Kondo ezüst.
Uh.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
janos666
nagyúr
Én is abban hiszek, hogy az emberi érzékelést bőségesen lefedi a 16/44.1,
de pusztán amiatt a szerencsétlen helyzet miatt, hogy a DVD később 16/48 lett,
és van olyan hardware, amiben bizonyos komponens(ek) csak valamilyen fix (már tervezéskor/gyártáskor rögzített, nem programozható/kapcsolgatható) mintavételi frekvenciával tudnak dolgozni, illetve mai napig macerás a formátum váltogatása, illetve azonnal baj van, ha keverni kell a hangcsatornákat,
így nem bánom, ha a zeneipar is átáll 48 egész számú többszörösére, így példaképp akár 24/96-ra, és akkor kevesebb a gond a (legalább is effektíve) veszteségmentes konvertálással (és nem kell foglalkozni a megfelelő kapcsolgatással se az eszközök közt). A 24-bit pedig elfér, ha tömörítve van alig foglal többet (főleg ha mondjuk tényleg eleve nincs is több információ az anyagban, azt általában sikerül hatékonyan tömöríteni).Hogy miért akarom keverni és zavaró váltogatni?
Ha valamilyen bitstream formátumot vagy WASAPI-exclusive módot használok (ami átkonfigurálja a Windows mixer-t a forrás formátumára), akkor minden figyelmeztető zaj elnémul, mint ha pl. videó-telefon hívás jön (ez csak példa, nekem más jellegű riasztások jönnek néha PC-n), amit nem feltétlenül szeretnék.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Dißnäëß
nagyúr
Mahler 1 finale session - nativeDSD.com-ról vettem, ez egy általuk kreált DXD, azaz 32 bit 352 kHz-es konténerbe tett PCM kódolású anyag, az "eredetije" DSD256 (szalag amúgy). Gondoltam, egy Beethoven forte ehhez képest lepkefing + tetszik az egész darab, miért ne. De kell annak a szalagról átvitt anyagnak a 32 bit ugyanúgy, mint a 352K, nem ? (Amúgy 8-cal osztva 44.1, khmm khmm)..
Valaki, Elvis 24/192-ben ? Bocs, ő Elvis, 24/96. Nnnna.
Iiigen, a 44.1 - 48 (és ezek többszörösei) külön téma, de hiába jobb a 88.2 (ha már nagyobb konténerbe tennék a PCM 44.1-es anyagot, mert ez történik) - az átlag audiofüli 96-ra van beállva, hát az iparos meg vállat von, még több is, mint a 88.2, legyen. Ha ezt akarjátok srácok, legyen. Mit bánja ő. És kész.
Hatalmas biznisz.
De milyen érdekes, mennyire kevés anyaghoz van odaírva, hogy mi a forrás, hogyan remasterelték (ha belenyúltak, és a legtöbbe igen), stb.
Hát most be nem linkelem a cikket, amire nemrég ráfutottam, de ÁLLÍTÓLAG (angol tudósok helye, bla bla) az emberi fül úgy 20 bites dinamikatartományt képes átfogni-meghallani. Süketszobában. Azaz az ultraminimum szint, amikor észlel nagynehezen a síri csendben VALAMIT (és ebbe belekavar a saját szívdobbanása, amit hall), egészen odáig, hogy halláskárosulni készül éppen egy sugárhajtóműhöz közeledve fülvédő nélkül, mindezt persze úgy, hogy a teljes dinamikatartományt akkor tudná ténylegesen érzékelni, ha a halk felől haladna a hangos fele, mert mondjuk egy teljes dinamikatartományt lefedő üstdob ha beüt fájdalomküszöbnyi hangnyomással, utána szerintem 5-10 percig lehet síri csend, tele analizálnivaló egérfing-zajokkal és hegedű-simogatással, végig töknullát fog hallani az illető. És hát a zene ugye ilyen, dinamikusan változik, tehát a tényleges dinamika, amit zenéből felfogva kivehetünk "élvezet" címszóval, még a fülünk fizikai felfogóképességénél is kisebb valamivel.
Hozzávesszük egy általános, csendes szoba alap zajszintjét, ami alá nem hallunk be ugye és definíció szerint ez máris limitálja a jel-zaj arányt, hát nem csoda, ha Dr. AIX szerint senki e bolygón életében nem hallott még reprodukciós láncon 16 bitnyi dinamikatartományt SEM és a legjobb anyagokat is úgy 10-12-nyire teszi.
Szóval ez a formátumháború egyszer s mindenkor egy büdös nagy humbug. És ahogy mondja is, annak van értelme, hogy digitális formátumban tökéletesen megőrizzük a régi analóg szalagokat. Csakhogy ez nem Hi-Res.
Aminek értelme lenne, a "forrásháború". De képzeljük el, hogy:
- lehetetlen feltámasztani Elvis-t, hogy figy, 24/88.2-ben (ja nem, 96-ban, mivel úgysem CD-re megy már) full digitálban vegyük már újra az összes számot
- lehetetlen feltámasztani Karajan-t, hogy ugyanezt megtegyük, bár ő a CD születésekor ott volt a Philips-el és mérnökeivel hallgatózni, hogy milyen lett az új formátum [link]
- Freddy Mercury sem fog már semmi extrát felénekelni nekünk, elég száraz mára már a torka..
- nem fog se kiadó, se művész nem kevés pénzt áldozni arra, hogy újra felvegyenek számokat tökfeleslegesen..
- tehát eleve marad az ilyen Chesky félék és egyéb új jövevények, akik jelenleg 16 bitet meghaladó minőségben tudnak (ők sem mindig) felvenni anyagot, de ezek olyan anyagok, amik nem Rebecca Pidgeon és hasonlók, hanem számomra teljesen elvont, totál értelmezhetetlen zenék és továbbra is fennál a hallgató helyiség alapzaja..
- nem fog sem a Led Zeppelin, sem a Metallica, sem Enya, se Boz Scaggs, sem Jean Michel Jarre, sem a Jazzanova, sem a Pink Martini, Goldfrapp, se senki újra felvenni régi anyagot (és újat sem), mivel beférnek a 16 bitbe röhögvePfuhh, köszi az érdekes beszélgetéseket, mindenkinek. Szanaszét offoltuk a cikkhez tartozó topic-ot Csak sosem bírom ki, hogy ne reagáljak. Jó fülizést
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
rii
nagyúr
haver is pommost akar ras.pi rendszert csinálni.
totál nem értek hozzá ... meg szabadna kérdeznem, milyen hangkártyát ajánlanál hozzá?
illetve ilyen hangfalat (vagymi ... aktív izét) akar ...
https://www.cyberport.de/?DEEP=B803-21A&APID=6 erről is kérhetnék véleményt?én mondtam neki, hogy én használtan vennék (amit annó a HiFi topikban ajánlottak) cambridge autdio a300-as, vagy nad 3020i-t, meg egy pár pioneer hpm 60ast ....meg a kábelből valami 1 fokkal jobbat mint . a villanydrót, ... mert én se vagyok adiophil, ő meg már több éve képes laptopon hallgatni a zenét .... szóval ez már bőven jó lenne Neki is (mindig el van hülve a fostoskás orion hąngfalaimon, de már 3-4-5 éve kínozza magát hangfal nékül és folyton ilyen "fehééér" meg "dzsíííbíííel" izékkel fáraszt, amire már mondtam neki 1000x h nem értek hozzá ... egy minimális rálátásaom van a hifi-re oszt kész, de az ilyen aktív cuccokat elvből sem preferálom. )
(#17) Chepany:
hát ja .-)
és azt el se tudom képzelni pld, h a számítógépek, laptopok hangkimenete is mennyire egy aljadék lehet .-)mondjuk én a TV hanszóróit se értem
még az izaúra is más lehet egy 30.000-es használt erősítő+hangfallal mint a beépített vackok - szerintem .-)piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
,-DDD XD
volt vagy 10-15.000 ft ,-D
(most megnéztem ... Orion HS-400 -as .... régebben volt egy Pioneer HPM-60-as, csak akkor BP-en laktam, és nem volt kihajtva, havercsanak levittem (mert lelökte a wherfadel kis hangfalat) és hát a HS-400-as a Pioneer HPM 60-ashoz képest azért alulmarad jócskán .-) mert csináltunk kertiparty-t és hát ott kezdett el elni igazán a HPM-60-as .... dehát a HPM-60-as asziszem egy nagyon jó hangfal ...próbálom neki magyarázni h a lánc minden eleme legyen ugyanazon a szinten, mert hiába vesz az egyik komponensből nagyon jót, ha a többi meg visszahúzza ... meg egy adott minőség új cuccokból 600.000 .... ugyanez használtan 60-100.000-150.000 - ahogy én látom
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
,-D
köszönöm a tipusokat .-)a hpm 60 ára felment 30.000-ról 60.000-re .... nem tudom mi történt az elmúlt pár évben a használt hi-fi piacon
meg a fischer ca7000-et is 10.000ért vettem 3-4-5 éve, most már 40.000-ért látok csak. (persze sokmindentől függ az ára)de legalább van már akkor olyan orion amiket érdemes lesz majd egyszer levadászni .-)
ksözönöm! .-)piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
ZnVjaw0K
tag
Hát vadászni már csak ha kifejezett retrofeeling miatt.
Életkorukból adódóan ezek már vagy javításra szorulnak, vagy voltak javítva.
Meg ugye közel se ez a technika csúcsa, vannak már sokkal jobbak is elérhető áron, de elég korrekt kis ládák. Sokan meglepődnek hogy milyen jól tudnak szólni.
De csak az az egy biztos ha meghallgatod. Akkor tudod eldönteni, hogy tetszik vagy sem.
Én konkrét típust nem tudok ajánlani, régen vettem már hangládát. Legutóbb is inkább csináltam(nem sufni, rendes dobozméretezés, hangváltó tervezés, stb, nem online kalkulátorral, hanem rendes számolásokkal papíron, és mérésekkel), de az is régen volt már. -
#00137984
törölt tag
válasz Plexicushio #72 üzenetére
Reméltem valaki talál érdekességeket majd benne. Van azért még más is... Ez a HD LP nem az első ilyen továbbgondolása egy már bejátatott hanglejátszási technikának. Sztereó VHS videómagnók némelyikét használták audiófelvételek megőrzésére. CD és bakelit lemezeket vagy a magnó kazettát másoltak fel a videókazettákra. A VHS videómagnó felvevőfejének és az audió áramkörök fejlettségének szintjének megfelelő "hangminőség" volt igy elérhető. Kazettás deck és a magnó kazetták állandóan fejlődtek és némelyik CrO2 és Metal kazettával már elég szép felvételek készültek nálam. Ehez mondjuk a deck forgófejét kellett cserélgetnem a jófélékből, és a deck felvételi minőségén állt vagy bukott minden. Több deck is járt nálam, mert a lejátszás minősége jó volt... csak felvenni jó minőségben nem tudott. Erre volt a válasz a DAT kazetta. Itt már nagyon jó minőségű lejátszók voltak, ez a technika igen népszerű volt és most is népes rajongótábora van. [link] Ezt a CD lemezek és az első írható CD lemezek kissé háttérbe szoritották. A CD lemezek mellett egy másik lemezes formátum bontogatta ki szárnyait, mert ezen az Atrac kódolású felvételek kevesebb helyen elfértek... Igen, ez a Mini Disc. Hosszú éveken át a CD lemezek gyüjtőgetése mellett egy ilyen Mini Disc hordozható felvevő volt az álmaim teljesithetettlen tárgya. Nekem akkor egy ilyen MD Walkman nagyon drága volt. Mostanra a lejátszók gyártását befejezték, de lemezeket még talán lehet itt-ott venni. Most egy Hi-Res képességű Sony Walkman lejátszóm van. Szeretem ezt is, mert nekem megfelel a minősége.
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
20-30 éves berendezést több mint biztos, hogy restaurálni, ahhoz hogy "közel ugyanaz a minőség ..." meglegyen. Komoly anomáliát tud okozni 1db lerohadt csatlakozó, vagy fellazult kötés.
Amit linkeltél JBL az beltéri/kültéri install doboz, ennek a kategóriájának jól sikerült darabja. Javasolnám hogy nézzétek át a teljes control szériát és értsétek meg, hogy mire való, milyen szempontoknak kívánt megfelelni vele a gyártó mielőtt vásároltok.
Én se tudok neked ajánlani készüléket, talán csak azt, hogy minél jobb forrást próbáljatok meg eszközölni, amíg egy aktív pc speakeren nincs meg a tiszta, élvezhető hang, addig felesleges komolyabb erősítőt, hangfalat venni mögé.
[ Szerkesztve ]
-
tecsu
addikt
válasz kárátékutyá #43 üzenetére
Egyetértek, de hozzátenném, hogy azért akadnak kivételek.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
tecsu
addikt
Azok a dinamikák, amit számításba veszel az adott bitmélységek alapján, elméleti maximumok. Hiába 144dB a 24 bit, ilyen DAC nem létezik.
ENOB.A dithering pedig bár növeli a dinamikatartományt, csökkenti a jel-zaj viszonyt.
Sokan azt gondolják (tudom, te nem), a digitális hangrendszer pontosan úgy működik a gyakorlatban, mint az elméletben, pedig nem, sajnos itt is sokat kell trükközni a megoldásokkal, amik újabb bonyodalmakat okoznak, mint az analógnál.
A valóban jó hangzást tényleg meg kell fizetni, akár digit, akár analóg a rendszer.A hanglemezeknél bizonyos frekvenciaszint alatt mind monóra keverik eleve a mastering során, ez kihagyhatatlan lépés, és talán a vágógép máshogy nem is tudná megoldani.
Mindemellett a digitális kiadványokon is monó az adott tartomány, legalábbis én nem hiszem, hogy találkoztam volna olyannal, ahol sztereó lenne a szubbasszus - felesleges is lenne akusztikai és pszichoakusztikai okokból.Igazad lehet abban, hogy ez talán műfajfüggő és a szokás kérdése is. Amikor egy klasszikus techno- vagy housebakelitet hallgatok, jóval erősebbek a régi emlékek, mintha ugyanazt digitális formában hallgatnám.
Egy dzsessz vagy klasszikuszenei albumot pedig kb. megölnek a CD korlátai. Az elméleti lehet hogy nem, de a gyakorlatban megvalósított - közel sem tökéletes - reprodukálás taccsra vágja a széles spektrumú, nagy dinamikájú akusztikus hangzást. Hanglemezzel is vannak gondok, de ott a kisebb dinamika jóval könnyebben megbocsájtható, mert a zajban is van még bőven és a legtöbb művelet természetesebb, mint a digit világában, vagyis halllgathatóbb (egy bizonyos szint felett).
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
tecsu
addikt
"De ÁLLÍTÓLAG (angol tudósok helye, bla bla) az emberi fül úgy 20 bites dinamikatartományt képes átfogni-meghallani. Süketszobában..."
Igen - biztos -, de a dinamikaformázás és dinamikaformázás között óriási különbség van. Nem véletlenül van annyiféle dinamikakompresszor akár egy gyártótól is, óriási paraméterezhető lehetőséggel. (Ráadásul a legjobbak analógok .)
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
rii
nagyúr
válasz #16939776 #86 üzenetére
" .... 20-30 éves berendezést több mint biztos, hogy restaurálni, ahhoz hogy "közel ugyanaz a minőség ..." meglegyen. Komoly anomáliát tud okozni 1db lerohadt csatlakozó, vagy fellazult kötés. ... "
de ugyanaz a minőség töredékéből megvan, mintha újat venne az ember, nem?
.-) az amatőr zenehallgatókról - mint én - nem is beszélve ...(#90) IamMenyus:
jogos ... haver küldözgeti mindig ezeket a vackokat ... mer neki wireless meg blutooth kell ...nem tudom jó-e a wireless zenére ... én még a wifi-t is kikapcsoltam a router-en, utp jön a net ... csak a kábel ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
#16939776
törölt tag
Mivel ebben az "állapotban", valamilyen emlékkép kergetése történik, így "régi" jöhet csak szóba, ami úgy/hasonlóan szol, mint ami nyomott hagyott az ember lelkében x éve.
A legegyszerűbb, legrövidebb a jó út. De ezen, a triviálisnak, megoldottnak hitt problémák alatt vannak a legveszélyesebb csapdák.
[ Szerkesztve ]
-
shmonsta
csendes tag
"Nem akarunk beszállni a "CD vagy az LP jobb" vitába, de tény, hogy hiába jósolták már sokan az utóbbi halálát, még mindig él és virul – miközben a CD szép lassan megy ki a divatból." Vicces ezt így leírni. Ugyanazt csinálja a mondat, mint amit ellen szólni próbál. Pont ugyanaz történik a cd-vel mint anno a vinyllel. Sokan jósolták a halálát, de él és virul. Nyilván tudom, hogy jelenleg kevés fogy belőle, de a vinyl eladások is a béka ülepe alatt voltak egy kicsivel, most meg már a béka ülepe fölött járnak egy kicsivel. A divathullámok lecsengenek, a gyűjtők meg majd megveszik a pár száz, pár ezer példányos megjelenéseket. Néhány éve még a vinyleket vettem tízesével, százasával, most, hogy alaposan felárazta őket a hype a cd-ket tudom fillérekért gyűjteni.
-
rii
nagyúr
válasz #16939776 #92 üzenetére
az elmúlt 30-40 évben változott valamit a Hi-Fi szabvány?
pld. a Mission Cyrus Three -nek többet kellene tudnia, mint a Two-nak, vagy a One-nak?
(az már lapra tartozik, hogy - ahogy én tudom - a Three-t elbaltázták, és míg a One meg a Two legenda, addig a Three-t lehúzták ..... )piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz #16939776 #92 üzenetére
orion SE 260 erősítő
ha jól tudom, világhírű
1 2
most újonnan mennyibe kerülne egy hasonló hangminőséget produkáló erősítő?
200-300.000 Ft?az orion SE 260 piaci ára meg 30.000 Ft.
nem emlékkép ... ár-érték arány ...
legalább 20-30 használt hi-fi komponenst vettem már eddig (orion se 260-at i, prelidium, cambridge audio a300 .... stb.... ) ... egyikkel se volt soha semmi gond ... persze mivel a használt mindig rizikós, ezért nem is merem már ajánlani. De az újaknál meg ott a tervezett elavulás, ami alól új hifi cucc esetében a többszázezres kategória mentes csak ... 300.000 -ér lehet venni új erősítőt, .... vagy 70.000 -ért (nem egy őskövülettel (se-260) számolva ) ami ugyanazt a minőséget hozza - használtan
elnézést, ha baromi nagy tévedésben vagyok
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Annak az Orionnak legfeljebb eszemi értéke van. Valóságban jó ha 20k-ért megér.
A külön erősítőnek én max házimozi esetén látom értelmét. HiFi-nél is csak a hifizmus miatt léteznek még külön erősítők, szerintem elavult dolog a hagyományos erősítő + hangfalpár kombó. Véleményem szerint az aktív hangváltós stúdió monitorok a legjobbak, mert ott az erősítőket kifejezetten ahhoz a doboz és hangszórótípusokhoz készítik, nem kell próbálgatni meg cserélgetni. Két dobozt kell csak venni meg egy jó DAC-ot (ez utóbbin szabályzod a hangerőt) és meg is vagy. S a közhiedelemmel ellentétben nem feltétlenül unalmas, élettelen a hangjuk, főleg az alsó kategróiában (100-200k / pár). Ja és ide még nem költözött be az ezotéria.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
ZnVjaw0K
tag
Behringer A500-at kapsz 70ezerért újonnan. Nyilván használtan az is olcsóbb.
Gyakorlatilag tökéletesen megegyezik az SE260-nal. Felépítése, működése, minősége kb ugyanaz. Ebből se spóroltak ki semmit. Táp oldalon vannak csak apró eltérések: az Orionnál külön szekunder tekercs az audiónak középső kivezetéssel, a Behringeren csatornánként is külön szekunder tekercs van, de nincs középső kivezetés. Kicsit újabb, modernebb alkatrészekkel, kicsivel nagyobb teljesítmény, egy lehelettel kisebb torzítás, bár az Orion 0,04%/0,08% THD (1kHz/20Hz-20kHz) és 0,09% IMD is tökéletes a legelvetemültebbek kivételével mindenkinek.SE260 böszme állat Nekem is van egy, én nagyon szeretem. Nem cserélném le újabbra, mert tetszik. Hangulatos.
-
mikldesign88
csendes tag
Az tény, a lemezkiadók bajban vannak. A másolatok vegett csökken az eladasuk. Ez tény. A cd, az sacd, dvd-audio, a pure blu ray audio masolható. Az lp nem. Illetve igen, bedigizve, vagy magnon. De ez mar rosszabb mint a forrás. Az lehet, hogy az lp c...va jól szól sokmillás cuccon, de egy sima pure blu ray audio, vagy dvd-audio nagysagrendekkel jobban szol, mint egy kommersz lemezjátszó lánc. Nekem az a bajom, hogy egy sokmillas lp láncot hasonlitgatnak egy max szazezres blu ray lejatszoval. Probalnak meg mondjuk ezt osszemerni egy Lampizator DAC es egy szinten mondjuk Linn hálózati lejatszoval. Cca. 8 Roxan araert. Lehetne hummogni, fejet vakarni.
-
tecsu
addikt
válasz mikldesign88 #98 üzenetére
LOL
A Lampizator azért b@sz oda, mert az analóg részen ott a cső.
De kétségtelenül vannak jó digit cuccok, ezt szerintem itt senki nem tagadta, csak látod, mennyibe kerülnek azok is...[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
rii
nagyúr
ezt nem tudtam, hogy az aktívak azért jobbak, mert hozzá méretezik, tervezik az erősítőt - meg is írtam havernak, hogy az aktívok felé táplált ellenérzésem nem nyugszik valós alapokon
az ellenérzés megvan attól még .-), met én direkt azt szeretem a hifiben - és minden elektromos cuccban - h a saját dolgukat teszik ... a pék süssön, a vadász meg lőjjön - ha muszáj
" ... főleg az alsó kategróiában (100-200k / pár) ... "
de használtban sokkal olcsóbb .. és nem alsó kategória - kevesebb pézért', nem? .-)
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest