Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Scobbyka

    tag

    Adott a következő helyzet segítsetek légy szíves:
    Mi kiskereskedelem vagyunk, és a nagykerhez visszaküldtünk egy VGA-t, mert memória hibás volt. A termék garanciája 3 év (ASUS kártya), az 1 éven már túl vagyunk, ha jól emlékszem akkor kb 2 éves a kártya.
    1. Ügyfél behozta hogy csíkol játékok közben. Munkalapon átvettük mint garanciális.
    2. Szervizünk bevizsgálta, már a Windows 7 nyitó képernyőén csíkol, egyértelmű VGA memória hiba
    3. Visszaküldtük a nagykernek
    4. Bevizsgálták, náluk is jelentkezett a hiba
    5. Megbeszéltük, hogy nagyobbat vesz az ügyfél ezért beszámítást kérünk (már itt nem nagyon tetszett, hogy nem az eredeti vétel áron számították volna be)
    Ilyenkor milyen árat kellene alapul venni a nagykernek? Nagyker kisker között ugyanaz érvényes mint kisker végfelhasználó között?
    6. Egyszer csak árut rendeltünk, és leküldtek egy ugyanolyan (teljesen megegyező, típus, tulajdonságok, gyári szám természetesen különböző volt, vállalták rá az újabb 3 év garanciát), de látszólag használt kártyát (ekkor felhívtuk a nagykert, és közöltük velük, hogy nem ezt beszéltük meg, erre Ők azt mondták ha van ugyanolyan akkor Ők azt küldik automatikusan, mindegy mit beszéltünk meg előtte)
    7. Ezt visszaküldtük, mert hogy nem kéri az ügyfél mert használt a kártya (meg volt barnulva a melegedéstől a gyári számot tartalmazó címke, mivel pont a GPU melletti részen volt, így egyértelmű hogy a melegedéstől lett olyan)
    8. A nagyker közli hogy most már a kártya éppen aktuális ára a beszámítható összeg, durván fele az 5. pontban megbeszélteknek
    9. az ügyfél természetesen ragaszkodik az eredeti vételár beszámításához, és még fizet rá az új kártyára (ez rendben is van mert így szabályos)
    10. De mi a kisker nagyon megszívjuk, mert nekünk beszámítják olyan 15k körül a kártyát, az új kb. olyan 70-be kerül, tehát mi fizetünk érte 55k pluszt, holott a kártyát mi is 65k-ért vettük még 2 éve.
    Ilyenkor mit lehet tenni?

    Scobby

  • Scobbyka

    tag

    válasz hcl #21 üzenetére

    Eddig még ilyen helyzetbe nem kerültünk, mindig volt a termékből új ami még szerepelt az árlistában. Így annak az árát vettük alapul, és így nem is volt probléma. De ez most így nem nagyon tetsző helyzet :(
    Mert persze a mi ügyfelünk (végfelhasználó, fogyasztó) az eredeti árat kéri rajtunk számon, és ezzel ugye nem tudunk mit kezdeni, mert megteheti. És mivel mindig naprakész a számítástechnikában, ezért kiszámolta, hogy a kb. két évvel ezelőtt vett GTX460-asa most egy kis ráfizetéssel (kb. 10e HUF) cserélhető GTX660 Ti-re. És ebből nem enged, már felhívta a fogyasztóvédelmet is, hogy mi az amit csinálhat.
    Azt mondták neki, hogy csak a saját kártyáját kaphatja vissza (ugyanannak kell lenni a gyári számnak) azt muszáj neki elfogadnia, minden más esetben nem köteles elfogadni a csere kártyát. Vagy a vételárat kell visszakapnia. Vagy vásárolhat egy nagyobbat a régi ár beszámításával, de ezt csak akkor teheti meg ha Ő szeretné és nem Mi a kisker. Így a mi kezünk kötve van.
    Most hadakozhatunk a nagykerrel, de nagyon nem akarunk mert nincs értelme felrúgni a több éve tartó jó kapcsolatot, így lehet fizetünk csendben mint a katonatiszt.

    Scobby

  • Scobbyka

    tag

    válasz djculture #22 üzenetére

    Ez azért nagyker fronton annyira nem igaz, inkább a kisker-ekre jellemző a nyom nélküli felszívódás.
    De a lényeg az volna mi a helyzet a garancia ügyében nagyker - kisker kapcsolat esetén?
    Ugyanaz mint kisker - végfelhasználó esetében? Vagy teljesen más szabályok az érvényesek? Ha igen ezek hol vannak leírva? Vagy ezek íratlan szabályok?

    Scobby

  • Scobbyka

    tag

    válasz djculture #26 üzenetére

    Na holnap előkeresem, és megnézem mi van benne. De ilyesmire nem emlékszem, amit írtál.
    Mintha olyan rémlene, hogy a szerződésben nem szabályozott dolgokra a Ptk. rendelkezései a kötelezőek.
    Mert én garanciális részre egyáltalán nem emlékszem.

    Scobby

  • Scobbyka

    tag

    Érdekes dolog lehet a nyomtató is ilyen szempontból. 8 nap alatt kinyomtatod a patronból, tonerből a benne lévő kezdő festéket, elindulnak a karbantartási számlálók is.
    És vegye vissza a bolt ugyanannyiért amennyiért eladta? Ez azért kicsit morbid helyzet szerintem.

    Scobby

  • Scobbyka

    tag

    válasz asdf_ #51 üzenetére

    Nem én ajánlottam fel a beszámítást első körben, hanem a nagyker, mert helyette adott volna egy GTX560-as kártyát ennek az ára 43k lett volna ezt tudom mert benne van az árlistában. Majd mire rendeltünk sajnos a GTX560-as elfogyott. Ekkor mondta hogy beszámítja a GTX560-as árán.
    Az ügyfél fele a kommunikáció a következő képen nézett ki:
    Először azt mondtam kap egy GTX560-at helyette, majd 2 nap múlva hívtam hogy elfogyott így azt nem kap levásárolhatja a GTX560-as árán. Ekkor jött az ötlete hogy akkor vesz egy GTX660 Ti-t. Erre várni kellett közben teltek a napok. És ekkor jött az egyik rendelésünkkel a GTX460. (mert ha tudja akkor cseréli ugyanarra, előtte mindegy mit beszéltünk meg)
    Innen a történet ugyanúgy volt ahogy leírtam!

    [ Szerkesztve ]

    Scobby

  • Scobbyka

    tag

    válasz djculture #56 üzenetére

    Vissza küldtük egyből :)
    Pont ezzel a szöveggel: Az ügyfél nem fogadta el mert használt kártya, amely a gyári szám cimkén látható elszíneződésből és a ventilátoron lévő porból egyértelműen megállapítható.
    Most várunk hogy mi lesz!

    Jah és a nagyker weblapján 3 év garancia van feltüntetve. Nem úgy mint bizonyos termékeknél, hogy 1 év garancia, +2 év korlátozott garancia.

    [ Szerkesztve ]

    Scobby

  • Scobbyka

    tag

    válasz .tnm #57 üzenetére

    Köszi akkor most már tudom hogy csak a viszonteladói szerződésben foglaltak a döntő érvényűek közöttünk.

    Scobby

  • Scobbyka

    tag

    válasz asdf_ #60 üzenetére

    Szerencsére senki sem akar perelni.
    Az ügyfél egyértelműen jól fog járni, most csak a magunk igazát próbálnám megtalálni, hogy ilyenkor mi is van és mégis mit lehet tenni a szabályokon belül. És nem csak bólogatni arra amit a nagyker mond és elfogadni egy szó nélkül.

    Ha most pár évvel visszáb volnánk senkit nem érdekelne a dolog, fogtam volna a GTX460-at kitaláltam volna neki egy jó árat és felraktam volna a polcra mint használt kártya. El is ment volna gyorsan
    Megrendelem a GTX660 Ti-t különbözetet az ügyfél fizeti és már meg is vagyunk.

    De sajnos ebben a gazdasági helyzetben a főnököm leveszi a fejem ha egy ilyen "drága" kártya csak a polcon áll.

    Scobby

  • Scobbyka

    tag

    válasz Ayanlith #61 üzenetére

    Nálunk ilyen most volt nemrégiben egy próbavásárlás a Fogyasztóvédelem részéről.
    Vettek egy Canon tintasugaras nyomtatót a webshopban.
    Elküldtük a címre.
    Majd kaptuk az e-mail-t hogy elállnak a vásárlástól, és hogy visszahozzák a nyomtatót az üzletbe.
    Jöttek is a nyomtatóval együtt már másnap.
    Ki volt bontva maga a készülék, de a patronokat nem rakták bele, nem bontották fel. Muszáj volt kibontaniuk a nyomtatót a számla és a garancia jegy miatt. Eddig rendben is van.
    Ők is azt mondták amennyiben felbontják a patronokat akkor azt ki kellene fizetniük.
    Majd közöltük hogy visszakapják az árát 30 napon belül.
    Mindent rendben találtak. Ügyfélszolgálattal elégedettek voltak.
    Egyedül az nem tetszett nekik hogy a weblapon nem volt fent a cégjegyzék számunk, de minden más adat fent volt.

    Hozzáteszem mire kész volt minden papírmunka addigra már fent volt a cégjegyzék szám is a weblapon. :)

    [ Szerkesztve ]

    Scobby

Új hozzászólás Aktív témák