Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #73495296

    törölt tag

    válasz Reggie0 #53 üzenetére

    Én simán nem akarnék autó tulajdonos lenni, mert rengeteg gonddal jár, csak ehhez olyan car sharing rendszer kellene, ami nem kizárólag a tömegközlekedéssel amúgy is kiválóan ellátott belvárosokra koncentrál. Mert így a jelenlegi formájában csak érdekessgnek meg hülyülni jó. Ha mondjuk kisvárosi vasútállomasokon lenne, ahonnan a tömegközlekedés nélkül nem vagy csak nehezen megközelíthető környéket lehetne megközelíteni, és erre kiépített hálózat lenne, megbízható, gyors vasúttal ezen csomópontokig, akkor elgondolkodnék a car sharingen. A jelenlegi rendszerek számomra kizárólag a helyi tömegközlekedést tudnák helyettesíteni, a saját autó használattal nulla átfedéssel.

    [ Szerkesztve ]

  • #73495296

    törölt tag

    válasz bambano #60 üzenetére

    Jelenleg nem, de ez egyáltalán nem olyan biztos, hogy mindig így is lesz. Ennek előfeltétele lenne a jó vasúti gerinchálózat és az önvezető autók, utóbbi azért, hogy egy nap több fuvart is csinálhassanak ezek az autók.

  • #73495296

    törölt tag

    válasz bambano #62 üzenetére

    Nem kellene dekkolnia a vidéki kistelepüléseken. A nagyobb települések (pl. Miskolc, Szombathely) vasútállomásain várná az utasokat, akiket kivinné a céljukhoz, majd az autó vissza, vagy ha van más kérés visszafelé, először oda, majd onnan vissza.

  • #73495296

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #67 üzenetére

    Ha okosan van megszervezve, ez több okból sem igaz.

    Kezdjük azzal, hogy nem mindenki arra tartja az autót, hogy dolgozni járjon, sőt Budapest lakosságának több mint fele tömegközlekedik, miközben az autójuk a hét nagy részében otthon áll. A bejárós autók egy részét meg hétvégén nem használják.

    Aztán egy csomó autó azért tesz felesleges köröket cikkcakk irányokba, mert az egy autóval járó családok sokfelé mennek. Egy önvezető rendszer ezt képes lenne optimalizálni, nem is feltétlenül idegeneket egybe rakva, hanem akár iskolatársakat, munkatársakat vinne hasonló viszonylatokban, ezzel csökkentve a megtett távolságokat.

    A parkoló keresés problémájából fakadó többletforgalom is esne, hiszen lerakja az utast a kocsi, majd megy a következő dolgára

    Emellett én továbbra is azt mondom, a sűrű közlekedési viszonylatokban sem shared, sem normál kocsiknak nem kellene közlekednie tömegesen, hanem ezen viszonylatokban a tömegközlekedést kellene fejleszteni. Az önvezető car sharingnek pedig a sokféle, de mégis összességében tömeges egyedi igényeket kellene kiszolgálnia.

  • #73495296

    törölt tag

    válasz Tapsi #91 üzenetére

    "Erre miért lenne megoldás a carsharing?"

    Ezt arra írt, hogy mindenki ugyanakkor akarja használni az autóját, ami nem igaz. De erre nem is a hagyományos carsharing a megoldás, mint írtam, hanem a távolsági közlekedéssel kombinált autóbérlés.

    "Ezt ma is tudja a taxi, mégsem használják tömegesen."

    A taxi drágább, a technológiai fejlődéssel az önvezető carsharing arányaiban olcsóbb lesz.

    "Az a baj ezekkel az elméletekkel, hogy mindig szuperkooperáló emberekkel számol. Ha körbe nézel, látod ennek a realitását? A hétvégén 4-en 3 autóval utaztunk Budapesttől 50 km-re sziklát mászni, mert utána mindannyian más irányba mentünk tovább. Ezt a tendenciát figyelem meg mindenhol - mindenkinél. "

    Pontosan az ilyen problémákat oldja meg a (nem a mostani, hanem az általam felvetett vidéki) carsharing, hiszen egy autó elvisz titeket, majd megy a dolgára, ezután 3 egy közeli csomópontról jön értetek. A legjobb az egészben, hogy a kooperációval foglalkoznod sem kellene ez esetben.

    "A másik gond az egyenetlen terheléssel van. Én próbáltam már autót bérelni többször is hétvégére, de sosem sikerült értelmes áron mondjuk az adott héten. Persze lefoglalhatod 1 hónapra előre, de ennek menyi a realitása? Egyszerűen a terhelés egyenetlenül oszlik meg napon belül is. Ezt egy carsharing nem tudja rentábilisan kielégíteni."

    Azért mert autót majdnem mindenki hétvégére vagy nyaralásra bérel. Ehhez képest pont hogy előnyös lenne, ha az elsősorban távolsági autózást biztosító hagyományos autóbérlés és a carsharing azonos rendszerben működne, hiszen így a hétköznap munkábajárást segítő autók hétvégén a más igényű userek rendelkezésére állnának. És az sem igaz, hogy hétvégén mindenki egyszerre utazik. Én például általában későn kelek, főleg ha nem messzire megyek (majdnem minden szombaton és vasárnap túrázunk), ismerek olyat, akivel kb. váltanánk egymást, de nagyon változatos időpontokban is tud nagy forgalom lenni Budapeat be- és kivezetőin. Tehát ha önvezetők lennének, egy nap több fuvart is meg tudnának csinálni, és emellett mint írtam, idővel olcsóbban mint azcember vezette taxi.

    Ami most van, szerintem is komolytalan, bohóckodás, ott tudsz carsharing-et használni, ahol semmi szükség ra, mert minden sarkon metró, busz vagy villamos megálló van.

  • #73495296

    törölt tag

    válasz pilóta #93 üzenetére

    A fenntarthatatlan szárnyvonalak és helyközi buszjáratoknál sokkal olcsóbb, hatékonyabb, rugalmasabb megoldás lenne néhány önvezető autó.

  • #73495296

    törölt tag

    válasz bambano #99 üzenetére

    "vagyis hiába váltana villanyautóra meg önvezetésre a taxitársaság, egy fillérrel nem adná olcsóbban."

    Abból indulsz ki, hogy ezt az árkartellt örökké fenntartja Budapest. Önvezető autók esetében ürgügy sem lenne rá, a világ meg változik fejlődik, 20 év múlva is barom lesz az akkori varosvezetés, csak nem 50-es évekbeli gondolkodással, hanem kb. 70-es évekbelivel.

  • #73495296

    törölt tag

    válasz Tapsi #107 üzenetére

    "Milyen dolgára? Asszimmetrikus igényekről beszélünk, reggel kiáramlanak az emberek a "városból", este meg vissza."

    Ezt magyarázom régóta, hogy ez nem teljesen igaz, példákkal, hétvégi utakkal, stb., stb.

    "Már ha az egyébként munkába járó userek nem akarják hétvégén is használni a carsharinget, mert akkor rögtön megdől az elméleted."

    Erről is írtam, ez sem egybites, mint ahogy beállítod, sok a csak munkába járós, illetve csak hétvégi autó, egyes csaladokban több autó is van eltérő funkciókkal.

    "És igen, az egyéni igények eltérőek, de mégsem véletlen, hogy az M7-esen megvan a "bedugult" intervallum, és az, amikor szuperül lehet rajta közlekedni."

    Igen, de az M7-es bedugulása péntek estétől kifelé szombat délig tart nagyjaból, ez idő alatt több fuvar is meglehet. Emellett korábban írtam, az ilyen igényeket inkabb vonattal kellene megoldani, mert azzal jó szervezés mellett nagyobb kapacitást lehet átvinni, a carsharig pont a speciálisabb igényekre jelentene megoldást.

    Ami az árakat illeti, igen, kurva drága a carsharing egész hétvégére, csak ez épp abból fakad, hogy mint írtam, külön rendszerben van a bérautóktól, valamint mert nincs még önvezető autó. Már csak ez a két tényező jóval olcsóbbá tenné, hiszen magasabb lenne a kihasználtsága.

  • #73495296

    törölt tag

    válasz Tapsi #111 üzenetére

    "A példáid rosszak/valóságtól elrugaszkodottak. Amikor pedig egy valós helyzet kerül elő, akkor annyit mondasz, hogy azt simán csak kivonod az egyenletből, és a tömegközlekedésre testálod:"

    Nem a tömegközlekedésre testálom, hanem feljebb írtam, hogy az önvezető carsharing és a tömegközlekedés kombinacióját találom optimalisnak, csak még mindig nem voltal hajlandó azt elolvasni, ahogy lathatóan a tovabbi kommentjeimet is csak felületesen átfutottad.

    "A tömegközlekedés ebben a vetületben nem valódi alternatívája az automobilitásnak. Ha ez így lenne, akkor már ma sem lenne dugó az M7-esen, hanem mindenki vonattal járna."

    Mint szintén említettem korábban azért nem, mert a tömegközlekedés nem visz a célodhoz, főleg nem vidéken. Ezért írtam arról, hogy gyors, nagy kapacitású fővonalak kellenének a tömegközlekedésben, önvezető car sharing a célig, és ez amellett, hogy sokkal hatékonyabb a hagyomanyos autózásnál, a nagyobb fővonali sebességgel már eljutási időben és kényelemben is versenyben van.

    "Pont erről beszélünk, hogy nem lenne. Városon belül talán igen, de semmilyen más esetben. Az üres fuvarok elvinnék az önvezetés hasznát. Próbálj meg szimulálni néhány valós felhasználási esetet, és rögtön bukik az egész!"

    Írtam rá valószerű példákat, amelyek mindenképpen növelik a kihasználtságot a sajat autóhoz képest. A worst case scenario lenne az azonos kihasználtság, ehhez képest egy rakás szituációt említettem, ami növeli a kihasználtságot. Emellett a hagyományos autózás nem kombinálható a tömegközlekedéssel, a car sharing igen, ez meg kevesebb autó használatot jelent.

    De elegem van már belőle, hogy automatikusan ignorálod az érveimet, majd ugyanazokat a baromságokat újra és újra felhozod. Részemről mostantól ignore on, sajnos sokszor tapasztaltam már a tiedéhez hasonló csípőből lehurrogós vitakultúrával, úgyhogy itt fejezem be, mielőtt még személyeskedés lesz belőle.

Új hozzászólás Aktív témák