Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Az a trukk, hogy az energiaatvitel az utburkolat es a kocsi alja kozott tortenik, nem kilometerekrol es nem olyan helyen, ahol emberek tartozkodnak. Alola meg nem igen jut ki.
A magleven se halsz meg, pedig az is magneses terrel megy, induktiv csatolas van(konkretan linearis motor nagy legressel, de ez lenyegtelen). 450 km/h-nal 10MW.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Rezonáns rendszerben annyira nem "forró" a helyzet - csak akkor legyen bekapcsolva a cucc, amikor pontosan a helyén van a "vevő" - közéjük ne kerüljön semmi. Ezen túl nem a több száz kilowattos villámtöltőkhöz való az átvitel.
Autókhoz a 3,6kW-os fejlesztések a legjellemzőbbek - pont ennyit tudsz kivenni egy mezei 230V-os konnektorból is. Ez elsőre nem túl sok, de: elmész 20km-re ügyintézkedni/vásárolni, tart a dolog egy órát (+egy kicsit, ha ez bruttó), vissza is töltötted a 20km-t.Itt-ott 1-2 darabbal nem is lenne sok probléma.
A tömeges alkalmazással kapcsolatos független tanulmányok érdekesek lennének (nem csak az élőlényekre nézve, hanem úgy mindenre)...
A kiszórás mellett a többi veszteség is probléma nagy tömegben. Nem 1-2%-ról van szó, hanem 15-30%-ról a vezetékes töltéshez képest. Van, ahol jobb a réz...