Se kormány, se pedálok nem lesznek a Ford önvezető autójában

A vállalat egy személyszállítási szolgáltatással tesztel, hogy 2025-ben megkezdhessék a tömeggyártást.

A Ford Motor Co. bejelentette, hogy egy megosztáson alapuló személyszállító szolgáltatás kiszolgálására 2021-ben felállítanak egy teljesen autonóm járművekből álló flottát, hogy a versenytársaik hasonló törekvéseivel tartsák a lépést. A Fusion Hybrid modellre épülő autók 30 prototípusa még az idén elkészül, jövőre pedig újabb 90 legyártását tervezik.

Hirdetés

A vállalat elnök-vezérigazgatója, Mark Fields közölte, hogy az önvezető járművek fejlesztésének felgyorsítása érdekében szilícium-völgyi technológiai cégeket támogatnak befektetésekkel, megháromszorozzák a félautomata vezérlőrendszerek fejlesztési támogatását, és megduplázzák a Palo Altóban működő kutatócsoportjuk létszámát, illetve a szilícium-völgyi kampuszukat is kibővítik.

Azt még nem döntötték el, hogy az Uberrel, vagy annak amerikai konkurensével, a Lyfttel, vagy esetleg mással lépnek-e partnerségre a projekt során, Field közölte, hogy ez még nyitott kérdés, bármi lehet, akár az is, hogy saját szolgáltatást indítanak.

A Ford műszaki igazgatója azt nyilatkozta, hogy a vállalat a kormánykerék és pedálok nélküli autonóm járművekkel legkorábban 2025-ben jelenik meg majd a piacon – a tömeggyártás beindítása előtt nagyon fontos lesz a 2021-ben az utakra kerülő flotta, mely éles tesztnek is tekinthető. Azért döntöttek a kezelőszervek elhagyása mellett, mivel úgy ítélik meg, hogy az a lépcsőfok, amikor az autó önjáró ugyan, de a sofőr is átveheti az irányítást, a gép és az ember közötti váltás momentuma miatt túlságosan kockázatos, ezért egyből a teljesen autonóm rendszer kialakítására koncentrálnak.

Azt is bejelentették, hogy a kínai Baiduval együtt 150 millió dollárt fektetnek a Velodyne-be, akik többek között LIDAR-okat is gyártanak, és egy új típusú, olcsóbb radart akarnak előállítani, mivel ez legdrágább eszköz egy autonóm jármű rendszerében (már ha van benne). Az év elején – ugyancsak az önjáró autók fejlesztése céljából – a Ford szintén befektetéssel támogatta a szilícium-völgyi Civil Maps nevű vállalkozást, akik a járművek részére készítenek térképeket.

Azóta történt

Előzmények