Új hozzászólás Aktív témák
-
hogymi? x mrd$ profitot tesznek zsebre a marhadrága kocsijaikkal és meg az adófizető pénzelje őket?
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
"Az EU még januárban hagyott jóvá egy tervet, amely szerint állami támogatást kap a Tesla, a BMW és még mások, így támogatják az elektromos autók akkumulátorainak gyártását, továbbá csökkentik a függőséget az iparágat vezető Kínával szemben."
És miért nem európai gyártót támogat az EU?
Attól, hogy Tesla akkumulátorokat fog gyártani, nem lesz jobb és több akkumulátora a BMW-nek. A Tesla termékei kerülnek árelőnybe az EU-ban, EU pénzből.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
vicze
félisten
Azzal még semmi probléma nincs, hogy egy zöldmezős beruházás állami támogatást kap, tessék csak itthon körülnézni, hisz hosszútávon sok időre munkahelyet terem. Pusztán annyi a vicces a dologban, hogy egy US autógyártó kap 1,1 millárodos támogatást egy 2,9milliárdos alapból, mintha Németországban nem lenne valami autóipar nevű dolog, ami épp gőzerővel áll át e-auókra.
Amúgy Tesla elsősorban eddig tartományi támogatást kapott (280 millió) és nyilván helyi adókedvezményeket is.
-
Noukoum
veterán
válasz Hieronymus #2 üzenetére
Mert mondjuk a BMW csak annyi elektromos autót gyárt amennyi szükséges a co2 kvótához? Nem mellesleg ez a pénz az akkumulátorgyárhoz van, nem azért mert amerikai vagy német.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
Khm, VW, khm... Ők is biztos a CO2 kvóta miatt fejezik be konkrétan minden belső égésű gyártást. Én is és mindenki tudja miért, lényegtelen.
Más készt Németországban konkrétan be lesz tiltva a belső égésű eladása 2035 után igen sok tartományban, mert a Zöldek fennhatósága alatt van, így mindenA gyár aksi+autó gyár elég nehezen választod külön a kettőt. Tehát ebből csak a Teslának van haszna ahogy le lett írva senki másnak.
De biztos hiány van EU-ban...:
-
-
Noukoum
veterán
BMW volt megemlítve, nem a VW. Majd egyszer az összes gyártó le fog állni, VW is nagyon messze van attól hogy csak tisztán elektromos gyártsanak. De nyugodtan külön lehet választani a kettőt, ez a támogatás konkrétan az akkumulátor gyártáshoz jár. Szóval nincs miről beszélni.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
Milyen szerencse hogy a Tesla autógyáron belül van az aksigyár, jaja tök szétválasztható...
Továbbra se kritizáltam a támogatást, csak vicces ennyi.
2035 nincs olyan messze, és belsőégésűt már nem fejlesztenek. VM meg magába foglal pár márkát ("VW, Porsche, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, SEAT, Skoda").
Szerinted Magyarországon hirtelen miért kezdett el több cég aksit gyártani és bődületes kapacitást növelni? Vaj hova fog menni az a sok aksi? -
hallador
addikt
A kormányunk forint 10 milliárdokkal támogatja a Győri Audit, és a Kecskeméti Mercedest ez nem újdonság. Nem kell Németországik menni. Ha ilyen típusú gyárcsalogatásról van szó.
Egy ekkora gyár hatalmas utánpótlás hálózatot vonz be. Még Németországnak is megéri.
A másik, hogy a Tesla nem véletlenül Németországba megy. A nyugati országok közül itt az egyik legolcsóbb a munkaerő, és megvan az a precizitás a nemzetben, meg a nyilvánvaló kultúrája a pontosságnak, és az erre való igény is.
Közel van a Tesla lakosságarányosan legnagyobb európai piaca (Norvégia, Dánia, Svédország).
Nem beszélve arról, hogy itt egyre bővülnek az elektromos töltőállomások. Ameddig Európa többi országában nem annyira. Ebből adódóan erre igény sem lenne.
Nem véletlenül nem jönnek a volt szocialista államokba. Nem érné meg nekik itt semmit gyártani, mert nem annyira stabil a környezet, mint amit megkövetelnek. Kína sem, de ott annyi autó megy el, hogy bármi megéri.
Pedig ennek ellent mond a föld legnagyobb motorgyára (a győri audi). De ez egy nagyon nagy kivétel. Sajnos a BMW-vel, vagy mással nem volt ekkora szerencsénk.
Itt nem csak az fog számítani, hogy a csúnya multi kiviszi a pénzt, hanem az is, hogy a kultúra amit behoz az nem ismert a Kelet-Közép Európa országaiban.
Az a minőség amit egy Audi képes nyújtani, (Vagy Tesla Németországban) nem nagyon képes semmi arrafelé.
Emellett pedig hatalmas ezeknek a gyáraknak azon kultúrája, amit munkakultúrának neveznek.
Persze persze lehet azt mondani, hogy mi erre képesek vagyunk egyedül is, de nagyon marginális különbségek vannak aközött, amit egy ekkora cég képes nyújtani, meg aközött, amit egy piros püttyös talicska bt. (Akár Németországban, akár otthon.)Arról nem beszélve, hogy a howto amit hoznak ezek a cégek, az is nagyon értékes tud lenni.
[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
-
hallador
addikt
Nyugat Európába, és mindehova, ahol erre van pénz. Én havonta egyszer megyek haza kb, de amikor otthon vagyok,. akkor az elmúlt 10 évben kettő azaz kettő töltőállomást sikerült kiépíteni kb ~ 1000 panellakásra. Tegyük fel ~ 500 autóra. A kis faluban, ahol felnőttem, és hazajárok oda is 25 km-es körzetben nincs ilyen. Otthon lehet tölteni ez igaz.
Szóval persze persze 15 év nincs messze egy ilyen gyár életében. De ezt meghatározza a felvevő piac is.
Azt gondolom, hogy a volt Szocialista blokkban, ma biztos nagyon kicsi igény van elektromos autókra, így a nagy tömeggyártók nem gondolom, hogy 15 év múlva nem fognak belső égésű motorokkal gyártott autókat árulni.Az lehet, hogy itt nem, de ahol igény lesz rá ott biztosan igen.
Én azt gondolom, hogy ezt nálam sokkal okosabb emberek kiszámolták, hogy valahol megéri majd. Vagy a munkaerő, vagy a beszállítók, vagy gazdasági kapcsolatok, vagy technológia.
Én azt gondolom, hogy ezek a dolgok azért vannak, mert nem csak a Teslának éri meg, hanem az államnak is legalább ennyire megéri. Valamint ugye ez az akkumulátor technológia ami nagyon kell majd. És gyaníthatóan ez nem csak gyár lesz, hanem ahogyan a győri Audi fejlesztő központ is.[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
"Nem mellesleg ez a pénz az akkumulátorgyárhoz van, nem azért mert amerikai vagy német. "
De az nem mindegy, hogy az adók mekkora része marad Németországban. Közel nulla vagy közel az összes.
#12 hallador: "A nyugati országok közül itt az egyik legolcsóbb a munkaerő, és megvan az a precizitás a nemzetben, meg a nyilvánvaló kultúrája a pontosságnak, és az erre való igény is."
A precizitást is hagyjuk. A munkahelyek többségében alig dolgozik német. Ahol sokan dolgoznak németek, ott is a minőségbiztosítást a precizitás alapja.
"Az a minőség amit egy Audi képes nyújtani, (Vagy Tesla Németországban) nem nagyon képes semmi arrafelé."
Az előző mondatod ennek ellent mond. Amúgy az Audi VW tulajdon.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Korrektor
"Én azt gondolom, hogy ezt nálam sokkal okosabb emberek kiszámolták, hogy valahol megéri majd. Vagy a munkaerő, vagy a beszállítók, vagy gazdasági kapcsolatok, vagy technológia."
Ezzel nem lenne gond, csak ugye a 80-as évektől folyamatosan csökkenő társasági adókkal is támogatják a cégeket, az adóelkerülési technikákról már nem is szólva... Vagyis ez nem fenntartható.
-
hallador
addikt
válasz Hieronymus #16 üzenetére
Nagyon jól elmagyaráztad! Na akkor ha ennyire vágod azért pár kérdésre is választ adhatnál, mert lehet, hogy én vagyok a hülye de:
- Miért tart ott Németország ahol tart?
- Miért vannak olyan útjaik, infrastruktúra stb amilyen van.
- Miért Európa vezető hatalma?Mert nagyon megmagyaráztad, de mintha nem annyira látnám, hogy a Keleti blokkban bármi változott volna a felsoroltakon. Ameddig a németek, még kaptak egy Kelet Németországot is- Szóval meg magyarázhatod. Hagyjuk is, mert egyelőre nem érzem, hogy a világ csakrája fújná a passzát szelet, szerinted igen?
Amúgy az Audi VW tulajdon.
Nem mondod, most nem fogok hülyén meghalni.
ott is a minőségbiztosítást a precizitás alapja.
Senki nem állította, hogy nem, csak ott van ilyen. otthon meg ez az általad említett fogalom a lopásban, egymás lehúzásában kimerül. Lehet, hogy nálad a kettő ugyanaz. Nálam nem.
Ja és persze ehhez az egészhez arra nincs is szükség, hogy erre legyen igény, a minőségbiztosítás mindent meg is old? Várj csak, nagyon nem így van.Az biztos, hogy Kínával szemben hátrányban van. Azért egyelőre még sokkal működőképesebb, mint sok más modell. Egyelőre ez bejött. Majd kiderül hova vezet 10 - 20 év múlva.
[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
Noukoum
veterán
válasz Hieronymus #16 üzenetére
Szóval adjanak nekik pénzt a semmire csak azért mert az akkor Németországban marad.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Dißnäëß
veterán
Annyira bírom, mikor mindenki jön az EU autóipar védelmével és hôbörög, de ha nincs Tesla, SEMMI nem történik elektromos téren, meg akku téren sem, legalábbis nem ezzel a sebességgel, amit a Tesla indukált.
Kapjanak pénzt, megérdemlik. A VW is ahelyett h Bugattizna, locsolná a pénzt inkább ugyanebbe a tech-be, hogy milliók élete legyen szebb, jobb, zöldebb. (Ne menjünk bele, mennyi CO2, hol termelôdik - nukival szuperzöld lehetne, fúzióssal dettó, az Ottó meg max hidrogénnel, de az egy felesleges köztes lépcsô, reméljük senki nem gondolja komolyan).
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
azbest
félisten
válasz t72killer #13 üzenetére
"anélkül miért nem jön"
Nem nem... a tesla már ott van. De ha lesz lehetőség támogatást kérni, akkor élnek a lehetőséggel. Jelenleg a német bürokráciával hadakoznak, mert a német autógyárak lobbistái és velük szimpatizáló szervezetek igyekeznek minden akadályt eléjük gördíteni. De azért halad a gyár építése. Csak ugye közben ezidőalatt kínában nemcsak felépült egy gyár, hanem már megy a sorozatgyártás.
Egyébként indiában is lehet, hogy tejeszkednek. Igen magas védővám van ott a külföldi kocsikra. De az állam vezetése némi engedményt ad egy pilot projektre, hogy forgalomba hozzanak ott teslákat. Aztán, ha beválik, akkor építenek indiában is gigafactory-t. A fém alapanyagokat, alkatrészeket, szélvédőket is helyi gyártóktól vennék. Ott is van helyi gyártó, aki nagyon ellenzi, mert megvan az olcsóbb olajégető módiból a profit. Így fejleszteni kell. És a tesla később relatíve olcsóbb modellekkel, helyi beszerzéssel felpörgetheti ezt fejlesztésileg és gazdaságilag is. Összesen 5 ezer elektromos autót adtak el 2020-ban indiában, miközben 2.4 millió olajos ment el. [link
Bár lehet én kevereem a dolgokat, de mintha az autógyár lenne egyben az akkugyár is.
[ Szerkesztve ]
-
-
"Nagyon jól elmagyaráztad! Na akkor ha ennyire vágod azért pár kérdésre is választ adhatnál, mert lehet, hogy én vagyok a hülye de:
- Miért tart ott Németország ahol tart?
- Miért vannak olyan útjaik, infrastruktúra stb amilyen van.
- Miért Európa vezető hatalma?"OK. Most tekintsünk el attól, hogy elindultál a személyeskedés irányába.
- Miért tart ott Németország ahol tart?
Ennek több oka van.
De önmagához képest folyamatos lemaradásban van. Az elmúlt 10-20 évben sok minden állapota romlott.Németország autóipara a német gazdaság hajtómotorja. Minden olyan beavatkozás ami a hajtómotort gyengíti, a teljes gazdaságot gyengíti. Nem Tesla gyárra van szüksége Németországnak. A saját járműiparát kell támogatnia, hogy lépés tudjon tartani a világgal.
Európa elektronikai iparát már nagyrészt eljátszottuk. Ha a járműipart is eljátsszuk, még szociális segélyeket sem leszünk képesek osztogatni magunknak.
Ma Németországnak nem a munkahely teremtés a problémája. Szakképzett munkaerő hiánya van az országnak. Ezen nem segít a Tesla beruházás. Sőt..Az összes kérdésedre egy a válasz. A modernkor gyarmatosítása a gyártás kihelyezés a termékek ott történő értékesítése. Mellette az adózás maximális elkerülése. Ebben Németország eddig jól állt. Európa már kevésbé.
Tudod, ezt Amerika már túlélte Japánnal kapcsolatban. Amikor A japán tévét, autót,.. japán hitelből vásárolták az amerikaiak. A Kínai terjeszkedés ellen nyílt harcot folytatnak.
Mi meg itt csak vitatkozunk, mert nem sikerül felismerni a saját valódi érdekeinket.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#54625216
törölt tag
válasz Hieronymus #23 üzenetére
Mivel a Tesla ígyis-úgyis jelen lesz az EU piacon és versenyezni fog a német autógyártókkal, Németországnak két választási lehetősége van:
1. náluk készülnek az EU piacra szánt Tesla-k és Németországban adóznak.
2. másik EU tagállamban készülnek a Tesla-k és oda adóznak.
Ahogy az USA-ban is harcolnak a tagállamok egy-egy nagy gyár odatelepítéséért adókedvezményekkel és állami támogatásokkal, úgy az EU-n belül is versenyeznek értük, ebben nincs semmi meglepő.
Ez nem a Tesla támogatásáról szól a helyi autógyártókkal szemben, hanem egy adóbevételt termelő vállalkozás odacsalogatásáról más EU tagállamok elől.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz #54625216 #24 üzenetére
náluk készülnek az EU piacra szánt Tesla-k és Németországban adóznak.
Milyen adózásra gondolsz egy gyár esetén? Mert ott konkrétan a dolgozók után befizetett ilyen-olyan adókról és járulékokról lehet szó. Ez pedig aprópénz. Ráadásul a Tesla gyárai nagyon magasan automatizáltak. -
dabadab
titán
Mert ott konkrétan a dolgozók után befizetett ilyen-olyan adókról és járulékokról lehet szó. Ez pedig aprópénz
A tervek szerint kb. nyolcezer ember fog ott dolgozni, az azért annyira nem apró, ha 50k EUR/év átlaggal számolok (ami állítólag 60k munkabérköltséget jelent, aminek kb. fele adó), akkor a Tesla munkabérekben egy év alatt rálocsolja azt az egymilliárdot Berlinre és ebból négy év alatt keletkezik egymilliárdnyi adóbevétel.
DRM is theft
-
Tuomas
addikt
-
vicze
félisten
Adóbevétel évesen a 8000 dolgozóra ~70millió.
Munkavállalót terhelő járulék járulékok ~80millió.
Munkáltatót terhelő járulék járulékok ~80millió.Valahogy nem jön ki a 1milliárd. Azt meg csak halkan teszem hozzá, hogy itt túlnyomó többségben lengyelek/ukránok fognak dolgozni nem 50e-ért, hanem jó lesz az 25-nek jó esetben. Valós állami megtérülés 10+év.
Mint minden esetben itt is az odavonzott extra munka és beszállítók adják a valós állami hasznot. Állami oldaláról 0-ás felállás is több mint jó még 20éves távlatban is.Arra még felhívnám a figyelmet, hogy a gyárt nem Berlinben van, hanem Brandenburgban, az egy tök másik tartományban.
-
dabadab
titán
Adóbevétel évesen a 8000 dolgozóra ~70millió.
Munkavállalót terhelő járulék járulékok ~80millió.
Munkáltatót terhelő járulék járulékok ~80millió.Ez az, amivel én számoltam: ez összesen kb 230 millió, az négy év alatt 920 millió, amit én simán egymilliárdra kerekítettem, mert fejben számoltam és ennyi hibahatár belefér.
Arra még felhívnám a figyelmet, hogy a gyárt nem Berlinben van, hanem Brandenburgban, az egy tök másik tartományban.
Pont úgy, mint Budapest meg Pest megye (olyannyira, hogy a gyár Giga Berlin néven fut)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
beef
őstag
-
#54625216
törölt tag
A Teslának már csak azért is megéri Indiában terjeszkedni, mert ha az FSD rendszerük elboldogul az ottani útviszonyokkal és közlekedési szokásokkal, akkor bárhol a világon garantáltan megállja a helyét. A baleseteket se vizsgálják akkora alapossággal, mint az USA-ban, így szabadon lehet trainingelni az AI-t.
-
azbest
félisten
egyébként hivatalosan Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg. A helyi vezetés követelte ki, hogy ne simán berlinnek hívják, ha már nem berlinben van, hanem náluk
Más kérdés, hogy a helyiek "örömére" továbbra is Berlinként hivatkoznak rá#35 beef
ahogy beszámoltak róla mindenféle kamu környezetvédelmi és egyéb hisztiket bevágtak, hogy lassítsák a munkákat. Rinyáltak a fakivágások miatt, amikor kifejezetten kivágásra telepített erdőből vágtak ki.[ Szerkesztve ]
-
noPublicFG
senior tag
A nyugati országok közül itt az egyik legolcsóbb a munkaerő, és megvan az a precizitás a nemzetben, meg a nyilvánvaló kultúrája a pontosságnak, és az erre való igény is.
Ha nem bánod ezt pontosítanám:
Azért megy oda, mert amikor tervezték a gyárat, már támogatást kapott az építésre (és igazából mindenre). A munkaerőről a következőt tudom mondani: A felvételin megkérdezték tőlem, hogy beszélek e lengyelül? -Miért is?- Kérdeztem vissza. -Hááát... mert (taDamm!) Lengyelekkel töltjük fel a gyárat!plus ça change, plus c'est la même chose
-
azbest
félisten
válasz noPublicFG #38 üzenetére
Ezen a precizitás mítoszon én is csak mosolyogni tudok. Valójában inkább rugalmatlanság. Ha valamit beütemeztek, attól eltérni nem lehet. Akkor sem, ha amiatt több hetet csúszik határidős feladat. Konkrétan precizitás kapcsán pedig a lehető legminimálisabb munkával elérhető gányolást láttam. Bár ez programozás / szolgáltatásnyújtás terület volt. De valódi német kollégákkal is.
A keletieket meg lehet azért szeretik, mert azok úgy szocializálódtak, hogy el kell végezni minden áron a munkát (munkavédelem / felszerelés hiánya / ingyen túlóra kéretlenül) és bizonyítási kényszer betegségük van. A munkaidőre tekintet nélkül maguktól túlóráznak sokszor a keletiek, míg a német kollégák érkeznek utoljára, távoznak elsőre. Több projektnél is volt úgy, hogy amikor a magyar csapat szerződése lejárt, akkor teljesen meg voltak döbbenve a németek, hogy utolsó napig is rendesen dolgoztunk, miközben tudtuk, hogy nem lesz holnap.
Amiben nagy különbséget láttam, hogy amikor nem sikerült tartani határidőt vagy nem jött össze valami, akkor nem azt keresték, hogy melyik egyénre lehet rákenni a táplálkozási lánc alján, hanem a vezetők felvállalták, hogy szervezési, rendszer szintű probléma.
[ Szerkesztve ]
-
hallador
addikt
válasz Hieronymus #23 üzenetére
Persze persze, amint egy konkrét kérdést tesznek fel, azonnal előjössz a személyeskedéssel. Semmilyen személyeskedés ebben nem volt. Kérdéseket tettem fel amire nem tudsz csak valamilyen olyan választ adni, mi nem nagyon van kapcsolatban azzal amit leírsz. A személyeskedés nem ez. Ennyi erővel ha valaki kérdést mer fel tenni, azonnal személyeskedik nem nem így van. Csak hát vannak a tények, meg van az a szokásos mindenbe belekötök anélkül, hogy átgondolnám, utána ha meg kell magyarázni, akkor mindenki hibás, csak az nem aki kötekedett. Ezt már ismerjük. Na ez az ami nem vezet sehova.
De önmagához képest folyamatos lemaradásban van. Az elmúlt 10-20 évben sok minden állapota romlott.
Tehát akkor ezzel mit szeretnél mondani, hogy valamilyen módon esetleg már utolérte a keleti blokk állapotát, attól nagyon messze vagyunk, mert ha ott 10 - 20 évben romlott valami, akkor otthon még nagyobbat romlott ahogy én látom. Vagy?Ma Németországnak nem a munkahely teremtés a problémája. Szakképzett munkaerő hiánya van az országnak. Ezen nem segít a Tesla beruházás. Sőt..
Most leírtad amit én csak más szavakkal, akkor ennek mi értelme is volt?Az összes kérdésedre egy a válasz. A modernkor gyarmatosítása a gyártás kihelyezés a termékek ott történő értékesítése. Mellette az adózás maximális elkerülése. Ebben Németország eddig jól állt. Európa már kevésbé.
Tehát az a howto amit idehoztak, az a közel több 10 000 munkahely, amit egy győri Audi képes nyújtani (Itt nem csak a gyár 11 - 13000 dolgozójáról, hanem arról is van szó, ami ezt kiszolgálja), az semmi. Ezt ne is vegyük figyelembe, hanem gyártson itt nyúljuk le mindent amit idehozott, és mehet Isten hírével. Na erről szólt a KGST.
Aztán nem kellene elfelejteni ezt az orbanista dumát, hogy mindenről a gyarmasotás tehet.
Itt egy kérdést kellene feltenned, vajon holt tartana Magyarország, Szlovákia, Csehország, Lengyelország ezek nélkül a gyárak nélkül, teljesen mindegy, hogy autógyártás vagy más.Mert most megint azt érzem, hogy nagyon okosat mondtál, de alternatívát nem látok.
Tudod, ezt Amerika már túlélte Japánnal kapcsolatban. Amikor A japán tévét, autót,.. japán hitelből vásárolták az amerikaiak. A Kínai terjeszkedés ellen nyílt harcot folytatnak.
Mi meg itt csak vitatkozunk, mert nem sikerül felismerni a saját valódi érdekeinket.OK kérlek mondj olyan alternatívát a keleti blokkban, ami alternatívája tudna lenni azoknak a dolgoknak amit leírtál, mert szerintem, de szigorúan tekintve ilyen nincs ott. De biztosan tévedek, csak a kritizáláson kívül tőled semmit nem hallottam. Abból meg nem lehet megélni szerintem! De biztosan tévedek.
Aztán veheted nyugodtan ezt személyeskedésnek, Ez nem az. Csak hát amikor nem panaszkodni kell, meg vádaskodni, akkor azonnal elővesszük ezt a kártyát.
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
hallador
addikt
válasz noPublicFG #38 üzenetére
Nyilván így fogja megérni.Amúgy ahogy hallom nem csak lengyelekkel, hanem főleg olyan emberekkel, akik annak az átlagkeresetnek az alsóbb végén vannak. De ez valahol természetes is. Amikor pl, a Győri Audi gyárat bővítették, akkor is Szlovákiából, Csehországból, de még Romániából is hoztak vállalkozókat, mert Magyarországon nem volt elegendő munkaerő.
Ez szerintem valahol természetes is.
#39 azbest
Ezen a precizitás mítoszon én is csak mosolyogni tudok. Valójában inkább rugalmatlanság. Ha valamit beütemeztek, attól eltérni nem lehet. Akkor sem, ha amiatt több hetet csúszik határidős feladat. Konkrétan precizitás kapcsán pedig a lehető legminimálisabb munkával elérhető gányolást láttam. Bár ez programozás / szolgáltatásnyújtás terület volt. De valódi német kollégákkal is.
Ennek mondjuk az ellentmond, hogy pl egy Audi-ban valóban megvan az a rugalmatlanság, amit írsz, de ezért fog működni.
Mondok egy példát:
Ha van egy környezet, akkor ott minden hónapban meg fogja nézni egy német cég a havi jelentést, és végig is olvassa azt. Az az rá kell nézned, ha akarod, ha nem és javítod is, mert a te érdeked is.
Na most ma az egyik legnagyobb magyar tulajdonú cégében (de sok ilyenben dolgoztam, ez csak egy példa) az osztályvezető, aki valakinek haverja, mert megoldjuk mutyiban. "Hozzunk egy szabályt" Ok megvan. írjunk rá egy eljárásrendet. megvan. Na utána le van szarva. Ezt nem fogja megengedni egy német cég. Mert erre figyelnek, Tehát rend van.
Ameddig ennél a pl: hívjunk banknak mindenki zabálja az erőforrást miközben a rendszert 1/3 hardver is elvinné, de tudod, a főnök haverja... Hogyne érteném!
Szóval a kettő mentalitás között van egy marginális különbség. Mert hát van egy bevált rendszer. Persze persze nem lehet ráhúzni mindenre, de valljuk be a keleti blokkban az a jellemző, amit leírtam, nem az ami egy Audi-ban.
Ez nem pénz, nem emberhiány, hanem egyszerűen ez jól van így, hát nincs.A keletieket meg lehet azért szeretik, mert azok úgy szocializálódtak, hogy el kell végezni minden áron a munkát (munkavédelem / felszerelés hiánya / ingyen túlóra kéretlenül) és bizonyítási kényszer betegségük van.
El kell, csak hogy? Mert a minőség ellenőrzés hiánya az inkább egy szint felett sokkal nagyobb hátrány, mint előny. Pont a kelet európai találékonyságra mondja a főnököm, hogy na ne gányoljál már. És igen mert ha valamiben van eljárásrend, és be is tartják, akkor az hatékony, ameddig, ha van egy agyonszabályozott rendszerem (Lásd pl: a magyar közigazgatás, magyar tulajdonú akár giga cégek is) de senki nem tartja be, akkor semmit nem fog érni amit írsz, és hát valóban inkább több az olyan hely ahol semmit nem ér mint ahol ér.A munkaidőre tekintet nélkül maguktól túlóráznak sokszor a keletiek, míg a német kollégák érkeznek utoljára, távoznak elsőre. Több projektnél is volt úgy, hogy amikor a magyar csapat szerződése lejárt, akkor teljesen meg voltak döbbenve a németek, hogy utolsó napig is rendesen dolgoztunk, miközben tudtuk, hogy nem lesz holnap.
Ennek az egy picit ellentmond, hogy pl egy Audi-ban te nem fogsz túlórázni, mert bejön a főnök, hogy húzzál haza, mert ez a szabály.
Ja hogy magyar vállalkozó, aki a lehúzásra van kihegyezve téged dolgoztat, majd lenyúlja a pénzt, ennek mi köze van bármihez? Mert igen, abban igazad van, hogy ilyen van én is dolgoztam így, csak azok jellemzően nem bejelentős, borítékos ügyeskedő szarházik voltak (bocs nem becsületes vállalkozók, akik a szegény magyar embernek munkát adnak, és hősök).
Ehhez képest itt kettő alkalommal tudtam megtenni, hogy 6 óráig voltam benn 5 óra helyett, Hétvégén megkértek, hogy akkor vagy 5-kor hazahúzok, vagy nem kell itt dolgozni. Szóval ja ja amit írsz ilyen van, de nem nagy német cégeknél, de erre nagyon odafigyelnek, mert itt jön a 10 000 eurós bünti, ha észreveszik.
Én is voltam olyan helyzetben, hogy 350 órát 5 éven keresztül dolgoztam havonta. De ha ezt itt megtenném már nem lenne munkahelyem. Szóval persze persze, de ezekhez az esetekhez általában nem a német munkaadónak lesz köze, hanem az alvállalkozóhoz.A németek meg voltak döbbenve, hát hogyne hiszen ott szerződés van. Az az neked kutya kötelességed dolgozni, mert hát ugye ha nem dolgozol, akkor jön a kötbér. Aztán azért aközött is van különbség, amit Te is leírtál, hogy vállalják a felelősséget, megfelelő pozícióban megfelelő emberek vannak, nem mint Magyarországon, ahol józsika az osztályvezető, amúgy szociológia, diplomája van, lusta mint a bivaly, de még nem is okos jó lesz ez a csávó egy giga cég informatikai osztályvezetőnek, nem mellesleg a boss jó haverja is. Hát hogyne lenne jó, támogatja az EU a projektet.Meg amúgy is visszafizet az alvállalkozó, ez mindenkinek tisztán jó, csak a melósnak, meg az EU-nak nem, de amúgy mi mindent is jobban tudunk, igaz ez nem látszik semmin, de hát ez már ilyen marad.
Szerencsére én ezekhez nem értek, azért is jöttem el, itt csak azt kell csinálnom amit ismerek. Ez elég is.The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
vicze
félisten
"Ezen a precizitás mítoszon én is csak mosolyogni tudok"
8évet eltöltve egy német cégnél én is.
De aki elolvassa a Brandenburgi reptér történetét elgondolkodik a made in Germany fogalmán.
Pár százezer bevándorló meg nem puszta jószívből kellett, ahogy anno török se, és utána lengyel. -
-
azbest
félisten
A túlóra kapcsán nem teljesen erre gondoltam. Meg persze egy gyártószalag és egy szellemi munka közt is van nagy különbség. Szimplán csak az, hogy keleten lelki terror, alázás, vagy munkahely megtartása miatt arra vannak trenírozva a munkavállalók, hogy a körülményektől függetlenül is teljesítsenek. Na most ha meg is van szinte minden a munkához (max bürokrációvála kell hadakozni), akkor úgy lekörözik ezzel a karót nyelt német hozzáállást, hogy a managerek egész nap hallják a pénz csilingelését. A német visszadobja a feladatot, ha nincs minden alá téve, a magyar meg azt keresi, hogy a problémák ellenére hogyan oldja meg.
Magyar cégnél nem adják utasításba, hogy túlórázz - mert azt ki kéne fizetni - , hanem elkezdenek arról beszélni, hogy ha nem készül el határidőre a projekt, akkor vége a cégnek, nagyon rossz fénytvet rájuk, világvége, lelkük a pokolra kerül. Aztán a minionok meg önként dolgoznak ingyen ("majd lecsúsztatjuk"), aztán kiderül, hogy a management elmegy szabira, az átadás meg két hónappal később is jó.
Itthon alázva vannak, hogy szarok, keveset ér a munkájuk és kinn meg bizonyítani akarják, hogy érdemesek a misztikus német munkaadó kegyelmére.
Abban egyetértek, hogy aki külfödre megy, az ne magyarnak dolgozzon, mert az le fogja húzni.
[ Szerkesztve ]
-
hallador
addikt
válasz Hieronymus #43 üzenetére
Ezt hogy érted? Egy 83 millió lakossággal rendelkező országban nem németek dolgoznak a "A németországi munkahelyek többségében nem német dolgozik". Hát kik?
Meséld már el, hogy szerinted kik vannak többségben, elvesztettem a fonalat. Pedig pár éve itt élek.
Ha azt irod, hogy vannak ilyen szakmák akkor azt elfogadom. De ez a klasszikus semmire nem vezető mondatot nem tudom hova tenni.[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
-
hallador
addikt
Miért haza a mexikói, vagy a Kárpátaljai, esetleg a mongol munkavállalók csupa szeretetből kellenek? Ugyan már ez a saját szememben a gerendát sem, de a másikban a pokhálóvékonyságú fog piszkalót ís megtaláljuk.
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Gray Zone Warfare
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- OLED TV topic
- Okos Otthon / Smart Home
- Mobilinternet
- További aktív témák...
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen