- Windows 10
- Aliexpress tapasztalatok
- Proxmox VE
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- XPEnology
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Tehát a Hi-Res-re azért van szükség egy analóg forrás esetén, hogy az analóg hibák már úgyis jelen vannak, a digitálisakat toljuk ki a hallhatatlan tartományokba és ne adódjanak össze."
A digitális torzításokat nem a HiRes hiánya okozza, hanem a digitális-analóg jelátalakítás. Utóbbi hibáit pedig nem tudod HiRes anyaggal kompenzálni, csak jó DAC-kal. Magának a digitális anyagnak alapvetően csak két limitje van: sászélesség és dinamika. Az analóg anyagok jellemző sávszélessége 40 Hz - 16 kHz, dinamikájuk meg legjobb esetben is 60-70 dB körüli. A CD minőség ehhez képest álom, mivel a vége 22 kHz és 96 dB a dinamikája.
A vibráló LED világítás szerintem inkább a veszteségesen tömörített audiora jó analógia. Úgy csinál mintha, de ugye mégse.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ez ott bukik, hogy egy jó DAC reconstruction filterének hozzáadott zaja röhejes mennyiségű a felvett analóg anyag zajához képest.. A videóban is írják, hogy pl oversamplinggal minimalizálható a reconstruction filter zaja. Tehát kell egy jó DAC. És nem kell hozzá HiRes forrás, jó a 44.1 kHz is, hisz az oversampling miatt a reconstruction filter jóval kevésbé szemetel, magic.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #00137984 #63 üzenetére
Ugye az alapvető állításom az, hogy hiába HiRes, ha a maga a DAC elektronika nem elég jó. Jó elektronika kell, pl hatékony jitterelnyomás és oversampling. Ebben az esetben a CD minőség kiválóbban szól, mint egy gyengébb elektronikával a HiRes. Persze még ott a fizikai hordozó, pl a CD-lemez, amit felhoztál, ez is hozhat problémákat, szerintem a legegyszerűbb, ha egyszerűen nincs fizikai hordozó, hanem pl csak egy flac fájl van.
Ja, és igen, a felvétel. Ez a legfontosabb. Jó minőségű felvételt kell készíteni, ha ez nincs meg, akkor cseszheted. Itt meg sok a tényező: AD konverziós lánc, mixing, mastering, stb. Pl ha a hangmérnök enged a loudness warnak, akkor hiába minden más tényező.
A zajszűrési eljárás eleve csúnyán belerondít a hangba, inkább eleve jó minőségben kellett volna felvenni. Persze ez régi felvételek esetén nem opció. De attól még, hogy utólag kiszűrőd így a zajt, még mindig nem lesz értelme a HiRes-nek.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Aki ennyire audiofil hogy számít neki, és hajlandó dollárezreket költeni, annak csak marad pénze egy jóféle DAC-ra. Innentől pedig már egyszerűen nem nyersz semmit a HiRes anyaggal, ha analóg (szalagos) felvételről van szó. Bőven elég a CD minőség is. Én (viszonylag) halandó ember vagyok, így egy olcsón kifogott használt Benchmark DAC1-em van, ennél több nekem már nem kell, sőt, néha úgy érzem sok is.
Aki pedig emellett még az analóg hangzást preferálja, na az van nagy kakiban, mert nem a minőséget keresi, hanem egy bizonyos élményt / hangzást.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ja, no offense. Arra akartam rámutatni, hogy ha már HiRes mánia van, akkor van hozzá megfelelő rendszered is, mert anélkül megint értelmetlen a HiRes.
Nekem sincs bajom az analóg hangzást kedvelőkkel. A probléma az szokott lenni, amikor tudománnyal kevert ezotériás, azaz new age-es baromságokkal indokolják meg, hogy az a legjobb. Így meg nehéz audiofilnek / vájtfülűnek tartani magam, pedig elvileg pont én lennék az. Aki meg a magas lóról osztja az észt hogy a millás kábel milyen jó, az csak szimplán egy kisebbségi komplexusban szenvedő, audiotechnikában dilettáns konzumidióta. Hisz pl a szobaakusztikát figyelembe sem veszi, ha meg mégis eszébe jut, akkor azt mondja, hoyg a szoba akusztikai kezelése csak tönkreteszi a hangot. WTF, kérem kapcsojja ki. Ez utóbbi konkrétan nemrég volt a HiFi topikban.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Annak az Orionnak legfeljebb eszemi értéke van. Valóságban jó ha 20k-ért megér.
A külön erősítőnek én max házimozi esetén látom értelmét. HiFi-nél is csak a hifizmus miatt léteznek még külön erősítők, szerintem elavult dolog a hagyományos erősítő + hangfalpár kombó. Véleményem szerint az aktív hangváltós stúdió monitorok a legjobbak, mert ott az erősítőket kifejezetten ahhoz a doboz és hangszórótípusokhoz készítik, nem kell próbálgatni meg cserélgetni. Két dobozt kell csak venni meg egy jó DAC-ot (ez utóbbin szabályzod a hangerőt) és meg is vagy. S a közhiedelemmel ellentétben nem feltétlenül unalmas, élettelen a hangjuk, főleg az alsó kategróiában (100-200k / pár). Ja és ide még nem költözött be az ezotéria.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Jó, azért az aktív hifis szemmel nem olyan jó, mert:
1. Nincs meg a feeling (erősítő + hangfalak)
2. Általában elég részletező, ezért nem túl megbocsájtó a hangjuk (a szar felvétel szarul is szól)
3. Nem a megszokott elegáns design, hanem inkább modern (persze van kivétel)
4. Nincs álló kivitel, általában kompaktak (persze nagyot szólnak)
5. Nincs rajtuk hangerőszabályzó, egy mixer vagy olyan DAC kell hozzá, amin van potméterA RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG DR7400 asztali DVD felvevő alkatrésznek eladó, csak audio CD-t játszik.
- Thomson VPH 6800G Hi-Fi videomagnó (hibás) eladó
- Panasonic DMR-EH57 Merevlemezes dvd író távirányítóval első tulajdonosától eladó
- Samsung 108centis uhd 4k smart led tévé eladó.
- Yamaha RX-V340RDS házimozi rádióerősítő gyári távirányítójával eladó eladó.