Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ayanlith

    tag

    válasz spyduck #38 üzenetére

    Épp a napokban olvastam a NFH holnapján az internetes vásárlásokról szóló részt és ott írnak a karcolódásokról.

    "A termék esetleges rendeltetésszerű használatáért használati díjat és az emiatt fellépő esetleges értékcsökkenés (karcolások) megtérítését sem lehet a fogyasztótól követelni, de amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használtuk, az eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt."

    Forrás: [link]

    Hogy aztán azt hogy bizonyítják be, hogy nem a vásárló felelőssége, az remek kérdés.

  • Ayanlith

    tag

    válasz spyduck #43 üzenetére

    Ezek alapján igen, de hogy ki állapítja meg, hogy tényleg a vevő hibájáról van szó és anyagilag mekkora a kár nagysága, arról nem találtam információt.

  • Ayanlith

    tag

    válasz Scobbyka #50 üzenetére

    Nem rég vettem nyomtatót és úgy emlékszem, hogy elvileg a nyomtatót visszaveszik nyolc munkanapon belül, azonban, ha a patronok fel vannak bontva, azoknak az árát a vásárlónak meg kell térítenie (olcsóbb nyomtató esetén gyakorlatilag szinte a nyomtató árát fizetné az illető ilyen esetben vissza, nem érné meg visszavinni, még, ha nem is vált be a készülék).

    Más: több laptopot forgalmazó üzletnél is azt olvastam, hogy a terméktől való 8 napon belüli elállás nem lehetséges, csak abban az esetben, ha el sem indítottuk a gépet. Számos számítógép ugyanis előtelepített Windows-zal kapható, amihez tartozik termékkulcs is. Ahhoz, hogy használni tudd a gépet, "meg kell bontanod" a szoftvert, ennek köszönhetően nem érvényesíthető tehát ez a jog.

    Mindez valamennyire érthető, azonban mégsem érzem teljes mértékben igazságos megoldásnak, ha ez valóban így van.

    [ Szerkesztve ]

  • Ayanlith

    tag

    válasz spyduck #63 üzenetére

    Idézet az egyik népszerű online áruház vásárlási feltételek rovatából:

    "Felbontott szoftvertől (ide tartozik a gépeken található előinstallált szoftvercsomag is) való elállást a törvények értelmében nem tudjuk elfogadni. Ezért kérjük ügyfeleinket, hogy a vásárolt szoftvereket ne bontsák fel, illetve az előinstallált szoftvert a gépen ne installálják fel, csak akkor,ha már meggyőződtek róla, hogy azt kapták amire számítottak és biztosan nem kívánnak élni elállási jogukkal."

    Vicces egyébként, hogy úgy gondolják, egy kikapcsolt számítógépről egyértelművé válik a vásárló számára az, hogy tényleg azt kapta-e, amire számított.

  • Ayanlith

    tag

    válasz .tnm #70 üzenetére

    Azért írtam, hogy nem kapcsolható be, mert gyakorlatilag azt jelenti. Bekapcsolós után rögtön az előtelepített szoftver aktiválását kell elvégezni és csak úgy válik használhatóvá a gép. Persze, ha bekapcsolod és nem mész tovább az aktiváló felületen, akkor nincs gond, de akkor lényegében nem tudtad kipróbálni a gépet, hacsak nem valami külső segítséget vettél igénybe (például USB eszközre telepített operációs rendszer).

    Elvileg úgy tudom, hogy ezeknél az előtelepített szoftvereknél előfordulhat olyan korlátozás például, hogy amelyik nyelvet az első aktiválásnál beállítottad, az fog megmaradni az esetleges későbbi visszaállítás után, nem lehet másik nyelvet kiválasztani. Így pedig már elmondható, hogy bontott a szoftver, nem visszaállítható az eredeti állapot.

  • Ayanlith

    tag

    válasz Krystal_s #151 üzenetére

    Oh, igen... Emlékszem, mikor bő két évvel ezelőtt a vadonatúj Acer gépem megérkezett lifegő billentyűzettel... :U Aztán mikor elmentem a boltba, kiderült, hogy nem csak ezzel van a gond, hanem rossz (olcsóbb) garanciakiterjesztést is érvényesítettek, mint, amit én kértem hozzá. Inkább most nem megyek bele tovább a részletekbe, de annyit azért elárulhatok, hogy több hétig is eltartott, mire javult a helyzet.

    Szóval én nagyon örülök, hogy igenis legalább papíron vannak ilyen "erős" jogai a vásárlónak, ha még ez sem lenne, azt hiszem, hogy gyakorlatilag létfontosságú termékeken kívül mást nem lenne érdemes vásárolni.

    [ Szerkesztve ]

  • Ayanlith

    tag

    válasz Stanley-B. #220 üzenetére

    Nem minden termékre érvényes a 8 napon belüli elállás joga. Alkalmi ruhát az emberek vagy bérelnek vagy pedig személyre szabatnak, tehát egyik esetben sincs joguk elállni a vásárlástól. Szexuális segédeszközöknél higiéniai okokból, illetve kozmetikumoknál sem hiszem, hogy joga van az illetőnek elállni a vásárlástól, tehát alaptalanok az ilyen nemű félelmek. Ami pedig a vásárlók "hatalmas" jogait illeti, többszörösen beszivatott vásárlóként csak keserűen nevetni tudok. :)

    Szerk: Sőt, én még azt is szorgalmaznám, hogy személyes átvétel esetén is 3 napon beül el lehessen állni a vásárlástól, ugyanis 1. nem biztos, hogy ki tudja az illető próbálni a terméket, hiába személyes vásárlásról van szó, 2. nem biztos, hogy ott helyben lehetősége van minden szükséges részletet kipróbálni. Továbbá néhány dolog pontosítását is helyénvalónak érezném, pl.: ez a "15 napon belül törekedjen a termék javítására" abszolút nem konkrét és remekül vissza lehet élni vele.

    [ Szerkesztve ]

  • Ayanlith

    tag

    válasz szilard28 #283 üzenetére

    "Ennek pont az ellenkezője igaz, ha nem kérjük szigorúan számon a szabályokat, és a vásárlók nem szavaznak a lábukkal, pont akkor fog jönni hozzánk a söpredék az ótvar termékeikkel és szolgáltatásaikkal."

    Egyetértek, de én úgy fogalmaznék, hogy nem fog jönni, hanem ez nagyjából a jelenlegi állapot. Akármi gond van a termékkel, a többségtől csak azt hallom, hogy "nem tudsz mit csinálni", szerintem ez nem jó hozzáállás. Egyébként nem csak az üzletekkel van a baj, hanem a nagyobb cégekkel is, ahogy azt már máshol többször is mondtam, nálunk valahogy a "többért kevesebbet" szemlélet uralkodik (például egy a termék drágább, mégis nálunk kevesebb szolgáltatás elérhető hozzá, bizonyos termékeknél lassabb a hibajavítási, szoftverfrissítési ciklus stb.)

    Pritinek ultra jó tapasztalata lehet mindennel, ha így áll a dologhoz, nagy szerencséje van. :)

    Szerk: A szervizeléshez kapcsolódóan: az Acernek Brnóban van szervize, mégis egy héten belül szinte mindig megérkezett a szervizbe küldött gépem (a feladás időpontjától és a futárszolgálaton is függ a többi), míg egyik ismerősöm egy olyan márka notebookjára, aminek elvileg Magyarországon van szervize, másfél hónapot kellett várnia, míg megjavították, ami azért érdekes. Más kérdés mondjuk, hogy az Acernél szívás az, hogy gyakorlatilag nem igazán lehet ingyenesen bevizsgáltatni sehol, így, ha esetleg Brnóban ráfogják, hogy nem garanciális a hiba, akkor a gatyáját ráfizetheti az ember a javításra, mert még a szállítási költséget is felszámolják.

    [ Szerkesztve ]

  • Ayanlith

    tag

    válasz arnyekxxx #289 üzenetére

    Szerintem ilyen esetekben magának a gyártónak kellene megtérítenie az értékesítő kárát is, nem?

  • Ayanlith

    tag

    Sziasztok!

    Azzal kapcsolatban történt végül hivatalos állásfoglalás, hogy mi van abban az esetben, ha az interneten megrendelt terméket személyesen átvételnél fizeti ki az ember (tehát nem előre fizetett online), illetve ha az orra előtt bontják fel a terméket?

    Az egyik webáruház leírása ugyanis elgondolkodtatott.

    "Minden vevõnknek aki kiszállítással vásárol, -a távollevõk között kötött szerzõdésekrõl szóló törvény 8 napos elõírásán túl- az átvételtõl számított tizenöt (15) napon belül indok nélküli elállási jogot, vagyis 15 napos pénz visszafizetési, megelégedettségi garanciát biztosítunk. Ez kizárólag a következõ feltételekkel vehetõ igénybe: az elállási jog minden olyan ép termékre vonatkozik, ami bontatlan, vagy bontott, de hiánytalan és ép gyári csomagolásban érkezik vissza! Nem vonatkozik elállási jog az átvételi pontunkon személyesen átvett termékekre, az átvétel után megsérült termékekre, a helytelen használat miatt meghibásodott, megsérült termékekre, a beépíthetõ elektronikai alkatrészekre, a hiányos, tartozékok nélkül visszajuttatott termékekre, illetve az eredeti csomagolás hiánya, vagy megrongálása esetére."

    Számomra nem egyértelmű, hogy csak a 15 nap esetén nem lehet az elállás jogával élni vagy a 8 nap esetén sem, ha személyesen veszi és fizeti ki a terméket az ember.

    Még egy kérdés: A Pick Pack Pont minek számít? Mert lényegében kiszállítás és mégis személyes átvétel is egyben valahol. :F

    Előre is köszönöm a választ!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák