Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről
Ebben sehol nem szerepel, hogy "kivéve személyes átvétel esetén"
NFH összefoglaló jelentés 2012 pdf
idézet belőle:
A témavizsgálat ideje alatt 11 webáruház által közzétett tájékoztatást kifogásoltak amiatt a felügyelőségek, mert az elállási jog érvényesítését kizárták abban az esetben ha a fogyasztó - kiszállítás helyett - a termék személyes átvételét választotta
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Mivé lett a világ, egy kereskedő a saját előnyére "téved"..
Ha olvastad a linkelt pdf-et láthattad, hogy szeretik igen kreatívan értelmezni a jogszabályokat.
(#6) ng0ofy válasza arnyekxxx (#2) üzenetére 2013-05-26 01:40:10
Kereskedőknek az a szívás ebben, hogy szigorúan értelmezve, ha a vásárló helyben megnéz valamit és megrendeli, de nem elviszi, hanem kiszállítják neki, akkor is elállhat a vásárlástól. (mivel nem azt a terméket nézte meg, csak azt a típust) Ami azért kicseszés a kereskedővel..
Most elmorzsoltam egy könycseppet szegény elnyomott kereskedőkért, akik egyébként olyan jóindulatúan állnak minden garis ügyintézéshez, szívük-lelkük kiteszik a vevőért, az meg így szívatja őket
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
És nem ezért mondják azt, hogy a blokkot/számlát is meg kell őrizni, mert azon szerepel a vásárlás dátuma?
Valaminek kell lenni a kezedben amivel tudod igazolni a vásárlás tényét, nyilván ha semmid nincs, akkor nem is fog neked senki jótállást intézni, de ha van egy blokkod meg egy kitöltetlen garijegyed, akkor nem tagadhatják meg.
És ha pl. elállok 8 munkanapon belül a vásárlástól, de kértem ezt a szolgáltatást, akkor is nekem kell a szállítást kifizetni?
Szerintem egyértelműen igen, az elállás joga nem jótállási kötelezettség, semmi köze a kettőnek egymáshoz, a visszaszállítás a te költséged. Viszont a garanciafutár ára is visszajár, hiszen az egy szolgáltatás és szolgáltatásra is érvényes a 8 napos elállás
4. §15 (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogát
a) termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig,
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított három hónap elteltéig
gyakorolhatja.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Muszáj volt kibontaniuk a nyomtatót a számla és a garancia jegy miatt. Eddig rendben is van.
Ők is azt mondták amennyiben felbontják a patronokat akkor azt ki kellene fizetniük.Ez ellentmondásban van a honlapjukon közöltekkel:
http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/vasarlas/internetes/elallasijog.html
hiszen a nyomtatót csak úgy tudod kipóróbálni, ha nyomtatsz vele, ehhez szükséges a nyomtatópatron ami a készlet része
"Kipróbálhatjuk-e, használhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 8 munkanapos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát (I)a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez(/I)"
És emiatt semmit nem számolhat fel az eladó, hiszen ez a termék rendeltetésszerű használatából következő értékvesztés, csak a nem rendeltetésszerű kár miatt számolhat fel költséget.
Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor?
A hivatkozott rendelet egyértelműen úgy rendelkezik, hogy a fogyasztó elállásával összefüggésben kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének költségeit köteles viselni, ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Az eladó az elállás miatt sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat a fogyasztóra. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni. (I)A termék esetleges rendeltetésszerű használatáért használati díjat és az emiatt fellépő esetleges értékcsökkenés (karcolások) megtérítését sem lehet a fogyasztótól követelni(/I), de amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használtuk, az eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Szerintem meg a csere az azt jelenti, hogy a hibás helyett ad másikat, nem azt, hogy a hibás helyett majd egyszer valamikor ad másikat nagy törekedés közepette.
3 napon belüli hiba esetén helyben csere, vagy ha nem tud adni az eredetivel mindenben megegyező cserekészüléket, akkor szerződéstől elállás, magyarul pénzvissza.
Kár idekeverni a javitás határidejét, semmi közük egymáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
ez az, hogy a 15 nap az konkrétan a javitásra vonatkozik 3 napon túl, köze sincs a 3 napos csere kötelezettséghez
Szerinted életszerű a következő?
Veszel reggel egy félmillás laptopot, hazaviszed, bekapcsolod, a biosig se jut el a gép, visszaviszed a boltba és ott közli mosolyogva az eladó: "sajnálom, 2 hét múlva legyen szíves vissszafáradni, törekedni fogunk addigra szerezni egyx ugyanilyen laptopot, kérem legyen türelemmel" és te türelmesen hazasétálsz.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
A törvény egyértelműnek tűnik nekem, de ha a NFH máshogy foglal állást, akkor csak a perelés marad.
Az NFH is egyértelmű, a 2. hsz-ban ott a link egy 2012-es webshopvizsgálati ellenőrzésük eredményére, ebben konkrétan ez szerepel:
A témavizsgálat ideje alatt 11 webáruház által közzétett tájékoztatást kifogásoltak amiatt a felügyelőségek, mert az elállási jog érvényesítését kizárták abban az esetben ha a fogyasztó - kiszállítás helyett - a termék személyes átvételét választotta
-
arnyekxxx
veterán
Egy dolog, hogy XY nick miket ír, másik pedig a 2. linkben az NFH saját pdf-e benne a fentebb írt idézettel, és az NFH weblapja
http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/vasarlas/internetes/internetes_cikk/internet_110512.html
rajta ez a tartalom:
A webáruházban interneten rendelt monitor nem postán érkezik, hanem a vásárló személyesen megy el érte az üzletbe. Valóban nem élhet 8 napon belül az elállási jogával?
nyilatkozik Dr. Fülöp Zsuzsanna, NFH szóvívő
De, élhet. Az elállási jog a rendelkezések szerint azért illeti meg a vásárlót, mivel a megrendelés előtt személyesen nem tud meggyőződni a vásárolni kívánt termék műszaki paramétereiről, tulajdonságairól, a döntéshozatalhoz szükséges jogai korlátozottak. Így az elállási jog gyakorlása független az átvétel módjától. A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
Szerintem ennél egyértelmübb választ nem tud adni senki az NFH-nál akkor se ha 100x rákérdez egy boltos, hátha 99 után egyszer neki adnak igazat.
-
arnyekxxx
veterán
nincs itt joghézag, a szerődéskötésnek nem része a fizetés, ez nem több mint kibújás a jogszabályi kötelezettség alól
-
arnyekxxx
veterán
válasz arnyekxxx #135 üzenetére
Nézem az iponos maileket, ők is keményen csavarják a szavakat, hogy a rendelés és megrendelés kifejezések nehogy a mindenki által általánosan elfogadott tartalmat jelentsék.
Van egy tippem, ez a szöveg adott esetben nem állná meg a helyét bíróság előtt:
Tisztelt Vásárló,
2031.14.06 17:05 -kor az alábbi termékeket rendelte meg a(z) '424242' rendelési számon:
...Megrendelését köszönjük, kollégánk az Ön által megadott módon a rendelést követő munkanapon értesíti Önt. Amennyiben rendelésével kapcsolatban kérdése van, legkönnyebben a Rendelési Számra hivatkozva teheti meg. A termékek a rendelést követő munkanapon 14 órától vehetőek át.
A jelen megrendelés részünkről ajánlattételnek nem minősül, Ön egy megbízást ad az iPon Computer Kft. részére, hogy a terméket központi raktárainkból az átvétel vagy feladás helyszínére szállítsuk.
Szóval én Vásárló vagyok, van Rendelésem rendelési számmal, köszönik is a Megrendelésemet, de igazából ez nem is rendelés csak átadásipontra szállítási szívességkérés tőlük.
Szvsz attól, hogy a lányt aki pénzért fogad vendéget a lakásán és szexuális szolgáltatást nyujt neki, a "barátja" boldogságközvetítőnek nevezi, attól az a lány még prosti marad.
(#137) Tikakukac
nem is akarom kipróbálni, azért van a 8napos elállási jogom, hogy ne kelljen szegény webshopnak kibontogató-bemutató alkalmazottat fizetni, neadjisten bemutató árukészletet tartani, csak aztán ne játssza el a webshop, hogy azzal, hogy elém tesz egy leragasztott dobozt pont úgy mint egy futár, ő már nem is webshop hanem az MM.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
de azért ennyi jogot nem kell adni a vásárlók kezébe.
Ezt beszéld meg az EU-val
http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/returning-unwanted-goods/index_hu.htm
-
arnyekxxx
veterán
válasz arnyekxxx #149 üzenetére
Aztán kezdhetik az panaszáradatra felészülést a webshopok, mert az a fránya EU keveselte a 8 napot, 2014 közepéig 14 napra kell emelni:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:HUDF
(40)
Az elállási időszakok jelenleg tagállamonként, valamint a
távollevők között és az üzlethelyiségen kívül kötött szer
ződések esetében is eltérő hossza jogbizonytalanságot és
a szabályok betartására irányuló költségeket okoz.
Azonos elállási időszakot kell alkalmazni valamennyi,
távollevők között kötött szerződés esetében. Szolgáltatási
szerződések esetében az elállási időszaknak a szerződés
megkötésének napjától számított 14 nap elteltével kell
lejárnia. Adásvételi szerződések esetében az elállási idő-
szaknak az attól a naptól számított 14 nap elteltével kell
lejárnia, amelyen a fogyasztó vagy egy, a szállítótól eltérő,
a fogyasztó által megnevezett harmadik fél birtokba veszi
az árut; -
arnyekxxx
veterán
válasz Krystal_s #151 üzenetére
egy átlag ember (megfelelő kapcsolatok nélkül) nem sokra megy, ha az adott üzlet úgy áll a dolgokhoz.
Amig az átlagember a kereskedő általi szopatásra csak nyel egyet és megtörli a száját, addig nagy csodákat nem is lehet várni. Az ügyfél nöjjön ki az alattvaló sorból, azért vannak a hatóságok, hogy helyretegyék a jogszabályokat felrugó kereskedőket. Az a cég amelyik kapot egymillás büntetést mert 3 napon belül nem cserélte a hibás telefont hanem szervizbe küldte, jó eséllyel legközelebb már jobban odafigyel a szabályokra.
-
arnyekxxx
veterán
válasz hackeeeee #154 üzenetére
Az, hogy egy esetleges nem szakértő ügyfél vásárolja a terméket, még nem mentesíti a kereskedőt a jogszabályok alól.
Az üzleteken rengeteg múlik.
De ez a topik nem Az Üzletről szól Ahol Aég a Vindózt is Leellenőrzik hanem az internetes vásárlásról, ahol személyes átvételnél kap az ügyfél egy dobozt a hóna alá.
-
arnyekxxx
veterán
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95900004.TV
1959. évi IV. törvénya Polgári Törvénykönyvről
308.
(3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
-
arnyekxxx
veterán
A jótállásnál konrétan nem szabályozott kérdésekben automatikusan a ptk lép életbe
http://www.nfh.hu/hasznos/szavatossag/jotallas/jotallas.html
3. Javítás és kicserélés jótállási kötelezettségként
Amennyiben a jótállásra kötelezett a hibás terméket kijavítja, a jótállás időtartama a Ptk. 308. § (3) bekezdése alapján meghosszabbodik a hiba közlésétől – és nem jelentkezésétől/felfedezésétől - számított annyi idővel, amíg a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem használhatta. Kiemelt fontossággal bír a felfedezett hiba jótállóval történő közlésének az időpontja, vagyis a jogosultnak a felek együttműködési kötelezettsége alapján igyekeznie kell a bejelentés megtételével.
Amennyiben a jótálló a jótállásban vállalt kötelezettsége alapján a hibás dolgot kicseréli, az új dolog szolgáltatását kell szerződésszerű teljesítésnek tekinteni, vagyis a kicserélt dolog tekintetében újra kezdődik a jótállás időtartama.
Ugyanez irányadó, amennyiben a dolog jelentősebb részét cseréli ki a kötelezett – ilyenkor e rész tekintetében újból kezdődik a jótállási határidő. Fontos még, hogy a dolog jelentősebb része kicserélése esetén is áll, miszerint az egész dolog vonatkozásában meghosszabbodik a jótállás időtartama a hiba közlésétől kezdődő azzal az idővel, amely alatt a jogosult a dolgot a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
-
arnyekxxx
veterán
ha cserélték egy az egyben, akkor egyértelműen újra indul a jótállás és ha a termékre 3 év jótállás jár, akkor az, egyel fentebbi linken szerepel:
az új dolog szolgáltatását kell szerződésszerű teljesítésnek tekinteni
vagyis mintha te vetted volna az új egeret azok a feltételek járnak.
[I](#174) .tnm válasza arnyekxxx (#171) üzenetére
amúgy, a teljes mondat a garancia levélen így hangzik:
A gyártó az alábbiak szerint vállal jótállást:
1 év általános (jogszabály szerint) + 2 év (gyártó által biztosított szervizgarancia)Én ezt úgy értelmezném ha egyéb info nincs, hogy első évben viheted a forgalmazóhoz a cuccot gariztatni, 2-3évben neked kell eljuttatni a szervizbe
Most nézem,a fusi honlapján is ez van
http://www.fujitsushop.hu/garancia-kiterjesztes/mit-ad-a-garancia-kiterjesztes.html
Szervizben érvényesíthető jótállás /szerviz garancia/
A Fujitsu márkaszerviznél végzett garanciális javítás esetén a munka- és anyagköltséget a Fujitsu vállalja. A készülék szállítása a vevő feladata.
Jótállás szállítási szolgáltatással /szállítási garancia/
A Fujitsu munkanapokon, munkaidőben a hibát bejelentőtől, egy előre egyeztetett időpontban szállító partnerével elszállítatja; és a garanciális szervizben elvégzett javítást követően visszaszállítatja a hibás készüléket. A szállítási garancia magában foglalja a javítás, az esetleges alkatrész és a szállítás költségeit.
Jótállás helyszíni szolgáltatással /helyszíni garancia/
A Fujitsu szakember a megrendelővel előre egyeztetett időpontban megjelenik a helyszínen és elkezdi a hiba elhárítását. A helyszíni garancia magában foglalja a térítésmentes javítást, az ingyenes anyag/alkatrész biztosítást, a készülék el- és visszaszállítási költségeit.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
nyilván álom, hogy mindenki tiszában legyen a szakmája alapvető szabályaival és be is tartsa azokat, de azért ez lenne valahol a cél, nem az, hogy az eladó direkt vagy tudatlanságból átverje a vevőt és ehhez az is kell, hogy a vevő is legyen tudatába azzal, hogy mikor akarják átverni.
vagy ha neked jó a nemálomvilág, akkor gondolom nem zavar ha a rendőr nemlétező jogszabály alapján húz le 30ezerre, hiszen csak álomvilágban ismeri a dolgózó a jogszabályokat ami alapján dolgozik.
vagy nem akarnak tudni
én erre tippelnék
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Nem is kell vágni minden jogszabályt, de ami az adott szakmában alapvető, azt azért illik, és a kereskedelemben a jótállás/szavatosság témaköre eléggé alapkérdés ráadásul az eladó magánemberként ott áll a másik oldalon, persze simán el tudom képzelni, hogy a "tudatlan" számtechboltos eladó amikor lerohad a praktikertben vett dekopírfűrésze, hirtelen tisztába lesz a jogaival.
-
arnyekxxx
veterán
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1. § (1)1 Magyarország területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
2. § (1) A jótállás időtartama egy év.Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
20. személyi számítógépek és (B)alkatrészeik(/B), monitorok, nyomtatók, szkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett;
(#189) hackeeeee válasza arnyekxxx (#187) üzenetére
Nézz szét notebook alkatrészeket forgalmazó üzleteknél.
Úgy gondolom, most itt a tényleges jogokról beszélünk, nem arról, mit kamuznak az érintettek.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz hackeeeee #191 üzenetére
Hogy a kereskedő mit kapott az az ő és a nagyker magánügye, a fogyasztó jogait a ptk és a kormányrendelet biztosítja, ezekben pedig feketén-fehéren ott van az 1 év kötelező jótállás az alkatrészekre 10e Ft felett és ettől csak a vevő részre pozitív irányba térhetnek el. Persze ha ez zavarja a kereskedőt/szervizt, akkor számlázza 9999Ft-ra az alaplapot és máris nem kell rá 1 év jótállást vállania
"arra szerinted ki fog 1 év garit vállalni?"
Aki be akarja tartani magyar jogszabályokat és nem akar milliós büntetést fizetni ha valaki bíróságra megy miatta
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
A samsungnál pl elég korrekten le van írva, mi a szitu, és passzol is a jogszabályokkal:
http://www.samsung.com/hu/support/warranty/warrantyInformation.do
"*Korlátozott Samsung jótállás : A Samsung Electronics Magyar Zrt. az általa szállított Termékekre a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően a Végfelhasználó (k) nak történő értékesítéstől számított 12 (tizenkettő) hónap teljes körű kötelező jótállást. Az ezen felüli, limited „manufacturer warranty” csak a készülék test 12. hónap utáni meghibásodásnak kijavítására vonatkozik, de nem nyújt semmiféle addicionális jótállást a készülékkel együtt értékesített tartozékok tekintetében, illetve a 2. vagy 3. évben történő fődarab csere esetén a jótállási idő nem indul újra."
-
arnyekxxx
veterán
Magyarországon hivatalosan 1év garancia van mondjuk egy notebookra. A többi csak korlátozott gari.
Nem, 1 év kötelező gari van, a többi meg olyan amit a gártó/forgalmazó vállal. Lehet korlátozott is meg teljesértékű is, a samunál korlátozott, de pl a sony dslr-re 5 év teljeskörű garit lehetett venni.
Mert ha ugyebár újraindul akkor az olyan mint ha most vettem volna meg, nem?
Igen
-
arnyekxxx
veterán
Akkor ezt meccselje le a forgalmazo a gyártóval, a vevő a kereskedővel áll jogviszonyban.
Létezik a világban a szériahibák kulturált kezelése, saját tapasztalat, hogy volt a sonynak egy hibás ccd sorozata ami egy halom digitgépbe bekerült, nekem egy Minolta A1-ben pusztult meg több évvel a garancia lejárta után és a meccs végén visszakaptam a gép újkori árát a hazai minolta forgalmazótól de a canon is ingyen javította a gépeket garin túl is sok éven át amikben ez a ccd esett el.
-
arnyekxxx
veterán
http://www.dregerszegi.hu/index.php?id=72
Perköltség:
Hatályos jog alapján perköltség mindaz a költség, ami a felek jóhiszemű és célszerű pervitelével kapcsolatban akár a bíróság előtt, akár a bíróságon kívül merült fel (előzetes tudakozódás és levelezés költsége, eljárási illeték stb.), valamint a perköltséghez hozzá kell számítani a felet képviselő ügyvéd, jogtanácsos, illetve szabadalmi ügyvivő munkadíját és készkiadásait is.
A bíróságnak a perköltség viseléséről az ítéletben vagy az eljárást befejező egyéb határozatban döntenie kell, de ugyanakkor az is előfordulhat, hogy bizonyos költségek már korábban felmerülnek, így azt valamelyik félnek előzetesen meg kell fizetnie (pl. a bizonyítás költségeinek megelőlegezése). A perköltség viseléséről pedig akkor beszélünk, ha valaki azt tételesen megfizeti. A perköltség viselésének általános szabálya szerint a pernyertes fél költségeinek megfizetésére a pervesztes felet kell kötelezni. -
arnyekxxx
veterán
egyébként ha 3 napon belül ott kell legyen a csere, akkor könnyen lehet hogy még másik 10-et le kellett gyártani hozzá, hogy minden piaci ponthoz legyen egy elég közel raktáron és
Egy apró részletet láthatóan elfelejtettél, ha nincs raktáron cserekészülék, akkor simán az árát is vissza lehet adni, így borult a cserekészülékekkel teli irgalmatlan raktárhegyekre épülő teljes logikai láncod.
Szóval van 2 opció:
a, eleve nem 1 db termék van a boltban és akkor semmi értelme a problémázásodnak
b, nincs termék a raktárok, akkor pénz vissza és máris nincs értelme a problémázásodnak.
ami nem játszik az a
c, amit láthatóan nagyon szeretnél, hogy a kereskedő eladja az ipari hulladékot aztán vigyorogva ül a vevő pénzén a világ végéig, kezét széttárva: "hát ezt cserélni nem tudom, de majd valamikor valami lesz vele talán, addig Kedves Vervő legyen türelemmel"[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Stanley-B. #286 üzenetére
Amire te gondolsz, amikor nem a vevő a király, az a hiánygazdaság, élvezhettük pár évtizedig milyen élmény ha a boltos tesz szívességet azzal ha kiszolgál.
Nem tudom hány év kell még amig a Keravillon szocializálódott társadalomból eltűnik ez az attitűd.
-
arnyekxxx
veterán
"Most ha ne adj Isten belefut egy kisebb kereskedő egy sorozathibás készülékbe amiből eladott 50db-ot és két hónap után elkezdik visszahordani naponta hatosával ugyanazzal a gyártási hibával, akkor az nem elvárható, hogy ezt zsebből intézze el."
Senkinek nem kötelező kisköltségvetésű műszaki boltot csinálni, akinek erre nincs tőkéje az csináljon mást, de ne a vevői szivjanak.
-
arnyekxxx
veterán
Én egy büdös vassal nem vagy hajlandó többet fizetni a táskámért azért, hogy minden szerencsétlennek állja a kárát a táska gyártója.
Nem irigyellek, elég szar lehet jurtában lakni és pattintott kaviccsal faragott dárdával halra vadászni.
Mert gondolom így élsz különben bizony jelenleg is többet fizetsz ezekért.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Stanley-B. #314 üzenetére
pontosítok:
nem egyenrangú felek.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Stanley-B. #316 üzenetére
Nem. Elmagyarázom:
Amig a vevő megteheti, hogy elmegy egy másik eladóhoz megvenni a terméket és nem kötelező neki az egyetlen létező eladónál megvenni az egyetlen létező terméket, addig az eladónak kell megnyernie a vevőt, hogy nála költse el a pénzét, ne máshol, tehát nem egyenlő a kiindulási helyzetük.
A rabszolgás szösszeneted akkor lenne releváns, ha a vevő ellenszolgáltatás nélkül vehetné el az eladó termékét és hálából nem ütné agyon az eladót.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Stanley-B. #318 üzenetére
az eladó ugyanúgy megnyerhet magának más vevőt,
látod, szerinted is az eladónak meg kell nyernie a másik vevőt. Ez a kínálati piac, a vevő választ eladót, nem az eladó vevőt. ezért nem lehet egyenrangú félnek tekinteni a két oldalt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Trollok komolyan
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Sorozatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mini-ITX
- További aktív témák...