- Facebook és Messenger
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Milyen NAS-t vegyek?
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- OpenWRT topic
- Windows 11
- SkyShowtime
Új hozzászólás Aktív témák
-
spyduck
nagyúr
Internetes áruházból történő vásárlás esetén 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatunk a vásárlástól, és az áru visszaküldése után (a postaköltséget a vevőnek kell állnia) a kereskedőnek 30 napon belül vissza kell térítenie a teljes vételárat. Figyeljünk arra, hogy az is a távollevő felek között kötött szerződések feltételeit szabályozó rendelet hatálya alá esik, ha a webshopban megrendelt terméket személyesen vesszük át az üzlet egyik hivatalos átvételi pontján.
Amennyiben a termék bemutatásara, kibontásra kerül a vevő részére nem élhet az elállás jogával ugyanis megvétel előtt megtekintette a terméket. A távollévők szerződése pont arról szól, hogy a vevő nem tudta megtekinteni a terméket. Ha jogilag nézzük akkor
(a) ha otthonról megtörténik a webshopos vásárlás, a vevő elmegy a boltba, az eladó kibontja, bemutatja a terméket majd utána történik meg a fizetés akkor nem élhet az elállás jogával.
vagy
(b) ha otthonról megtörténik a webshopos vásárlás, a vevő elmegy a boltba, de az eladó nem bontja ki és nem mutatja be a terméket majd utána megtörténik a fizetés akkor már élhet az elállás jogával.
Konklúzió:
Vegyünk alapul egy notebookot. Azt az eladó mindig bemutatja a vevőnek mert viszonylag nagy értékű termékről van szó és ha törött, karcos ami hozzáteszem igen gyakori akkor a vevő nem tudja bizonyítani az igazát.
A cikk íróját kérném, hogy járjon utána és pontosítsa a cikket.
Köszönöm![ Módosította: vhunor ]
-
spyduck
nagyúr
Kértem az illetékeseket, hogy adják írásban a telefonbeszélgetésünket és küldjenek törvényi hivatkozásokat. Remélem gyorsan válaszolnak és kiderül az igazság. Nekem 3 különböző ember mondta ezt a NFH-nál. Hozzáteszem azt is, hogy Ők azt is mondták, hogy nem számít webshopos vásárlásnak, hogy ha a vevő a boltban fizeti ki a terméket.
-
spyduck
nagyúr
Most már nagyon kívácsi vagyok. Térj ki légy szíves te is arra, hogy:
(1) boltban történt a fizetés
(2) be lett mutatva a termék a vevőnekMeg érdekes kérdés az is amire megint csak nem tértetek ki, hogy mi van akkor ha visszahozza a terméket, de az sérült vagy karcos. Sőt mi van akkor ha az már a dobozban sérült volt? Nagyon gyakori az, hogy törött, karcos laptopot csomagolunk ki a dobozból.
-
spyduck
nagyúr
A notebookon előtelepített, előre aktivált OS van ami visszaállítható gyári állapotba. Azonban ha azt a user letörli (Linuxos gépre Windows-t rak) akkor már nem érvényesítheti az elállási jogát. Viszont a Windowst vissza lehet állítani gyári állapotba, feltéve ha a user nem törli a partíciót.
Meg ugyebár ez is érdekes dolog, mert a user megtudja a gép Windows licenszének kódját és azt bármikor beaktiválhatja egy másik ,olcsóbb DOS-os gépen is.
[ Szerkesztve ]
-
spyduck
nagyúr
Csinálj egy webshopos vásárlást és nézd meg a szöveget. Elvileg mindegyikben benne van az emailben, hogy "ez az email nem számít visszaigazolásnak".
Egyáltalán mi számít visszaigazolásnak? Én úgy tudom, hogy az ha felhívnak telefonon, de biztos erre is van vmi törvényi megfogalmazás.
szerk: mindjárt csinálok egy vásárlást és bemásolom!
szerk2: kész is!
"Ez az üzenet nem minősül a rendelés visszaigazolásának!"
No akkor, hogy is van ez?
[ Szerkesztve ]
-
-
spyduck
nagyúr
válasz arnyekxxx #140 üzenetére
Amelyiken van OS annál ügyfél kérésére természetesen feltelepítik ami egyébkén max 5 perc kivéve Acer gépeknél. Az pedig, hogy az ügyfél meggyőződött róla, h mit kap ezek szerint több értelmű is lehet. Szerinted külön kell venni azt, hogy (a) hogyan néz ki és (b) milyen működés közben?
Értem én a vásárló szemszögét is, meg értem én a boltos szeszögét is, de azért ennyi jogot nem kell adni a vásárlók kezébe.
Szerk: Egyébként fölösleges ezen vitázni, adják írásba és úgy lesz. Megérteni és megváltoztatni nem tudom de nem is akarom ezt az "elállási jogot". Engem nem érint, de azt biztos, hogy nem tisztázott és sok a joghézag.
[ Szerkesztve ]
-
spyduck
nagyúr
Több gyártó hivatalos szervize is vagyunk, ez akkora marhaság mint az állat.
Vagy nagyon rosszúl tudjukIlyenről még a világon nem hallottam egy alaplapcsere után újraindul a gari. Olyan persze megesik, h nem tudják időben megjavítani és cserét kínál fel a gyártó egy csereigazolás társaságában.
Az olyan eszközöknél mint telefon, tablet (pl.: Apple) nem cserélnek alkatrészt hanem kapsz egy újat, de a notebooknál már nincs ilyen.[ Szerkesztve ]
-
spyduck
nagyúr
válasz arnyekxxx #166 üzenetére
Jó persze, hagyjuk már. Szted hány eladónak van jogi végzettsége? Szted ki figyeli a havonta változó kormányrendeleteket? Ne hidd már azt, h az eladó azért van, h téged átvágjon. Látom rossz tapasztalatod van, de azért nem kell mindenkiről azt feltételezni, h csupa rosszindulattal rendelkezik.
(#167) .tnm: Rákérdezek a szervizvezetőnél, ha nem tudja akkor megkérdezem a gyártót. Holnap megírom mi volt a válasz.
[ Szerkesztve ]
-
spyduck
nagyúr
válasz arnyekxxx #171 üzenetére
Ó, hát akkor tiszta a dolog. A notebookok esetén 1 év teljes körű és +1+2 év korlátozott garancia van. Az 1 év újraindul de a korlátozott már nem. Magyarul ha a 364. napon tojik be az alaplap akkor újraindul a gari, viszont az nem fogja meghaladni a korlátozott garit. Itt lesz valahol a megoldás sztem.
-
spyduck
nagyúr
válasz arnyekxxx #180 üzenetére
A világon nem létezik olyan ember aki vágja a PTK, BE, BTK és SZTV-t. Utána lehet nézni, de mindig vannak olyan dolgok amiben még a szakértők sem értenek egyet. És mivel a módosító korm. rendeletek miatt mindig minden változik nem lehet naprakésznek lenni. Az eladó mikor olvasgassa szted? 7végén amikor a családjával van? Részben igazat adok neked, részben pedig nem. Volt ilyen főnököm mint te, elvárta, h mindent tudjunk igaz neki nem volt élete de legalább majdnem mindent tudott.
-
spyduck
nagyúr
válasz arnyekxxx #202 üzenetére
Akkor foglaljuk össze!
Magyarországon hivatalosan 1év garancia van mondjuk egy notebookra. A többi csak korlátozott gari. Ha az első évben beszarik az alaplap akkor újraindul az 1 év a notebookon, bár arra 2 vagy 3 év van így ez nem releváns. Viszont ha az alaplap a korlátozott garancia idején belül (1 év után) purcan ki akkor nem idndul újra a garancia csak meghosszabbodik. Az, h mennyivel kérdéses bár én úgy tudom, h a szervízben eltöltött idővel, de ezt még nyomozzuk.
További érdekes kérdés, és sajnos elő is fordul szériahibás notebookok esetén. Mondjuk a 284. napon elszáll az alaplap majd ez ismétlődik (persze 3. fődarab csare után vagyis a 4. meghibásodásnál a gyártó felkínálja az új termék vagy pénzvisszafizetés lehetőségét). Ha újraindul a gari akkor az mondjuk a 3x284. napon is a fő garanciaidőbe esik bele? Mert ha ugyebár újraindul akkor az olyan mint ha most vettem volna meg, nem?
-
spyduck
nagyúr
válasz arnyekxxx #204 üzenetére
Erről az Intel, az AMD és az Nvidia tehet vagy éppen a sok 100 gyártó egyike. Sokszor csak hosszabb idő elteltével derül ki, h mi lesz szériahibás vagy mi nem. Ezt nem lehet tudni, ez megint csak az "álomvilág" kategória.
pacal-x: Mert az úgy hosszabb idő.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5