Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Ghoosty #16 üzenetére

    Az ilyet nem otthonra kell tenni, hanem pl. az m3-ason a benzinkutak parkolójába.
    "de az E-on honlapján felsorolt legmagasabb kategória az 3*80A 230v-on.": ennél többet is lehet igényelni, mert nem csak 230 voltos hálózat létezik. nekünk van 20 kV-os csatlakozásunk is.

    nyilván az akksi is melegszik, nem véletlen, hogy először az überprémium autókban lesz ehhez való töltő.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • llax

    senior tag

    válasz Ghoosty #24 üzenetére

    A cikkben így szerepel...
    A valóság, ami talán sokáig így is marad, az az otthoni "lassú töltés", ahol a felvett áram igazodik (állítható) a meglévő lehetőségekhez.

  • llax

    senior tag

    válasz Ghoosty #50 üzenetére

    Pontosan ez az, amit nem tudhatsz előre: mennyibe fog kerülni a saját tulajdonú eszközzel a közlekedés. Ezért is vannak mindenféle esetre ilyen előzetes forgatókönyvek.

    Azt sem tudhatjuk, merre megy tovább és mekkora területre terjed ki a jövőben egy adottnál régebbi környezetvédelmi kategóriák kitiltása. Mert most nyugyat-euban kevés érintett morgó emberrel szemben a többség üdvözli a régebbi dízelek nagyvárosokból kitiltását (mivel az újként ott eladott ilyen járművek jó része rég nálunk okádja a kormot, felxszel vagy légkapaláccsal "takarított" részecskeszűrővel). Mivel ők igen jelentős piacok, a fejlesztéseknél is az ők igényeik az elsők. Őket kell figyelni, nem a mi igényeinkből kiindulni.

  • Reggie0

    félisten

    válasz Ghoosty #50 üzenetére

    De, sokan akarnak tulajdonosok lenni, mert mint ahogy a mondas is tartja: kozos lonak turos a hata. Es ez igaz az autora is, ha masok altal osszehanyt/telifingott autot kell hasznalnom, akkor mar jarhatnek BKV-val is.

  • Reggie0

    félisten

    válasz Ghoosty #77 üzenetére

    Hat. Es a levegoben levo nitrogennel nem fog reakcioba lepni es mondjuk nitroxidokat alkotni? Nem fog szenszemcse kepzodni? Mintha a nem szintetikus uzemanyagokkal is tortenne ilyen...

    (#79) bambano: Van az a penz. Erdekes modon evi 30k-40k-t lemegyek az autoval es megsincsen ezekkel kulonosebb gondom.
    Az adoval meg megis milyen konyvelesi problema van? Jon a csekk, feladod es kesz. Evente egyszer kell. De utalni is lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • llax

    senior tag

    válasz Ghoosty #77 üzenetére

    "Ha vízből és szén-dioxidból állítják elő, akkor vízzé és szén-dioxiddá ég el."

    Ha a villanyautót megújuló forrásból (pl. házadra szerelt jó nagy napelem felület) töltöd, akkor nulla a CO2 mérleg. (Vagy mégsem... akku előállítás, napelem előállítás, stb. - a végére jelenleg alig jobb, mint ha benzinessel járnál - van remény a javulásra.)

    Szép így leírva a szintetikus üzemanyag nulla CO2 mérlege, csak ebben ugyanúgy nincs benne a járulékos energiaigény és következményei, mint a villanyautós példánál. (előállító "üzemek" építése, a megfelelő körülmények fenntartásának energiaigénye, keletkezett üzemanyag távolsági szállítása, segédanyagok és melléktermékek kérdésköre - mert a génmódosított baci sem a tiszta és tömény, egyből autóba tölthető 95-ösben úszkál)

    Nagy kérdés ezzel a módszerrel elérhető volumen. Különösen akkor, ha a termelést nyugatbarát, stabil jogállamok területén akarják megvalósítani. A kőolaj egy részével jelenleg más a helyzet - akik jóformán csak ebből élnek, azok tutira eladják, így nincs nagy probléma.
    Hőerőművek mellé telepítve jelentősen zsugorítható lenne a helyigény és ez a helyigény legalább olyan kulcskérdés itt, mint a villanyautó olcsó és környezetbarát előállítású akkuja. Miért? (ha megoldanák az erőműves témát és/vagy a termelés kérdés nélkül mehetne a Szaharába és a végüket járó olajmezőkre, akkor ez a hozzászólásom ITT ér véget)
    Bármennyire is kezd nekünk sok lenni a légkörben lévő CO2, még mindig kevés (pontosabban egy területről nehezen hozzáférhető) az egyszerű, nagy mennyiségű hasznosításhoz. Ha jól matekoltam, 27m3 levegőben lévő CO2 tartalmaz egy liter oktán előállításához elegendő szénatomot (a többi is az oktán közelében - érzékeltetéshez mindegy mire számoljuk) . Első ránézésre nem is lenne rossz (amíg csak a Te autód kellene megtankolni), de ha dobod a 100% hatékonyságot (biológiai úton, direktben a levegőből néhány %) és nem 1 literekben kell gondolkodni, hááát... (csak ott lehet hatékony, ahol a szélgenerátor is folyamatosan termel)

  • Necroman_Mk2

    őstag

    válasz Ghoosty #77 üzenetére

    "Ha vízből és szén-dioxidból állítják elő, akkor vízzé és szén-dioxiddá ég el."
    A természetben ritka az ennyire tiszta anyag, úgyhogy én biztos vagyok benne, hogy az égés során valami más is keletkezik majd ott. Hogy valami jobb-e vagy károsabb, mint a jelenlegi kipufogó gázok összetevői, az egy következő kérdés...

    A 2. jóslat esetében én nem lennék ennyire optimista, mert akkor mégis mit alakítanak át üzemanyaggá és mennyi idő alatt. Arról nem beszélve, hogy a baktériumok (de a mikroorganizmusok úgy általában) igen alkalmazkodó képesek és gyorsan mutálódnak, ami további problémákat szül az anyatermészetben. Sőt, azt sem árt tudni, hogy önmagukban is mennyire ártalmasak az emberre vagy egyéb élőlényekre: növények, rovarok, puhatestűek, stb.
    Na ja, vicces, hogy egy idegen, életet hordozó bolygón az emberek különféle óriási szörnyeket vízionálnak, mint legfőbb ellenség, holott az őshonos és láthatatlan mikroorganizmusok sokkal nagyobb veszélyt jelentenek. De ez már nagyon off... :))

    "Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

  • llax

    senior tag

    válasz Ghoosty #84 üzenetére

    Itt a dolog "tisztaságára" utaláson akadtam el, ha ennyire egyszerűsítünk, akkor a villany határozottan jobbnak tűnne. Ha meg elkezdünk a részletekkel foglalkozni, akkor meg nincs itt se fekete, se fehér... Ahogy a villanyt sem szabad halottnak nevezni (feltételekkel most is életképes - csak nem jó mindenre, mindenkinek, minden helyett - ez már van és lassan fejlődik, közben egyre többeknek elérhetővé válik), ugyanúgy a szintetikus üzemanyag is megtalálhatja idővel a helyét. Talán egyszer majd a villannyal egy helyen??? (mindenféle hibrid - ez is fejlődik, több ágon is)

  • Reggie0

    félisten

    válasz Ghoosty #84 üzenetére

    Szerintem a hot es a nyomast az elego uzemanyagtol kapja, szoval boven egy reakcioegyeletbe is rendezheto.
    Mivel szintetikusan nyersolajat allitanak elo, abbol ugyan ugy dizel es benzin lesz, ugyan ugy megy a mostani motorokba, tehat PM-et is ugyan ugy fogja termelni. Sot a szuper downsizingnak koszonhetoen a PM-et es a nitroxidokat a benzinesek is egyre inkabb fogjak termelni.

    Semmivel sem lesz jobb, mint a jelenlegi, csak a CO2 egyenlegen javit.

    [ Szerkesztve ]

  • Reggie0

    félisten

    válasz Ghoosty #90 üzenetére

    Pontosan, ebbol is latszodik, hogy a korulmenyekkel van a baj, azaz a belsoegesu motorokkal. Tehat szintetikus uzemanyag ide vagy oda, a problema ugyan ugy jelen lesz, csak a CO2 merleg lesz jobb.

    Most is olyan iranyban mennek, hogy ezeket a mellektermekeket(NxOy, PM) csokkentsek, mert a kornyezetvedelmi eloirasok erre kenyszeritik. Ha a CO2 nem szamit, akkor legfeljebb visszafejlodni lehet az alacsonyabb hatasfoku(aka. kisebb homersekletu es nyomasu egester) motorok fele. Esetleg a dizelt betiltani, mert annal sokkal elobb jelennek meg ezek a problemak, de akkor az ipari hulladek(dizelolaj) novekvo aranya fogja baromira megdragitani. Ebbol is erzodik, hogy hosszutavon az elektromos autozas a jovo. A szintetikus uzemanyag csak egy kapalozas a gyartok reszerol, hogy a belsoegesu motorokba beleontott penz hosszabban tudjon megterulni azaltal, hogy a CO2 korlatozas alol kibuvot talalnak. De a levego minosege nem ettol lesz jobb, a CO2 az uveghazhatast leszamitva nem zavar senkit.

    (#96) llax: Egy taxi kihasznaltsaganak novelese mar nem igazan javit a koltsegeken, ugyanis az ertekvesztes es elhasznalodas sokkal inkabb a megtett kilometereknek tudhato be, mint a hasznaltan eladott taxi eletkoranak. A magasabb rendelkezesre allas csak annyit jelent, hogy nagyobb tavolsagot megy egy nap, az meg amortizacio.

    (#92) borg25: Teslarol egy rakat kamu mendemonda letezik, kar ezekben bizni, csak eltereli a figyelmet a letezo megoldasokrol.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák