- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
"...megcsinálnak olyat egy gyárban a logisztikusok, ha betelik a raktár és kell a hely, hogy nem külső raktárat bérelnek, szállítanak oda, majd ha lejárt a bérlet akkor vissza, hanem eladnak jó pénzér, pénzért..."
Ezt írtad, legalább akkor ne tagadd le, ha ilyen egyszerűen visszakereshető amit írtál.
Nézz végig egy OTC (Order to Cash) folyamatot és meglátod hogyan működik.Ezzel be is fejeztem, aki ilyen messze áll a valóságtól, azzal felesleges vitázni.
-
ityam
senior tag
1. Amikor vettem nem gondoltam még hogy ebből baj lehet.Bíztam a márkában laikusként.
2. Nem szartam a blokkra. csak hirtelen nem találom. a garijegy azóta meglett. Abban benne van hogy kövtkezményi károkat nem fizetnek.
3.tény és való hogy gondolhattam volna rá korábban hogy le kéne cserélni de nem ez volt folyton a fejemben. Elég sűrűn előfordul az emberrel hogy ha valami történik akkor gyorsan elfelejti hogy kéne valamit csinálni mert így vagyunk felépítve.
4. Kérdezni had lehessen már vazze. Vannak olyan szakmák ahol felelősséggel tartozik az ember a munkájáért, és mint írtam van olyan termék is ahol vállalják a felelősséget ha szarul működik a cumójuk. Ezért felmerült bennem hogy egy ilyen neves gyártónál előfordulhat e.Ha magamba nézek nem látom magamat felelősnek. Én a termék laikus használója vagyok. Az meg egy Samsonitétől elvárható hogy olyan táskát tervezzen aminek nem megy szét a karabínere. Hozzáteszem hogy nem volt extrán megtömve a táska. Nagy a táska de abszolute nem volt sokminden benne. Jóval több dolog is beleférne mint amait én belepakolok.
-
priti
addikt
Bíztam a márkában.
Na ez a mondat szokta azt jelenteni, hogy "szartam utánanézni". Tudod semmi gondom veled, szemesnek áll a világ, "hátha" jeligére bepróbálkozol.
Csak az azért elég jellemző, hogy veszed a fáradtságot, írsz egy fórumba, felteszed a kérdést, de nem azt a kérdést, hogy gyerekek láttam egy táskát ami nekem pont jó lenne, de elég szarnak tűnt rajta a pánt, használ valaki ilyet, ami el van vékonyítva? Bírja ez a strapát, ha nehezebb noti van benne? Mert azért noti és noti között lehet vajnyi különbség.
Ez a kérdés ugye "nincs nekem erre időm" kategória, de az hogy le lehet e venni a gyártót lóvéval a notim javíttatására az "ráérős" kategória.Bíztam a márkában.
Miután elhajlott miben bíztál? Hogy acélból van és a PH értékedtől hajlik? Tudom, hogy bactatásnak hangzik, mert simán lehet, hogy a Samsonit csak neked kifejlesztett egy hajlékony acélt, mert pár EUR-ral drágább, mint egy tacskós szatyor, ami a te fizudhoz képest itt a balkánon már komoly összeg, de egy 20k-s táska az nem bond kellék sajna. Ez van.
Bocs srácok de nekem nem szimpi ez a közteherviselés. Én egy büdös vassal nem vagy hajlandó többet fizetni a táskámért azért, hogy minden szerencsétlennek állja a kárát a táska gyártója. Aki hülye haljon meg, nincs mit tenni vele, nem lehet megmenteni, ha segíteni próbálsz csak magával ránt. Miért fizessek én többet? Én, aki veszem a fáradtságot kiválasztani a nekem megfelelőt? Nekem nem fog leszakadni, akkor most én miért fizessek erre biztosítást a vételárba építve? Nem fizetek.
Hardverlesen
-
arnyekxxx
veterán
Én egy büdös vassal nem vagy hajlandó többet fizetni a táskámért azért, hogy minden szerencsétlennek állja a kárát a táska gyártója.
Nem irigyellek, elég szar lehet jurtában lakni és pattintott kaviccsal faragott dárdával halra vadászni.
Mert gondolom így élsz különben bizony jelenleg is többet fizetsz ezekért.
[ Szerkesztve ]
-
priti
addikt
válasz arnyekxxx #307 üzenetére
Az a baj, hogy az árharmonizáció miatt emberek azt hiszik, hogy egy temék extra jó minőségű, csak mert a saját fizujukhoz képest drága. Más az elvárása egy 60-70 EUR-os táskától egy 4000 EUR-t kereső embernek, mint egy 600-700EUR-t kereső átlag magyarnak.
Az szerintem vicc, hogy van olyan szövet táska, aminek az árából itthon egy bőrdíszműves olyan veretes remekművet készít neked, hogy egész életedben kiszolgál és még a fiad is előszedi, ha újra divatba jön...
Egyszerűen van, amit nem kell megvenni. Ennyi. Ha egy fent említett darabon húszonezerért egy elvékonyított karabíner van nem veszem meg. Nincs ezen mit rugózni. Vigyék a csába. Nem kell. Ha megveszitek ez lesz.
Ez a garancia a hülyeségre tipikus esete. Ez abba az irányba visz, hogy meg se nézd, hogy mit veszel, mert úgy is garis. Így csak egyre szarabb lesz minden, ha a gyártónál az jön ki a kimutatásban, hogy a nép fele nem gariztat és az jön ki, mert egyszerűen lusta a garival foglalkozni az egyik fele, a másik felének nincs meg a blokk stb. és kihajítja... mégszarabbakat fognak gyártani. Most az nekem miért jó, ha választhatok szar és szarabb között és futkoshatok vele vissza félévente? ...és még drága is... Nem kell megvenni gyerekek. Ilyen marha egyszerű.Hardverlesen
-
Ayanlith
tag
Sziasztok!
Azzal kapcsolatban történt végül hivatalos állásfoglalás, hogy mi van abban az esetben, ha az interneten megrendelt terméket személyesen átvételnél fizeti ki az ember (tehát nem előre fizetett online), illetve ha az orra előtt bontják fel a terméket?
Az egyik webáruház leírása ugyanis elgondolkodtatott.
"Minden vevõnknek aki kiszállítással vásárol, -a távollevõk között kötött szerzõdésekrõl szóló törvény 8 napos elõírásán túl- az átvételtõl számított tizenöt (15) napon belül indok nélküli elállási jogot, vagyis 15 napos pénz visszafizetési, megelégedettségi garanciát biztosítunk. Ez kizárólag a következõ feltételekkel vehetõ igénybe: az elállási jog minden olyan ép termékre vonatkozik, ami bontatlan, vagy bontott, de hiánytalan és ép gyári csomagolásban érkezik vissza! Nem vonatkozik elállási jog az átvételi pontunkon személyesen átvett termékekre, az átvétel után megsérült termékekre, a helytelen használat miatt meghibásodott, megsérült termékekre, a beépíthetõ elektronikai alkatrészekre, a hiányos, tartozékok nélkül visszajuttatott termékekre, illetve az eredeti csomagolás hiánya, vagy megrongálása esetére."
Számomra nem egyértelmű, hogy csak a 15 nap esetén nem lehet az elállás jogával élni vagy a 8 nap esetén sem, ha személyesen veszi és fizeti ki a terméket az ember.
Még egy kérdés: A Pick Pack Pont minek számít? Mert lényegében kiszállítás és mégis személyes átvétel is egyben valahol.
Előre is köszönöm a választ!
[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
válasz Ayanlith #309 üzenetére
Azzal kapcsolatban történt végül hivatalos állásfoglalás, hogy mi van abban az esetben, ha az interneten megrendelt terméket személyesen átvételnél fizeti ki az ember (tehát nem előre fizetett online), illetve ha az orra előtt bontják fel a terméket?
Akkor is ugyan úgy él, a hatályos jogszabályok egyértelműek.
-
Ayanlith
tag
Köszönöm a választ!
-
arnyekxxx
veterán
válasz Stanley-B. #314 üzenetére
pontosítok:
nem egyenrangú felek.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Stanley-B. #316 üzenetére
Nem. Elmagyarázom:
Amig a vevő megteheti, hogy elmegy egy másik eladóhoz megvenni a terméket és nem kötelező neki az egyetlen létező eladónál megvenni az egyetlen létező terméket, addig az eladónak kell megnyernie a vevőt, hogy nála költse el a pénzét, ne máshol, tehát nem egyenlő a kiindulási helyzetük.
A rabszolgás szösszeneted akkor lenne releváns, ha a vevő ellenszolgáltatás nélkül vehetné el az eladó termékét és hálából nem ütné agyon az eladót.
[ Szerkesztve ]
-
Stanley-B.
őstag
válasz arnyekxxx #317 üzenetére
szerintem az eladó ugyanúgy megnyerhet magának más vevőt, mint ahogy a vevőnek nem kötelező az adott eladónál megvásárolnia a terméket.
Éppen ezért szerintem hibás berögződés, ha a vevő szívességnek tekinti, hogy éppen annál az eladónál vette meg a terméket. Ugyanígy hibás lenne az is, ha az eladó szívességnek tekintené, hogy éppen annak a vevőnek ad el és nem másnak.
A rabszolgás bejegyzésem arra vonatkozott, hogy néhány vevő a pénzéért nem csak a terméket és a korrekt kiszolgálást várja el, hanem a csúszás-mászást is. Ez pedig akárhogy is nézem, ellenszolgáltatás nélküli elvárás.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Stanley-B. #318 üzenetére
az eladó ugyanúgy megnyerhet magának más vevőt,
látod, szerinted is az eladónak meg kell nyernie a másik vevőt. Ez a kínálati piac, a vevő választ eladót, nem az eladó vevőt. ezért nem lehet egyenrangú félnek tekinteni a két oldalt.
-
racztom
csendes tag
Sziasztok!
Olyan problémával fordulok felétek, hogy 2012 novemberében vásároltam egy Sony Ion készüléket ami 2013 februárjában elromlott (minden működik csak hívás közben a mikrofon nem , szóval engem nemhallanak, bár a hangvezérelt keresés működik) A készüléket 3 hét szervízben töltött idő után javíthatatlanságra hivatkozva kicserélték,erre most juniusban a cserekészüléknek olyan hibája van mint az előzőnek.
A kérdésem arra vonatkozna milyen lehetőségeim vannak, mert a bolt szervizbe akarja küldeni újra (3 hét megint készülék nélkül) Én inkább még ráfizetnék az árra csak , hogy más tipusú készüléket kapjak.<-- ilyen lehetőség van? Van-e erre a problémára megoldás vagy hagynom kell, hogy újra kicseréljék a készüléket (3hét után)? Ilyen problémaval hová fordulhatok, ha egyáltalán érdemes? -
asdf_
veterán
Javitas, csere, penz vissza. Ez a fogyasztoi jogok sorrendje. Ameddig az elsot tudja teljesiteni, addig nem lephetsz at a masodikra, ha nem tudja az elsot, de tudja a masodikat, akkor nem lephetsz a harmadikra (a kivetelektol tekintsunk most el, foleg, mivel esetedben nem allnak fenn).
-
Cr¤\/\/
csendes tag
Bocsi, hogy későn reagálok de nem egyszerű az életem és nem mindig van időm gyors válaszokra.
A felmerült észre vételekre valászok:
- Én a melóhelyen "parancsot teljesítettem", kb 1,5 éve ért véget a 3 év. Ezek 1-2 sarkított példa volt ami jó magam láttam.- Szoftveres gondok, most jön egy kis finomítás:
- A szofverre nincs garancia és jótállás soha csak support a gyártó részéről(akárki is legyen az, feltéve ha akar), itt most nem feltétlen Microsoft-ra gondolok inkább a az eszköz gyártójára(ASUS,ACER,stb), neki a kötelessége drivert elkészíteni. Nem kötelessége a vissza menőleges kompatibilítás biztosítása(1-2 rendszerre gondolok: WIN95, WIN98, XP; Windows Vista határ eset), hanem csak lehetőség amivel jogában áll élnie.
Max csak az adathordozóra(cd, dvd, dedikált pendrive(apple mac osx esetében) ) van garancia adathordozási funkciójáig kiterjedően.- Ha egy alkatrész nem müködik szoftveres gond miatt:
Lásd a gépet Win7-re tervezték és az emberke XP-t akar rá erőszakolni ergo XP-s drive nem létezik hozza hívatolosan, csak sufni megoldás és emiatt nem megy az alkatrész akkor nem voltam köteles kicserélni.
"Kindoz" esetén ha az MBR elszál 3. nap után szerviznek dolga megoldani a dolgot. Ha a 3. nap előtt száll el akkor a szállítóval kell értekezni és minden infót küldeni feléjük és ők(szervizük) hoz egy döntést vagy szakvéleményt.
Serial híbáról amely alapja lehet hardver és szoftver is: Ha hardver hiba az alapja és feltéve ha előjön a hiba akkor a szerviz intézkedik, mert mi erről kapunk vagy kaptunk utólag egy értesítést, de cserének ilyen esetben nincs értelme és a legtőbb (értelmes) vásárló meg is értette, hogy a szerviz fogja orvosolni dolgot lehetőségei mért gyorsasággal, tehát a fogyasztó védelem ilyen esetben nem fog és nem tud mt tenni. Ez esetben a vásárlástól elállási jóga van és élhet is vele, de ha pici türelemmel áll a dolgokhoz akkor megoldodik a gond.
Arra is volt példa, hogy a vevő maga járt utánna a dolgoknak, gyártó részéről driver gondra utalok. Ilyen esetben a vevő kap egy "referencia" számot az esetről és ezzel jön be reklamálni(ebbe beletartozik a telefonon és/vagy a személyesen való ügyintézés a szervizben), nekünk kötelességünk volt le ellenörizni amit mondott, mert nem egyszer hazudtak a vevők. Sajnálom, de ez a keserű tapasztalat és ha igaza volt akkor a szükséges szabályok szerint jártunk el.
Hiányzó alkatrészek: Ki tudja megmondani, hogy nyomtatóhoz specializált táp egységnek mennyi az ára? Ez nem egy olyan cucc amit szinte bárhol be lehet szerezni, pl: sarki fűszeresnél. Erre vonatkozólag az importőr hozta a szabályt meg nem mi, ugyanis neki is el kell számolnia a készlettel. És ha ők nem írják jóvá nekünk az esetet akkor mi nyakunkon marad az eladhatatlan cucc. Nem szeretnék megbántani senkit sem, de a bolt nem fogja lenyelni a veszteséget ami vásárló hibájából és figyelmetlenségéből ered. Ha az eladó hibázik az más szitú de akkor rajta verik el port, nem is kicsit. De a hiányzó alkatrész megléte nem ad okot, hogy ne legyen joga elállni a terméktől, csak annak hiányában nem tudjuk meg kezdeni a folyamatot, ez szabály az importőrtől, Ez van/volt.
Van a 8 napos vissza vételi eset jellemzően karácsonykor. A bolt(fönök és a munkáltat) mondta meg, hogy nincs kp ilyen esetben, csak ha funkciónális gond van vele. Persze akadtak kivételek de ezek egyedi elbirálás alapján történtek.
Lábjegyzet a monitor pixelhibákra kitérnék. A garanciális feltételeket laza fél centi vastag duplexelt füzetben kaptuk meg a magától a gyártóktól( nem az importörtől). Ebből volt néhány Mónika show-t irigylő jelenet is.
Egészségügy szlogenje: Sohasem a gyógyszer rossz, a betegek cserélödnek őssze.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest