Új hozzászólás Aktív témák

  • Reggie0

    félisten

    válasz bambano #100 üzenetére

    Oszinten szolva az a kornyezetterheles kevesbe izgat barkit is, mert az nem erinti kozvetlenul a tudonket es ipari mertekben sokkal jobban kontrolalhato, mint a varosban a kipufogogaz. Ha az elektromos 2x annyira szennyezne, de a szennyezes ugyan ugy izolalhato marad, akkor is siman megerne.
    Amugy reszben emiatt is mennek a kutatasok a szerves akkuk es a natrium ionos akkuk fele. Arrol nem is beszelve, hogy a litiumot is csak egyszer kell kibanyaszni, utana ujrahasznosithato.
    De persze a litium banyaszat kornyezeti hatasai is kisse tul vannak lihegve. Attol is fugg, hogy melyik banyarol van szo, mert nem egyforma kornyezetben fordulnak elo. Pl. a mindig felhozott amerikai Clayton Valley-i bezart litium banya problemaja, hogy ott dusabb a torium is, igy eleg macera szetvalasztani, ezert is nyomta le Kina. De pl. Chile-ben nincs ilyen gond.
    Amugy a hagyomanos hajtasnal pl. a keletkezo fekport es annak rakkelto hatasait bele sem szamoljak a karosanyagokba, ami villamos hajtasnal toredeke a rekuperacio miatt. Mostanaban indulnak be a fejlesztesek/kutatasok, hogy a fekbetetekhez is legyen reszecskeszuro.

    100szoros kapacitasra semmi szukseg sincsen. A nagy tavolsagu arufuvarozas jol korulhatarolhato utvonalak menten tortenik, amelyek villamosithatoak vagy vasutra terelhetoek. Logikusabb is, mint akkuval vacakolni, mert jobb lesz a hatasfok.
    Egy mostani tesla model s kapacitasa mar boven eleg, a toltes sebessegen kell javitani es kesz is van.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák