- TP-LINK routerek
- Bitcoin topic
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Vége: a kínai platformok nem adják vissza a pénzt visszaküldött áru nélkül
- Mozilla Thunderbird
- Facebook és Messenger
- Tényleg megbüntette az Apple-t és a Metát az EU, jön a megtorlás?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nagy meglepetést nem kell, hogy okozzon a dolog - egy autó esetében (az átlagosnál jobbnak számító 2 utassal) 1.3-1.5 tonnát felgyorsítasz v sebességre (1/2*m*v2 mozgási energiára), aztán fékezéskor ezt az energiát hővé alakítod. Elektromos autó esetében a tömeg 0.4-0.5 tonával több (akku), ellenben a fékezéskor csak 70-75% alakul hővé - igazából alig kevesebb, mint a benzines esetében. Ezzel szemben egy elektromos kerékpár esetében a mozgási energia kb. 1/10-e az autónak azonos sebesség mellett (az össztömeggel egyenesen arányos) - ha viszont 25-re van limitálva a bicikli, az autó meg amikor tud, felmegy 50-60-ig, akkor ott beugrik egy 4-5-ös szorzó (a v2 miatt). Szóval két utasra nézve a 2 kerékpár energiafogyasztása az egy autónak elméletben 4-5%-a - de a gyakorlatban még az is lehet, hogy kevesebb, mert a 25-tel menő bicikli valószínűleg kevesebb gyorsítás / fékezés ciklust csinál, mint az 50-nel menő autó. Szóval ja, durva a különbség.
szerk. a légellenállás legyőzésére fordított energiát még bele sem számoltam, az szintén a sebesség négyzetével arányos
Új hozzászólás Aktív témák
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
- AlzaPower CAT6 UTP 40m, szürke kábel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest