- ASUS routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Freemail
- Gmail
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- XPEnology
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mulderpapa
aktív tag
Tudja valaki, hogy miért nullázza a board computer az 1-es számlálóit hosszabb (8-10 óra) állás után?
Érdekes módon a 2-ben lévő összes adat megmarad. Passat B5 AFN, teli kijelzős bc ami szövegeket is megjelenít."Az élet túl rövid a pendriveok biztonságos eltávolításához"
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Mulderpapa #71601 üzenetére
Az 1-es számlálót 2 óra állás után nullázza, mindegyik, mert így tervezték. Nem hiba.
-
brumi1024
veterán
válasz Mulderpapa #71601 üzenetére
Mert az az útvonalszámláló, a 2-es meg a hosszútávú, ahogy Mágus mondja felettem.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Ha van köztetek google guru, akkor megnézhetné, hogy a 0 280 150 123 bosch injektor milyen feszültséggel működik.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Mágus2 #71598 üzenetére
Jé tényleg, ezt meg én nem figyeltem, bocsánat. Őő akkor ezek szerint nem kell levenni a lököst hozzá, de csak fel kell feszegetnem.
Illetve látom másik topicban válaszoltál egy kérdésemre. Üzemanyag, pollen, levegőszűrőt milyen ciklusonként kell cserélni 1 év vagy X ezer km? Mert az olajat, akkor 30e km-enként kell.
[ Szerkesztve ]
-
Ace owner
addikt
Ezek milyen autok? Lattam egyet elobb allomason szedanban es nagyon megkivantam. [link]
Elso autonak felejtsem el inkabb? Mennyibe faj a legolcsobb ami vallalhato? Vagy inkabb kulfoldrol?
Kellett nektek itt regi audikrol beszelgetni... Haver 100asa is nagyon bejon de az tul uj nekem..
Galaxy Fold 4
-
-
Kiskokó
veterán
válasz KaiotEch #71606 üzenetére
Komolyan nem értem, te csak nézel de nem látsz ? Amíg a ragasztós kérdéseden háborogtál, hogy nem válaszol senki, erről ment a téma.
30e Km enként hogy kell olajat cserélni.
Illetve a 2.0TDI ami neked van a B7-be alapból nem LongLife-os tudtommal.
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
zetecR
addikt
A szélein megbarnult, alapvetően kék, külső tükörlapokat szeretném lecserélni.
Utángyártottak is jók, vagy gyáriban kellene gondolkozni?Netán csájnából is jöhet picipénzért?
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz Ace owner #71607 üzenetére
Mond Mókusbogár, te nem beszélni mádzsár nyelvet???
Ez akkora szopóroller lehet, hogy ihaj......
Linkelten neked anno itt pár öreg, de még használható dudut, azok miért nem jók? 1.3 karbis motor, és nem 120 skodáé...."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
momo2828
tag
Ismét csak segítségre szorulnék Tegnapi napom kb. rémálom volt.. Reggel vittem volna az autót klímatöltésre, nem indult Akksi lemerült. Még jó hogy szomszédban van akksis szakember, röviden kb. annyit mondott, hogy csoda, hogy ezzel még eddig tudtunk menni, teljesen kuka. Kicsi is volt, öreg is, így hát került bele új, és kis késéssel odaértem még a klímáshoz.
Leállítottam, majd mikor mondták, hogy hova álljak, indítanám, megint nem indul. Indító motor forog, de semmi. 2-3 percig próbálgattam és elindult, addigra már benzinszag is jött rendesen... Ugyanígy történt, amikor mentem volna mikor elkészült a töltés. Előzmény, korábban is előfordult már, de kb. 10ből talán ha 1-szer. Olyan tanácsokat kaptam, hogy talán immobiliser, talán gyertya, talán benzinszűrőt kéne cserélni. Ma ránéztünk gyertyákra, azok jók, kedden megy majd az autó diagra, ha addig valaki valami tippel, tanáccsal tudna szolgálni, örülnék neki. Tudom, annyit mondtatok múltkor is diag nélkül nem nagyon lehet többet megállapítani, de nem szeretnék úgy odamenni, hogy semmi ötletem, és 'nem indul csináld meg'
Sokféle 'black magic' probléma megoldást nyert már itt, gondoltam hátha valakinek lesz ötlete.Nekem volt az ingadozó alapjárattal is problémám régebben. Persze ez most is előjön néha. Nem rég olyan is előfordult, hogy kuplung benyomás után leállt a motor mikor lassú tempónál kanyarodtam, és kormányzár bekapcsolt, miközben ugye gyújtáson volt. Vagy akár hoszabb út végén, a kapu előtti úton üresbe teszem, és csak gurulok, akkor is volt már, hogy leállt. Tényleg nem tudom már, hogy lehet-e köze ezeknek a dologhoz.
Közben most épp sikerült kifognom egy nem indulást, mikor arrébb akartam parkolni. Felvettem videóra, bár most viszonylag hamar elindult, tegnap 5 percig szenvedtem vele. link. Ezután még párszor indítottam próbaképp, minden hiba nélkül ment. Egyébként a Check engine lámpa pont ezen az 50m-en villant ki
Kötelező adatok most is: Golf IV, 1.6 16V, AZD, 2002 -
Mágus2
Közösségépítő
válasz momo2828 #71620 üzenetére
Ha van benzinszag, de nem indul, akkor hiányzik neki a szikra. A gyertyákra rábökték, hogy jó, vagy tesztelték nyomás alatt? Kipróbálnám 4 másik gyertyával, lehetőleg bele valóval. Ha ez nem hoz eredményt, akkor diag, mert valami érzékelő lesz, esetleg még meg lehet próbálni kihúzni a szívósoron lévő beszívott levegő nyomását és hőmérsékletet érzékelő kábelét, amikor nem indul és megpróbálni indítani, ha ez megoldja, akkor érzékelő vagy kábel hiba.
A képen látható szenzort keresd, a szívósor végében tanyázik.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Látom nem érted, ha a bárdinál 30 van írva, akkor annyi. Ilyen egyszerű.
Sajnos a laikus csak a számot látja, ha nincs odaírva, hogy 10 feltételhez van kötve, akkor készpénznek veszi.
A legfontosabb feltétel, hogy a motor long life technológiával kell, hogy készüljön, a mésik, pedig az ellenőrző rendszerek megléte és megfelelő működése. Ha fix 30 000-re van állítva az intervallum, akkor tuti kuka lesz a motor 120 000km után.
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz Ace owner #71623 üzenetére
Vak vazze, mint egy bányászló....
Viccen kívül, keress vmi 1.3 v 1.4 jappán vagy német (nem flanszia) motorkocsit, amin még minimum van egy év műszaki, lehetőleg karbis legyen, és a sarki fűszeres is meg tudja csinázni. Ha nincs ótószerelői vénád, a skoda 120 is lehet roller. jó az a láncos motor, de ha valamiért mindig beszarik, azt nem fogod szeretni... Szerintem.TaaT, Mágus: olyan kis kukacosok vagytok.... ha 30 akkor 30! Ennyi.
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KaiotEch #71612 üzenetére
Ezt olvasd el figyelmesen és nézd meg a képeket is. Ennek a motornak fix 25 000-es volt a csere intervallum, az olajkád meg akkora, hogy az 1.3-as favoritomon nagyobb van. Na, ez vár a motorra, ha fixen 30 000-en akarsz olajat cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Volt két olyan is. a 15 000 mérföldes is sok. A gyári ajánlás 25 000km ezen a motoron, 150 000 után meg motorcsere.
Kollégámnak volt ilyen, be is tartotta az előírást. 150 000-nél lefeküdt a turbó, akkor mondtam neki, hogy keresse meg az okát, nem tette. 152000-nél lefeküdt az új turbó, amit visszaküldtek reklamációra, addig kapott egy 3. újat, ami 154000-nél halálozott el, közben a 2. turbó garanciális cseréjét visszautasították, mert elégtelen kenés miatt feküt le. Eladta motorhibásan az egész autót.
A dolog pikantériája, hogy 3,1 liter olaj megy bele, mert kicsi a kád.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
veterán
válasz Mágus2 #71634 üzenetére
Miért is nem?
Komolyan érdekel a dolog, jövő hét elején tervezek olajat rendelni, rákövetkező héten meg cserélni. Javasoltátok a filterabc-t, ezt a Castrol Edge 5W-30-at néztem ki Golf 6-hoz (CAXA). Évi kb. 20 ezret megyek, úgy vélem ezzel pont jó lenne az évi egyszeri olajcsere. Nem tervezem 30 k-ig húzni -
7600 GS
addikt
Tyű hát azért jövőre ide ki kell teperjek a Passat-tal.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz focvis #71636 üzenetére
Én is azt tölteném bele, amit Taat linkelt. Mellesleg nem mennék vele 20 000km-t egy olajjal, inkább 15 000-et, függetlenül attól, hogy hányszor akarok olajat cserélni egy éven, ez ne legyen szempont, főleg ne egy kis köbcentis, turbós, benzines motornál.
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
válasz Ace owner #71640 üzenetére
Egyetértek, Winkler nem eléggé kompetens konszern témában, sőt, így hirtelen senki sem jut eszembe aki az lenne a TC-nél. Bár lehet még Karotta is jobban megcsinálta volna ezt az adást.
A kommentek egy része meg vicc
"Részemről a benzines turbó az autózás halála, az egyik legnagyobb baromság, amit valaha kitaláltak."
"Audi conept-ben 420 ló a 2 literes motorban... Kíváncsi lennék, hogy hány perc az élettartama..."
Give them hell Ukraine!
-
brumi1024
veterán
válasz brumi1024 #71643 üzenetére
"De, úgy érzem, hogy elég jól. Egyedül azt nem értem, hogy másnak miért természetes a 420 le 2 literből. Ennyi erővel tegyenek bele egy 1 literes motort, 210 lóerő is több, mint elég. Sőt, tegyenek bele egy 500 köbcentis egyhengerest, hisz az is 105 lóerő, az is menne 170 felett."
Ez a legjobb, ez pont így működik
-
TaaT
veterán
válasz brumi1024 #71644 üzenetére
Amikor egy általános alap tájékozottság sincs meg, de azért ő utálja a turbós benzineseket.
A kommentelők között Shadowbull-t nagyon korrekt embernek tartom, a BMW-nél dolgozik de mindig objektíven áll hozzá a többi márkához is, múltkor mesélte hogy a gyártók nem mindig csinálják azt hogy elmennek a konkurens márka szalonba és vásárolnak egy autót tesztelésre, hanem néha cserélnek egymással, és pl a kapott porsche-t nagyon dicsérte hogy mennyire jól össze van rakva.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Mágus2
Közösségépítő
Amikor egy általános alap tájékozottság sincs meg
Sokan a motorok rövidítéseinek jelentésével sincsenek tisztában. Még mindig akad, aki a TDI-re azt hiszi, hogy tudja mit jelent, pedig az Turbo Direct Injection. A motorokban alkalmazott technológiának és a működési elvnek ismeretét már el sem várja az ember.
TSI - The Spagetti Incident
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Az korrekt Nem is értem egyébként ezt a vérre menő ellentétet, nekem mindkét márka bejön (Audi - BMW), és egyértelműen nem tudnám kijelenteni még modellenként sem, hogy melyik a jobb, mert bizonyos megoldások jobban a konszernnél, bizonyosak a BMW-nél.
Erre jó példa egy ilyen apróság mint a motorháztető nyitó kar: a BMW-nél (5-ös) egy kis kallantyú van, amit ha megtalálsz erősen el kell tolni jobbra és nyitható a géptető. Na ezt nem lehet megoldani úgy, hogy ne legyen csurom kosz a kezed. Ezzel szemben az Audi (és a VW is, de valószínűleg a többi konszernmárka is így csinálja manapság) egy függőleges irányban mozgó fület épített be, amivel egy mozdulattal tévesztés nélkül ki lehet nyitni a géptetőt. Sokkal kényelmesebb és jobb megoldás.
Egy másik ilyen a kulcsnélküli indítás: az Audinál az autóból kiszállva le kell kapcsolni a gyújtást manuálisan, különben nem zárható az autó, míg a BMW-nél kívülről zárva a távirányítóval lekapcsolja automatikusan. Ez a Stop-Start miatt lényeges, mert ha megállsz, az autó motorja amúgy is leáll, így csak ki kell szállni és bezárni, míg a másik esetben 2x meg kell nyomni a stop gombot. Apróságok, de használat közben azért észrevehetőek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős