Új hozzászólás Aktív témák

  • BiP

    nagyúr

    válasz speed471 #101 üzenetére

    Nem tudom, egyben cáfoljam-e vagy témánként.

    "Radart lehet zavarni! a gps baszik sok helyen jól működni! "
    Többnyire offline a kocsi, de az is tuti le van kezelve, ha bizonyos ideig nem lát GPS-t. Nem fog emiatt a híd közepén megállni.

    "Életképtelen ilyen autó mert a utak nagy %-ban nincs helyesen kiépítve a közlekedés."
    Nem életképtelen, csak ez a nehezebben megoldható feladatok közé tartozik. Nyilván képben vannak az autógyártók is, hogy nem csak tesztpályán, hanem a való életben is helyt kell állnia a kocsinak.

    "Ember ember marad igen mi is hibázunk. De sokkal kevesebbet mint egy gép"
    Ez szimplán nem igaz, érdemes az eddigi statisztikákat átböngészni. Már most félkészen jobb a vezetési statisztikájuk, mint az átlagembernek.

    "100meg 100 hibája lehet, és egy relé miatt a elektronikában mert épp beragad, vagy elmegy egy ellenállás vagy adott esetben pl a nagy hidegekben minden számítógép be fagy mint a valagam és későn reagál. "
    Biztos sincs semmilyen hibatűrése ezeknek a rendszereknek, semmi ilyenre nem készültek fel.
    Nagy hidegben a dízel is pöccre indul,a motorolaj sem sűrűbb, a mechanikus motor sosem szarik be, csak amit a gép vezérel. Értem.

    "Mellesleg én nem rántom félre a kormányt és ezért kéne gyakorolni a vezetést. "
    Te nem, de 100-ból 99 sofőr igen. 99-en nem járnak el gyakorolni, nem tudnak tudatosan, rendesen megoldani egy váratlan vészhelyzetet, erősen a mázlifaktor dominál. Ennél 100x jobb a gépi sofőr. Már most.

    "Szerintem nem életszerű maga a technika sem itt sem máshol."
    Eeehr, wrong!

    "Ha beülök egy autóba akkor hagy döntsem el én és ítélkezzek mi a jó és mi a rossz."
    Alap, hogy felülbírálhatod a rendszert, ha úgy kívánja kedved. Csak hogy hadd döntsd el. (No meg azért, mert alap, hogy az első generációs megoldások mindenképp hibrid megoldások lesznek. Ott a manuális vezérlés lehetősége.
    De Te megoldhatod úgy is, hogy alapból nem is veszel ilyen autót még vagy 30 évig.

    "Ezek a önvezetős járműveket kizárólag zárt pályán engedném használni ahol nincs 300 méterenként lámpa kereszteződés gyalogátkelő, biciglis."
    Ennél már most jobban vezetnek.

    "Jah tényleg ez a drága autó mi a jó büdös fenét csinálna a melletted közlekedő motorossal biciglisel? "
    A forgalom több résztvevőjét _együtt_ kezeli. Csak azért, mert más is ott van, nem fogja letolni sem a motorost, sem a biciKlist nem fogja elütni.

    "Meg szabályoztatni kéne hogy nincs átsunyulás a vizsgán, nincs lefizetés lehetősége hanem igen is meg kellene tanulni vezetni és addig járni oktatásra amíg jól kezeli a ember a autót."
    Felébredsz, hogy belelóg a kezed a bilibe. Ezt ma sem tudják megoldani, emberi vezetőkkel, ember vizsgáztatók mellett sem. Gépek esetén legalább a sunyiskodás kockázata kisebb.

    "Számomra nem életszerű..."
    Lásd korábbi példa. Nehezebben megoldható feladatok, de nem lehetetlen. Nyilván nem életszerű Lada Niva helyett Lamborghinit venni az erdőre, ahogy önjáró autó sem hegyet járni való.
    Mellesleg kiugró őzet előbb lát a gép, mint Te magad.
    A múltkor itt a PH-n is volt linkelve egy videó, hogy a gép előbb érzékelte a _majd_ zebrán átsuhanó kerékpárost, mint az fizikailag látható lett volna az emberi sofőr által. (értsd: messziről, takarásból, nagy sebességgel jött a kerékpáros) Így nem is csapta el, pedig a kocsinak lett volna zöld, de megvárta még.

    "Csak még egy példa:"
    A Te kocsid lehet, hogy nem jelez a többi felé, de ők észlelik, hogy áll egy kocsi az út szélén (akár nem belátható kanyarban), és aszerint közelíti meg, nem rongyol bele csak azért, mert az ott áll.

    "Visszatérve motorosra, aki kielőz bevág eléd, vajon beijed a autó és félre áll?"
    Le lehet kezelni, hogyan reagáljon. Legjobb, ha óvatosan kezeli a közeledő (vagy közel haladó) motorost, és felkészül a manőverre. Amennyiben nincs veszélyhelyzet (értsd: úgy vág be eléd, hogy te megijedsz, de önmagában nem okoz veszélyt), akkor az autó nem ijed meg, megy tovább. Léteznek prediktív rendszerek. (megjósolja, mi a többi jármű "várható" útvonala.)

    "Jók ezek a autók zárt pályán irányítottan, mint a metró."
    Ez is egy fázisa a fejlesztésnek, viszont ezen már pár éve túl vagyunk. Millió km-eket róttak már le ilyen kocsik valós forgalomban, egyelőre jó statisztikákkal.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák