Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Brogyi #2819 üzenetére

    A görbén nyoma sincs az indítózás hatására leeső feszültségnek, így nem hinném, hogy az akkun mértek. Csak remélni lehet, hogy az akkucsere alkalmával rátettek egy rendes műszert is.

    Pedig elképzelhető, hogy épp az indítás alatt mért esés függvényében emeli rá a feszültséget. Gyakorlatilag indítást használhatja terheléspróbaként.

    További lehetőség a generátor gerjesztésének lekapcsolása tizedmásodpercekre, amit senki nem vesz észre, de tesztmérésekre alkalmas, az akku töltődését érzékelni lehet ilyen módon is. De ha a grafikonon az indítást sem látjuk, akkor ilyet sem lehet észrevenni.

    Az első grafikonnál mintha még jobban le lett volna merülve, mert először 25 percig emelt töltés, leáll, utána 10 perc, leáll, de egyik alkalommal sem vett vissza, mert hamarabb leállították a motort, mint erre sor kerülhetett volna.

    Csak a következő indítás 5 perc emelt feszültsége után áll be a töltés normál szintre.

    A második grafikon különbözik abban is, hogy amikor leállítja a motort, valamivel terhelget az akkura. Tehát ez nem az éjszakai parkolási szint, hanem láthatóan az alá esik be a feszültség. Sőt, relatív gyorsan esik.

    Kivéve 16:10-kor, amikor valószínűleg leparkolt és magára hagyta az autót.

    Megfigyelhető, hogy a reggeli indítás után 10 perc rátöltést elegendőnek "gondolt" a processzor, viszont az állóhelyzeti fogyasztások miatt 13:50-kor ismét rátöltött 5 percet. Csak ezután leállt a motor, többet nem is tudott volna. 14:30-kor indították ismét, amikor még 20 percet töltött rá pluszban.

    Leállás után megint aktív terhelés, de ettől még nem tudott lemerülni annyira, hogy a következő indításnál emelni kelljen. Végül "aludni" ment, ott már nincs plusz terhelés.

    Mindent összevetve, szerintem ki van ez találva. A konstruktőrök nem az akku állandó 14,4 V vízbontási küszöb közelében való tartását választották, hanem inkább egy kímélő 13,5 V feszültségre állnak be.

    Ha az indítási tesztnél gyengének mutatkozik, plusz energiával pótolja. Ennek mértékét nem biztos, hogy az indítási esés szintjéből kalkulálja, nem zárom ki, hogy kontrollálja is a töltést, a gerjesztés rövid, észrevehetetlen lekapcsolgatása mellett.

    Hogy a taxis állóhelyzetben sűrűn merítgeti, emiatt (és/vagy minőségi hiba miatt) 18 hónap alatt kinyírta az akkut, az nem a töltés problémája szerintem. Valójában még a merítgetés ellen is jól dolgozik a rendszer, úgy néz ki.

    A töltés dolga elvileg, hogy energiadeficit ne keletkezzen, reggel induljon az autó. Autó indul, a rendszer működik.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák