Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz bambano #15 üzenetére

    Ez techdemónak jó, meg biztos van olyan ipari felhasználás, ahová esetleg használhatod, de otthoni felhasználáshoz óriási változásoknak kell lennie.
    Maga az áramhálózat sem alkalmas ilyesmire. Nem tudom létezik-e maximálisan igényelhető áramteljesítmény, de az E-on honlapján felsorolt legmagasabb kategória az 3*80A 230v-on. Ez ennek a 7 szerese.
    Nem számoltunk még az akkumulátor veszteségével sem. Onnan is el kell vezetni a hőt, mert ha csak 5%-os veszteségről beszélünk, akkor is 17,5kW-tal fűt. Ez meg egy kisebb kazán teljesítménye. Ha nagyon lemerült a kocsi és tele akarod tölteni, akkor simán mehet 20 percig is a töltés.
    Lehet, hogy az élet rámcáfol, de ilyen rendszer szerintem nem lesz a háztartásokban az én életemben. (Még bőven nem vagyok nyugdíjas :) )

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Béééla #17 üzenetére

    "Ha a r....dt építészek a mai napig nem képesek beletervezni a hálózatot a házba..."

    1. Nem az építész dolga, hanem a villanyász tervezőé.
    2. De a villanyász tervező se rakja bele a tervekbe, ha nem kéri az építtető
    3. Nem is kötelező terveztetni, az építtető kérheti, hogy rakjanak be plusz csöveket a hálózatnak

    Mivel rétegigény, plusz pénz a tervezés és megoldható nem szépen is, így alig foglalkozik vele valaki. (Nálam pl bent vannak a plusz csövek a hálózatnak, mert berakattam. Én "megterveztem".)

  • Ghoosty

    őstag

    válasz bambano #20 üzenetére

    Én úgy értelmeztem a cikket, hogy otthoni felhasználásról ír, ezért én is otthoni felhasználásról beszéltem. Oda nem igényelhetsz középfeszültséget, hacsak nem üzemeltetsz transzformátorállomást is.

    (#25) borg25
    Nem nagyon akarok belefolyni, de amennyire észrevettem az elektromos autó 'tankolása' szabadabb. Ott tankolás ideje alatt elmehetsz hugyálni, míg benzin esetében csak utána. Ezt belekalkulálva lehet gyorsabb.

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz arnyekxxx #49 üzenetére

    "A "car sharing" "taxi" néven 100+éve velünk van, mégis a nagytöbbség tulajdonos akart lenni."

    Nem, nem akarnak feltétlenül tulajdonosok lenni, csak egyszerűen sokkal olcsóbb tulajdonosnak lenni, mint taxizni. Ha a "car sharing" jelentősen olcsóbb tud lenni a tulajdonlásnál, akkor tömegesen elterjedhet, ha nem, akkor marad ott, ahol van jelenleg is.

    "Ráadásul igen sokan olyan helyen élnek ahol nagyjából megvalósíthatatlan a C.S. Nem csak a nagyvárosok közepén van élet."

    Gigabites internet is csak sűrűn lakott területen gazdaságos, így nem elérhető mindenki számára, mégis létezik.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Reggie0 #53 üzenetére

    Az autó legnagyobb előnye nem az, hogy be tudod állítani a tisztaságát saját igényeidnek megfelelően, hanem a rugalmassága. Ebből következően a tömegközlekedés csak nagyon nehezen tudja helyettesíteni.

    Ha tömeges lenne a carsharing és sokkal olcsóbb lenne a kocsi fenntartásánál, akkor az emberek töredéke akarna tulajdonolni. Lemész az utcára, ott áll 3-4 autó, amelyiket megfelelően tisztának találod, abba beülsz és annak a díját fizeted. (Vérmérséklettől függően meg jelentheted a többi kocsit, hogy mocskosak.)
    Ha meg családi nyaralásra akarnál menni, akkor meg bérelsz egyet hosszabb időre.

    Az elsődleges kérdés az ár, nem a tulajdonlási vágy. Persze vannak akik tényleg szeretnek foglalkozni a kocsival, meg gyéren lakott területek, így mindig lesz saját tulajdonú autó. Szóval választás mindig lesz.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Necroman_Mk2 #76 üzenetére

    Ha vízből és szén-dioxidból állítják elő, akkor vízzé és szén-dioxiddá ég el.

    "mi lesz, ha a példádban is említett baktériumok kiszabadulnak a természetbe?"

    1. mivel ezek speciális környezetben léteznek, így kikerülve a természetbe, kihalnak, mert a többiek alkalmasabbak az ottani élethez. Rengeteg energiát elhasznál arra, hogy számára felesleges dolgot termeljen, így versenyhátrányban van a többi baktériummal szemben.

    2. élnek tovább a természetben és gyártják az üzemanyagot. Ehhez kéne ismerni, hogy pontosan mi is ez az anyag, de jellemzően az üzemanyagok illékonyak és gyúlékonyak, így elpárolognak és apránként elégnek, mint a repülőből vészhelyzet esetén kiengedett kerozin, csak ez még kevesebb. A fenti versenyhátrány miatt előbb utóbb akkor is kihalnak, ha pár évig esetleg mégis eléldegélnek.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Reggie0 #80 üzenetére

    A mostani sem lép reakcióba a nitrogénnel, csak a magas égési hőmérséklet miatt a levegő nitrogén tartalma is reakcióba lép a helyben lévő oxigénnel. Hogy fog-e szemcse képződni ahhoz tudni kéne, hogy konkrétan mi is ez az anyag. Nem említetted, de természetesen képződhet szénmonoxid is.
    Ez sem fog 'hegyilevegőt' kipufogni,de sokkal jobb lehet, mint a jelenlegi.

    (#83) llax

    Hogy technológiailag hogyan valósítják meg, hogy gazdaságos is legyen, az legyen az ő bajuk. Én csak arra reagáltam, hogy attól, hogy szintetikus, még nem jelenti, hogy valami újfajta veszély jelenne meg.

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Necroman_Mk2 #85 üzenetére

    "A természetben ritka az ennyire tiszta anyag,"

    Szintetikus üzemanyagról van szó, nyilván nem a természetben találtuk. :) Ha meg nem vízből és széndioxidól állítódik elő, akkor visszatérhetünk rá, ha van konkrétum.

    A 2. jóslatról csak annyit, hogy ha elszabadul, akkor kikerül olyan közegbe, amiben már él egy arra a közegre specializálódott élőlény. Ezzel kell felvennie a harcot, úgy hogy egy óriási hátránnyal indít. Ezek a GM bacik általában valamilyen már kint lévő bacinak a céljainkhoz való módosítása. Ha visszakerül a természetben semmivel sem nagyobb az esélye, hogy valami veszélyessé mutálódik, mint a már ott lévő bacinak.

    Az emberi képzelőerő vizionál rengeteg más dolgot is, mint pl zombi vírus, simán halálos vírus stb. Lényeg, hogy félni lehessen, de jellemzően teljesen alaptalan.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Reggie0 #89 üzenetére

    "Szerintem a hot es a nyomast az elego uzemanyagtol kapja, szoval boven egy reakcioegyeletbe is rendezheto."

    Ha tiszta hidrogént égetsz el azonos körülmények között, ugyanúgy keletkeznek nitrogén oxidok. Pedig nyilvánvalóan a hidrogén nem tartalmaz se oxigént, se nitrogént.

    "Semmivel sem lesz jobb, mint a jelenlegi, csak a CO2 egyenlegen javit."

    Ha mindentől mentesen nézed, akkor igazad van. Viszont, onnantól, hogy CO2 semleges. (persze az előállítása nem az) Onnantól lehet a fejlesztéseket olyan irányba vinni, hogy csökkentsük a részecskeképződést, meg a nitorgénoxid és egyéb káros anyag kibocsátást.

    Amúgy nem követem ezt a szintetikus üzemanyag témát és szkeptikus is vagyok a gazdaságosságát illetően, csak arra reagáltam, hogy attól, hogy valami mesterségesen van előállítva, még nem jelenti azt, hogy bármivel is rosszabb/veszélyesebb, mint a természetes párja. Ha ugyanannyiba kerül és mindenben megegyezik a jelenlegivel, csak kevesebb CO2 kibocsátással jár, akkor ez egy jó csere.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz borg25 #92 üzenetére

    Az a baj ezekkel az egzotikus energiaforrásokkal, hogy prototípus szintjén sem léteznek. Casimir-effektust még mikroméretben sem sikerült megcsapolni. Álmodtak már radioaktivitással működő autót is, csak ott meg baleset esetén nagyon nagy gáz lenne. Multidimenzió létezése egyelőre csak matematika szintjén létezik. Szóval az a véleményem, hogy ha esetleg megoldható egy ilyen energiaforrás, akkor azt én nem fogom megélni, hogy el is terjedjen. Még egy egyértelműen létező energiaforrást a fúziót sem sikerült 'megszelidíteni', akkor olyan nagyon nem számítok arra, hogy a semmiből előkerül egy teljesen új és könnyen hozzáférhető másik. Persze ne legyen igazam.
    Teslához csak annyit, hogy talán mindent amit feltaláltak, párhuzamosan feltalálta más is, csak akihez kötjük, az kicsit gyorsabb volt. Tesla halála óta eltelt több mint 70 év és senkinek sem sikerült reprodukálnia. Szóval ez a része beillik az eretnekségbe.

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz borg25 #104 üzenetére

    "nem kéne elmeszelni egy találmányt. Jelenleg az ilyen találmányok nem szabadalmaztathatóak, mert kapásból visszadobják, hogy a tankönyvi fizika szerint nem működik és pont."

    Működő prototípussal bármikor szabadalmaztathatsz örökmozgót. De valamiért ezek mindig megrekednek tervrajz szintjén.
    De még ha nem is engedélyezik, nagyon könnyen lehet belőle pénzt csinálni. Vegyél elektromos kamiont, vegyél ki néhány aksi tömböt belőle, a helyére rakd be az ingyenenergiagépet ami tölti az aksit és már is üzemanyagdíj nélkül fuvaroztathatsz.
    De belevághatsz bármibe, ami magas energiaigényű és megspórolod az energia árát, így nyert ügyed van.

Új hozzászólás Aktív témák