- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
"az, hogy mekkora felületen érintkezik a gumi az aszfalttal, az autó tömegétől és a kerék nyomásától függ. mástól nem."
Meg a gumi profiljától, meg a gumi lágyságától. A fizikát és mechanikát nem lehet felülírni. Az érintkező felület mérete a gumiabroncs szélességével arányosan nő.
Ha nem így lenne, akkor a tartalékba adott "virsli" kerékkel is lehetne sebességkorlátozás nélkül közlekedni.
Gondolom sokan láttak már F1-es autógumit közelebbről. A száraz útra használt gumi széles, mintázat nélküli és lágy. Azért használnak lágy anyagot, hogy minél nagyobb felületen érintkezhessen az út felületével. Hátránya is van, gyakran kell cserélni a gumit."....fog találni olyan kísérletet, ahol elmondják, hogy miért kell ugyanakkora erővel húzni egy téglatestet függetlenül attól, hogy melyik oldalán fekszik."
Ami a csúszási ellenállást demózza.
A járművel esetében a gördülési ellenállást használjuk fel fékezésre és gyorsításra.
A gördülési ellenállás esetében már számít a felület nagysága.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!