Új hozzászólás Aktív témák
-
n00n
őstag
válasz
fordfairlane #36 üzenetére
Bocsánat, valóban nem volt egyértelmű, ahogy leírtam. A megcsúszásra az volt a reakciója, hogy elrántotta a kormányt és padlóig nyomta a gázpedált. Nem manőver akart lenni, mert az elmondása alapján a féket akarta satuzni, csak rossz lábát használta. Nem mintha az jobb lett volna...
-
fordfairlane
veterán
válasz
E.Kaufmann #37 üzenetére
Célszerűbb csúszós úton egyszerűen lassabban menni.
-
E.Kaufmann
veterán
válasz
fordfairlane #36 üzenetére
Csak azt se ijedtébe kellene, hanem rutinból
, bár lehet, néha egyszerre jár
[ Szerkesztve ]
-
n00n
őstag
Hú, mennyi vitát fog még ez a téma előidézni. Az a baj, hogy az emberek félnek az újtól, illetve nem is értik a technológia működését. Nekem is van olyan ismerősöm, aki szerint az Ő reakcióideje jobb, mint egy gépé, mert Ő már több százezer kilométert levezetett változó körülmények között. A gép reakcióideje mindig jobb lesz, esetleg az lehet a probléma, hogy egy olyan szituációval találkozik, ahol nem tud dönteni, de ez az embereknél is meg van, illetve majd az utakon futó több millió autó elég gyorsan találkozni fog jó pár szituációval és ők közös tapasztalatokkal fognak dolgozni .
Plusz egy nagy adalék, hogy a gép nem fog pánikolni. Van olyan ismerősöm, aki mikor megcsúszott az autója, ijedtében beletaposott a gázba.
-
#06658560
törölt tag
válasz
E.Kaufmann #31 üzenetére
Kissé jobban fogalmam van róla. Lefagy a szoftver, vagy meghekkelik nem ugyanaz. Lefagyást nem veszed észre, mert már jelenleg is olyanra van tervezve a rendszer, hogy rettentő gyorsan újrainduljon, ha olyan problémája van, plusz megfelelő duplikálások vannak. Az pedig, hogy távolról vezérelhető, nem blokkolást jelent. Már tizenöt éve is volt olyan ember, aki számítógépről szabályozta az épített VW buszában az Audi motort. On the fly tudott más mappinget használni, ha akart. Szóval valóban nem kéne mindent össze mosnod ész nélkül.
-
E.Kaufmann
veterán
válasz
#06658560 #30 üzenetére
Magyarul szerintem neked se lehet túl sok, csak játszod az eszed. Hiba-Hiba, eltérő okokból, de ugyanaz a végeredmény. Nem mindegy, mitől lesz a baleset? Millió dologtól lehet és mindre figyelni kell, de csak előítéel alapján nem szabad egyiket se felnagyítani, se a másikat fikázni.
PS: Lehet hogy te kocsikkal foglalkozol a facebook profilod alapján, de oltás helyett inkább magyaráznál, ne nagyképűsködj. Ez egy fórum, én írtam érveket, lehet, hogy rosszakat, te meg csak arcoskodtál. Hát köszi.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz
E.Kaufmann #29 üzenetére
Magyarul fogalmad sincs róla, miről beszélsz és teljesen eltérő dolgokat mosol össze.
-
E.Kaufmann
veterán
-
-=RelakS=-
veterán
Egy ember 17 évesen kezdhet el egyáltalán oktató mellett vezetni, hogy jogosítványt szerezzen.
Az önvezető autókat hány éve tesztelik komolyan? Ráadásul butábbak, mint az ember olyan értelemben, hogy az agy teljesen másképp működik. Igaz, hogy csak egy forrásból tanulhat (saját maga), de szerintem könnyebben képes ok-okozatot összekötni, felismerni addig ismeretlen dolgokat, és hogy mit kezdjen velük.
Ezzel szemben a számítógépnek összesíteni lehet az összes eddigi tapasztalatot (persze, azt emberi segítséggel meg is kell szereznie), így ha ma még összetéveszti a kamiont a reklámtáblával, pár év múlva lehet, hogy már szándékosan sem lehet megtéveszteni. Ráadásul nem csak a látására hagyatkozhat, hanem pontos sebesség, gyorsulás, távolság adatokkal is rendelkezhet.Szóval arra akarok kilyukadni, hogy a technológia még fiatal, ne várjuk el, hogy azonnal kiváló legyen, de ha 1-2 évtizeden belül beérik, akkor lehet, hogy épp csak a kietlen földúton nem visz el. Autópályán gondolom, már ma is biztonsággal menne, maximum a méregből satuzó vadbarom lepné meg. Persze, a reakcióideje miatt azt is hamarabb kivédené, mint az addigra feldúlt sofőr
-
#06658560
törölt tag
válasz
E.Kaufmann #25 üzenetére
Hányszor szoktak szoftverhibából leblokkolni az autók jelenleg?
#26 ph0nak: Az ugye megvan, hogy a Google eredményeit rendszeresen közzé teszi, a balesetveszélyes esetek kiértékelésével együtt? A havas utak egyébként mennyire jelentenek steril körülményeket? Ugyanis a Ford egy ideje olyanban is teszteli a saját megoldását.
@all: [link]
[ Szerkesztve ]
-
ph0nak
csendes tag
Önvezető autókról: ez azért annyira nem megnyugtató... Szerintem a google önvezető autója is a steril amerikai körülmények között működik csak biztonsággal, de ott is elsunnyogták, hogy hányszor kellett közbeavatkozni a sofőrnek, mert pl. a kocsi nem tudta értelmezni a nedves tükröződő útfelületet stb.
[ Szerkesztve ]
-
E.Kaufmann
veterán
Jaja, egy szoftverhibából leblokkoló autó pont olyan, mint mikor a GM autóinál magától elfordult a kulcs menet közben.
-
dabadab
titán
-
DithenS
senior tag
Szerintem várjuk meg míg megjelennek.Ennyi erővel az UFÓ-król is vitatkozhatnánk...
Akkor kiderül minden de erről kérdezni butaság.Neked meg felvenni végképp az...Szerintem kevesebb baleset lesz az biztos.De hogy kié a felelőség azt a hiénák elintézik a bíroságokon...
A repülős dologhoz vissza térve azét tart évekig mert a szállítás időbe tellik.A repülő 1000x bonyolultabb mint egy autó illetve jobban összetörik azért.[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
Ne nekem magyarazd en ertem.
Amugy meg roppant idegesito hogy hulyenek nezel es udvariasan titulalsz hulyenek. (Van agyad hozza es belefer a buksidba szovegek szoval ezt akar hanyagolhatnad is)
En nem az vagyok aki ellenzi ezeket az autokat es bizonygatja hogy az ember jobb vezeto.
A problemat probaljuk feszegetni hogy hogyan magyarazzak majd meg ha szoftverhibabol baleset tortenik. A repulos peldak jok kar hogy autobol tobb van illetve egy repulos huzavona evekig is eltart oriasi karteritesekkel. Ezt erdekes lesz majd atultetni az autos gyakorlatba. -
stefi76
aktív tag
"Azt se felejtsd el hogy a Berlini terrortámadásban a kamion rendszere sok életet megmentett mivel magát lefékezte...Persze így is haltak meg mert egy kamion nem áll meg 20 méteren de attól eltekintve még jó dolog."
Azt se felejtsük akkor el, hogy ez a funkció vélhetőleg nagyobb tárgyak érzékelésére fejlesztett, - járművek - azoknak veszélyes, a féktávolságon belüli közelségét hivatott érzékelni és veszély esetén közbeavatkozni.
Valószínűleg egy olyan helyzet adódott akkor, hogy már jöhetett valami nagyobb fal vagy sátor vagy bodé ott akkor, abban a helyzetben, amit már méretéből adódóan - amire ki volt fejlesztve és építve a rendszer - érzékelt és megállította a kamiont.
-
stefi76
aktív tag
Nehéz rá válaszolni, mert ez egész egyszerűen matek, amit vagy értesz - mert van hozzá agyad - vagy nem.
A program, ami vezérli az önjárót, semmi más nem lesz, mint egy ugyan olyan részegysége a járműnek, mint akár a kerék, a gumi, a fék, a fékbetét, a kormánymű, a lengőkar, stb-stb....
Amelyeknek ugyan olyan "felelőssége' van a biztonságos működéshez.
Mi van, ha nem jó a féktárcsa? Mert rosszul "működik" és eltörik egy vészfékezésnél?
Vagy ha egy kormányösszekötő mondja be az unalmast 130-nál?
Vagy a gumi pukkan ki?Egy önjáró vezérlő programja nem lesz semmi egyéb, mint egy ugyan ilyen általános eszköz.
Az, hogy te abban gondolkodsz a mában, hogy szerinted mit tud és mit nem majd kivédeni és mire lesz képes önállóan a jövőben, az abszurd."De az aldozat rokonait a csodas statisztikaval nem lehet majd kielegiteni. Hogy dehat 27 millio merfold. Es?"
Akkor hangsúlyoznám, de nem fér a buksidba: a 27 millió mérföld alatt, ha emberre hagytuk volna a vezetést, több halálos áldozatnak lehetne magyarázni. És igen, hiba és baleset mindig lesz. Annak okát - ahogy repülőgép balesetben is - kinyomozzák, ugyan így meglesz és lesz felelősségre vonás.
De visszakérdezek: mi a jobb? 27 millió mérföld után hibázik a gép és meghal egy ember, vagy a 27 millió mérföld alatt emberi hibából meghal 2?A te felvetéses rossz irány.
A hiba mindig jelen van.
És a cél az, hogy a mennyiségét és nagyságát csökkentsük.
Az önjáró és a gépi sofőr ezt fogja tenni.De beteszem neked ezt a cikket, hátha segít és felfogható.
A Google autója lepipálja az igazi sofőröket"A Google autója lepipálja az igazi sofőröket
T.Gábor | 2016 január 9. 13:59Az önvezető járművek jelentősen kevesebb balesetet szenvednek a statisztikák szerint.
Az önvezető autók teszteredményei abszolút lenyűgözőek, bár még meg kell vívniuk harcukat a különféle országok és államok hatóságaival is. Nem véletlen, hogy a gyártásban érintett cégek különféle statisztikákkal próbálják bizonyítani, hogy járműveik rendkívül biztonságosak. A Google által finanszírozott legújabb tanulmány azt tárta fel, hogy mennyivel kevesebb balesetet szenvednek a gépi sofőrök hús-vér vetélytársaiknál.
A kutatás kizárólag a Google tesztflottáját érintette, amit az általános amerikai adatokkal vetettek össze. Ezek szerint egy robotautó minden megtett egymillió mérföld alatt átlagosan 3,2 balesetben volt érintett, míg ez a szám az embereknél már 4,2. Ez körülbelül 27 százalékos különbséget jelent, ennyivel kisebb eséllyel leszünk részesei közúti szerencsétlenségnek, ha a gépre bízzuk magunkat, s nem mi fogjuk a kormányt."Ez körülbelül 27 százalékos különbséget jelent, ennyivel kisebb eséllyel leszünk részesei közúti szerencsétlenségnek, ha a gépre bízzuk magunkat, s nem mi fogjuk a kormányt.
A Google járművei a cég állítása szerint még egyetlen olyan balesetben sem voltak érintettek, amiért ők lettek volna a felelősök"És ez már a múlt.
Miről is beszélgetünk akkor?[ Szerkesztve ]
-
DithenS
senior tag
Azt se felejtsd el hogy a Berlini terrortámadásban a kamion rendszere sok életet megmentett mivel magát lefékezte...Persze így is haltak meg mert egy kamion nem áll meg 20 méteren de attól eltekintve még jó dolog.Azt ha jól tudom nem is pont erre lett beprogramozva hanem a járműves balesetekre úgyhogy szép eredmény.Azt csak egy szenzor van benne,hol van ez az önvezető autókhoz képest ahol 8 szenzor és legalább ennyi kamera.Radar meg minden féle kis dologgal megtömve életeket fog menteni.Figyelj azt mondom hogy ha 100 megmetett életet megment és egyszer hibázik.Akkor már megérte a dolog.De ez kiforrja magát úgy is.De az embereknek el kell takarodniuk a kormánytól mert több millió ember hal meg balesetekben.Ez itt a bizonyíték hogy az ember nem monotómiára lett tervezve...Repülőket se a pilóták irányítják már pont ezért.Most ezen lesz a sor.
-
DithenS
senior tag
Ne a teslából indulj ki.Azokat az autókat már át is lehet alakítani modernebb szenzorokkal.Meg már azóta sok verzió is kijött...De ez olyan mint a repülés.Ha a fejedre zuhan egy gyári hiba miatt ki a vétkes? Természetes valaki lesz de nem fog börtönbe menni senki.Önvezető autóknál is ez lesz.Egyszerűen beprogramozzák arra is így a jövőben nem fordulhat elő.Az utasszállítók is régen sokszor lezuhantak.Aztán ma már nem igen hallani róluk csak ilyen Brazíl területekről ahol a szegénység miatt nem foglalkoz ak a karbantartással.De ettől eltebkintve biztonságos mindenhol a repülés régen meg nem volt az.Sok embernek meg kellet halnia de ez ilyen világ.A hibákból tanulunk...
[ Szerkesztve ]
-
#40553216
törölt tag
Én GT-R-re gyűjtök. Abban lesz ilyen?
A fenti kifogások (és ennél lehet, jóval több is) nagy eséllyel mind felmerültek már.
(#5) Snoop-y
Idővel, ahogy egyre több lesz, nyilván egymással is kommunikálni fognak. De ezt be lehet vezetni minden autónál: legyen egy jeladó, amelyik jelzi, hogy az egy autó, nem plakát, nem reklámtábla, akármi.[ Szerkesztve ]
-
stefi76
aktív tag
"Egy ilyen rendszer egyebkent egeszen addig a pontig ugyesebb es gyorsabb mint egy ember amig nem talalkozik valamilyen eddig nem latott esemennyel/Vagy eppen nem zavarja meg valami. (lasd Tesla reklamtablanak nezte a kamiont es meg meg is probalt alatta elmenni)
Mindig lesz olyan amire nem lesz felkeszitve azon akit majd megol nem fog segiteni hogy hanymillio kilometert megtettek a tobbi autoval baleset nelkul"
Mert ugye az emberek sofőrként az összes létező és lehetséges szituációval találkoztak már, és mindenre mindegyik egytől egyik tökéletes válaszreakciót tud adni, igaz?
Egy dolog számít:
A gép mindig kevesebb balesetet fog okozni, mint a hozzá képest, a vezetéshez gyengébb képességekkel rendelkező ember.[ Szerkesztve ]
-
Ha 100%-ban oda is figyelek, az én reakcióidőm mondjuk 0.2sec ~= 3méter, a gépé 0.002sec ~=3 centi. Első esetben alkalmasint esélye nincs a túlélésre az újságolvasást abbahagyó és hirtelen zebrázni szándékozó gyalognak, második esetben a kocsi alkalmasint fél centire a térdétől megáll.
-
"Az is elofordulhat hogy gyakorlatilag utaskent is osztott felelosseged lesz leven te uzemelteted a jarmuvet." - ha nincs beleszólásom a vezetésbe, mert mondjuk mattrészegen visz haza a kocsi a hátsó ülésen a céges buliról, akkor semmilyen osztogatott felelősséget nem fogadok el. Vagy ha a gyereket hozza haza a suliból/esetleg komplett utas nélkül hozza haza a cuccot a boltból. A gyártó jó drágán rámsózott egy drónt, amit kvázi ő irányít - ha hibázik, ő viszi el a balhét. USA-ban hóttziher, h lesz ilyen ítélet, ott kizárt, hogy a jóhiszemű vásárló vigye el a kvázi gyártási hibából eredő balhét.
Amúgy ja, előre nem tervezett jelenségek/események jó eséllyel fognak emberéletekbe kerülni, meglátjuk
-
Snoop-y
veterán
Hjam en pont emiatt nem hasznalom majd(remelem nem is erem meg hogy ellepjek az utat).
Az is elofordulhat hogy gyakorlatilag utaskent is osztott felelosseged lesz leven te uzemelteted a jarmuvet. Kizart dolognak tartom hogy a gyartok magukra vallalnanak ekkora felelosseget.Egy ilyen rendszer egyebkent egeszen addig a pontig ugyesebb es gyorsabb mint egy ember amig nem talalkozik valamilyen eddig nem latott esemennyel/Vagy eppen nem zavarja meg valami. (lasd Tesla reklamtablanak nezte a kamiont es meg meg is probalt alatta elmenni)
Mindig lesz olyan amire nem lesz felkeszitve azon akit majd megol nem fog segiteni hogy hanymillio kilometert megtettek a tobbi autoval baleset nelkul. Ott az fog szamitani hogy akkor es ott kilapitotta az embert egy rossz dontes miatt. (es erre nagy osszegben mernek fogadni hogy igy lesz lassan de biztosan kozeledunk az elso tragediahoz
)
-
Mondjuk utasként, büntetőjogi felelősségrevonás nélkül is eléggé kiakasztó élmény, ha az autóm kinyír egy (szabályosan közlekedő) kisgyereket. De reméljük kellően odafigyelnek a biztonságra és nem kell ilyeneken filózni. Az mondjuk tuti, hogy útra lelépő gyalogosra hamarabb tud reagálni egy gép, mint én.
-
Egy érdekes kérdés az önjáró autókkal kapcsolatban: ha sofőrként én halálos balesetet okozok, aminek egy gyalogos/kerékpáros/másik sofőr az áldozata, akkor ugyebár megyek börtönbe, pont. Még akkor is, ha én vagyok a Rezesová és két ország sztárügyvédei próbálnak kimosni.
Ha egy önjáró tesz ilyet, pl valami oknál fogva nem veszi észre a zebrára szaladó gyereket, akkor mi van? Az autó tulajával persze mindenfélét alá lehet iratni, hogy elismeri, h a gyártó nem felelős soha semmiért, de az úton átszaladó gyerek/szülei semmi ilyesmit nem írtak alá, velük szemben áll egy vétkes sofőr.
Nem vonom kétségbe, hogy alkalmasint biztonságosabb az önvezető jármű, csak kérdés mi van a fenti jogi szituban?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
it Az első céldátum 2020, ugyanis a vállalat a Toyotához hasonlóan a tokiói olimpián akarja már élesben bemutatni új technológiáját.
- Yongnuo 85mm 1.8 (legújabb modell) - Sony E
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 Yoga Gen1 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Meike 55mm 1.8 Pro objektív - Sony E
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 370 - i7-G7 I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I W11 I Cam I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 Gen2 - i7-1165G7 I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I W11 I Cam I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest