- Windows 11
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- VPN topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Crypto Trade
- Debian GNU/Linux
- Programozás topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Aliexpress tapasztalatok
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
Új hozzászólás Aktív témák
-
n@p@lm
őstag
kösz, jó kis összefoglaló.
"Internetes áruházból történő vásárlás esetén 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatunk a vásárlástól, és az áru visszaküldése után (a postaköltséget a vevőnek kell állnia) a kereskedőnek 30 napon belül vissza kell térítenie a teljes vételárat. Figyeljünk arra, hogy az is a távollevő felek között kötött szerződések feltételeit szabályozó rendelet hatálya alá esik, ha a webshopban megrendelt terméket személyesen vesszük át az üzlet egyik hivatalos átvételi pontján"
az utolsó mondatot alá tudod támasztani jogszabállyal? -
arnyekxxx
veterán
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről
Ebben sehol nem szerepel, hogy "kivéve személyes átvétel esetén"
NFH összefoglaló jelentés 2012 pdf
idézet belőle:
A témavizsgálat ideje alatt 11 webáruház által közzétett tájékoztatást kifogásoltak amiatt a felügyelőségek, mert az elállási jog érvényesítését kizárták abban az esetben ha a fogyasztó - kiszállítás helyett - a termék személyes átvételét választotta
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
Na ez hasznos volt, köszi !
-
ng0ofy
KORREKTOR
Kereskedőknek az a szívás ebben, hogy szigorúan értelmezve, ha a vásárló helyben megnéz valamit és megrendeli, de nem elviszi, hanem kiszállítják neki, akkor is elállhat a vásárlástól. (mivel nem azt a terméket nézte meg, csak azt a típust) Ami azért kicseszés a kereskedővel...
-
big-J
őstag
Hiánypótló írás főleg itt mo.-n ahol a biznisz profitjának fele az félre-átverésből származik.
-
oxalisz
tag
Nagyon jó összefoglaló, érdemes a két részt mindenkinek archiválni az esetleges nehezebb időkre gondolva. Gratula.
A hibáimból tanulok, az erdményeimből erőt merítek.
-
Nagyon hasznos Sokkal egyszerűbb, mint egyenként vadászni a felmerülő fogalmakat, és szabályokat.
Mutogatni való hater díszpinty
-
vhunor
őstag
Lesz majd szabálygyűjtemény, kivonat és hasonlók a legvégén. De addig érdemesebbnek láttuk végigmenni a fontosabb részeken a legkevesebb jogi mumbo-jumbo nélkül, mert ha elkezdünk jogszabályokat idézni, az sok parttalan vitához vezethet. Ugyanis ha az ember elkezdi beleásni magát ebbe, minden harmadik bekezdésben talál egy "de"-t, kivételt, "abban az esetben, ha"-t, és az értelmezés sem mindig egyértelmű. Éppen ezért azokkal foglalkozunk, amik a legtöbb embert érinthetik a mindennapok során, és a nem egyértelmű értelmezéseknél is inkább az NFH által elmondottakra hagyatkozunk, mert jó eséllyel egy vásárló is azzal fog találkozni, ha problémás ügyben hozzájuk fordul.
-
zsigus
őstag
Üdv, nagyon jó cikk, egy részét már összeszedtem különböző helyekről, de volt egy pár újdonság is amit köszönök.
Első sorban ez érdekelne:
"Így ha vásárláskor valamilyen okból kifolyólag nem kaptunk jótállási jegyet, vagy az hibásan, esetleg egyáltalán nem volt kitöltve, ettől még ugyanúgy érvényesíthetjük jogainkat."Az odáig rendben van, hogy csak a jótállási jegy szükséges a javításhoz/cseréhez, de egy teljesen kitöltetlen garancialevéllel hogyan lehet érvényesíteni a garit mondjuk ~8 hónap után, ha még a vásárlás időpontja sem szerepel rajta?
Nem ezért szoktak blokkot adni? És nem ezért mondják azt, hogy a blokkot/számlát is meg kell őrizni, mert azon szerepel a vásárlás dátuma?
Persze ettől még hanyagság/lustaság a garanciajegyet nem kitölteni, de sajnos ez a legtöbbször így van...
Én legutoljára egy HDD-vel jártam pórul, Novembertől Márciusig tartott az ügy. Szerencsére a bolt hozzáállására nem panaszkodhatom mert szó nélkül cserélték kétszer is, aztán kértem a cserét egy másik modellre az is megoldott volt, viszont ahogy a cikkben is írva vagyon: sajnos nagyon lassú volt a folyamat.
A másik dolog amiről kérdeznék és ehhez kapcsolódik az a GaranciaFutár (és más boltokban más fantázianevű dolgok). Ezeknél kell e a boltnak más kötelezettséget vállalnia mint ami az oldalukon szerepel (tehát van e erre valami törvényi szabályozás)?
És ha pl. elállok 8 munkanapon belül a vásárlástól, de kértem ezt a szolgáltatást, akkor is nekem kell a szállítást kifizetni? Úgy, hogy a termék nem kerül garanciális javításra (és plusz szállítási költséget sem kell fizetni a garanciális javításhoz való szállítás miatt), viszont többet fizettem a termékért, pont azért, hogy a későbbi költségeket megelőzzem.
Köszönöm a választ.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Mivé lett a világ, egy kereskedő a saját előnyére "téved"..
Ha olvastad a linkelt pdf-et láthattad, hogy szeretik igen kreatívan értelmezni a jogszabályokat.
(#6) ng0ofy válasza arnyekxxx (#2) üzenetére 2013-05-26 01:40:10
Kereskedőknek az a szívás ebben, hogy szigorúan értelmezve, ha a vásárló helyben megnéz valamit és megrendeli, de nem elviszi, hanem kiszállítják neki, akkor is elállhat a vásárlástól. (mivel nem azt a terméket nézte meg, csak azt a típust) Ami azért kicseszés a kereskedővel..
Most elmorzsoltam egy könycseppet szegény elnyomott kereskedőkért, akik egyébként olyan jóindulatúan állnak minden garis ügyintézéshez, szívük-lelkük kiteszik a vevőért, az meg így szívatja őket
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
És nem ezért mondják azt, hogy a blokkot/számlát is meg kell őrizni, mert azon szerepel a vásárlás dátuma?
Valaminek kell lenni a kezedben amivel tudod igazolni a vásárlás tényét, nyilván ha semmid nincs, akkor nem is fog neked senki jótállást intézni, de ha van egy blokkod meg egy kitöltetlen garijegyed, akkor nem tagadhatják meg.
És ha pl. elállok 8 munkanapon belül a vásárlástól, de kértem ezt a szolgáltatást, akkor is nekem kell a szállítást kifizetni?
Szerintem egyértelműen igen, az elállás joga nem jótállási kötelezettség, semmi köze a kettőnek egymáshoz, a visszaszállítás a te költséged. Viszont a garanciafutár ára is visszajár, hiszen az egy szolgáltatás és szolgáltatásra is érvényes a 8 napos elállás
4. §15 (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogát
a) termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig,
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított három hónap elteltéig
gyakorolhatja.
[ Szerkesztve ]
-
zsigus
őstag
"Kereskedőknek az a szívás ebben, hogy szigorúan értelmezve, ha a vásárló helyben megnéz valamit és megrendeli, de nem elviszi, hanem kiszállítják neki, akkor is elállhat a vásárlástól. (mivel nem azt a terméket nézte meg, csak azt a típust) Ami azért kicseszés a kereskedővel..."
Ez miért lenne kicseszés? Az esetek 90%-ában a vásárló fizeti a szállítási költséget (nagyon elvétve találni olyat ahol nem, vagy csak bizonyos értékhatárig pl. 150ezer Ft, ami a vásárlások igen kis százaléka), aztán a vásárló a saját pénzén visszaviteti.
A szállítást nem kell nekik megfizetni, és ugyanúgy eladhatják a terméket, mert ha sértetlen a csomagolás (értsd: nincs szétszakítva) akkor csak visszaragasztják, aztán ha megkérdezed, hogy miért volt felbontva: bele kellett rakni a papírokat, ki kellett tölteni a jótállási jegyet stb.
De úgysem kérdez senki ilyet...
Ez szvsz csak nagyon kevés vásárlásnál okoz gondot, csak ott ahol nem visszacsomagolható az áru. Mondjuk pl. egy TV esetében csak visszacsomagolták és kész. Egy alaplap esetében le sincs ragasztva a doboz stb. stb.
Pl. Fül/fejhallgatóknál, HDD-knél okés a kereskedő felháborodása, mert ezek tényleg nem visszacsomagolható áruk, de ezek nem is olyan óriási tételek. Nagyobb tételeke általában dobozban árulják.
#13 arnyekxxx
Ez tiszta, hogy ha megvan a garanciajegy/blokk akkor egy szavuk nem lehet. De mi van akkor ha csak egy kitöltetlen garancialevél van és semmi más? A cikkben az van (amit idéztem is korábban), hogy ilyenkor is kötelező a javítás/csere, de hogyan igazoljam azt, hogy itt vettem és hogy még érvényes a gari a termékre?
A másik kérdésben 99%-ig biztos voltam, de abban nem, hogy akkor most ezt a garanciafutár izét csak a boltok vállalják a saját felelősségükre, vagy van valami törvényi szabályozás is rájuk, de ezek szerint a boltok lelkiismeretére van bízva minden (akkor pedig kenjék a hajukra).
De most, hogy így mondod, hogy a teljes vételárat térítik vissza, így már okés minden, ez nem jutott eszembe.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
Remek írás. Egy következőben kitérnétek a pixelhibákra is? Legfőképpen a telefonoknál érdekelne, mert míg a monitoroknál és tévéknél a legtöbb gyártó leírja a feltételeket addig telefonok esetében ez nagyon ritka.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Béééla
őstag
Nagyon jó lett volna nekem anno egy ilyen összeállítás, szar telefont nem akarták visszavenni "mert helyben vettem át". "Elküldték szervizbe" ami mint kiderült, otthon videózott vele egyet a 3 négyzetméteres fürdőszobában. Ennyi volt. (mert a videót elfelejtette letörölni)
Sajnos túlságosan biztosak voltak a dolgukban és még nekik állt fentebb. Azóta nincs zugGSM-es vásárlásomMásik, amikor egy hónapig nem javították meg a szervizben az asztali DVD-írót, mert "kolléga eltörte a kezét". Szerencsére itt erőteljes fellépés és az a tény, hogy pont egy ugyanolyat hoztak be ugyanazzal a hibával meggyőzte a Panasonic szervizest, hogy nem akarjuk negyedévente visszahozni, amíg kiketyeg a gari, drága volt ahhoz. Itt korrektül írtak egy szakvéleményt, hogy rossz, és visszaadták a manit a vásárlás helyszínén, ugyan rossz szájízzel.
Ami viszont pozitívum volt, piros M&M boltban nagyfater vett egy WinCE 5.0 alapú (nem röhög, szegénynek a nagy kijelző volt egyedül fontos és nem segítettek neki) GPS-navit, aminek fél óra alatt sikerült is 15 méteres pontosságot elérni, amitől nem voltunk túlságosan elragadtatva. Ezt kolléganő az ügyfélszolgálaton nagyon gyorsan ellenőrizte, majd önként és dalolva ajánlotta fel a teljes vételár visszafizetését, nem is cserélni akarta. Sajnos ott nem találtunk megfelelőt, máshol vettünk egy droidos csodát, de a hozzáállás csillagos ötös.
Bélabá
-
addikt
Ebből szvsz az is kimaradt - ami sokak számára nem evidens - hogy ez csak akkor működik, ha a termék nem lett kibontva.
Béééla: MM és társai ezt nyugodtan megtehetik, mivel rendszerint 1,5-2x áron adnak mindent és fontos a renoméjuk. Más kérdés, hogy te másnap bemész és megveszed a más által összetaperolt cuccot, mivel nyilván visszateszik a polcra.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
kali
legenda
válasz Dark Archon #17 üzenetére
a termék kipróbálható/használható a 8 munkanapos elállási időintervallum alatt.
-
Scobbyka
tag
Adott a következő helyzet segítsetek légy szíves:
Mi kiskereskedelem vagyunk, és a nagykerhez visszaküldtünk egy VGA-t, mert memória hibás volt. A termék garanciája 3 év (ASUS kártya), az 1 éven már túl vagyunk, ha jól emlékszem akkor kb 2 éves a kártya.
1. Ügyfél behozta hogy csíkol játékok közben. Munkalapon átvettük mint garanciális.
2. Szervizünk bevizsgálta, már a Windows 7 nyitó képernyőén csíkol, egyértelmű VGA memória hiba
3. Visszaküldtük a nagykernek
4. Bevizsgálták, náluk is jelentkezett a hiba
5. Megbeszéltük, hogy nagyobbat vesz az ügyfél ezért beszámítást kérünk (már itt nem nagyon tetszett, hogy nem az eredeti vétel áron számították volna be)
Ilyenkor milyen árat kellene alapul venni a nagykernek? Nagyker kisker között ugyanaz érvényes mint kisker végfelhasználó között?
6. Egyszer csak árut rendeltünk, és leküldtek egy ugyanolyan (teljesen megegyező, típus, tulajdonságok, gyári szám természetesen különböző volt, vállalták rá az újabb 3 év garanciát), de látszólag használt kártyát (ekkor felhívtuk a nagykert, és közöltük velük, hogy nem ezt beszéltük meg, erre Ők azt mondták ha van ugyanolyan akkor Ők azt küldik automatikusan, mindegy mit beszéltünk meg előtte)
7. Ezt visszaküldtük, mert hogy nem kéri az ügyfél mert használt a kártya (meg volt barnulva a melegedéstől a gyári számot tartalmazó címke, mivel pont a GPU melletti részen volt, így egyértelmű hogy a melegedéstől lett olyan)
8. A nagyker közli hogy most már a kártya éppen aktuális ára a beszámítható összeg, durván fele az 5. pontban megbeszélteknek
9. az ügyfél természetesen ragaszkodik az eredeti vételár beszámításához, és még fizet rá az új kártyára (ez rendben is van mert így szabályos)
10. De mi a kisker nagyon megszívjuk, mert nekünk beszámítják olyan 15k körül a kártyát, az új kb. olyan 70-be kerül, tehát mi fizetünk érte 55k pluszt, holott a kártyát mi is 65k-ért vettük még 2 éve.
Ilyenkor mit lehet tenni?Scobby
-
blackydan
senior tag
Nagyon jó és egyben hiánypótló is az írás! Már régóta vadászok hasonlóra, hogy is van ez alapon...
-
-
djculture
félisten
Magyarországon eleve alig van olyan cég akitől ha veszel valamit ad rá 2-3 év garit, és 2 év múlva mikor szükség lenne esetleg a gariztatásra még létezik a cég. Csak ebben az évben vagy 200 számtech cég fantomizálódott. Elmúlt öt évben szerintem több ezer.
Nekem is hozták már vinyót hogy le kéne gariztatni. Mondom hogy mikor indiában lett üzembe helyezve a wd oldala szerint, csak a pixmánia szürke importálta most meg hogy kivonultak a hazai piacról aki ott vett bármit az lehúzhatja a gari papirját a wc-n. -
Scobbyka
tag
Eddig még ilyen helyzetbe nem kerültünk, mindig volt a termékből új ami még szerepelt az árlistában. Így annak az árát vettük alapul, és így nem is volt probléma. De ez most így nem nagyon tetsző helyzet
Mert persze a mi ügyfelünk (végfelhasználó, fogyasztó) az eredeti árat kéri rajtunk számon, és ezzel ugye nem tudunk mit kezdeni, mert megteheti. És mivel mindig naprakész a számítástechnikában, ezért kiszámolta, hogy a kb. két évvel ezelőtt vett GTX460-asa most egy kis ráfizetéssel (kb. 10e HUF) cserélhető GTX660 Ti-re. És ebből nem enged, már felhívta a fogyasztóvédelmet is, hogy mi az amit csinálhat.
Azt mondták neki, hogy csak a saját kártyáját kaphatja vissza (ugyanannak kell lenni a gyári számnak) azt muszáj neki elfogadnia, minden más esetben nem köteles elfogadni a csere kártyát. Vagy a vételárat kell visszakapnia. Vagy vásárolhat egy nagyobbat a régi ár beszámításával, de ezt csak akkor teheti meg ha Ő szeretné és nem Mi a kisker. Így a mi kezünk kötve van.
Most hadakozhatunk a nagykerrel, de nagyon nem akarunk mert nincs értelme felrúgni a több éve tartó jó kapcsolatot, így lehet fizetünk csendben mint a katonatiszt.Scobby
-
B-Man072
tag
Hasznos kis írás, köszönjük!
◄► [Termékeim: http://href.hu/x/kmee] ◄► [Megbízhatóságom: http://href.hu/x/kmeg] ◄► [Telefonon gyorsabban elérsz 9h-19h] ◄►
-
Scobbyka
tag
válasz djculture #22 üzenetére
Ez azért nagyker fronton annyira nem igaz, inkább a kisker-ekre jellemző a nyom nélküli felszívódás.
De a lényeg az volna mi a helyzet a garancia ügyében nagyker - kisker kapcsolat esetén?
Ugyanaz mint kisker - végfelhasználó esetében? Vagy teljesen más szabályok az érvényesek? Ha igen ezek hol vannak leírva? Vagy ezek íratlan szabályok?Scobby
-
djculture
félisten
Kisker nagyker közötti dolgokat a viszont eladói szerződés mellékletei tartalmazzák, mindegyiknél más van de a jogszabályok itt is érvényesek.
"Az alkatrészt garanciában javítjuk, vagy amennyiben az nem javítható akkor ugyanolyan használati értékűre cseréljük. Ilyenkor a garanciális idő az eredetileg megvásárolt termék garanciaideje.Minőségicsere-igény esetén a hibás és az igényelt alkatrész napi ára közötti különbözetet kell fizetni. Az eredeti vételár visszafizetésére nincs lehetőség . " Ez a szöveg mindegyik ilyen szerződésben benne van.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Köszönjük az írást , sajnos lehet hamarosan szükségem lesz az itt olvasottak felhasználására
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
spyduck
nagyúr
Internetes áruházból történő vásárlás esetén 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatunk a vásárlástól, és az áru visszaküldése után (a postaköltséget a vevőnek kell állnia) a kereskedőnek 30 napon belül vissza kell térítenie a teljes vételárat. Figyeljünk arra, hogy az is a távollevő felek között kötött szerződések feltételeit szabályozó rendelet hatálya alá esik, ha a webshopban megrendelt terméket személyesen vesszük át az üzlet egyik hivatalos átvételi pontján.
Amennyiben a termék bemutatásara, kibontásra kerül a vevő részére nem élhet az elállás jogával ugyanis megvétel előtt megtekintette a terméket. A távollévők szerződése pont arról szól, hogy a vevő nem tudta megtekinteni a terméket. Ha jogilag nézzük akkor
(a) ha otthonról megtörténik a webshopos vásárlás, a vevő elmegy a boltba, az eladó kibontja, bemutatja a terméket majd utána történik meg a fizetés akkor nem élhet az elállás jogával.
vagy
(b) ha otthonról megtörténik a webshopos vásárlás, a vevő elmegy a boltba, de az eladó nem bontja ki és nem mutatja be a terméket majd utána megtörténik a fizetés akkor már élhet az elállás jogával.
Konklúzió:
Vegyünk alapul egy notebookot. Azt az eladó mindig bemutatja a vevőnek mert viszonylag nagy értékű termékről van szó és ha törött, karcos ami hozzáteszem igen gyakori akkor a vevő nem tudja bizonyítani az igazát.
A cikk íróját kérném, hogy járjon utána és pontosítsa a cikket.
Köszönöm![ Módosította: vhunor ]
-
-
kali
legenda
fontos, hogy jogszabályilag nem igaz, amit leírtál!
a rendelés módja a lényeg, hogy utána mi történik, az már nem fontos, jogszabáyilag legalábbis; link
A webáruházban interneten rendelt monitor nem postán érkezik, hanem a vásárló személyesen megy el érte az üzletbe. Valóban nem élhet 8 napon belül az elállási jogával?
De, élhet. Az elállási jog a rendelkezések szerint azért illeti meg a vásárlót, mivel a megrendelés előtt személyesen nem tud meggyőződni a vásárolni kívánt termék műszaki paramétereiről, tulajdonságairól, a döntéshozatalhoz szükséges jogai korlátozottak. Így az elállási jog gyakorlása független az átvétel módjától. A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
a vonatkozó jogszabályban nincs olyan kitétel, amit te írsz!
hiába kerül kibontásra és megtekintésre a termék a személyes átvétel során, attól még a neten rendelte, így ezen esetben is megilleti a 8 munkanapos elállási jog!
tudom, hogy ez az eladónak/forgalmazónak nem okés, de jogszabályilag benyelős dolog![ Szerkesztve ]
-
vhunor
őstag
Nem tudom, ezt honnan vetted vagy ki mondta, de a 17/1999 (II. 5) kormányrendeletben erről egy szó sem esik (4. és 5. paragrafus szól az elállásról).
-
spyduck
nagyúr
Kértem az illetékeseket, hogy adják írásban a telefonbeszélgetésünket és küldjenek törvényi hivatkozásokat. Remélem gyorsan válaszolnak és kiderül az igazság. Nekem 3 különböző ember mondta ezt a NFH-nál. Hozzáteszem azt is, hogy Ők azt is mondták, hogy nem számít webshopos vásárlásnak, hogy ha a vevő a boltban fizeti ki a terméket.
-
Pug
veterán
válasz Dark Archon #17 üzenetére
Ebből szvsz az is kimaradt - ami sokak számára nem evidens - hogy ez csak akkor működik, ha a termék nem lett kibontva.
Sőt, el sem hozhattad ez idő alatt a boltból.
Ez konkrétan badarság.
Még az eredeti csomagolásnak sem kötelező a megléte.[ Szerkesztve ]
-
vhunor
őstag
válasz Dark Archon #17 üzenetére
Szintén a fenti jogszabály vonatkozik ide, amiben egy szó sem esik arról, hogy nem lehet kibontani (sőt, az egésznek az a lényege, hogy tudd kipróbálni, mivel vásárlás előtt erre nincs lehetőséged).
Rákérdezek még egyszer az NFH-nál holnap, de a velük történt konzultációk során többször is beszéltünk erről, és soha nem merült fel, hogy bontatlan terméket kell visszaküldeni, csak az, hogy pont azért van ez az egész, hogy ki tudd próbálni otthon.
-
spyduck
nagyúr
Most már nagyon kívácsi vagyok. Térj ki légy szíves te is arra, hogy:
(1) boltban történt a fizetés
(2) be lett mutatva a termék a vevőnekMeg érdekes kérdés az is amire megint csak nem tértetek ki, hogy mi van akkor ha visszahozza a terméket, de az sérült vagy karcos. Sőt mi van akkor ha az már a dobozban sérült volt? Nagyon gyakori az, hogy törött, karcos laptopot csomagolunk ki a dobozból.
-
kali
legenda
rögzítve van a jogszabályban, hogy mikor nem lehet elállni; link
ami itt nincs, az majd akkor lesz, ha módosítják - és azzal kiegészítik - a jogszabályt, addig bárki mondhat bármit...
arról nem is beszélve, hogy még védik is a fogyasztót;
11. § (1) A fogyasztó a rendeletben meghatározott jogáról érvényesen nem mondhat le.
(2) A rendeletben foglaltaktól csak a fogyasztó javára lehet eltérni. -
vhunor
őstag
(6) A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
A karcosan érkezettet megkérdezem.
A rendelet 5. paragrafusa szól azokról az esetekről, amikor a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát.
[ Szerkesztve ]
-
Ayanlith
tag
Épp a napokban olvastam a NFH holnapján az internetes vásárlásokról szóló részt és ott írnak a karcolódásokról.
"A termék esetleges rendeltetésszerű használatáért használati díjat és az emiatt fellépő esetleges értékcsökkenés (karcolások) megtérítését sem lehet a fogyasztótól követelni, de amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használtuk, az eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt."
Forrás: [link]
Hogy aztán azt hogy bizonyítják be, hogy nem a vásárló felelőssége, az remek kérdés.
-
Stanley-B.
őstag
ez baromi jó...
veszek egy jó drága telefont, 8 napig úgy hordom magammal, hogy kulcs stb minden mellette van, szénné karcolódik, horzsolások stb minden, aztán szó nélkül vegye vissza a kereskedő eredeti áron?ki dönti el, hogy mi a rendeltetésszerű használat? Mert ha én egy kulcscsomóval együtt a zsebemben hordok egy 170 ezres telefont 8 napon át, az a végére talán 120 at ha érni fog, de ugyanakkor mégsem vízbe dobálta vagy hasonlók.
WTF?[ Szerkesztve ]
-
vhunor
őstag
válasz Stanley-B. #46 üzenetére
Amit leírtál, ott nem reális, hogy olyan állapotban érkezett hozzád (feltéve, hogy új, gyári csomagolású), és le fogják verni rajtad az értékcsökkenést.
-
vhunor
őstag
válasz Stanley-B. #48 üzenetére
Tény, hogy jó kérdés, ebben az esetben rendeltetésszerűnek minősül-e, amit írtál. Ezt megkérdezem, mert érdekes .
-
Scobbyka
tag
Érdekes dolog lehet a nyomtató is ilyen szempontból. 8 nap alatt kinyomtatod a patronból, tonerből a benne lévő kezdő festéket, elindulnak a karbantartási számlálók is.
És vegye vissza a bolt ugyanannyiért amennyiért eladta? Ez azért kicsit morbid helyzet szerintem.Scobby
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Elektromos autók - motorok
- Windows 11
- EA Sports WRC '23
- TCL LCD és LED TV-k
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MotoGP 24 - Íme a launch trailer
- Android szakmai topik
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- VPN topic
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
- Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM (Canon EF bajonett)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest