Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #374 üzenetére

    A gumi az hajlik. emiatt a tulajdonsága miatt használjuk.
    tehát elfogadhatod bizonyítás nélkül az állítást: ha a gumi érintkező felületének két oldalán különböző erők hatnak, akkor a gumi elhajlik.
    a gumi mindig pontosan akkora felületen érintkezik az úttal, amennyit a rá eső függőleges irányú nyomóerőből és a gumi nyomásából a gimiben tanult képlettel ki tudsz számolni.

    ha szélesebb kereket raksz fel, szélesebb lesz az érintkezési felület, de rövidebb is. tehát az érintkező felület alakja változik, a területe nem.

    a téglás kísérletből pedig tudni lehetne, hogy ha nagyobb felületen érintkezik a gumi a földdel, de nem változik az autó tömege, akkor egy felületegységre kisebb erők fognak hatni, így összességében pontosan ugyanannyi lesz az erő.

    a szélesebb kerék azért szokott jobban tapadni, mert az esetek többségében nem azonos típusú kerékből teszik fel a szélesebbet, hanem más, sportosabbnak vélt kerékből. A korábban emlegetett tesztben azért állt meg hamarabb az autó azzal a gumival, aminek a lényegi paramétere *szerintetek* az, hogy szélesebb, mert változott a gumi anyaga is. tehát a lényegi paraméter a gumi tapadási képessége, a képletben ez a mű jel, amit nem tudok leírni. Ha felraksz az autódra egy energysavert, megméred, majd utána felraksz rá egy váltóméret 20 mm-rel szélesebb pirelli pzero-t, akkor a pzero *SOKKAL* hamarabb fog megállni. mert más az anyaga. Ha ugyanabból a márkából, típusból raksz fel két váltóméretet, nem lesz érdemi különbség.

    "A fizikát és mechanikát nem lehet felülírni.": ebben egyetértünk, és ezt ha a másik topicban írtad volna, ott is egyetértettem volna vele.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák