- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
válasz pompom89 #198050 üzenetére
VW-505.00
Turbó-dízel motorolaj előírás korábbi tervezésű VW TDI motorokhoz. Az 1999-ig gyártott turbófeltöltős dízelmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. (Független a bázisolaj minőségétől). Ennek a követelménynek csak többfokozatú motorolajok felelhetnek meg. Az osztály tesztjei az iszapképződési hajlam vizsgálatának kivételével meg-egyeznek az 501 01 osztály tesztjeivel.VW-505.01
Előírás VW PDE ( Pumpe Düse Einheit - egybeépített dízel adagoló-porlasztó típusú) - TDI motorokhoz. Az 1999-től gyártott ún. szivattyú-fúvókás, közvetlen befecskendezésű turbódízel motorokhoz alkalmazható, SAE 5W-40, 2008-tól akár 5W-30 viszkozitásosztályú szintetikus motorolajok osztálya. Az olajok HTHS értéke min. 3.5 mPas. Az osztály egyéb követelményei megegyeznek az 505 00 osztály követelményeivel.VW 505 00
1997-ben bevezetve. Szerviz motorolaj turbó- és
szívódízel motorokhoz. Nem alkalmazható szivattyú-
fúvókás befecskendező-rendszerekhez. Olyan gépko-
csikhoz alkalmazható, amelyek nincsenek felszerelve
„WIV" szervizintervallum-jelző komputerrel.........
Én nem mennék el vele olyan sokat
Egy két ezer után cserélném ha nem hamarabb
Amúgy a 5W-40-el semmi gond, főleg ha nyáron autópályázni is szoktál[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Mágus2
Közösségépítő
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Ismerősöm továbbra is autót keres, én pedig segítek neki a vásárlásban. Tegnap megnéztünk 3 VW Passat-ot is. Mindegyik 2017-2018 évjárat, 150 LE dízel és DSG váltós.
Az egyik 120, a másik 154 a harmadik 179 ezret futott. Kivétel nélkül mindegyiknél érezhető volt némi 'klattyanás' amikor P-ből D-be váltottam (még álló helyzetben, járó motornál). D-ből vissza P-be nem.
Azért nem rántott nagyot az autókon, de érezhető volt egy pillanatnyi 'rezgés'. Emlékeim szerint a 2015/12. havi Superb-em (ugyanez a váltó/motor) nem csinált ilyesmit. Ez a Passat-ok esetében sem jellemző gondolom? Bár furcsa, hogy 3 különböző kereskedő által hirdetett, 3 autónál mindegyik esetében produkálták ezt a hibát...km-től független.
Vagy lehet az okozta, hogy még hideg volt a váltóban az olaj ? Kb. 1-2 perc járatás után próbáltam váltani. Próbaútra egyikkel sem indultunk el, tehát tényleg csak álló helyzetben próbáltam, hidegen.
Itt a fórumban is olyan hozzászólásokat láttam, hogy nem túl jó jel ez.
[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
Sziasztok,
Vezérlés csere lesz hamarosan(B6 passat)
Az alábbi 3 márka közül melyik az ajánlott: Ina, Continental vagy Gates?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Doki16
addikt
válasz hdanesz #198059 üzenetére
Van olyan, hogy valaki úgy állítja le a kocsi, hogy csak simán P-be rakja és olyankor ha van egy minimális lejtés, akkor be tud feszülni a hajtás. Ilyenkor nehezebb kivenni P-ből a váltót, mert fizikailag gátolva van súrlódás által. Nem túl üzemszerű így használni, ilyenkor tud lenni egy kattanás, meg picit meg is tud rándulni az autó. De ha már kivetted és meglazult a hajtás és utána is csinálja akkor nem szerencsés. Ennek persze feltétele, hogy ne a féket taposd folyamatosan, mert akkor nem lazul meg a hajtás.
De ez csak egy ötlet/tipp. Nem voltunk ott nem tudjuk sajnos, hogy reagált a váltó
Nem kéne bajának lennie ezeknek ilyen kevés futással még. Az olajcserét nézzétek meg, hogy be van egy jegyezve legalább, de igazán úgyis csak akkor derül ki ha engednek le belőle egy kis olajat.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
iceQ!
addikt
válasz simonjoe #198061 üzenetére
Óh jeah.
Mivel tud többet hogy 240 ezer Ft-ba kerül?
Asbee
Köszi, ez kerül majd bele Tényleg fasza ez a HEPU.[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
iceQ!
addikt
válasz Reggie0 #198065 üzenetére
Conti, Gates meg Ina kerül 40-50-be, ez kedvezménnyel pedig 140 ezer lenne. Mitől tud többet?
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
simonjoe
őstag
Szerintem 140K nem sok egy gyári szettért. De, ez csak az én véleményem. Azt meg, h mitől tud többet egy gyári, vagy egy gyártói azonos, mindenki döntse el magának. Lehet, h én vagyok hülye, de vannak fontos alkatrészek amiből nem tennék mást csak gyárit! Biztonságban érzem magam ettől. Meg tapasztalat is, még a beszállítói márkaazonos sem olyan mint amin rajta van a gyári logó. Ezzel nem is olyan régen szívtam. Nekem van pénzem banánra.
Joe
-
Reggie0
félisten
-
Asbee
veterán
válasz simonjoe #198070 üzenetére
Gondolom napi szinten rakod fel őket, azért van ennyire biztos tapasztalatod. Mondtam olyat, hogy majdnem olyan? Vagy hasonlítottam? Nem szoktak csak úgy elszakadni az utángyártott szíjjak, simán bírják a csereperiódust. A vízpumpa biztos hogy jobb mint az utángyártottak, ott azért már lehet sztorikat hallani. Ha téged megnyugtat vedd a gyárit, de egy jó minőségűvel sem lehet mellé lőni.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz simonjoe #198070 üzenetére
A nem szokott sem egyenlő az egyáltalán nemmel. - És a gyárira igaz, hogy egyáltalán nincs vele baj? Ugyan már, ha így lenne, nem kéne cserélni.
Egy jó minőségű utángyártottat a félősek ledobhatnak az ajánlott futásteljesítmény 2/3-ánál és teszik az újat. Még így is kb a felébe kerül a gyárinak és az általad vízionált kockázat is nagyban csökken.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
iceQ!
addikt
válasz Asbee #198071 üzenetére
Akko' melyik legyen? Egyébként a Conti nekem szimpatikus + a víz pumpa amit javasoltál.(egyénként a ismerősöm mesélte is, hogy a víz pumpa halt meg nála olyan 40e km után, szintén B6)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Reggie0
félisten
válasz macilaci78 #198072 üzenetére
Nincs baj vele = nincs varatlan meghibasodas
Nem kell cserelni = nem kopik a hasznalattol -
Doki16
addikt
válasz hdanesz #198075 üzenetére
Nem vagyok nagy tapasztalattal rendelkező. Ez még csak a 4. DSG-s autóm, de egyik sem csinálta a P-ből D-be való rántás ha jól lett letámasztva. Esetleg arrébb kell kicsit gurulni. és úgy is megpróbálni, hogy rúg-e.
A Golfom volt olyan, hogy 1-ből 2-be rántott, de ez jó pár GTE-nél megfigyelhető volt. Valami ott el van programozva, hogy bizonyos példányoknál előjött.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
KMT
addikt
Sziasztok! A hangszigetelő szivacs, ami megtartja a vizet és műanyagra szokták cserélni, az csak elől van vagy hátul is? Jelen esetben Golf 7 az alany.
-
bul07
nagyúr
válasz Mágus2 #198080 üzenetére
Mágus most mi az álláspontod vezérlés cserénél hogy milyen márkát érdemes beletenni?
Olvasni sokat hogy ez meg az a márka ilyen olyan, pl hogy a CONTITECH se olyan mint régenMehet egy márka a szíjnak és a vízpumpának?
(Vagy külön a szíj görgőkkel és egy más márka a vízpumpa)Hogy tudnám pontosan kideríteni melyik készlet kel az én kocsimba?
(1.9PDTDI 2005 , BRU) Sajnos az utolsó cserénél nem lett felírva a pontos típusa. Csak mert az unix-ba kedvezményekkel együtt is sokkal drágább egy készlet .kauffer enyémhez
Készlet [link]
Szíj [link]
Vízpumpa [link]Jelenleg 6éve cserélt kb 55e Km futott a vezérlésem
CONTITECH szíj és GRAF vízpumpa[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
tomselec
újonc
Sziasztok!
Generátor töltésről szeretnék kérdezni. Egy Audi A4 B5 az alany, 1.6 AHL 1998.
A generátor indításnál 14.4 Volttal tölt, de folyamatosan megy lejjebb, 1-2 perc múlva már csak 14.2 , utána pár perc és csak 14,1 , a végén úgy 10 perc múlva eléri a 13,75-öt. Generátor házon és a generátor pozitív saruján mértem, terheléssel, világítás, fűtés, ülésfűtés. Alapjáraton és fordulaton nem változik semmit, 3ezren is ugyanennyi.
Megnéztem terhelés nélkül is, akkor épphogy 13.9Lehet hogy vmi bemelegszik, folyamatosan nő az ellenállása, és ezért csökken a töltő fesz? Vagy fesz.szab, dióda híd elhalálozott?
Elég öreglány már, nem gondolnám hogy ezekben a B5-ökben van akku menedzsment, vagy vmi manuális feszültség leszabályzás. Ilyen 14.3, 14.4-el kéne neki tölteni folyamatosan, nem ?
Hiába megyek vele, az akksit nem tölti fel 12.2-nél többre. Egyébként az akksi pöccre indít így is, de ha nincs feltöltve legalább 12.5-re le fog szulfátosodni és dobhatom ki.
Előre is köszi.[ Szerkesztve ]
-
t.kristof
senior tag
Sziasztok!
Audi A4 B6 avanthoz létezik gyári sablon, vagy kinyomtatható sablon, vagy olyan leírás, hogy hol helyezkedik el a csomagtér ajtón az Audi, A4, Tdi logó/embléma/ felirat (kinek hogy tetszik)?Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
A Totalcar kártörténeti lekérdezésével milyenek a tapasztalatok?
Egy 5 ajtós Superb-et kérdeztem le és az alábbi kalkulációkat tartalmazó jelentést kaptam.Fura ugye a 'durva' megjegyzés a felsorolásban, illetve az autón nem látni még kisebb sérülés nyomát sem....nem hogy egy ekkora fél oldalt letaroló valamit.Valamint körbe mérték az autót és nem volt kiugró érték sehol. Csavarokon sem lehet látni megbontás nyomát a motortérben, a doblemezek épek, a nyúlványok rendben vannak. Alulról is sértetlen, hiánytalan a kocsi...minden kis takarólemez megvan, minden matrica a motortérben is.
Vagy ennyire full gyárira visszaépítik márkaszervizben?
Egyetlen dolog van ami esetleg gyanús, hogy nem ez a fajta hátsó lámpa van rajta, mint a Sportline Superb-ek 99%-án. És ugye említi is a második kalkuláció, hogy a hátsó lámpák sérültek.
A hahu-n is mindössze egyetlen ilyen felszereltségű autót láttam, ami viszont kombi...de full ugyanaz a szín, az alufelni is pontosan ugyanaz mint a kinézett autónak és annak is az egyszerűbb hátsó lámpája van. Ilyen. Lehet, hogy ez valami speckó kiadás.
Feltételezem, gazdaságosabb lehetett ilyenre cserélni..amikor sérült. Vagy nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz macilaci78 #197987 üzenetére
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nagyúr
-
Reggie0
félisten
válasz hdanesz #198086 üzenetére
Hat, markaszervizben 1.4 millas javitas alapjan nem hinnem, hogy komoly baja lett volna. Mar a lampaknal repkednek a szazezrek es ha jol olvasom a hibalistat, akkor az auto teljes jobb oldala serult elejetol a hatuljaig, azaz nagy feluleten sok kis hiba.
Ha az ajtok korul a gumi jol tomit(probald ki kezimosoban), szepek a hezagok, akkor en nem izgulnek rajta, nem hinnem, hogy kivagtak volna a B oszlopot es ujat hegesztettek a helyere. -
Immy
őstag
Sziasztok,
Ford-nál majdnem minden autóban van TPMS olvasó, hogy a kerékben lévő TPMS szenzort tudja olvasni. Volkswagen Golf8 variant-ról próbálok hasonló információt keresni, de egyenlőre nem találok.
Szerintetek van értelme a TPMS szenzornak?Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
Doki16
addikt
Kétféle verzió létezik. Van szenzoros ami pontos értékeket tud mutatni. Meg van ami a VW-nél van elterjedve, hogy az ABS jeladóból számolja. Szint biztos, hogy az utóbbi indirekt verzió van benne, ha kérik az extralistára. De lehet kérni felniben lévő szenzorral is. Az tényleg annyi pluszt ad, hogy látod a pontos értékeket. De bőven elegendő az ABS féle is. Nekem hibátlanul működött a Golf 7-ben és a Passat B8-ban is. Azonnal jelzett defektre.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Immy
őstag
válasz Doki16 #198095 üzenetére
Köszi a választ, extra listán az alábbit látom:
Gumiabroncs légnyomás kontrol-lámpa
Téli gumit akarom előre lerendezni és azon gondolkodtam, hogy érdemes a gyártól megvenni, vagy túl sok hozzáadott értéke nincsen ha mindenképp lemez felnit szeretnék?
Illetve kicsit megvagyok lepődve, hogy csak 2 fajta gumi közül lehet választani...Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
Doki16
addikt
Meg kell kérdezni az értékesítőt, hogy melyik fajta megy bele. A külön kerékszenzoros teljesen felesleges, főleg mert maga szenzor tök drága ha két szettet tartasz.
Semmi értelme nincs gyártótól megvenni. A netről magadnak össze tudod vadászni azt amit szeretnél. Gyári lemezfelni és olyan téli rá amit akarsz. A márkaszerviz azért ajánl kevést típust mert vagy az van csak náluk vagy az adott márkával állnak szerződésben.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
macilaci78
nagyúr
Ha szezononként cserélgeted a kereket, akkor a felniben lévő szenzort is szezononként hozzá kell tanítani a kocsihoz. A pótkerékről nem is szólva.
Az ABS jelből számoló rendszer úgy működik, hogy a laposabb kerék többet forog a kisebb átmérője miatt és erre dob hibát. Persze ha minden kerék egyformán lapos, akkor arra nem jelez.Azért érzem teljesen feleslegesnek, mert egy lapos kerék szemrevételezéssel is kiszúrható, de előtte menet közben a kormány is félrehúz. Ha nincs pótkereked, akkor pedig adott esetben megette a fene a világ összes szenzorát.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Doki16
addikt
válasz macilaci78 #198098 üzenetére
Ez nem egészen így van. Letárol a rendszer egy kerékátmérőt az agyában. És ha mind a négy lapos lenne akkor mindegyikre jelezne. Nekem már arra jelzett a rendszer, hogy felraktam a pótkereket. Érezte, hogy nem stimmel valami és az egész rendszert letiltotta, hogy azonnal nézzem át mert nagyon eltér az egyik kerék. Igaza is volt, mert a B8-ra a B6 kerekét tettem fel, nem volt váltóméret. Okos ez a sima ABS rendszer is.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Bdanyy
addikt
Mondjuk amikor 2 kerekem lett egyszerre lassú defektes, akkor a pótkerékkel sem mentem sokra. Azóta inkább van nálam egy kis kompresszor
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt