- Mesterséges Intelligencia topik
- Windows 11
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
a porsche már épített 350 kW-os töltőt, 800 volton, 450 amper körüli teljesítménnyel, és nem akarnak itt megállni. tehát simán lesz 600-700 amperes töltőjük.
mivel több méter kábel kell a töltőfejtől a kocsiig, illetve a földben is lenni kell kábelnek, ami elhozza az áramot a nagyfeszültségtől, ezért tetemes veszteségre lehet számítani.azért vízzel hűtenek, mert 1. olcsóbb, 2. nem gyúlékony, 3. jól szigetel.
mondjuk érdekes lesz, amikor rövidebb idő alatt tankolnak meg egy bmw i3-at, mint amennyi idő alatt én a sima szekeremet + dobom a saját hűtőfolyadékom...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Az ilyet nem otthonra kell tenni, hanem pl. az m3-ason a benzinkutak parkolójába.
"de az E-on honlapján felsorolt legmagasabb kategória az 3*80A 230v-on.": ennél többet is lehet igényelni, mert nem csak 230 voltos hálózat létezik. nekünk van 20 kV-os csatlakozásunk is.nyilván az akksi is melegszik, nem véletlen, hogy először az überprémium autókban lesz ehhez való töltő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
társasháza válogatja. ahol én lakom, szintén társasház (panel), van közműalagút. itt egy új kábel felrakása az engedélyeztetés után annyi, hogy elgurítod az alagútban a tekercset, utána pár hórukk ember felrakja a falikarokra oszt jónapot.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
és akkor elővesszük az értve olvasás képességét:
amikor megállok tankolni, nem azt számolom, hogy mennyi MJ megy bele a tankba percenként. nulla értelmű információ. azt számolom, hogy az autópályáról való letéréstől az autópályára való visszagurulásig mennyi idő telik el, és közben mekkora hatótávra tankoltam. vagyis nem, hanem hogy elég legyen hazáig minden. és a mindenbe a hólyagom szabad kapacitása is beletartozik.tehát ha egy bmw i3-at fel tudok tölteni annyi idő alatt egy Pest-Debrecen távra, amennyi idő alatt megtankolom a mostani autómat ÉS KIMEGYEK A BUDIBA (ezt a kitételt nem sikerült észrevenni), akkor nekem az elektromos autó már jó lesz. A porsche 350 kilowattos töltője 10%-ról 80% fölé 3 perc alatt tudja feltölteni a bmw i3-at, plusz még jut neki nagyjából 10 perc, amennyi idő alatt én leengedem a saját hűtővizemet (ismét csak szót emelek a funkcionális analfabétizmus ellen). Tehát nagyjából 15 percnyi időt kap a töltésre, mert nagyjából ennyit tartózkodom a benzinkúton is. ennyi idő alatt pedig tol bele annyi töltést, hogy hazaérek.
tehát a töltés para ma kísérleti jelleggel, nemsokára kommerciális szinten is megoldhatónak tekinthető. a villanyautózás egyéb paramétereiről ebben és az előző hsz-emben nem nyilatkoztam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
oké, nézheted úgy is, hogy durva különbségek vannak a sebességben. meg nézheted úgy is, hogy rá tudsz szánni x percet, abba belefér vagy nem. ha nekem 10 perc fér bele, akkor mindegy, hogy 3 perc vagy 9 perc 50 másodperc, az nem mindegy, hogy 10 perc vagy 50 perc. a jelenlegi technológia azért halott országúti utazásra, mert ha van is töltő, akkor is sokáig tart, ha rögtön rá tudsz akadni, ha pedig várni kell még egy-két kocsira előtted, akkor bukta.
(#24) Ghoosty: ha nem egy töltőfejet akarsz, akkor nem látok más megoldást, mint nagyobb feszültségű betápot. szerintem a rendes töltés nem fér össze a 230 volttal, de ez az én magánvéleményem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
egy király prezentáció Barnától: [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
elbeszéltek egymás mellett, te optimális termikus hatásfokot értesz a termikus hatásfok alatt, ő meg az aktuálisat.
szerk: szerintem meg a szintetikus üzemanyagú, most hagyományosnak tekintett hajtások fognak nyerni hosszútávon.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz #73495296 #61 üzenetére
nem létezik olyan üzleti modell, amiben egy vidéki kistelepülésen egy ilyen cucc hasznot tudna termelni. annak semmi értelme, hogy kint dekkoljon 1-2 autó, mert vagy nem használnák, vagy mindenki használni akarja egyszerre.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Necroman_Mk2 #73 üzenetére
szerintem meg az elektromos autó nem jövő, hanem már most is halott dolog. ugyanúgy nem jövő a bioüzemanyag sem, arról már legalább 5-6 éve lehet tudni, hogy az eu egyik legostobább döntése volt (nagy a verseny, nehéz dobogóra kerülni )
a jövő a szintetikus üzemanyagoké. ezt eddig is így gondoltam, de abban az előadásban is ezt mondja Barna. legalább három olyan kísérletről írtak az elmúlt években, amikor valamilyen trükkel széndioxidból és vízből napfény hatására közvetlenül üzemanyag alapanyagot állítottak elő, elég jó hatásfokkal. Például az audi génmódosított baktériumokkal. ennek nulla a széndioxid egyenlege és nulla a termőföld igénye (ezzel el is tapossa a biodízelt), viszont meglévő infrastruktúrával terjeszthető és felhasználható. teleraknánk a szaharát üzemanyag panelekkel, és eljönne a kánaán.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Amugy egy auto nem jar sok gonddal, el kell vinni szervizbe": rotfl mert csak úgy ripsz-ropsz elvihetsz szervizbe egy autót...
meg az adót is simán be lehet fizetni, nincs is vele soha semmilyen könyvelési probléma...kis naiv...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
az elmúlt 10 évben folyamatosan csökkent az autószerelői szolgáltatás színvonala itt a környéken. mostanára eljutottam odáig, hogy konkrétan nem tudom, hova vigyem az autóimat, ha szerelni kell.
adóról: vannak szerencsés emberek, akiknek pont annyi és pont olyan összegű csekk jön, amit a jogszabály előír. és vannak, akiknek nem. és ha bekerülsz ebbe a második kasztba, soha nem kerülsz ki belőle.
szerk: és az csak a kisebbik baj, hogy ha a villanyászt, akit ismerek, felhívnám ma időpontért, szeptemberre adna...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
legutóbb úgy jártam, hogy el akartam vinni az autót egy munkára, kaptam három hétre időpontot. nagy nehezen megoldottam, hogy a három hét jó legyen, elvittem az autót, kifizettem a munkadíjat, majd amikor megnéztem közelről, kiderült, hogy a meló fele nincs elvégezve. reklamáltam, kijött a fickó és 10 perc alatt elvégezte. a helyi márkaszerviz közölte, hogy nincs villanyász emberük, tehát ha elektromos baja van az autónak, akkor 150 kilométerrel odébb vigyem, a másik szervizükbe. a gumisom közölte, hogy ezzel az autóval hozzájuk ne menjek futómű állításra, mert nincs hozzá szerszámuk. a másik szerviz, ami márkaszerviz volt anno, 90%-os alkatrész-árkulccsal dolgozott. emiatt megkérdeztem azt a márkaszervizt, ahova a bátyám hordja az autóit, hogy vezérléscsere mennyi lenne náluk, benyögtek egy laza 330 ezer forintos alkatrészárajánlatot úgy, hogy csak a szűken értelmezett alkatrészek voltak benne. ehhez képest az itteni bosch szerviz 120 rugónyi alkatrészből mindent lecserélt, amit ilyenkor szoktak.
és akkor arról még nem is beszéltem, hogy itteni, akkor még márkaszervizben két hetet dekkolt az autó vezérléscserével, mire meguntam a kamuzást, és kivertem a szerelőből az infót, hogy azért nincs kész az autó, mert nincs hozzá célszerszámuk, és ő nem akarja anélkül szétbontani, a munkafelvevő meg erőlteti, hogy kókányoljon. vagy hogy kifizettetnek 6700 forintnyi munkadíjat "autó forgalomra való alkalmasságának ellenőrzése" címén úgy, hogy amikor kiállok a kocsival a szervizből, két izzó ki van égve.
nem sorolom tovább, pedig volna még.
úgyhogy az a véleményem, az autószerelés mostanában sima átb.szás kategória. és sok esetben akkor sem kapsz megfelelő szolgáltatást, ha eltűrnéd, hogy anyagilag átvernek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
kevered a bekerülési költséget a szolgáltatás vételárával.
Pesten például hatósági áras a taxi. tehát mindegy, mivel taxiznak, a kilométerdíj fix.vagyis hiába váltana villanyautóra meg önvezetésre a taxitársaság, egy fillérrel nem adná olcsóbban.
(#92) borg25: Tesla autójából az egyetlen működő példány a 13-as raktárban van...
A multidimenzióval meg ott fogunk megbukni, hogy ha több dimenzió között áramolhat az energia, akkor több dimenzió uniójára lesz érvényes az energiamegmaradás törvénye, és abból lesz a baj. például ha idehozol egy csomó energiát, itt felmelegedés lesz miatta, a másik dimenzióban meg fagyás. De ezt is tudhatja mindenki, aki megnézte Katchikan személyes pajzsának a működését.
oh wait, ez mind sci-fi...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Ebbol is erzodik, hogy hosszutavon az elektromos autozas a jovo.": ebből csak annyi látszik, hogy:
- az elektromos autózás mindaddig nyerő, amíg a környezetszennyezésének kiszámításakor el-elfelejtgetünk egyes tételeket. például nagyon durván környezetszennyező az akkumulátor előállítása.
- amíg nem tudunk érdemi előrelépést elérni az energiasűrűség terén, addig az elektromos autózás hosszabb távra vagy nagyobb teherrel elképzelhetetlen marad. és itt nem arra kell gondolni, hogy kétszeresére javítjuk az akksik kapacitását, hanem arra, hogy legalább 100x-osára, miközben az akksi és az áram előállítását is sokkal tisztábbá kell tenni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
a tesla modell s kapacitása elég? melyik? amikor nem kapcsoltad be nyáron 50 fokban a klímát, vagy amikor nem kapcsoltad be télen a fűtést?
a fajlagos kapacitás növelése arra is jó lenne, hogy kisebb akksikat hordozzon az autó. mert most jelenleg a rendes kapacitás kitölti az autó padlólemezét és bazira nehéz.
a teherfuvarozást próbálták vasútra terelni, nem jött össze. se a teherautók vasútra terelése, se az áruk vasútra terelése.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
beállsz egy töltőhelyre, nevezzük elektronkútnak, van egymás mellett 10 darab gyorstöltő, mindegyik tölt 800 volton 450 amperrel, induktívan.
ennek a töredékével megsütötte a madarakat a mig25-ös lokátora. egy ilyen helyen nem arról kell beszélni, lesz-e hosszútávú egészségkárosodásod, hanem arról, hogy lefolyik-e a kasztni a kocsiról.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Automata kávégépek
- Cyberpunk 2077
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mesterséges Intelligencia topik
- KártyaPC topik (Odroid, Olinuxino)
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia