Keresés

Aktív témák

  • Biaggio

    őstag

    Volt velük egy kis nézeteltérésem. Most már nem perlem be őket :))

    [L]http://twentyone.uw.hu/hp.jpg[/L]

  • Biaggio

    őstag

    válasz joghurt #14 üzenetére

    Hosszú lesz, bocsánat:

    Digitális fényképezőgépeket nézegettem a Fotexneten. A keresgélés közben találkoztam a következő ajánlattal. A rendszer a megrendelést elfogadta, részemre visszaigazolta.
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Menny. Árucikk Egységár Összeg
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    1 db Hewlett-Packard Photosmart 435+PS 7260 48 Ft 48 Ft
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Összeg: 48 Ft
    Szállítás: 750 Ft
    Kedvezmény: 0 Ft
    Összesen: 798 Ft

    Szállítás: Futárral napközben
    Fizetés: Készpénz

    Szállítási határidö: 2004.08.03

    ===================================

    Nem sokkal ezután a megrendelést törölték:
    Tisztelt Ugyfelunk!

    2004-07-26-an a FOTEXnet Aruhazban leadott, X-es szamu
    rendeleset toroltuk.
    A torles az Uzletszabalyzat 6.2. pontja alapjan tortent, mely szerint:

    ''6.2. A FOTEXNet semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt
    pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:
    ....
    - Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba
    következményei.''

    A fenti megrendelesben szereplo termek aranak szoftverhiba miatti teves
    frissulese tette lehetove, hogy a termeket On irrealisan alacsony aron
    tudta megrendelni, igy ezt a megrendelest nem all modunkban
    teljesiteni.

    Remeljuk, hamarosan ismet megrendeloink kozott udvozolhetjuk!

    Tisztelettel:

    F. E.
    aruhazvezeto

    [Szerkesztve]

  • Biaggio

    őstag

    Tisztelt F. úr!



    Alulírott dr. Sz. N. a Fotexnet Kft. (1126 Budapest, Nagy J. u. 12.) képviseletében 2004. július hó 28. napján kelt levelében foglaltakkal kapcsolatban a következőkről tájékoztatom:



    2004. július hó 26. napján X. számon rendelést adott le a FOTEXnet internetes áruházban Ügyfelemnek a Hewlet-Packard Photosmart 435+PS 7260-as számú termékre (a továbbiakban: Termék). Megrendelése idején a honlapon a Termék mellett eladási árként 48,-Ft volt feltüntetve. Tekintve, hogy az enyhén szólva irreális ár szoftverhiba miatt került feltüntetésre a Termék mellett, így Ügyfelem kénytelen volt törölni az Ön rendelését. Ügyfelem a hiba észrevételét követően haladéktalanul intézkedett a kijavításról. Megjegyzem, a hiba előtt, majd a hiba kijavítását követően is a Termék mellett a másik, korrekt, a piaci viszonyoknak megfelelő, 48.000,-Ft feletti összeg volt árként feltüntetve.



    A rendelés törlését követően 2004. július hó 28. napján kelt levelében arról tájékoztatta Ügyfelemet, hogy álláspontja szerint jogos az irányú kérelme, hogy a Terméket a hibásan megjelölt, 48,-Ft-os áron vásárolja meg.



    Álláspontom szerint F. úr fent hivatkozott megrendelésének törlésekor Ügyfelem jogszerűen járt el, ezért a Terméket Önnek csak a korrekt, a szoftverhiba elhárítását követően feltüntetett árért tudja értékesíteni (a Termék ára a mai napon 48.227,-Ft).

    Indokolásul előadnám a következőket:

    Ø A szoftverhiba folytán a Termék ára hibásan, a rendszerszolgáltatónak megadott ár egy ezredeként került feltüntetésre, azonban a hibásan feltüntetett ár mellett nem szerepelt semmilyen az akciós árra történő utalás.

    Ø Megalapozatlan azon hivatkozása, hogy „a hatályos jogi rendelkezések szerint az alacsonyabb árat” köteles kifizetni, hiszen megrendelésének leadásakor a Termék mellett kizárólag egy ár került feltüntetésre. Az 1997:CLV. törvény (a fogyasztóvédelemről) 14. § (4) bekezdése pedig csak több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejû feltüntetése esetén jogosít fel arra, hogy a vevő a legalacsonyabb eladási árat vagy szolgáltatási díjat válassza.

    Ø Ön is hivatkozik Ügyfelem Üzletszabályzatára, amely szabályzat valamennyi rendelkezésének elfogadását feltételezi a megrendelés elküldése. Az Üzletszabályzat 6.1., valamint 6.2. pontjai (M/1) azon esetekben mentesítik Ügyfelemet a felelősség alól, amelyeket „programhiba...vagy technikai hiba” okoz.

    Kérem a fentiek szíves tudomásulvételét.

    Budapest, 2004. július 30.
    Tisztelettel:dr. Sz. N.

    Mellékletek.:

    M/1.: Üzletszabályzat 6.1 és 6.2. pontja


    Melléklet:

    6. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA



    6.1. A FOTEXNet Áruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.
    6.2. A FOTEXNet semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:

    - Az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat.
    - Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a FOTEXNet Áruház akadálytalan működését és a vásárlást.
    - Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
    - Bármely levél - függetlenül attól hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett - , de főleg bármilyen adat elvesztése.
    - Bármely szoftver nem megfelelő működése.
    - Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.
    6.3. A FOTEXNet nem felelős semmilyen alapon, semmilyen kárért, függetlenül attól, hogy direkt, vagy indirekt, ami a FOTEXNet Áruházhoz való csatlakozás miatt következett be.
    6.4 A résztvevő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól.
    6.5 Egyedül a vásárló felelős a FOTEXNet Áruházhoz való kapcsolódásáért és a FOTEXNet Áruházban való vásárlásért.
    6.4. A FOTEXNet nem vonható felelősségre semmilyen esetben vis maior esetén vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.
    6.5. A FOTEXNet szabadon megváltoztathat bármilyen árat, határidőt. A változás a FOTEXNet Áruházban történt megjelentés időpontjától lép életbe.
    6.6. A FOTEXNet szabadon módosíthatja a vásárlás feltételeit és szabályait és / vagy a FOTEXNet Áruházat, bármikor, értesítési és bárminemű kötelezettség nélkül arra nézve, hogy megindokolja a döntés helyességét, és a FOTEXNet nem vonható felelősségre, ha így tesz.
    6.7. Bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor online megtalálható a FOTEXNet Áruházban. Bármely résztvevőnek, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással.
    6.8 A FOTEXNet szabadon beperelhet bármely személyt, aki csalást követ el vagy annak elkövetésével próbálkozik. Azonban a FOTEXNet nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására történt csalás miatt.
    6.9 Abban az esetben, ha a résztvevő bármilyen formában megsérti a szabályokat, a FOTEXNet szabadon érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját, vásárlását és a vevő nem jogosult fellebbezni a döntés ellen.

  • Biaggio

    őstag

    2004. augusztus 16-án kaptam egy újabb hivatalos levelet tőlük. Csak a lényeget idézem:

    ''A FotexNet áruházban vásárlásra felkínált termékek jellemzőit, beleértve azok árát is, a terméket forgalmazó partnerek továbbítják a Fotexnet számítógépes rendszerébe. Így történt ez adott termék esetében is. A termék forgalmazója egyértelműen és igazolhatóan a korrekt, reális összeget továbbította a Fotexnet rendszerébe. A továbbított adatsorból azonban az automata rendszer néhány termék árát hibásan olvasta be. Tehát ''kezelőszemélyzet tévedése'' nem járult hozzá a rendszerhibához. Arra a kérdésre egyelőre nem sikerült megtalálni a választ, hogy milyen meghibásodás okozta a pontosan megadott ár annak 1/1000-edének megfelelő összegként történő beolvasását.''

    A Fogyasztóvédelem még annyit tett hozzá:
    ''Abban az esetben, ha valaki feltűnő értékaránytalanság ellenére ragaszkodik jogorvoslathoz, az joggal való visszaélés. A fenti a tipikus esete annak, amiben egy bíróság szinte biztos, hogy elutasítaná a fogyasztó keresetét.''

Aktív témák