Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #370 üzenetére

    "az, hogy mekkora felületen érintkezik a gumi az aszfalttal, az autó tömegétől és a kerék nyomásától függ. mástól nem."

    Meg a gumi profiljától, meg a gumi lágyságától. A fizikát és mechanikát nem lehet felülírni. Az érintkező felület mérete a gumiabroncs szélességével arányosan nő.
    Ha nem így lenne, akkor a tartalékba adott "virsli" kerékkel is lehetne sebességkorlátozás nélkül közlekedni.
    Gondolom sokan láttak már F1-es autógumit közelebbről. A száraz útra használt gumi széles, mintázat nélküli és lágy. Azért használnak lágy anyagot, hogy minél nagyobb felületen érintkezhessen az út felületével. Hátránya is van, gyakran kell cserélni a gumit.

    "....fog találni olyan kísérletet, ahol elmondják, hogy miért kell ugyanakkora erővel húzni egy téglatestet függetlenül attól, hogy melyik oldalán fekszik."

    Ami a csúszási ellenállást demózza.
    A járművel esetében a gördülési ellenállást használjuk fel fékezésre és gyorsításra.
    A gördülési ellenállás esetében már számít a felület nagysága.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák