- Mozilla Thunderbird
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
- Linux kezdőknek
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Rendszergazda topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
Szerintem visszakapcsol,de ezt csak a szezon végén tudom ellenőrizni.Még használom a verdát.
Az akksitöltés szezonja mostanság kezdődik.Látszik a hozzászólásokon.Azért örülök, hogy néhányan felfedezték azt amiről írtam.Ez a megtekintéseken is látszik.Igaz,hogy nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy lesz az érdeklődés.Jó,rossz minden volt.Az értelmes felhasználó nem vár többet mint amit tudnak ezek a töltők.Aldi-s az meglepő a kínálatban az LCD kijelzőjével.
Bocsi rsf, de ez nem mind neked szól,de mostanság nem követem a fórumot az egyéb elfoglaltságom miatt. -
Gabex.ex
újonc
Sajnos el kell keserítselek, az 5.0 sem ismeri fel a hibás cellás akksit. Volt egy 2 éves akkum, rányomtam recondot egész éjjel pezsegtette a cellákat kivétel eggyet. Reggelre zöld volt. Be a kocsiba indítás....... kuka méhesnél 1100-at adtak érte Tökéletes töltő én is szeretem pláne télen sokat segít. Van még mit fejleszteni rajta. Remélem egyszer eljön az a széria is ami felismeri. Egyszó mint 100 ,simán megtölti a rosszat is csak sza_t se ér. Simán ajánlom mindenkinek, én csak kifogtam egy hibás akkut. A recond más akkuknál bevált , kezelés után erősebb lett az akku és tartotta a feszt. Ha tudod, hogy hibás az akku ..inkább dobd ki, ne terheld vele a töltőt semmi értelme csak magadat szivatod.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Alap dolgokat tisztázhatunk, az egyszerűség kedvéért most csak simán zárlatosnak neveztem. Korábban már részleteztem, hogy lehet részben átvezetéses is.
De ha megkérdezik, akkor elmagyarázom, ahogy korábban is elmagyaráztam már többször, hogy miről van szó. Csak egy példa: [link]
Márpedig ez pont úgy működik, két akkuval is jártam így. Amikor elhasználódik, jött az, hogy hamar merül, nehezen indít stb.
Ekkor belenézek a cellába és látom, hogy az egyik gyanúsan le van száradva. Feltöltöm vízzel, de hamarosan ismét elfogy. Mondjuk másnapra már láthatóan csökken, ismét kilátszanak a lemezek.
Ennek egyszerűen az az oka, hogy a cella aljában képződött lerakódás átvezetést képez. Nem direkt zárlatot (0 Ω), hanem valamennyi átmeneti ellenállást, ami a cellát folyamatosan terheli. Az ellenállásokon (áramforrás belső ellenállása + átvezetés ellenállása) az áram hatására felszabaduló hő pedig elfőzi a vizet.
Amikor második esetben jártam így, hogy gyengült az akku, rögtön néztem a vizet, leszáradt az egyik, akkor már tudtam, hogy itt a vég. Úgy is lett, innen kezdve már rohamosan romlott az állapota.
Amikor már teljesen zárlatos, nyilván más a helyzet, én a kezdődő állapotról beszéltem.
...mert a töltő ráküldi a 14,4V-ot az aksira aztán az nem 6 hanem csak 5 cellára fog esni ezért az 5 jó cella elkezd pezsegni!
A jó töltő először is áramgenerátoros módban dolgozik, a soros cellákon pedig azonos áram folyik, ami önmagában nem káros egyikre sem. Ami káros, hogy az elektronika nem állítja le (az egyébként megfelelő) töltőáramot, míg az akku nem éri el a 14,4 V-ot. Ilyenkor kezd túltöltődni, pezsegni a többi cella.
A részben átvezetéses cella kevésbé pezseg, a zárlatos már sehogy.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
A feszültség változása a CC-szakaszban (illetve általában az áramgenerátoroknál) csak következmény. Az áramgenerátor szabályzóköre mindig az áramot méri és azt igyekszik stabil értéken tartani. Kapcsolóüzemű töltőnél ezt a primer PWM-kitöltés változtatásával érik el, áteresztős megoldásoknál a szabályzóelem vezérlésével.
Amellett persze figyelni kell a CV-küszöb elérését is, hogy annál tovább ne menjen.
Ilyen CC/CV áramköröket, ami labortápnak, illetve Li-ion, Pb töltő céljára is alkalmazható, lehet kapni olcsón: [link]
Ez mondjuk a kettő között van, mert nem trafós PWM, hanem DC Step-down konverter. Van rajta egy harmadik trimmer, amivel be lehet állítani, hogy a CV-szakaszban az áram 10 %-ra esésekor jelezzen egy LED, ezáltal a töltés végéről tájékoztat. (De a végfeszültséget nem kapcsolja le.)
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Nincs különösebb titka, az autóakkuk elhasználódásának leggyakoribb oka egyébként, ha megkérdezel egy eladót egy akkus szaküzletben.
A lemezekről elkezd leválni az anyag, ami a cella aljában leülepszik. Először csak kicsit vezet át, mintha mondjuk folyamatosan terhelné egy kisebb izzólámpa. Majd egyre jobban, míg teljesen zárlatos lesz.
Ezért is találták ki az idők során, hogy valamiféle tasakos burkolattal fékezzék a jelenséget, vagy egyéb technikai újításokkal, adalékokkal stb. Ilyen részinformációkat lehet találni a neten is, amiből összeáll az egész. Nem egy komplikált dolog.
Sőt, olvastam már házilagos akkumosásról (vagy Youtube), amibe én nem mennék bele, vagy léteznek profi mosóeljárások is, aminek épp ez a célja, hogy az üledéket kiszedjék.
Hibamegállapítása is egyszerű, egyrészt mérések alapján lehet következtetni, valamint töltés közben is látszik, hogy a hibás cella kevésbé pezseg, végül már egyáltalán.
Legalábbis, miután ilyenkor mondjuk elkezdi tölteni az ember valamilyen buta, de erős töltővel, amitől jól pezsgésbe jönnek a jó cellák. De ez már nem segít rajta.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
Meg fogom nézni a te kedvedért milyen kondit használnak. Az emlékeim szerint egy parasztos 47-100uF-os 35V-os kondit töltenek fel. Nevetséges az a energia ami átmehet azon a vékony dróton. Jó esetbe olyan 24V-ra töltik. Ha megy a matek magad is kiszámolhatod.W = 1/2*C*V*V
Mi akkor megmértük, és a vezeték keresztmetszete nagyon erősen befolyásolta az áramcsúcsértékét.Szabad világban élünk. Mindenki abban hisz amiben akar. Aktivátor téma lezárva, vagy nyissatok neki egy topikot, és ott mindenki elmondhatja a véleményét.
Egy tirisztort használnak. Mind a két kollégámnál megszakadtak, még azzal a vékony vezetékkel is. Nem változott a véleményem, és senki se fog erről meggyőzni.[ Szerkesztve ]
-
cybercide
tag
A kézikönyv olvasása után arra a következtetésre jutottam, hogy áramszünet után valószínűleg készenléttel indul.
"Az áramellátásra történő csatlakozást követően a készülék készenléti üzemmódba kapcsol."
"Ha egy akkumulátort 2 V feletti feszültséggel csatlakoztat, a töltési folyamat a töltőprogram kiválasztása után kezdődik"
Ezt egy olyan fórumtárs tudná megerősíteni, akinek már birtokában van egy ilyen töltő.http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
cybercide
tag
Kipróbáltam a töltőt, beprogramoztam és hagytam egy darabig tölteni, majd kihúztam a villásdugót a 220V-os dugaljból kb. 1 percre, majd ismét csatlakoztattam a 220V-os hálózathoz és ugyanazt a programot folytatta, amire be volt programozva. Úgy tudom elképzelni, hogy 220V-ot ugyan nem kap a töltő, de az akkuról kap 12V-ot, ami elég ahhoz, hogy megmaradjon a memóriájában az utolsó program.
Amúgy elég nagy µF-os kondenzátor lehet benne, mert üresjáraton, amikor még nincs beprogramozva, 220V nélkül kb. 10 másodperc mire kialszik a kijelző. Töltés közben is kibír pár másodpercet.http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
Inhouse
őstag
Ezek gyorsteszterek, nem akkora árammal vizsgálja. Egy 10ohm 5W-os ellenállással tesztel és feszültségesésből kiszámítja a belső ellenállást, meg kikalkulál egy indítóáramot. Ehhez egy algoritmust használ, amit anno beleprogramoztak. Többé kevésbé igaz egyébként. A terhelővilla nélkülözhetetlen, mert a valóságos terhelés azért sokszor többet kiderít.
Az a vékony vezeték egyébként dupla, külön a terhelés és külön a mérés, így a vezeték ellenállása nem szól bele.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
A mai FET-kel meg tudják mérni. Természetesen a másodperc nagyon kis része alatt. Ha használtál volna ilyet magad is rájöhettél volna. Pl. 3x mér, és mikor mér hallod a hangját. Simán el tudom képzelni, hogy olyan kis idő alatt meg is terheli annyival. Olyan rövid idő, hogy nem képes még felmelegedni se. Említették, hogy azért ez egy jó saccolás, mert egyedüli információ a kapacitás mérése, és ez szoros kapcsolatba van az indító képességgel is. Néhány műszer kalkulál, kiszámolja, hogy mennyi is lehet az indító áram. Ezért is számít milyen műszer van a kezedben, mennyire építik bele a tapasztalatokat a kalkuláló programba. Idővel majd szétszedek egy ilyet is.
-
Brogyi
senior tag
-
rsf
senior tag
Na ráraktam most a töltőt( CTEK CT5 START/STOP) az egyik 74Ah-ás EFB-s akkumra.
Ami szépen elkezdett pezsegni. Elő is vettem egy multi métert és kereken 15V-al tolja.
Nem sok ez egy kicsit? A töltő oldalára 14.4V van írva...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
-
Brogyi
senior tag
Nekem az a gyanúm te pont belemértél a "recondition" részbe. A rendes töltés olyan +14,55V. Ez nem azt jelenti nem léphető át. A "recodition" rész igen, magasabb, és pezseg a lötyi. Nem hiszem hogy rossz, de te nem fogod tudni eldönteni, hogy jó vs sz@r. Ilyen nem fordult meg nálam. Szóval lehet, hogy tévedek. Ha mégis úgy érzed, hogy sz@r, akkor vidd vissza, vagy mostanság ismert "elállsz" az üzlettől, mert nem boltban vetted hanem weben.
-
rsf
senior tag
Írtam a Ctek supportnak meg mellékeltem képet is. hogy 15.08V a feszültség az Akkun. 2db multiméter is van a képen.
De nem is a fesz a lényeg, hanem hogy pezseg az akku.
Az AGM és az EFB akku zárt ezért nem lehet pótolni az elektrolitot. Tudom az EFB-t fel lehet nyitni de akkor ugrik a gari.
Kíváncsi vagyok hogy mit írnak.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
-
Kakaduku
senior tag
Köszönöm a választ!
Arra lenne használva, hogy karban tartsam az akkulátorokat, tehát nem lemerült akksik újratöltéséhez kellene. Sajnos mostanában elég keveset vannak használva az autók (mint sokunknál szerintem), így hetente feltenném őket 1-1 napra.
A töltőáram, amit írtál gondolom, hogy annyi, hogy a CT5 lassabban tölt, míg az MXs 5A-al tud tölteni tehát gyorsabb.Ezek lennének a kiszemeltek, de a leírásodból az jön le, hogy a CT5 az optimális választás.
- CTEK CT5 START/STOP
- CTEK MXS 5.0
- vagy CTEK MXS 5.0 TEST & CHARGEGalahed
Köszönöm neked is. Nálunk is hasonló a helyzet. -
Inhouse
őstag
Ó, ha ez ilyen egyszerű lenne.
Felokosítottam a Resurs 1 töltőmet. Kapott a megkeményedett vezetékek helyett újat. Új csipeszek, a +-nál rögtön biztosíték a tűzvédelem miatt. A szimpla szigetelésű 220V-os vezeték helyett pedig egy dupla szigetelésűt. Minden rögzítés és szigetelés visszakerült a helyére. A feszültségmérő egy olcsó kínai LED-es cucc. 3 furat került az előlapra. A védelem PET palackból lett kivágva. Bekapcsolás nélkül a nyugalmi akkufeszültséget mutatja, utána a töltését. Tiszta CTEK...
Üdv Inhouse
-
doni11
tag
Javaslom a Trafel AKT25 12/24V akkumulátor töltőt.
Két hónapja még kapható volt az oldalon, de ha még valahol találsz és belefér a keretbe, akkor garantáltan a lehető legjobb választás. Én 2-3 éve vettem és nagyon megvagyok vele elégedve. Már ott tartok, hogy a barátaim akkumulátoraikat is nekem kell töltögetni. Nekem is van, ahogy a haverjaimnak is automata intelligens akkutöltő, de ha már 1-2 évesnél idősebb az akku és jobban lemerül a kelleténél, akkor már az intelligens töltővel nem sokra megyünk. Volt olyan, hogy Ctek töltő által hibásnak-zárlatosnak jelzett akku tért magához 8-10 óra töltés után és azóta is működik. Szóval, ez a töltő egyszerű, mint a bot, de amit, egy akkumulátortöltőnek tennie kell, azt tökéletesen megteszi. Az öreg akku is ha ha nem zárlatos és egy ilyen, vagy hasonló töltővel van formázva, akkor azt nagyon meghálálja.Csak ajánlani tudom.
[ Szerkesztve ]
doni11
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sorozatok
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPhone topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- AMD Ryzen 5 7600X - 36hónap Garancia! - Bontatlan!
- Dell Latitude 7420-i7 1185g7/16GB/512GB SSD/Windows 11 -10% 202.490 Ft
- Hp Elitebook 2570P Magyar billentyűzet I7 3520M Most Csak 34.410 Forint
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- Samsung ReGalaxy kupon kód