Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ZnVjaw0K

    tag

    válasz Dißnäëß #24 üzenetére

    Csatlakozom!

    Linket nem tudok, de volt valami vakteszt ahol leégtek a sznobok mint a Reichstag. Nem tudták megkülönböztetni az audio CD-t a SACD-től, pedig pont olyan embereket válogattak össze, akik állították, hogy a gagyi hagyományos audio CD annyira gyenge, hogy bántja a fülüket ;]

    Végfelhasználásra tökéletes a PCM 16bit/44.1KHz. Stúdióban, több egymás utáni feldolgozási lépést viszont érdemes lehet nagyobb pontossággal végezni, mert a többszöri újrakvantálás már hallható lehet. És amikor kész van, nyugodtan mehet hagyományos CD formátumba. Sőt, sokan meg fognak kövezni, de én szívesen beültetném a sznobokat egy olyan tesztre, ahol egy 175kbit/s MPEG4 AAC-t kéne összehasonlítaniuk egy komoly stúdióformátummal, akár az általuk választott rendszeren hallgatva. Gyanítom ott is lenne lebőgés rendesen ;]

    A belinkelt videót még nem néztem meg, előre is elnézést, ha esetleg olyat írtam ami szerepelt benne

    [ Szerkesztve ]

  • kárátékutyá

    őstag

    válasz Dißnäëß #24 üzenetére

    Hogy mennyire igazad van, kezdeném egy nem is nem régi történettel.

    Egy kábelt árultam nemrégen, és jött egy manus megvenni. 30 éve tolja a Hi-fi anyagot magába, természetesen LP a kedvence. Nézegeti a cuccomat, kérdezi bele lehet e hallgatni. Mondom persze...beküzemelem a láncot, odamegyek a PC-hez, elindítok egy zenét. Ezen közben folyamatosan beszél hozzám. A legelső bejövő hangnál mint a filmeken abbahagyta a beszédet. Rám nézett és kérdezte: Számítógép a forrás??? Mert ezt most nem érti, és iszonyatosan megleptem. Kérdeztem tőle hogy szól e úgy mint a vinyl. Azt mondta igen azzal a különbséggel hogy nincsen benne a legtöbb lejátszónál tapasztalható középkiemelés és nem serceg. :)

    Egy magyar konstruktőr termékeit használom. Tekercs elven működő erősítő, előtte egy szintén általa kb 30 éve készített germánium előerősítő ... és a lényeg, egy Vip lejátszónak nevezett kütyü. Ehhez van 3 szoftver. 2 konvertáló és egy lejátszó szoftver.

    Laikus vagyok, próbálom a saját szavaimmal elmondani mit is csinál. Adott egy lehetőleg jól begrabbelt flac anyag. Azt első körben ezt Sound forge-val egy bizonyos formátumra át kell konvertálnom. Utána az egyik konvertálóval végigmenni ezen, majd ezután a kapott fájlokkal a másodikkal átkonvertálni. Bonyolultnak hangzik, de rohadt egyszerű, pár kattintás az egész. 8-10 perc alatt készen van egy teljes album.

    Az egésznek az az értelme, hogy a mannát, azaz a PCM 16bit 44.1KHz - ot halgassa az ember úgy, hogy pld a windows ne tudjon beleszólni, se semmi más. Tehát ez a tiszta 16bit PCM USB-n jön ki egy kis kütyübe, onnan optikai kábelen megy bele a lejátszóba, innen pedig RCA-jön ki az analóg jel.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #24 üzenetére

    Bizony, 44.1 PCM hozza azt a szintet, amibe egy anomáliáktól mentesített rendszeren nem lehet belekötni.
    Persze a 192/24 sem rossz, de a hozzáférhető anyagokból nagyon fárasztó kifülelni a master alól a hangszereket, teljesen felesleges ehhez extra dinamika, meg sávszélesség, csak egy csomó simított felharmonikust lehet hallani mint extra, amit inkább zajnak tudnék definiálni, ami elfedi a hibákat, meg jó részt a zenét is.

    Gyakorlatilag a live performance-on kívül, nem nagyon tudok olyan modern stúdió anyagról, ami ne lenne lapos, unalmas, idegesítő komolyabb cuccon. Akár "hi-fi" akár stúdió-monitor a vége a láncnak.
    Ennek az oka, hogy, a sok az apró jól halható hiba van elkövetve, túlkozmetikázva, majd újra összegyúrva, és az egész kisminkelve. Amitől még nem lesz "zene".

    Live-ra meg bőven állejtő a 44.1 PCM minősége.

    A buta analóg-ban nem kellett ilyen "problémákat" megoldani, mert nem lehetett annyira túlbonyolítani, még zenélni is tudni kellett, még azelőtt, hogy felpörgött volna az orsó...

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dißnäëß #24 üzenetére

    Én is abban hiszek, hogy az emberi érzékelést bőségesen lefedi a 16/44.1,
    de pusztán amiatt a szerencsétlen helyzet miatt, hogy a DVD később 16/48 lett,
    és van olyan hardware, amiben bizonyos komponens(ek) csak valamilyen fix (már tervezéskor/gyártáskor rögzített, nem programozható/kapcsolgatható) mintavételi frekvenciával tudnak dolgozni, illetve mai napig macerás a formátum váltogatása, illetve azonnal baj van, ha keverni kell a hangcsatornákat,
    így nem bánom, ha a zeneipar is átáll 48 egész számú többszörösére, így példaképp akár 24/96-ra, és akkor kevesebb a gond a (legalább is effektíve) veszteségmentes konvertálással (és nem kell foglalkozni a megfelelő kapcsolgatással se az eszközök közt). A 24-bit pedig elfér, ha tömörítve van alig foglal többet (főleg ha mondjuk tényleg eleve nincs is több információ az anyagban, azt általában sikerül hatékonyan tömöríteni).

    Hogy miért akarom keverni és zavaró váltogatni?
    Ha valamilyen bitstream formátumot vagy WASAPI-exclusive módot használok (ami átkonfigurálja a Windows mixer-t a forrás formátumára), akkor minden figyelmeztető zaj elnémul, mint ha pl. videó-telefon hívás jön (ez csak példa, nekem más jellegű riasztások jönnek néha PC-n), amit nem feltétlenül szeretnék.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák