Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz t72killer #1 üzenetére

    Hát nem az volt eddig a fáma, hogy a Tesla veszteséges? :N

  • hallador

    addikt

    válasz t72killer #1 üzenetére

    A kormányunk forint 10 milliárdokkal támogatja a Győri Audit, és a Kecskeméti Mercedest ez nem újdonság. Nem kell Németországik menni. Ha ilyen típusú gyárcsalogatásról van szó.

    Egy ekkora gyár hatalmas utánpótlás hálózatot vonz be. Még Németországnak is megéri.

    A másik, hogy a Tesla nem véletlenül Németországba megy. A nyugati országok közül itt az egyik legolcsóbb a munkaerő, és megvan az a precizitás a nemzetben, meg a nyilvánvaló kultúrája a pontosságnak, és az erre való igény is.

    Közel van a Tesla lakosságarányosan legnagyobb európai piaca (Norvégia, Dánia, Svédország).

    Nem beszélve arról, hogy itt egyre bővülnek az elektromos töltőállomások. Ameddig Európa többi országában nem annyira. Ebből adódóan erre igény sem lenne.

    Nem véletlenül nem jönnek a volt szocialista államokba. Nem érné meg nekik itt semmit gyártani, mert nem annyira stabil a környezet, mint amit megkövetelnek. Kína sem, de ott annyi autó megy el, hogy bármi megéri.

    Pedig ennek ellent mond a föld legnagyobb motorgyára (a győri audi). De ez egy nagyon nagy kivétel. Sajnos a BMW-vel, vagy mással nem volt ekkora szerencsénk.

    Itt nem csak az fog számítani, hogy a csúnya multi kiviszi a pénzt, hanem az is, hogy a kultúra amit behoz az nem ismert a Kelet-Közép Európa országaiban.
    Az a minőség amit egy Audi képes nyújtani, (Vagy Tesla Németországban) nem nagyon képes semmi arrafelé.
    Emellett pedig hatalmas ezeknek a gyáraknak azon kultúrája, amit munkakultúrának neveznek.
    Persze persze lehet azt mondani, hogy mi erre képesek vagyunk egyedül is, de nagyon marginális különbségek vannak aközött, amit egy ekkora cég képes nyújtani, meg aközött, amit egy piros püttyös talicska bt. (Akár Németországban, akár otthon.)

    Arról nem beszélve, hogy a howto amit hoznak ezek a cégek, az is nagyon értékes tud lenni.

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • azbest

    félisten

    válasz t72killer #13 üzenetére

    "anélkül miért nem jön"

    Nem nem... a tesla már ott van. De ha lesz lehetőség támogatást kérni, akkor élnek a lehetőséggel. Jelenleg a német bürokráciával hadakoznak, mert a német autógyárak lobbistái és velük szimpatizáló szervezetek igyekeznek minden akadályt eléjük gördíteni. De azért halad a gyár építése. Csak ugye közben ezidőalatt kínában nemcsak felépült egy gyár, hanem már megy a sorozatgyártás.

    Egyébként indiában is lehet, hogy tejeszkednek. Igen magas védővám van ott a külföldi kocsikra. De az állam vezetése némi engedményt ad egy pilot projektre, hogy forgalomba hozzanak ott teslákat. Aztán, ha beválik, akkor építenek indiában is gigafactory-t. A fém alapanyagokat, alkatrészeket, szélvédőket is helyi gyártóktól vennék. Ott is van helyi gyártó, aki nagyon ellenzi, mert megvan az olcsóbb olajégető módiból a profit. Így fejleszteni kell. És a tesla később relatíve olcsóbb modellekkel, helyi beszerzéssel felpörgetheti ezt fejlesztésileg és gazdaságilag is. Összesen 5 ezer elektromos autót adtak el 2020-ban indiában, miközben 2.4 millió olajos ment el. [link

    Bár lehet én kevereem a dolgokat, de mintha az autógyár lenne egyben az akkugyár is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák