- Proxmox VE
- Aliexpress tapasztalatok
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- XPEnology
- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
Új hozzászólás Aktív témák
-
tecsu
addikt
válasz zetor2000 #29 üzenetére
Tudomásom szerint a sok sávból először egy sztereo szalagra (master tape) lemixelték az adott anyagot, amin utómunkálatokat végeztek, ami de facto előmunkálata a lemezgyártásnak (ez a konkrét masztering), majd ezután jött a mesterlemez vágása.
( Csak angol órákkal foglalkozol, vagy akad svájci is? )https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
tecsu
addikt
"Szóval én úgy gondolom, van ebben a DSD256-ban kellő számú nulla, meg zaj, meg mindenféle dolog, persze, PCM-ben is mondják, hogy Nyquist teória és a DAC utáni filtering miatt (echo, ringing, stb). jobb oversampling-elni és legitim lehet a 96kHz vagy akár a 192 is, mert így több helyünk marad egyrészt később, illetve laposabb görbével vágni a szűrőkkel a magasakat a hallható tartomány felett, így jópár anomáliát kiküszöbölve, de erre túl azon, hogy többféle megoldás létezik (analóg, digi, non-oversampling, meredekség más, stb."
Itt meg is válaszoltad nagyjából, mi a lényege azon kívül, hogy az emberi agy általában az analóg zajokat és torzításokat kellemesebbnek érzékeli, mint a digitálisakat.
Tehát a Hi-Res-re azért van szükség egy analóg forrás esetén, hogy az analóg hibák már úgyis jelen vannak, a digitálisakat toljuk ki a hallhatatlan tartományokba és ne adódjanak össze.Ez kissé olyan, mint a vibráló LED-lámpák. Olyan magas a frekvencia, hogy nem látjuk, de egy idő után növelheti a stresszt, fejfájást okozhat a villanykörte fényével ellentétben; vagy hogy a PH-n "on topic" legyen a példa: A PWM-es és anélküli fényerőszabályzós monitorok.
Tehát már az alacsonyabb vibrálást sem láttuk, mégis befolyásolta közérzetünket. A másik megoldás a magasabb frekvencia, amit már tutibiztos nem vesz észre senki, és talán hosszabb távon sem hat közérzetünkre.A kereslet szerint mindenképpen van létjogosultsága.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
tecsu
addikt
válasz kárátékutyá #43 üzenetére
Egyetértek, de hozzátenném, hogy azért akadnak kivételek.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
tecsu
addikt
Azok a dinamikák, amit számításba veszel az adott bitmélységek alapján, elméleti maximumok. Hiába 144dB a 24 bit, ilyen DAC nem létezik.
ENOB.A dithering pedig bár növeli a dinamikatartományt, csökkenti a jel-zaj viszonyt.
Sokan azt gondolják (tudom, te nem), a digitális hangrendszer pontosan úgy működik a gyakorlatban, mint az elméletben, pedig nem, sajnos itt is sokat kell trükközni a megoldásokkal, amik újabb bonyodalmakat okoznak, mint az analógnál.
A valóban jó hangzást tényleg meg kell fizetni, akár digit, akár analóg a rendszer.A hanglemezeknél bizonyos frekvenciaszint alatt mind monóra keverik eleve a mastering során, ez kihagyhatatlan lépés, és talán a vágógép máshogy nem is tudná megoldani.
Mindemellett a digitális kiadványokon is monó az adott tartomány, legalábbis én nem hiszem, hogy találkoztam volna olyannal, ahol sztereó lenne a szubbasszus - felesleges is lenne akusztikai és pszichoakusztikai okokból.Igazad lehet abban, hogy ez talán műfajfüggő és a szokás kérdése is. Amikor egy klasszikus techno- vagy housebakelitet hallgatok, jóval erősebbek a régi emlékek, mintha ugyanazt digitális formában hallgatnám.
Egy dzsessz vagy klasszikuszenei albumot pedig kb. megölnek a CD korlátai. Az elméleti lehet hogy nem, de a gyakorlatban megvalósított - közel sem tökéletes - reprodukálás taccsra vágja a széles spektrumú, nagy dinamikájú akusztikus hangzást. Hanglemezzel is vannak gondok, de ott a kisebb dinamika jóval könnyebben megbocsájtható, mert a zajban is van még bőven és a legtöbb művelet természetesebb, mint a digit világában, vagyis halllgathatóbb (egy bizonyos szint felett).
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
tecsu
addikt
"De ÁLLÍTÓLAG (angol tudósok helye, bla bla) az emberi fül úgy 20 bites dinamikatartományt képes átfogni-meghallani. Süketszobában..."
Igen - biztos -, de a dinamikaformázás és dinamikaformázás között óriási különbség van. Nem véletlenül van annyiféle dinamikakompresszor akár egy gyártótól is, óriási paraméterezhető lehetőséggel. (Ráadásul a legjobbak analógok .)
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
tecsu
addikt
válasz mikldesign88 #98 üzenetére
LOL
A Lampizator azért b@sz oda, mert az analóg részen ott a cső.
De kétségtelenül vannak jó digit cuccok, ezt szerintem itt senki nem tagadta, csak látod, mennyibe kerülnek azok is...[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
tecsu
addikt
Az ATC-nek és a Dynaudiónak pl. van aktív hangsugárzója a hifi paici szegmensben is, nem csak prónak szánják, mégis a két területen komoly eltérések vannak dobozkialakítás, keresztváltás, hangszórók stb. tekintetében - nem véletlenül. Mert mások a zenei igények.
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw