Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
Az autó legnagyobb előnye nem az, hogy be tudod állítani a tisztaságát saját igényeidnek megfelelően, hanem a rugalmassága. Ebből következően a tömegközlekedés csak nagyon nehezen tudja helyettesíteni.
Ha tömeges lenne a carsharing és sokkal olcsóbb lenne a kocsi fenntartásánál, akkor az emberek töredéke akarna tulajdonolni. Lemész az utcára, ott áll 3-4 autó, amelyiket megfelelően tisztának találod, abba beülsz és annak a díját fizeted. (Vérmérséklettől függően meg jelentheted a többi kocsit, hogy mocskosak.)
Ha meg családi nyaralásra akarnál menni, akkor meg bérelsz egyet hosszabb időre.Az elsődleges kérdés az ár, nem a tulajdonlási vágy. Persze vannak akik tényleg szeretnek foglalkozni a kocsival, meg gyéren lakott területek, így mindig lesz saját tulajdonú autó. Szóval választás mindig lesz.
-
#73495296
törölt tag
Én simán nem akarnék autó tulajdonos lenni, mert rengeteg gonddal jár, csak ehhez olyan car sharing rendszer kellene, ami nem kizárólag a tömegközlekedéssel amúgy is kiválóan ellátott belvárosokra koncentrál. Mert így a jelenlegi formájában csak érdekessgnek meg hülyülni jó. Ha mondjuk kisvárosi vasútállomasokon lenne, ahonnan a tömegközlekedés nélkül nem vagy csak nehezen megközelíthető környéket lehetne megközelíteni, és erre kiépített hálózat lenne, megbízható, gyors vasúttal ezen csomópontokig, akkor elgondolkodnék a car sharingen. A jelenlegi rendszerek számomra kizárólag a helyi tömegközlekedést tudnák helyettesíteni, a saját autó használattal nulla átfedéssel.
[ Szerkesztve ]
-
"Amugy egy auto nem jar sok gonddal, el kell vinni szervizbe": rotfl mert csak úgy ripsz-ropsz elvihetsz szervizbe egy autót...
meg az adót is simán be lehet fizetni, nincs is vele soha semmilyen könyvelési probléma...kis naiv...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
az elmúlt 10 évben folyamatosan csökkent az autószerelői szolgáltatás színvonala itt a környéken. mostanára eljutottam odáig, hogy konkrétan nem tudom, hova vigyem az autóimat, ha szerelni kell.
adóról: vannak szerencsés emberek, akiknek pont annyi és pont olyan összegű csekk jön, amit a jogszabály előír. és vannak, akiknek nem. és ha bekerülsz ebbe a második kasztba, soha nem kerülsz ki belőle.
szerk: és az csak a kisebbik baj, hogy ha a villanyászt, akit ismerek, felhívnám ma időpontért, szeptemberre adna...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ghoosty
őstag
A mostani sem lép reakcióba a nitrogénnel, csak a magas égési hőmérséklet miatt a levegő nitrogén tartalma is reakcióba lép a helyben lévő oxigénnel. Hogy fog-e szemcse képződni ahhoz tudni kéne, hogy konkrétan mi is ez az anyag. Nem említetted, de természetesen képződhet szénmonoxid is.
Ez sem fog 'hegyilevegőt' kipufogni,de sokkal jobb lehet, mint a jelenlegi.(#83) llax
Hogy technológiailag hogyan valósítják meg, hogy gazdaságos is legyen, az legyen az ő bajuk. Én csak arra reagáltam, hogy attól, hogy szintetikus, még nem jelenti, hogy valami újfajta veszély jelenne meg.
[ Szerkesztve ]
-
legutóbb úgy jártam, hogy el akartam vinni az autót egy munkára, kaptam három hétre időpontot. nagy nehezen megoldottam, hogy a három hét jó legyen, elvittem az autót, kifizettem a munkadíjat, majd amikor megnéztem közelről, kiderült, hogy a meló fele nincs elvégezve. reklamáltam, kijött a fickó és 10 perc alatt elvégezte. a helyi márkaszerviz közölte, hogy nincs villanyász emberük, tehát ha elektromos baja van az autónak, akkor 150 kilométerrel odébb vigyem, a másik szervizükbe. a gumisom közölte, hogy ezzel az autóval hozzájuk ne menjek futómű állításra, mert nincs hozzá szerszámuk. a másik szerviz, ami márkaszerviz volt anno, 90%-os alkatrész-árkulccsal dolgozott. emiatt megkérdeztem azt a márkaszervizt, ahova a bátyám hordja az autóit, hogy vezérléscsere mennyi lenne náluk, benyögtek egy laza 330 ezer forintos alkatrészárajánlatot úgy, hogy csak a szűken értelmezett alkatrészek voltak benne. ehhez képest az itteni bosch szerviz 120 rugónyi alkatrészből mindent lecserélt, amit ilyenkor szoktak.
és akkor arról még nem is beszéltem, hogy itteni, akkor még márkaszervizben két hetet dekkolt az autó vezérléscserével, mire meguntam a kamuzást, és kivertem a szerelőből az infót, hogy azért nincs kész az autó, mert nincs hozzá célszerszámuk, és ő nem akarja anélkül szétbontani, a munkafelvevő meg erőlteti, hogy kókányoljon. vagy hogy kifizettetnek 6700 forintnyi munkadíjat "autó forgalomra való alkalmasságának ellenőrzése" címén úgy, hogy amikor kiállok a kocsival a szervizből, két izzó ki van égve.
nem sorolom tovább, pedig volna még.
úgyhogy az a véleményem, az autószerelés mostanában sima átb.szás kategória. és sok esetben akkor sem kapsz megfelelő szolgáltatást, ha eltűrnéd, hogy anyagilag átvernek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ghoosty
őstag
"Szerintem a hot es a nyomast az elego uzemanyagtol kapja, szoval boven egy reakcioegyeletbe is rendezheto."
Ha tiszta hidrogént égetsz el azonos körülmények között, ugyanúgy keletkeznek nitrogén oxidok. Pedig nyilvánvalóan a hidrogén nem tartalmaz se oxigént, se nitrogént.
"Semmivel sem lesz jobb, mint a jelenlegi, csak a CO2 egyenlegen javit."
Ha mindentől mentesen nézed, akkor igazad van. Viszont, onnantól, hogy CO2 semleges. (persze az előállítása nem az) Onnantól lehet a fejlesztéseket olyan irányba vinni, hogy csökkentsük a részecskeképződést, meg a nitorgénoxid és egyéb káros anyag kibocsátást.
Amúgy nem követem ezt a szintetikus üzemanyag témát és szkeptikus is vagyok a gazdaságosságát illetően, csak arra reagáltam, hogy attól, hogy valami mesterségesen van előállítva, még nem jelenti azt, hogy bármivel is rosszabb/veszélyesebb, mint a természetes párja. Ha ugyanannyiba kerül és mindenben megegyezik a jelenlegivel, csak kevesebb CO2 kibocsátással jár, akkor ez egy jó csere.
-
"Ebbol is erzodik, hogy hosszutavon az elektromos autozas a jovo.": ebből csak annyi látszik, hogy:
- az elektromos autózás mindaddig nyerő, amíg a környezetszennyezésének kiszámításakor el-elfelejtgetünk egyes tételeket. például nagyon durván környezetszennyező az akkumulátor előállítása.
- amíg nem tudunk érdemi előrelépést elérni az energiasűrűség terén, addig az elektromos autózás hosszabb távra vagy nagyobb teherrel elképzelhetetlen marad. és itt nem arra kell gondolni, hogy kétszeresére javítjuk az akksik kapacitását, hanem arra, hogy legalább 100x-osára, miközben az akksi és az áram előállítását is sokkal tisztábbá kell tenni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
a tesla modell s kapacitása elég? melyik? amikor nem kapcsoltad be nyáron 50 fokban a klímát, vagy amikor nem kapcsoltad be télen a fűtést?
a fajlagos kapacitás növelése arra is jó lenne, hogy kisebb akksikat hordozzon az autó. mert most jelenleg a rendes kapacitás kitölti az autó padlólemezét és bazira nehéz.
a teherfuvarozást próbálták vasútra terelni, nem jött össze. se a teherautók vasútra terelése, se az áruk vasútra terelése.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Ez hülyeség! A globális hatás mindegy, hogy a városban vagy a préri közepén eregetett széndioxid miatt jön létre! A lítiumbányászat, kobaltbányászat miatt szétbaszott környezet menekültnövelő hatása máshol keletkezik, mint ahol használják az autót, mégis a használat helye nem akar menekülteket látni.
Az árufuvarozás főbb vonalai határolhatók körül, de a kiindulási és érkezési pontok nem. Az átrakás meg tetű lassú.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
"A CO2 pedig elegge kis reszben a kozlekedes miatt van, a lakasok futese es ipari felhasznalas sokkal nagyobb problema, csak azon nem igazan porognek a civilek, csak a kozuti jarmuvek a satan."
A "civilek" elsősorban a bárki által látható, megfogható, testközelben lévő dolgokat rugdossák. Vagy inkább Te is abból látsz többet.
A szabályalkotók legalább annyira, vagy még jobban rugdossák az ipart, de az eredményeik elsősorban a szabály meghozása után létesülő üzemek/erőművek esetén látványosabbak. Pontosan így van ez a közúti járművek esetén, csak járművek kicsit (nagyon sokkal...) gyakrabban cserélődnek, így a változás is gyorsabb és látványosabb. Aki meg nem tudja, vagy nem is akarja a kvótát teljesíteni, az új üzemét valami kevésbé szabályozott területen építi fel (pl. Kínában).Ha mindenkit és mindet, egységesen és globálisan, rövid idő alatt rákényszerítenének az emissziók csökkentésére, az kb. úgy drágítana meg mindent, mint ahogyan az autók meghajtását a mindenféle köré épített, egy Zsiguli motorhoz képest többlet rendszer. (akkor meg nem a zöldek, hanem kb. mindenki más vergődne)
-
llax
senior tag
Még valami, csak úgy elgondolkodtatónak:
"europaban teljesen feleslegesen rugozunk a CO2 kvotan, ha kina es usa leszarja"
Miért kellett sok minden gyártását az USA területéről kivinni? Sok egyéb, gyakran nyomósabb ok mellett a kvóta miatt is.
Mi a mostani törekvés az USA-ban? Minél több termék gyártását hazavinni (főleg) Kínából.
Mi nehezíti ezt meg? Többek között a CO2 kvóták is. Betartásuk mellett nagyon sokkal drágább lenne az USA-ban gyártani, a probléma súlya összemérhető, a nehéziparban nagyobb is, mint amit a drágább munkaerő okoz.
Az USA-ban kvótáktól függetlenül is szigorúbbak a mindenféle környezetvédelmi előírások, mint Kínában, a hazavitt gyártás vélhetően tisztább lesz és kevesebb CO2-vel jár + kevesebb szállítást igényel (persze csak annál, amihez helyben vagy közelebb is van nyers/alapanyag).
A lokális CO2 kibocsátás biztosan nőni fog. És az USA teljes gazdaságának globális hatása? -
-
-
beállsz egy töltőhelyre, nevezzük elektronkútnak, van egymás mellett 10 darab gyorstöltő, mindegyik tölt 800 volton 450 amperrel, induktívan.
ennek a töredékével megsütötte a madarakat a mig25-ös lokátora. egy ilyen helyen nem arról kell beszélni, lesz-e hosszútávú egészségkárosodásod, hanem arról, hogy lefolyik-e a kasztni a kocsiról.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
llax
senior tag
Itt leginkább szgk. méretekről lett volna szó. Ott főleg 3,6kW.
Bőven 80% fölé menni csak a távolság csökkentésével lehet (egy átlag szgk. hasmagassága mellett a 80 se lenne meg), azaz bőven ki kell állnia a burkolatból az adónak, vagy ki kell emelkednie, ha beállt a jármű (vagy a járművét mozgatni).
Ha töltőnként csak néhány x 10W a kiszórt, de (éjszaka) akár százezrek működnek majd belőle egy Bp. méretű városban, az nagyon sok, akár még interferenciák szempontjából is.Ide lehetne rángatnia mobiltelefont, hogy abból mennyi van:
1.: időosztásos rendszert használnak, azaz több aktív (beszélgetnek, neteznek rajta) telefon tekinthető "egynek". Pl. ha 100.000-ren beszélgetnek egyszerre, az egy időpillanatban 6250 (+bázisok) adó működését jelenti.
2.: Nem mindegyik megy maximális adóteljesítményen, csak a cella határán lévők (amikor alacsony a "térerő")Szép, futurisztikus, meg minden egyéb az a 200kW-os töltő és a szgk.-khoz készülők is... DE! Az egyik fő kötözködési alap a belsőégésűekkel összemérhető öko lábnyom. Akkor itt eldobsz 10(15)-30% energiát? (plusz a gyorstöltésnél további 10+%-ot, a lassú töltéshez képest - van helyzet, amikor ezt muszáj megtenni, de amikor lehet kerülni kell, már csak az akku élettartama miatt is)
"es van jopar europai megrendelesuk"
Majd olyan "átgondolt" és minden "túlerőltetést mellőző" lesz ez is, mint amit Hanula Barna is bedobott az előadásában (ott sem a villanybuszokkal volt a baj: az adott célra nem megfelelő eszközt választottak)