Új hozzászólás Aktív témák

  • szilard28

    aktív tag

    válasz priti #249 üzenetére

    Tényleg nehéz megérteni, hogy a POLGÁRI törvénykönyv alapján nem lehet bírságot, büntetést megállapítani?
    Tényleg ilyen nehéz? Önmagában joggal való visszaélésért nem jár ilyen. (erre példa a dizájnerdrogok, amik árusítását addig nem lehetett büntetni, amíg a btk-ba nem került bele a megfelelő paragrafus, hiába volt mindenki számára egyértelmű, hogy az is kábítószer, és "joggal való visszaélés", ha fürdősóként árulják)

    De ahogy már korábban írtam, csalásért már igen, pl. ha 30 napos fizetési határidőre rendel valaki valamit és esze ágában sincs kifizetni. (A gyakorlatban a szándékosságot nehéz bizonyítani) De ebben az esetben a btk-ban foglalt csalás és nem "joggal való visszaélés" miatt lesz elítélve.

    "Én komolyan nem értem az olyan embereket, mint te. Te mindenkit utálsz úgy alapból, vagy hogy az égbe állsz a többi emberhez? "
    Ezt pont te írod ezen topicban elkövetett ámokfutásod alapján? Te utálsz mindenkit, aki elvárja a törvények betartását.

    "Ha ennyi sincs meg, hogy egyenrangúak vagyunk és a jog mindenkit egyformán véd, akkor hogy az égbe kezdesz jogászkodni?"
    Igen, a jog mindenkit véd, és én ezen jog betartatását várom el. Ha nekem nem tetszik, hogy egy boltban csak nyolc nap (vagy webshopon kívül nulla) az elállási idő, akkor nem vásárolok ott. Ha a kereskedőnek nem tetszik a nyolc napos határidő, akkor ne kereskedjen. Ilyen egyszerű.
    Ebben a topicban egyedül TE kardoskodsz a jogszabályok ellen.

    "Lehet hogy okirattal való visszaélés jogellenes előny megszerzésére és egy évre lecsukják érte vagy pénzbírság. Mittudomén. Nem mindegy? Ez egy visszaélés és tuti, hogy nem törvényes."
    Mittudomén. Akkor minek jogászkodsz.

    Csalásért lehet elítélni, ha bebizonyítják hogy esze ágában sem volt megvásárolni a terméket, de erre azt mondja, hogy nem vált be neki oszt annyi.

    De ha csalásról beszélünk, akkor sok kereskedő is elítélhető amiatt, mert tévedésbe ejti a vásárlót azzal, hogy azt állítja, nem lehet elállni a szerződéstől vagy csak levásárolni lehet az árat.

    A gyakorlatban vajon mennyiszer fordul elő, hogy valaki kvázi bérlésként tekint a plazmatv-webshopra, és hányszor az hogy tévedésbe ejti az eladó a vevőt, hogy ezzel anyagi haszna legyen?

    " fogna is a ceruza, hogy nekem ebből mekkora volt a károm, olyan szállítási számlákat varázsolnék elő az ügyvéddel, hogy megdögöljön a kedves elkövető az tuti"
    "Ha megkérdezem az ügyvédtől, hogy mely számlák képezik az engem ért kár egy részét az miért csalás? Az nem csalás. Honnan veszed, hogy fiktív? Senki nem állított ilyet."
    Nem fiktív, csak éppen nem felel meg a valóságnak. Vagy te mit értesz elővarázsolás alatt? Megkéred a szállítmányozó céget, hogy 3000 ft helyett 30 ezret számlázzon ki arra a kiszállításra? (És ez ugye nem joggal való visszaélés, ahogy te mondanád? Pont ez a jó példa erre, hogy a webshop a 100 e ft-os, ingyen kiszállított plazmatv esetében elállás esetén nem vonhat le 30 ezres szállítási díjat, mert a POLGÁRI bíróságon nem állna meg)

    [ Szerkesztve ]

  • szilard28

    aktív tag

    Vannak akik nem értik, hogy mé' van ennyi fogyasztóvédelmi szabály.
    Pedig egyszerű: azért mert a ptk és az általános jogelvek alapján a szerződő felek egyenrangúak, de ha valamelyik fél erőfölénnyel rendelkezik, akkor a gyengébb felet külön jogszabályokkal kell védeni, hogy egyenrangúak maradhassanak.

  • kisspepe

    tag

    Sziasztok!

    Lenne egy kérdésem, pénteken vettem egy telefont, de kiderült, hogy nem pontosan azt kaptam amit kértem. 2 év gyártói garanciás készüléket kértem, azonban utólag kiderült, hogy a készülék hátulján illetve a szoftverben lévő IMEI szám nem egyezik meg.

    Ilyenkor mit tehetek? Visszakérhetem 3 napon belül a készülék árát?

  • Pug

    veterán

    válasz kisspepe #255 üzenetére

    Akkor csere, jóhogy.

    Eladó Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB titánlila - 3 év gyártói garancia - extrákkal

  • pacal-x

    csendes tag

    válasz Tikakukac #237 üzenetére

    Jól hangzik, de mit tegyek ha a tacskótól kezdve az edigitalon át a hivatalos márkaboltig mind a Video-Part -hoz küldi a hibás Panasonic TV -t és ők szemétkednek fél éves "alkatrészvárós javítással" ? Hol vegyem akkor meg hogy emberi időn belül rendeződjön ? :U

  • pacal-x

    csendes tag

    válasz asdf_ #241 üzenetére

    "... valaki a lancban huncutkodott."

    Pontosan ez ellen nincs védve az egyszeri vásárló. :( Kereskedő nem tehet róla mert hát a nagyker, nagyker nem tehet róla mert hát a beszállító, beszállító nem tehet róla ... und ? Kit érdekel ? Ide a kesst a cumót vagy valamit emberi időn belül.

    Erre kéne valami jogszabályt előkotorni, újraértelmezni, majd azt az embereknek szájbarágósan elmagyarázni, nem pedig mézes-mázas "mindenhezjogunkvandemégsem" cikkeket tojni. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • priti

    addikt

    válasz pacal-x #258 üzenetére

    Nem törvény kell, hanem ipar. Ha itt lenne a gyár BP-n, akkor pár nap lenne. Teljesen mindegy melyik viszonteladón keresztül vásárolsz a világ másik végéről egy olyan gyártótól, aki nem preferálja ezt a piacot. Ha félévente egy konténer jön alkatrészekkel, akkor egy jön.
    Ha lenne olyan törvény, ami olyan feltételt támaszt, amit nem lehet teljesíteni, akkor szvsz, nem tudnál venni Panasonic TV-t sehol Magyarországon, csak olyan gyártó termékét aki tud, akar megfelelni, azaz létrehozni és fenntartani a feltételeknek való megfeleléshez szükséges marketingcsatornákat. Az jobb lenne? Gondolkodni most is szabad és eldönteni, hogy neked mi a fontosabb. Ha a gyors ügyintézés fontos, akkor nem a világ másik végén keresek partnert.

    Hardverlesen

  • Tikakukac

    titán

    válasz pacal-x #257 üzenetére

    Hát akkor nem veszünk panasonic TV-t. A port meg rajtuk kell leverni nem az egész iparágon.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz priti #259 üzenetére

    Angliából 2-4 nap alatt itt van egy cucc hagyományos postával. Annál messzebb, meg nincs semmi tőlünk Európában. Azt meg ne mesélje be nekem senki, hogy egész Európa nem piac, így nincs alkatrész és egész Európába fél évente csak 1 konténer jön.
    Az akarat hiányzik, a többi csak mellébeszélés és kifogáskeresés.

  • szilard28

    aktív tag

    válasz Ghoosty #261 üzenetére

    +1

    pontosan így van, milliószámra eladott fogyasztási eszköznél nem lehet olyan speckó alkatrész, amelyre nincs szükség rendszeresen Európában vagy éppen a régióban. Főleg hogy ezekben főleg részegységeket cserélnek és nem forraszgatnak a szervízben. De még teljesen egyedi gyártógépeknél is alig fordulhat elő olyan, hogy hetekig-hónapokig kéne várni egy alkatrészre.
    És ha egy logisztikai hiba miatt meg mégsem lenne alkatrész, akkor cseréljék ki az egész eszközt. Komoly cégnél nem fordulhat elő hosszú várakozás.

    (Pl. a kínai gyártmányú klímáknál úgy csinálják, hogy a gyártó a magyar forgalmazónak küld +x db klímát konténerenként garanciális tartalékként, amit a forgalmazó a javításhoz egyben vagy szétszedve felhasználhat, ha meg ez elfogyott, akkor szimplán cseréli egy hasonló típusra)

    [ Szerkesztve ]

  • priti

    addikt

    válasz Tikakukac #260 üzenetére

    Az a baj, hogy nem fogják föl, hogy hol élnek. Nem értik, hogy ez az ország mekkora piac és ide mit érdemes hozni.

    Én is tök szívesen vennék egy 60"-os Mitsubishi WD-60638 3D tévét 800 dolcsiért, de nem vehetek, mert itt élek és itt nincs. Semennyiért sincs. Azért nincs, mert ide nem hozzák, mert valamiért nem éri meg. Nem hisztiznék, ha fél évet kéne várni a javíttatására, de akkor sincs.

    Amit akarnak "szolgáltatást" mert nekik az jár az pénzbe kerül. Annyi pénzbe kerül, hogy egy csomó gyártó azt mondaná, hogy akkor ide, erre a piacra nem hozok, mert azért a pár eladásért nem éri meg kiépítenem azt a szevízhálózatot ami ezeknek a szuperkényelmes vásárlóknak a törvénybe foglalt igényeit kielégíti és nem lesz. Lehet majd rendelni külföldről és várni rá 2 hónapot, hogy egyáltalán megérkezzen :DDD

    denekemazonnaladja mer' kifzettemésénvagyokazerős ésmajdjólmegveremhanem

    ...nem fogja fel, mer' buta, azér'

    (#261) Ghoosty

    Építettél már ki szervízhálózatot? Szerinted majd minden ügyfélnek egyesével rendelnek angliából alkatrészt. Igen. És ott szerinted ki szolgálja ki ezt az igényt? Vagy ott akkor abbahagyják a készülékek javítását és odaadják az alkatrészt nekünk igaz? A végén oda lyukadsz ki, hogy jön az EU-ba x alkalommal konténerben alkatrész. Ott lesz alkatrész ahol a piac elég nagy ahhoz, hogy rendeljenek konténert maguknak. Nem fognak mégegy konténert rendelni azért, mert a szervízes pistának van 40db hibás Panasonic TV-je és nem fogják odaadni neki a saját alkatrészüket, hogy aztán nekik ne legyen.

    [ Szerkesztve ]

    Hardverlesen

  • Tikakukac

    titán

    válasz priti #263 üzenetére

    Van 1 határ. Mikor MSI gépeket 3 hónapig szervizeltek mert 1,5 hónap alatt jött meg egy venti akkor röhögtem. Ha ennyire nem megy akkor nem kell hozni ide a vackukat. Szerencsére be is dőlt a régi szerviz itthon , reméljük megy a márka is utána hamarosan.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • asdf_

    veterán

    válasz vhunor #265 üzenetére

    Ezt az utolsot ezt tudtam (sot, valahonnan tudnek birosagi izet is linkelni, de most nem keresnem elo), hogy azonnal, vizsgalat es feltetel nelkul -kiveve biztositek- cserelni kell, aztan majd kesobb, ha kiderul, hogy huncutkodas volt, akkor lehet perelni. A koltoi kerdesem kereskedoki szempontbol: kit? Honnan tudja az elado, hogy akire a szamlat irta -ha egyaltalan o irta, es nem egy kollegaja-, az tenylegesen az, aki elotte all -egyaltalan, hogy ugyanaz egyaltalan, mint aki a termeket vette-? Igazoltatasi jogkore meg ugye az eladonak nincs, tehat nem tud jogilag felhasznalhato adatot szerezni arra, hogy esetlegesen a kesobbiek soran kit perelhetne. Innentol meg patthelyzet, mert egy random arcnak, egy ismeretlen -altala nem ismert es nem megallapitott, neadjisten altala meg sem allapithato- hibara erosen gyanus, hogy nem fog cserelni azonnal, csak szervizes papirra, amin rajta van feketen-feheren, hogy tenyleg hibas a cumo, tehat garantaltan nem tudja bebukni a cuccot.
    Ergo valaki behoz egy random nevre irt szamlara szolo termeket harom napon belul, megkapja a cseret, aztan kesobb kiderul, hogy -hozva a klasszikus peldat- feltegla van a videoban. Ki a rakot perel kesobb az elado? :U

    [ Szerkesztve ]

  • szilard28

    aktív tag

    válasz priti #263 üzenetére

    Úgy tűnik nem hallottál még az eu-ról, amelyben semmi különbség sincs, ha egy müncheni raktárból egy berlini vagy éppen egy győri szerviznek küldenek ki alkatrészt. És az se tűnt még fel, hogy az eu-s szabályozás ezt még inkább erősíteni fogja. Hiába nem tetszik ez neked és a sok ügyfélleszaró cégnek.

    Németországban sincs minden cégnek minden tartományban raktára, de ezt a logisztika egyszerűen megoldja.

    "Nem fognak mégegy konténert rendelni azért, mert a szervízes pistának van 40db hibás Panasonic TV-je és nem fogják odaadni neki a saját alkatrészüket, hogy aztán nekik ne legyen."

    Ebből látszik, hogy a logisztikához sem értesz. Nem az angliai szervíz fogja Magyarországra szállítani az alkatrészt, hanem ugyanabból az angliai (vagy éppen német) központi raktárból szolgálják ki szervízes pistát és szervízes mohamedet. Különbség annyi, hogy az egyik 2 nappal korábban kapja meg az alkatrészt.
    A központi raktárt meg értelmes emberek irányítják, akik időben rendelnek alkatrészt.
    De akár a hibás terméket is elküldhetik egy központi szervízbe, 2*2- nap alatt oda-vissza bárhova elér az EU-ban közúton is.

    [ Szerkesztve ]

  • szilard28

    aktív tag

    válasz asdf_ #266 üzenetére

    "Igazoltatasi jogkore meg ugye az eladonak nincs, tehat nem tud jogilag felhasznalhato adatot szerezni arra, hogy esetlegesen a kesobbiek soran kit perelhetne."

    Nem igazoltathat, mint egy rendőr, de igazolványt elkérhet, mint pl egy bank, postás vagy éppen egy közüzemi szolgáltató.

  • asdf_

    veterán

    válasz szilard28 #268 üzenetére

    Igen, es ugyanazt mondja a delikvens, mint a bkv bkk ellenornek, hogy nem vagy rendor, nem mutatom meg. Es jogosan teszi ezt.

  • szilard28

    aktív tag

    válasz asdf_ #269 üzenetére

    Bankból sem vehetsz fel pénzt igazolvány nélkül, a gázművek ügyfélszolgálatán is elhajtanak ha nincs nálad igazolvány. Jogszerűen kérhet igazolványt, jogszerűen tagadhatja meg a tranzakciót ha nem mutatod meg, de nem kényszeríthet rá.

  • asdf_

    veterán

    válasz szilard28 #270 üzenetére

    Az lehet (bar penzfelvetelhez eleg a bankkartya is pin koddal, azzal is azonosit a bank), ettol fuggetlen, ha a vevo nem mutat igazolvanyt, ennek folyomanyakent az azonnali cseret a bolt megtagadja es bevarja a szervizvelemenyt, akkor ha ebbol ugy lesz, az az NFH-t ez k-ra nem fogja erdekelni, es ugy meg***a a buntivel a boltot, mint a huzat.

    [ Szerkesztve ]

  • priti

    addikt

    válasz szilard28 #267 üzenetére

    "Nem fognak mégegy konténert rendelni azért, mert a szervízes pistának van 40db hibás Panasonic TV-je és nem fogják odaadni neki a saját alkatrészüket, hogy aztán nekik ne legyen."

    Ebből látszik, hogy a logisztikához sem értesz. Nem az angliai szervíz fogja Magyarországra szállítani az alkatrészt, hanem ugyanabból az angliai (vagy éppen német) központi raktárból szolgálják ki szervízes pistát és szervízes mohamedet.

    Nem, ebből az látszik, hogy te nem tudsz szöveget értelmezni. Az, hogy az EU területén lévő raktárban mi van az azon múlik, hogy a konténerben mi van, amiben az EU-ba jön a cucc.
    Ez úgy megy, hogy a speditőr csüng a telefonon és szerzi a fuvart. Itt van még helyem ebben a konténerben, ezen a kamionon, ezen a repülőn stb, ami szerdán indul, nem akarsz hozni onnan valamit, ahonnan jön? Egy konténer tudod mekkora? Nem kicsi. Nem minden nap jön.
    A logisztikus azt nézi mennyi hely van a raktárban és igyekszik feltölteni. Azzal tölti fel ami kell, amire leadják a rendelést. Ami kipörög, ami nem ragad be, hogy legközelebb is jó sok helye legyen. Álmodj királylány, hogy te felhívod a raktárat és akkor téged kiszolgálnak, mer' te vagy a szervízes Pista a pannon pumából és németben van a raktár.
    Ha most te elkezdesz sípolni, hogy neked valami kell hiába van egy német raktárban belőle száz ha az már elő van rendelve nem adják neked oda, viszi a német. Megnézik mikor jön legközelebb konténer és csontig benyalsz a speditőrnek, hogy préselje bele a cuccod, mert mint a sáskák lecsapnak rá ezren vagy kezdhetsz magad szopakodni rendelni global shipping+csomagküldő a kommancsoktól, ami x hónap meg nem azt küldik meg szart küldenek meg elkeveredik és stb. Ugyanaz a copás végig csak egy csomagküldő cég konténerében fog jönni vagy abban, amelyikbe a csomagküldőnél dolgozó speditőr be tud ugrani.

    Hardverlesen

  • szilard28

    aktív tag

    válasz priti #272 üzenetére

    " hiába van egy német raktárban belőle száz ha az már elő van rendelve nem adják neked oda, viszi a német. "

    Ha a német forgalmazó/szervíz tud előre rendelni, akkor a magyar/szlovén/szlovák/cseh/román miért nem?

    Amelyik gyártónak meg kicsik a közép-kelet-európai országok piacai, az vonuljon ki, ha már annyi esze nincs, hogy ezeket egységként kezelje, így megkapja a Németországnak megfelelő mérethatékonyságot.
    Ha egy német raktárból ki tudják szolgálni a bajor, berlini, stb szervízeket, akkor egy másikból is ki tudják a magyart, szlovákot, csehet.

  • priti

    addikt

    válasz szilard28 #267 üzenetére

    Amúgy pont ott nem értenek a logisztikához, ahol tele van üres hellyel a konténer. A németeknél pont, hogy olyan jó logisztika van, hogy plafonig csurig van és ha egy egér nagyobbat szarik, akkor nem lehet lezárni a tetejét...

    (#273) szilard28

    Szerinted mér'nem? Kettőt találhatsz.
    Ha szerinted egységként megéri kezelni, akkor építs egy hatalmas logisztikai központot Magyarországon és szolgáld ki innen az EU-t. Hajrá! Én rád szavazok! Csináld meg! :R

    [ Szerkesztve ]

    Hardverlesen

  • szilard28

    aktív tag

    válasz asdf_ #271 üzenetére

    szerintem nem, hiszen a bolt a törvényeknek megfelelően járt el, de a vevő meg nem tett eleget az együttműködési kötelezettségének.

  • asdf_

    veterán

    válasz szilard28 #273 üzenetére

    Az ugy szokott lenni, hogy van a hazai szerviznek egy raktarkeszlete, amibol dolgozik, meg van egy europai raktarkeszlet, amibol feltolti a sajat keszletet a felhasznaltak potlasara, plusz rendeli a ritka cuccokat. Itthon meg gondolom megy az olcsojanoskodas, hogy a sajat alkatreszraktar kong az uressegtol, neadjisten annyira nem egyencuccok a termekek, hogy 50-100 tv-nek egy nyuves kozos pocikaja nincs, es egyszeruen lehetetlen erre keszletezni.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz priti #272 üzenetére

    "Ott lesz alkatrész ahol a piac elég nagy ahhoz, hogy rendeljenek konténert maguknak. Nem fognak mégegy konténert rendelni azért, mert a szervízes pistának van 40db hibás Panasonic TV-je és nem fogják odaadni neki a saját alkatrészüket, hogy aztán nekik ne legyen."

    Európai Unió, elég nagy piac, Magyarország pedig a része. A raktár készlet a Panasonic-é, amiből a partnerszervizeket szolgálják ki.

    "Álmodj királylány, hogy te felhívod a raktárat és akkor téged kiszolgálnak, mer' te vagy a szervízes Pista a pannon pumából és németben van a raktár."

    Értem, tehát azért nem kap a magyar hivatalos partnerszerviz, mert a német raktáros köcsög.
    Mondom én, hogy az akarat hiányzik.

    "Megnézik mikor jön legközelebb konténer és csontig benyalsz a speditőrnek, hogy préselje bele a cuccod,..."

    Mi az, hogy csontig benyalni??? Ha szerződésed van és nem teljesíti, akkor fel kell nyomni, be kell perelni.

    "Ha most te elkezdesz sípolni, hogy neked valami kell hiába van egy német raktárban belőle száz ha az már elő van rendelve nem adják neked oda, viszi a német."

    A német hogyan tudta előrendelni? A magyar miért nem tud?

    (#276) asdf_

    "annyira nem egyencuccok a termekek, hogy 50-100 tv-nek egy nyuves kozos pocikaja nincs, es egyszeruen lehetetlen erre keszletezni."

    Erre valók a központi raktárak, mert egy régióban már fogy annyi a legritkább alkatrészekből is, hogy érdemes készleten tartani. Ha meg még ritkább, lehet gyorsított szállítást is kérni, csak nem éri meg, mert úgysincs semmilyen következménye, ha fél évig ülnek a cuccon.

    [ Szerkesztve ]

  • priti

    addikt

    válasz Ghoosty #277 üzenetére

    Ahhoz hogy te valamit raktározz valahol az kell, hogy onnan ahol keletkezik meg kell venni, oda kell vinni, fizetni kell a raktározás költségét és építeni egyfolytában az újabb és újabb raktárat, mert nincs az a raktár ami nem lesz tele készlettel, ha a benne lévő cucc nem fogy rendesen (?) hopp szvsz vissza is kell vinni pár dolgot előbb-utóbb oda, ahol azt fel lehet használni, mert a sok szartól nem fér az újabb készlet.
    Ki fizeti ezt szerinted ki a végén, ha nem te, aki a terméket megveszed?
    Mindent lehet gyerekek, csak piac nélkül elég nehéz. Van rá pénzetek? Akartok fizetni 50ropival többet azért a tévéért? mert akkor lesz alkatrész raktáron, itt lesz Budaörsön ha az kell. Ja hogy annyiért már nem kell a tévé? Háhht akkor nyasgem, majd rendeltek a gyártól alkatrészt az ottani készletről, vagy vesztek más gyártótól tévét.

    Ha valahol gyártás van, akkor a gyár egy része élből raktár. Naponta lepottyan tízezer darab a vonatkozó szarból, abból x darab hibás, csurig a raktár, de a napi selejtet is tenni kell valahová. Ahol gyártás van ott van rework, van raktársöprés, ott akad majd alkatrész.
    Ha valahol nincs gyár ott csak üzleti vállalkozás készletezik profit alapon.
    Azt fog készletezni, amit neki a legkisebbb költség készletezni úgy, hogy a legnagyobb haszna legyen rajta a legrövidebb idő alatt a legkisebb kockázattal.
    Úgy néz ki srácok, hogy ez a termék nem a Panasonic TV "xy" nyákpanelje perpill és qrvára nem készletezi senki. Ez van.
    Ha valakinek jön a konténere, akkor az majd hoz benne magának onnan, ahol készletezik ha neki szüksége van rá és annyit hoz, amennyi neki kell és ő sem fogja magas kockázattal készletezni se neked, se másnak, mert kell neki a hely a raktárában másnak.
    Hozzál magadnak onnan ahol készletezik.

    Ez a Panasonic-nak fontos egyedül. Ha ő leszarja, hogy te fél év alatt kapsz csak alkatrészt a termékéhez, akkor ez senkit nem érdekel. Ha ő nem fizet érte abból a pénzből, amit te a tévéért adsz, hogy ez jobban pörögjön más sem fog fizetni érte. Ha nem érdekli a Panasonic-ot ez a piac, mert egy kis szar, akkor nem érdekli, hogy emiatt hány vevő fog elfordulni a márkától Magyarországon. Ha érdekli, akkor majd megoldja. A kereskedő azt forgalmaz, amire van vevő. Ha nincs vevő a Panasonic tévére, akkor nem rendel belőle. Még lehet kapni, szóval van vevő rá így is. Szépen kivárják otthon a seggükön a javíttatást a kedves vásárlók ezek szerint.

    Hardverlesen

  • Ghoosty

    őstag

    válasz priti #278 üzenetére

    "Van rá pénzetek? Akartok fizetni 50ropival többet azért a tévéért?"

    Kicsit el vagy te tévedve a költségekkel. Ha minden 10. termék tönkremegy és a kisker saját készletéből azonnal cseréli, majd kidobja a rosszat, akkor kerülnének a dolgok 10%-kal többe. (Ekkor áfát, hasznot mindent beleszámoltam) Ennél sokkal de sokkal kisebb a hiba aránya. A többit te is kitalálod.

    "Ha nem érdekli a Panasonic-ot ez a piac, mert egy kis szar, akkor nem érdekli, hogy emiatt hány vevő fog elfordulni a márkától Magyarországon. Ha érdekli, akkor majd megoldja."

    Erről beszéltünk végig, ha nem tudod teljesíteni a törvényi feltételeket, mert nem támogat a gyártó (vagy egyéb okból), akkor ne forgalmazd. Majd ha már senki nem forgalmazza a termékét, akkor megoldja.(annyira azért nem kicsi, hogy teljesen lemondjon róla) Amíg ilyen szar feltételekkel is lehet értékesíteni, mert a vásárlók nem követelik meg a törvény adta jogaikat, addig senki nem fog jobb feltételeket adni. Visszajutottunk oda, hogy kinek fontosabb, hogy én nálad vásároljak, neked, vagy nekem.

  • priti

    addikt

    válasz Ghoosty #279 üzenetére

    Csak a hasamra csaptam, de amúgy nem stimmel, amit írsz, mert minden hibás teméknél minimum két terméket kellett csomagolni, 3x szállítani (a 2 jót ki, a hibásat vissza), raktározni, értékesíteni és még ott van a veszélyes hulladék, amit kezelni kell, de ez részletkérdés, ilyesmiken kár rugózni, egyébként ha 3 napon belül ott kell legyen a csere, akkor könnyen lehet hogy még másik 10-et le kellett gyártani hozzá, hogy minden piaci ponthoz legyen egy elég közel raktáron és akkor már 12db TV kell ahhoz, hogy egyet eladhass, az hány %? (csak példa, bele ne köss, jajj Isten ments)

    Gazdaságban nincsenek lehetőségek, csak árak. Ha te törvénybe írod, hogy pl. 3 napon belül cserélni kell akkor eldöntheti, hogy árat emel, vagy kivonul. Te melyiket szeretnéd?
    Te komolyan azt hiszed, hogy nem vonul ki adott esetben? Szerinted egy Mitsubishi nem tudna itt eladni egy 60"-os TV-t egy darabot se? Leszarja, ide se jön.
    Kiszámolja és kivonul a Panasonic a TV-ivel, az Orion meg árat emel, aztán majd vehetsz olyat kétszázötvenért. Nem lesz olcsóbb a TV, mint olyan, csak a szarabb minőségű lesz drágább rögtön.
    Törvényt írni meg követelőzni nem kerül semmibe, az a legkönnyebb.
    Szerintem örülj, hogy van.

    Hardverlesen

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz vhunor #265 üzenetére

    No, azért megnyugtató, hogy mégse mi voltunk a hüly helikopterek akik egy az egyben ugyanezt írtuk

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz priti #280 üzenetére

    egyébként ha 3 napon belül ott kell legyen a csere, akkor könnyen lehet hogy még másik 10-et le kellett gyártani hozzá, hogy minden piaci ponthoz legyen egy elég közel raktáron és

    Egy apró részletet láthatóan elfelejtettél, ha nincs raktáron cserekészülék, akkor simán az árát is vissza lehet adni, így borult a cserekészülékekkel teli irgalmatlan raktárhegyekre épülő teljes logikai láncod.

    Szóval van 2 opció:
    a, eleve nem 1 db termék van a boltban és akkor semmi értelme a problémázásodnak
    b, nincs termék a raktárok, akkor pénz vissza és máris nincs értelme a problémázásodnak.
    ami nem játszik az a
    c, amit láthatóan nagyon szeretnél, hogy a kereskedő eladja az ipari hulladékot aztán vigyorogva ül a vevő pénzén a világ végéig, kezét széttárva: "hát ezt cserélni nem tudom, de majd valamikor valami lesz vele talán, addig Kedves Vervő legyen türelemmel"

    [ Szerkesztve ]

  • szilard28

    aktív tag

    válasz arnyekxxx #282 üzenetére

    Szerintem hagyd, láthatóan arról akar mindenkit meggyőzni kedves fórumozó társunk, hogy ami Nyugat-európában tökéletesen működik és jelenleg nálunk is 90%-ban működik (3 napos, 8 napos visszafizetés, jótállás, stb), az valójában lehetetlenség és emiatt ezrével fognak kivonulni a cégek az 50 milliósnál kisebb országokból.
    Ez a merjünk kicsik lenni szlogenje, nehogy számon kérjünk bármelyik vállalaton bármilyen szabályt mert azonnal kivonulnak és húderossz lesz nekünk. Ennek pont az ellenkezője igaz, ha nem kérjük szigorúan számon a szabályokat, és a vásárlók nem szavaznak a lábukkal, pont akkor fog jönni hozzánk a söpredék az ótvar termékeikkel és szolgáltatásaikkal.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz priti #280 üzenetére

    Idézek tőled: "Gondolkozni nem tilos."

    Szerinted a végfelhasználói kisker árban nincsenek ezek benne??? A hibás készüléket meg lehet javítani, majd használtan eladni, ezzel tovább csökkentve a "veszteségedet". Azt hittem felfogod, hogy a már túlzó példám is arányaiban milyen kicsi költséggel jár.

    "Ha te törvénybe írod, hogy pl. 3 napon belül cserélni kell akkor eldöntheti, hogy árat emel, vagy kivonul. Te melyiket szeretnéd?"

    Folyamatosan hozod az irreális példákat. 2 hetes javítás, nem irreális elvárás, mikor a DHL a világon bárhova egy héten belül vállal szállítást. De szerintem egyik fogyasztó sem hőbölögne, ha nagyon ritkán elcsúszna duplájára.

    Van elég sok TV gyártó. Ha egy kivonul, akár még árcsökkenést is hozhat, mert a maradék több terméket tud eladni, ami csökkenti az egy termékre eső szállítási, marketing stb. költséget.

    "Szerinted egy Mitsubishi nem tudna itt eladni egy 60"-os TV-t egy darabot se?"

    Rövid távon nem tudna eladni, ez egy ismeretlen márka a magyar TV piacon. Ráadásul kevesen engedhetik meg maguknak ezt a méret kategóriát. Egyszerűen nem érné meg belépnie a magyar piacra. Aki nagyon akar, az majd rendel külföldről.

  • Ayanlith

    tag

    válasz szilard28 #283 üzenetére

    "Ennek pont az ellenkezője igaz, ha nem kérjük szigorúan számon a szabályokat, és a vásárlók nem szavaznak a lábukkal, pont akkor fog jönni hozzánk a söpredék az ótvar termékeikkel és szolgáltatásaikkal."

    Egyetértek, de én úgy fogalmaznék, hogy nem fog jönni, hanem ez nagyjából a jelenlegi állapot. Akármi gond van a termékkel, a többségtől csak azt hallom, hogy "nem tudsz mit csinálni", szerintem ez nem jó hozzáállás. Egyébként nem csak az üzletekkel van a baj, hanem a nagyobb cégekkel is, ahogy azt már máshol többször is mondtam, nálunk valahogy a "többért kevesebbet" szemlélet uralkodik (például egy a termék drágább, mégis nálunk kevesebb szolgáltatás elérhető hozzá, bizonyos termékeknél lassabb a hibajavítási, szoftverfrissítési ciklus stb.)

    Pritinek ultra jó tapasztalata lehet mindennel, ha így áll a dologhoz, nagy szerencséje van. :)

    Szerk: A szervizeléshez kapcsolódóan: az Acernek Brnóban van szervize, mégis egy héten belül szinte mindig megérkezett a szervizbe küldött gépem (a feladás időpontjától és a futárszolgálaton is függ a többi), míg egyik ismerősöm egy olyan márka notebookjára, aminek elvileg Magyarországon van szervize, másfél hónapot kellett várnia, míg megjavították, ami azért érdekes. Más kérdés mondjuk, hogy az Acernél szívás az, hogy gyakorlatilag nem igazán lehet ingyenesen bevizsgáltatni sehol, így, ha esetleg Brnóban ráfogják, hogy nem garanciális a hiba, akkor a gatyáját ráfizetheti az ember a javításra, mert még a szállítási költséget is felszámolják.

    [ Szerkesztve ]

  • Stanley-B.

    őstag

    válasz pacal-x #232 üzenetére

    ezt a hozzáállást sürgősen változtasd meg szerintem.
    Nem szívesség, ha valahol vásárolsz, a saját döntésed volt.

    Ahogy király sem vagy, mert te adod a pénz, amiért cserébe kapsz valamit.
    Lehet, hogy azt a pénzt még sok helyen elkölthetted volna, de rajtad kívül is van többször ennyi vásárló, aki vásárolhat helyetted.

    És most nem arról van szó, hogy fujjoljunk a nem vevőközpontú hozzáállásért, mert van egy határ, ahol már nem lehet szó nélkül elmenni a dolgok mellett.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Stanley-B. #286 üzenetére

    Amire te gondolsz, amikor nem a vevő a király, az a hiánygazdaság, élvezhettük pár évtizedig milyen élmény ha a boltos tesz szívességet azzal ha kiszolgál.

    Nem tudom hány év kell még amig a Keravillon szocializálódott társadalomból eltűnik ez az attitűd.

  • priti

    addikt

    válasz arnyekxxx #282 üzenetére

    Lehet kardoskodni, de csak magatokkal szúrhattok ki. Ez a szórakoztató elektronika tipikusan olyan terület, ahol van verseny. Nem lesz jobb.

    Lehet választani most is olyan márkát, aki nagy gondot fordít a jótállásra és lehet választani egy rakás olyan cuccot, amit idehoznak a "semmibe" szinte, de megéri választani, mert vagy filléres kínai ami jó ameddig jó aztán eldobod, vagy van olyan jó minőségű, hogy az összes többit maga mögött hagyja és jellemzően kevés is vele a probléma garanciaidőn belül. Szerintem attól nem lesz jobb neketek, ha sokkal kisebb lesz a választék és ezeket nem fogják forgalmazni.
    Az áhított vevőközpontú hozzáállást tipikusan a verseny indukálja.
    Az meg pont kisebb lesz, ha nekiállnak bírságolni felkent hatóságok a sértődött vevők panaszai alapján, mert sértődött vevő mindig van.
    Lehet pénzt is visszaadni, persze, de azért ez elég tőkeigényes történet. Most ha ne adj Isten belefut egy kisebb kereskedő egy sorozathibás készülékbe amiből eladott 50db-ot és két hónap után elkezdik visszahordani naponta hatosával ugyanazzal a gyártási hibával, akkor az nem elvárható, hogy ezt zsebből intézze el.
    Teljesen mindegy, hogy a kereskedők fele húzza le a rolót vagy a márkák fele vonul ki, mert ebből a piaci kínálat nem jön ki jól.
    Ha indirekt leszűkíted azok körét, akik ilyen termékeket "képesek" forgalmazni a szigorított törvényi feltételek mellett, akkor egymás árait nézik majd a nagyok és szép extrapofit lesz a vége a te zsebed kárára.

    Valszeg az lenne ebből, hogy bemész egy MM-be és kijössz 20 perc múlva a cserekészülékkel, de közben meg kerül majd egy annyiba a típusból, mint külföldön kettő ugyanolyan és olyan lesz a választék, hogy aki ért hozzá, annak egy se kell ingyen se és külföldről fog rendelni, mert azokat fogják csak idehozni kínálat gyanánt, amit a németeknél már nem lehet eladni. Máshol meg egyszerűen nem lesz semmilyen kínálat.

    Most is lehet gari szempontból nézve jót venni, tehát a vevő hülyesége is erősen, ha olyan cuccot vett, amit nem tud ésszerű időn belül gariztatni. Az embert az élet semmilyen területén sem menti meg semmi a saját hülyeségétől.

    Hardverlesen

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz priti #288 üzenetére

    "Most ha ne adj Isten belefut egy kisebb kereskedő egy sorozathibás készülékbe amiből eladott 50db-ot és két hónap után elkezdik visszahordani naponta hatosával ugyanazzal a gyártási hibával, akkor az nem elvárható, hogy ezt zsebből intézze el."

    Senkinek nem kötelező kisköltségvetésű műszaki boltot csinálni, akinek erre nincs tőkéje az csináljon mást, de ne a vevői szivjanak.

  • Ayanlith

    tag

    válasz arnyekxxx #289 üzenetére

    Szerintem ilyen esetekben magának a gyártónak kellene megtérítenie az értékesítő kárát is, nem?

  • szilard28

    aktív tag

    válasz Ayanlith #290 üzenetére

    Igen, ez egyértelmű mindenkinek, kivéve aki a szegény kereskedőket siratja itt.

  • priti

    addikt

    válasz Ayanlith #290 üzenetére

    Az értékesítő kárát ki állapítja meg? Bíróság? Legyen a gyártónak 25000 pere, pereljék őt 12500-an ő meg pereljen 12000 felhasználót, hogy nem rendeltetésszerűen használta a terméket meg 500 szállítót, hogy nem megfelelően szállították a dobozát vagy hogy? Ennek se vége se hossza. Nem is a jogharmonizációs problémákról beszélek, hanem arról amiről ti. Az időről. Mikor lenne abból valakinek pénze?

    Teljesen mindegy ki építi be az árba. Ti végsősoron egy közteherviselést szeretnétek.
    Ennyi erővel követelhetnétek azt is, hogy legyen minden terméken még +5% adó, ami befolyna egy biztosítási alapba és az állam adná vissza a pénzed, ha gariidőn belül betojt a cucc. Lenne egy szép nagy hivatal, ami intézi az összes garit helyettünk és elhajt azzal, hogy nem rendeltetésszerűen használtad ami egy tipikus gumiszabály. Ha a saját működésére felélné a befolyt pénz kétharmadát, a másik egyharmadot meg lenyúlnák a kedves polgárok visszaélésekkel, akkor majd szépen megemelnék az adót...

    Nemtökmindegy ki építi be az árba? Ha a gyár, akkor mi van? Te fizeted ki így is meg úgy is, nem érted? Be fogja építeni a többletköltségét az árba.

    A márkaépítés részben a vevők bizalmáról is szól. Ha elnyeri a márka a bizalmat, akkor simán megcsinálnak olyat egy gyárban a logisztikusok, ha betelik a raktár és kell a hely, hogy nem külső raktárat bérelnek, szállítanak oda, majd ha lejárt a bérlet akkor vissza, hanem eladnak jó pénzér, pénzért amit lehet forgatni és kinyomnak ötezer-tízezer dobozt a marketingcsatornába. 5-10e olyan dobozt, amiben tudják, hogy szar van.
    Elviszik x országba a nagykerbe, onnan egy kiskerbe, onnan egy vevőhöz, kiderül, hogy szar, és mire hasonló úton visszaért a gyárba simán lehet hogy hónapokig, de minimum hetekig üres volt a raktáruk egy része és meg tudták oldani a logisztikai problémájukat ingyen és még a pénzt is tudták forgatni haszonnal.

    Ezeket a dobozokat a lesajnált piacokra fogják küldeni, ahol nem számít annyira a márkaépítés. "A magyaroknak jó lesz" jeligére és megizélheted, hogy Panasonic, ugyanúgy szar, mint a leggagyibb. Tudod milyen minőségellenőrzés van egy ilyen gyárban? Szerinted azon átmegy egy hibás sorozat? Ezeket tudják akkor is, hogy szarok amikor eladják ébredjetek már fel...

    Teljesen mindegy hogy akarod megfogni, ha ő mondja meg a terméke árát. Olyan árat fog mondani, hogy neki megérje és a piac nem szabályoz, mert az összes többi gyártó is olyan árat mond, hogy neki megérje. Beépül az árba a költségük azonnal. Nemtom hogy írjam le százszor, hogy leessen már végre...

    Hardverlesen

  • Ghoosty

    őstag

    válasz priti #292 üzenetére

    A valósággal milyen viszonyod van?

    Csak azért kérdezem, mert amit leírtál, annak nem sok köze van hozzá.

    Néhány kapaszkodó:
    -logisztikus értékesít?
    -60-90 napos fizetési határidő néha 180 nap?
    -PPM mond valamit?
    -JIT?
    -2 (nagyon ritkán 4) hetes javítási idő nem irreális elvárás, egységre jutóan elhanyagolható összegbe kerül, nagyobb a deviza ingadozásából eredő árváltozás

  • ityam

    senior tag

    Tegnapelőtt a samsonite laptoptáskámnak vállpánt beakasztója eltört és lezakózott a tatyóm és elrepedt a notim. Kérdés hogy a samsoniteon lehet e kártérítést kérni hogy hibás volt a termékük ami nekem dologi kárral járt?
    Az triviális hogy a vállpántot ki kell cserélniük de ilyenkor köteles e a következményi károkat megtéríteni? Ha nem köteles akkor szoktak vállalni önkéntesen ilyet?

    Pl: túfeszvédőhöz annó láttam olyan felelősségvállalást hogy X ezer euróig kifizetik a tönkrement cumókat ha nem működött volna a túlfeszvédő.

  • asdf_

    veterán

    válasz ityam #294 üzenetére

    túfeszvédőhöz annó láttam olyan felelősségvállalást hogy X ezer euróig kifizetik a tönkrement cumókat ha nem működött volna a túlfeszvédő.

    HA regisztraltad a termeket a gyarto oldalan.

    A taskaval kapcsolatban kerdes mikor vetted es van-e szamlad rola. De a samsonite-okat csiliardokert adjak, lehet, hogy belefer nekik maguktol.

  • ityam

    senior tag

    válasz asdf_ #295 üzenetére

    hirtelen nem találom a blokkját és garijegyét de biztos hogy 2 éven belül vettem és min 2 év gari van ezekre a táskákra. 23K ért vettem. De ilyen szar csattot még nem láttam. korábban is kiakadt már a vállpánt mert elhajlott az a bigyó amivel be kell akasztani. Látszik hogy szarul tervezték meg mert ahol beakasztjuk ott még el is van vékonyítva...

  • priti

    addikt

    válasz Ghoosty #293 üzenetére

    Szóval ha azt írom, hogy raktárként használják a marketingcsatornát abból neked az jön le, hogy szerintem a gyári alkalmazott logisztikus Pista áll neki piacozni? Vigyázz, mert ha sokáig teteted magad hülyének elhiszik.

    Vahhlóság....

    Szerinted ha leültetsz három okos kisfiút a leértékelt zakójukban egy asztalhoz, hogy írjanak egy A4-es oldalra okosakat attól majd másképpen működnek a gyárak és megváltozik a világ mi? Ez a valóság? Ez a nagy terv?
    Összeszarja magát a gyáros egy magyar törvénytől igaz? Átszervez rögtön mindent rémülten futkosva, hogy meg tudjon felelni a három kisfiúnak, aki kitalálta, hogy szerintük mit kell a gyárosnak csinálni igaz?
    Peersze, mert nem veszi meg kilóra az egész országot ha akarja... á nem.
    Érdekel a valóság? A valóság az, hogy olyan a világ, amilyet legyártunk.
    Ha mikrót gyártunk, akkor mikróból zabálod a kaját, ha autót gyártunk, akkor kocsival mész, ha mobilt gyártunk akkor veszed az egyiket a másik után... A gyáros mondja meg milyen legyen a világ és mennyibe kerüljön, mert ő gyártotta és amelyik részét nem azt megvette és az övé az egész rohadt bolt. Az összes többi meg csak bölcsészkedi a semmit és próbál beleugatni a máséba. Gályázz és fogyassz! Minek a sok duma?

    1 hónapon belül mit nem tudsz legariztatni? Ki tehet róla? Béna e vagy? :DDD

    Hardverlesen

  • zack

    nagyúr

    Valaki be tudná linkelni nekem a hatályos jogszabály a GSM telefonokról miszerint nem kérhetik a számlát a garanciához? Nem találom. :B

    :R

    [ Szerkesztve ]

    Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3

  • priti

    addikt

    válasz ityam #294 üzenetére

    Korábban már elhajlott, de te azért megvártad, amíg eltörik, ahelyett, hogy vettél volna rá egy másikat az első kellékesnél ahol alig van csak százféle, aminek a fele az életben nem megy tönkre, mert például menetes karabíner vagy cseréltetted volna ki a táskát azonnal, amikor elhajlott.

    1, nem nézted meg, amikor vetted, hogy neked jó e az a pánt tudva mennyi súlyt akarsz belepakolni
    2, szartála blokkra is ahogy minden másra, azt sem tudod hol van
    3, kiderült, hogy nem bírja el azt a súlyt teljesen egyértelműen, de szartál rá
    4, megtörtént a baj és most más fizessen helyetted, de miért is? Mert hátha neked "jogod" van kártérítést követelni.

    Na ezért nem lehet garanciát adni semmire. Rögtön visszaélni akar a joggal mindenki. Vagy ha magadbanézel, de őszíntén! Szerinted jogos a te kártérítési igényed? Valóban a gyártón múlt, hogy leesett a lapid, vagy rajtad?

    Hardverlesen

  • asdf_

    veterán

    válasz zack #298 üzenetére

    151/2003. Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

    1. § (1) Magyarország területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

    4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.

    ...
    Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
    ...
    12. elektronikus hírközlő végberendezések (telefonok, mobiltelefonok, telefax-készülékek, több funkciós készülékek stb.) 10 000 Ft bruttó vételár felett

    ui: a jotallas kotelezo idotartama egy ev, ha ezen tulmenoen tovabbi garit vallalt a gyarto, ahhoz mar viszont szerintem feltetelul szabhatja, hogy neki ahhoz a szamla is kell, mert ott a jogszabalytol a fogyaszto elonyere torteno sajat vallalas van.

    [ Szerkesztve ]

  • pacal-x

    csendes tag

    válasz priti #299 üzenetére

    Sőőőt, tulajdonképp mehetett volna rögtön egy bőrdíszműveshez is. :C

  • zack

    nagyúr

    válasz asdf_ #300 üzenetére

    Köszi! :R

    Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3

  • Ghoosty

    őstag

    válasz priti #297 üzenetére

    "...megcsinálnak olyat egy gyárban a logisztikusok, ha betelik a raktár és kell a hely, hogy nem külső raktárat bérelnek, szállítanak oda, majd ha lejárt a bérlet akkor vissza, hanem eladnak jó pénzér, pénzért..."

    Ezt írtad, legalább akkor ne tagadd le, ha ilyen egyszerűen visszakereshető amit írtál.
    Nézz végig egy OTC (Order to Cash) folyamatot és meglátod hogyan működik.

    Ezzel be is fejeztem, aki ilyen messze áll a valóságtól, azzal felesleges vitázni.

  • ityam

    senior tag

    válasz priti #299 üzenetére

    1. Amikor vettem nem gondoltam még hogy ebből baj lehet.Bíztam a márkában laikusként.
    2. Nem szartam a blokkra. csak hirtelen nem találom. a garijegy azóta meglett. Abban benne van hogy kövtkezményi károkat nem fizetnek.
    3.tény és való hogy gondolhattam volna rá korábban hogy le kéne cserélni de nem ez volt folyton a fejemben. Elég sűrűn előfordul az emberrel hogy ha valami történik akkor gyorsan elfelejti hogy kéne valamit csinálni mert így vagyunk felépítve.
    4. Kérdezni had lehessen már vazze. Vannak olyan szakmák ahol felelősséggel tartozik az ember a munkájáért, és mint írtam van olyan termék is ahol vállalják a felelősséget ha szarul működik a cumójuk. Ezért felmerült bennem hogy egy ilyen neves gyártónál előfordulhat e.

    Ha magamba nézek nem látom magamat felelősnek. Én a termék laikus használója vagyok. Az meg egy Samsonitétől elvárható hogy olyan táskát tervezzen aminek nem megy szét a karabínere. Hozzáteszem hogy nem volt extrán megtömve a táska. Nagy a táska de abszolute nem volt sokminden benne. Jóval több dolog is beleférne mint amait én belepakolok.

  • asdf_

    veterán

    válasz ityam #304 üzenetére

    2. Nem szartam a blokkra. csak hirtelen nem találom. a garijegy azóta meglett. Abban benne van hogy kövtkezményi károkat nem fizetnek.

    Ez igy szep meg jo, mas kerdes, hogy birosagon nem teljesen sanszos, hogy megallna.

  • priti

    addikt

    válasz ityam #304 üzenetére

    Bíztam a márkában.

    Na ez a mondat szokta azt jelenteni, hogy "szartam utánanézni". Tudod semmi gondom veled, szemesnek áll a világ, "hátha" jeligére bepróbálkozol.
    Csak az azért elég jellemző, hogy veszed a fáradtságot, írsz egy fórumba, felteszed a kérdést, de nem azt a kérdést, hogy gyerekek láttam egy táskát ami nekem pont jó lenne, de elég szarnak tűnt rajta a pánt, használ valaki ilyet, ami el van vékonyítva? Bírja ez a strapát, ha nehezebb noti van benne? Mert azért noti és noti között lehet vajnyi különbség.
    Ez a kérdés ugye "nincs nekem erre időm" kategória, de az hogy le lehet e venni a gyártót lóvéval a notim javíttatására az "ráérős" kategória.

    Bíztam a márkában.

    Miután elhajlott miben bíztál? Hogy acélból van és a PH értékedtől hajlik? :DDD Tudom, hogy bactatásnak hangzik, mert simán lehet, hogy a Samsonit csak neked kifejlesztett egy hajlékony acélt, mert pár EUR-ral drágább, mint egy tacskós szatyor, ami a te fizudhoz képest itt a balkánon már komoly összeg, de egy 20k-s táska az nem bond kellék sajna. Ez van.

    Bocs srácok de nekem nem szimpi ez a közteherviselés. Én egy büdös vassal nem vagy hajlandó többet fizetni a táskámért azért, hogy minden szerencsétlennek állja a kárát a táska gyártója. Aki hülye haljon meg, nincs mit tenni vele, nem lehet megmenteni, ha segíteni próbálsz csak magával ránt. Miért fizessek én többet? Én, aki veszem a fáradtságot kiválasztani a nekem megfelelőt? Nekem nem fog leszakadni, akkor most én miért fizessek erre biztosítást a vételárba építve? Nem fizetek.

    Hardverlesen

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz priti #306 üzenetére

    Én egy büdös vassal nem vagy hajlandó többet fizetni a táskámért azért, hogy minden szerencsétlennek állja a kárát a táska gyártója.

    Nem irigyellek, elég szar lehet jurtában lakni és pattintott kaviccsal faragott dárdával halra vadászni.

    Mert gondolom így élsz különben bizony jelenleg is többet fizetsz ezekért.

    [ Szerkesztve ]

  • priti

    addikt

    válasz arnyekxxx #307 üzenetére

    Az a baj, hogy az árharmonizáció miatt emberek azt hiszik, hogy egy temék extra jó minőségű, csak mert a saját fizujukhoz képest drága. Más az elvárása egy 60-70 EUR-os táskától egy 4000 EUR-t kereső embernek, mint egy 600-700EUR-t kereső átlag magyarnak.
    Az szerintem vicc, hogy van olyan szövet táska, aminek az árából itthon egy bőrdíszműves olyan veretes remekművet készít neked, hogy egész életedben kiszolgál és még a fiad is előszedi, ha újra divatba jön...
    Egyszerűen van, amit nem kell megvenni. Ennyi. Ha egy fent említett darabon húszonezerért egy elvékonyított karabíner van nem veszem meg. Nincs ezen mit rugózni. Vigyék a csába. Nem kell. Ha megveszitek ez lesz.
    Ez a garancia a hülyeségre tipikus esete. Ez abba az irányba visz, hogy meg se nézd, hogy mit veszel, mert úgy is garis. Így csak egyre szarabb lesz minden, ha a gyártónál az jön ki a kimutatásban, hogy a nép fele nem gariztat és az jön ki, mert egyszerűen lusta a garival foglalkozni az egyik fele, a másik felének nincs meg a blokk stb. és kihajítja... mégszarabbakat fognak gyártani. Most az nekem miért jó, ha választhatok szar és szarabb között és futkoshatok vele vissza félévente? ...és még drága is... Nem kell megvenni gyerekek. Ilyen marha egyszerű.

    Hardverlesen

  • Ayanlith

    tag

    Sziasztok!

    Azzal kapcsolatban történt végül hivatalos állásfoglalás, hogy mi van abban az esetben, ha az interneten megrendelt terméket személyesen átvételnél fizeti ki az ember (tehát nem előre fizetett online), illetve ha az orra előtt bontják fel a terméket?

    Az egyik webáruház leírása ugyanis elgondolkodtatott.

    "Minden vevõnknek aki kiszállítással vásárol, -a távollevõk között kötött szerzõdésekrõl szóló törvény 8 napos elõírásán túl- az átvételtõl számított tizenöt (15) napon belül indok nélküli elállási jogot, vagyis 15 napos pénz visszafizetési, megelégedettségi garanciát biztosítunk. Ez kizárólag a következõ feltételekkel vehetõ igénybe: az elállási jog minden olyan ép termékre vonatkozik, ami bontatlan, vagy bontott, de hiánytalan és ép gyári csomagolásban érkezik vissza! Nem vonatkozik elállási jog az átvételi pontunkon személyesen átvett termékekre, az átvétel után megsérült termékekre, a helytelen használat miatt meghibásodott, megsérült termékekre, a beépíthetõ elektronikai alkatrészekre, a hiányos, tartozékok nélkül visszajuttatott termékekre, illetve az eredeti csomagolás hiánya, vagy megrongálása esetére."

    Számomra nem egyértelmű, hogy csak a 15 nap esetén nem lehet az elállás jogával élni vagy a 8 nap esetén sem, ha személyesen veszi és fizeti ki a terméket az ember.

    Még egy kérdés: A Pick Pack Pont minek számít? Mert lényegében kiszállítás és mégis személyes átvétel is egyben valahol. :F

    Előre is köszönöm a választ!

    [ Szerkesztve ]

  • priti

    addikt

    válasz Ayanlith #309 üzenetére

    Az eredeti csomagolás "megrongálása" nélkül hogy lehet valamit kibontani? Ügyesen biztos. :U :DDD

    Hardverlesen

  • Pug

    veterán

    válasz Ayanlith #309 üzenetére

    Azzal kapcsolatban történt végül hivatalos állásfoglalás, hogy mi van abban az esetben, ha az interneten megrendelt terméket személyesen átvételnél fizeti ki az ember (tehát nem előre fizetett online), illetve ha az orra előtt bontják fel a terméket?

    Akkor is ugyan úgy él, a hatályos jogszabályok egyértelműek.

    Eladó Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB titánlila - 3 év gyártói garancia - extrákkal

  • Stanley-B.

    őstag

    válasz arnyekxxx #287 üzenetére

    nem.
    egyenrangú felek.
    ha seggnyalás kell, akkor lehet venni otthonra rabszolgát.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Stanley-B. #316 üzenetére

    Nem. Elmagyarázom:

    Amig a vevő megteheti, hogy elmegy egy másik eladóhoz megvenni a terméket és nem kötelező neki az egyetlen létező eladónál megvenni az egyetlen létező terméket, addig az eladónak kell megnyernie a vevőt, hogy nála költse el a pénzét, ne máshol, tehát nem egyenlő a kiindulási helyzetük.

    A rabszolgás szösszeneted akkor lenne releváns, ha a vevő ellenszolgáltatás nélkül vehetné el az eladó termékét és hálából nem ütné agyon az eladót.

    [ Szerkesztve ]

  • Stanley-B.

    őstag

    válasz arnyekxxx #317 üzenetére

    szerintem az eladó ugyanúgy megnyerhet magának más vevőt, mint ahogy a vevőnek nem kötelező az adott eladónál megvásárolnia a terméket.

    Éppen ezért szerintem hibás berögződés, ha a vevő szívességnek tekinti, hogy éppen annál az eladónál vette meg a terméket. Ugyanígy hibás lenne az is, ha az eladó szívességnek tekintené, hogy éppen annak a vevőnek ad el és nem másnak.

    A rabszolgás bejegyzésem arra vonatkozott, hogy néhány vevő a pénzéért nem csak a terméket és a korrekt kiszolgálást várja el, hanem a csúszás-mászást is. Ez pedig akárhogy is nézem, ellenszolgáltatás nélküli elvárás.

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Stanley-B. #318 üzenetére

    az eladó ugyanúgy megnyerhet magának más vevőt,

    látod, szerinted is az eladónak meg kell nyernie a másik vevőt. Ez a kínálati piac, a vevő választ eladót, nem az eladó vevőt. ezért nem lehet egyenrangú félnek tekinteni a két oldalt.

  • racztom

    csendes tag

    Sziasztok!
    Olyan problémával fordulok felétek, hogy 2012 novemberében vásároltam egy Sony Ion készüléket ami 2013 februárjában elromlott (minden működik csak hívás közben a mikrofon nem , szóval engem nemhallanak, bár a hangvezérelt keresés működik) A készüléket 3 hét szervízben töltött idő után javíthatatlanságra hivatkozva kicserélték,erre most juniusban a cserekészüléknek olyan hibája van mint az előzőnek.
    A kérdésem arra vonatkozna milyen lehetőségeim vannak, mert a bolt szervizbe akarja küldeni újra (3 hét megint készülék nélkül) Én inkább még ráfizetnék az árra csak , hogy más tipusú készüléket kapjak.<-- ilyen lehetőség van? Van-e erre a problémára megoldás vagy hagynom kell, hogy újra kicseréljék a készüléket (3hét után)? Ilyen problémaval hová fordulhatok, ha egyáltalán érdemes?

  • asdf_

    veterán

    válasz racztom #320 üzenetére

    Javitas, csere, penz vissza. Ez a fogyasztoi jogok sorrendje. Ameddig az elsot tudja teljesiteni, addig nem lephetsz at a masodikra, ha nem tudja az elsot, de tudja a masodikat, akkor nem lephetsz a harmadikra (a kivetelektol tekintsunk most el, foleg, mivel esetedben nem allnak fenn).

  • Cr¤\/\/

    csendes tag

    válasz asdf_ #95 üzenetére

    Bocsi, hogy későn reagálok de nem egyszerű az életem és nem mindig van időm gyors válaszokra.
    A felmerült észre vételekre valászok:
    - Én a melóhelyen "parancsot teljesítettem", kb 1,5 éve ért véget a 3 év. Ezek 1-2 sarkított példa volt ami jó magam láttam.

    - Szoftveres gondok, most jön egy kis finomítás:
    - A szofverre nincs garancia és jótállás soha csak support a gyártó részéről(akárki is legyen az, feltéve ha akar), itt most nem feltétlen Microsoft-ra gondolok inkább a az eszköz gyártójára(ASUS,ACER,stb), neki a kötelessége drivert elkészíteni. Nem kötelessége a vissza menőleges kompatibilítás biztosítása(1-2 rendszerre gondolok: WIN95, WIN98, XP; Windows Vista határ eset), hanem csak lehetőség amivel jogában áll élnie.
    Max csak az adathordozóra(cd, dvd, dedikált pendrive(apple mac osx esetében) ) van garancia adathordozási funkciójáig kiterjedően.

    - Ha egy alkatrész nem müködik szoftveres gond miatt:

    Lásd a gépet Win7-re tervezték és az emberke XP-t akar rá erőszakolni ergo XP-s drive nem létezik hozza hívatolosan, csak sufni megoldás és emiatt nem megy az alkatrész akkor nem voltam köteles kicserélni.

    "Kindoz" esetén ha az MBR elszál 3. nap után szerviznek dolga megoldani a dolgot. Ha a 3. nap előtt száll el akkor a szállítóval kell értekezni és minden infót küldeni feléjük és ők(szervizük) hoz egy döntést vagy szakvéleményt.

    Serial híbáról amely alapja lehet hardver és szoftver is: Ha hardver hiba az alapja és feltéve ha előjön a hiba akkor a szerviz intézkedik, mert mi erről kapunk vagy kaptunk utólag egy értesítést, de cserének ilyen esetben nincs értelme és a legtőbb (értelmes) vásárló meg is értette, hogy a szerviz fogja orvosolni dolgot lehetőségei mért gyorsasággal, tehát a fogyasztó védelem ilyen esetben nem fog és nem tud mt tenni. Ez esetben a vásárlástól elállási jóga van és élhet is vele, de ha pici türelemmel áll a dolgokhoz akkor megoldodik a gond.

    Arra is volt példa, hogy a vevő maga járt utánna a dolgoknak, gyártó részéről driver gondra utalok. Ilyen esetben a vevő kap egy "referencia" számot az esetről és ezzel jön be reklamálni(ebbe beletartozik a telefonon és/vagy a személyesen való ügyintézés a szervizben), nekünk kötelességünk volt le ellenörizni amit mondott, mert nem egyszer hazudtak a vevők. Sajnálom, de ez a keserű tapasztalat és ha igaza volt akkor a szükséges szabályok szerint jártunk el.

    Hiányzó alkatrészek: Ki tudja megmondani, hogy nyomtatóhoz specializált táp egységnek mennyi az ára? Ez nem egy olyan cucc amit szinte bárhol be lehet szerezni, pl: sarki fűszeresnél. Erre vonatkozólag az importőr hozta a szabályt meg nem mi, ugyanis neki is el kell számolnia a készlettel. És ha ők nem írják jóvá nekünk az esetet akkor mi nyakunkon marad az eladhatatlan cucc. Nem szeretnék megbántani senkit sem, de a bolt nem fogja lenyelni a veszteséget ami vásárló hibájából és figyelmetlenségéből ered. Ha az eladó hibázik az más szitú de akkor rajta verik el port, nem is kicsit. De a hiányzó alkatrész megléte nem ad okot, hogy ne legyen joga elállni a terméktől, csak annak hiányában nem tudjuk meg kezdeni a folyamatot, ez szabály az importőrtől, Ez van/volt.

    Van a 8 napos vissza vételi eset jellemzően karácsonykor. A bolt(fönök és a munkáltat) mondta meg, hogy nincs kp ilyen esetben, csak ha funkciónális gond van vele. Persze akadtak kivételek de ezek egyedi elbirálás alapján történtek.

    Lábjegyzet a monitor pixelhibákra kitérnék. A garanciális feltételeket laza fél centi vastag duplexelt füzetben kaptuk meg a magától a gyártóktól( nem az importörtől). Ebből volt néhány Mónika show-t irigylő jelenet is.

    Egészségügy szlogenje: Sohasem a gyógyszer rossz, a betegek cserélödnek őssze.

Új hozzászólás Aktív témák