-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
atibuc
tag
Sziasztok. Első szériás Tiguan dízel. Menet közben leáll, műszerfal elsőtétedik. Városon belül kívül egyaránt produkálta már. 3 perc után ismét indul. Hiba kód nincs. Tapasztalat? Vélemény?
Minden annyit ér, amennyit fizetnek érte!!
-
vwn9
friss újonc
Üdv!
A segítségeteket szeretném kérni, mi állhat eme hiba hátterében...
Egy 2006-os Polo 9n 1.2 12szelepes 47Kw 64Le motorról van szó, motorkód: BME
Az olajcsere nem rég történt meg, viszont a néhai olaj ellenőrzések során feltűnt, valahol szökik az olaj.
Majd észrevettem, hogy a generátor burkolatán egy kisebb olaj tócsa is összegyűlt.
Remélem csak tömítés...
Képeket csatolok. Köszönöm előre is a tippeket![ Szerkesztve ]
-
vwn9
friss újonc
válasz i-sti #175955 üzenetére
Köszönöm válaszod.
Első autóm, ami nem régen került hozzám, ezért úgy voltam vele, hogy az ilyenkor szokás, minden kopó-kötelező cserés alkatrészeket csak had' csinálja/cserélje a szerelő. (Mielőtt szerelőhöz kellene vinnem bármit is, előtte szeretek tájékozódni a javítandó terület természetéről.)
Akkor az is lehet, hogy az olajszűrőház fedele nem lett megfelelően visszatéve? Mert biztos, hogy innen szivárog, ennyit a laikus szememmel is látok. Gondolom egy 3hónapja történt olajcsere és 1500km után, nem szokott csak úgy a fedél lelazulni vagy a tömítés elfáradni. -
i-sti
senior tag
Nem vagyok autószerelő, ezekre gondolok:
1) Ha túlhúzták akkor lehet megrepedt a műanyag fedél és valahol kijön az olaj.
2) Ha túlhúzták valamikor és most csak a normál értékre húzták lehet, hogy már nem szorul meg eléggé a fedél.
3) Egyáltalán nem húztak meg az adott értékre.
4) Rosszul felrakott gumigyűrű.
5) Jól felrakott de gyári-hibás gumigyűrű.
6) Mikor szedték ki a régi szűrőt, kifolyt az olaj és most lecsordogált a generátorra.Novum Forum Siculorum
-
-
Lipton
őstag
válasz molnarpeter #175398 üzenetére
Köszi szépen!
-
98bja
senior tag
Sziasztok
Felniket nézegetek nyárra, és rábukkantam erre: [link]
Ennyiért nem gyanúsan olcsó?
Meg még valami. Mivel 7-es Golfra menne, a Seat logós kupakot ki lehet cserélni VW-re ugye? -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Kicsit meg vagyok kavarodva, hogy mit kell cserélnem most, így inkább rákérdezek.
Szóval júniusban (182K km-nél) cseréltem az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, gázolajszűrőt, júliusban meg klímatisztítással egybekötve a pollenszűrőt.
Olajat le akarom cserélni, ~11 ezer van rajta csere óta. Ha jól emlékszem a gázolajszűrőt elég minden második olajcserekor kidobni, levegőt viszont Mágus tanácsára inkább mnden olajcserekor.
Tehát akkor most elég az olaj, olajszűrő+ levegőszűrőt cseréjem?
Olaj még mindig 5w30 Mobil1 ESP formula?Golf7, 2014, 2.0crtdi, CRBC 110kW , ~193K km
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Közben még annyi, hogy a Fabiaban is kell olajat cseréljek, tavaly decemberben volt cserélve,olaj, szűrő, levegőszűrő.
Azóta 2800km-t mentem csak vele .
Ide elég csak az olaj+ olajszűrő, ha jól gondolom?Fabia 2003, 1,4 16V, 74kW, BBZ
-
válasz atibuc #175962 üzenetére
A relé és még kistucat dolog amit a többiek is írták. Mivel olvastatok és hogyan hibatárolót?
(#175963) Mágus2: na igen ezért szoktam mondani hogy csak vcds (v delphi) a hibakód olvasás - a többi ugye mind csak placebo.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
takessz
senior tag
Sziasztok Veszprémben vagy közelében nem tud valakit aki adagoló tömítés cserével foglalkozik sajnos a hídrőféjnél könnyezik a gázolaj. Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Apple iPhone 14 256GB Midnight Black iOS 16.5.1 | Apple Watch Series 4 Nike Edition | PlayStation 5 825 GB "Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel."
-
c00per
tag
Udv!
Adott egy vw polo 2004 1.2 awy gep.jelenleg azt produkalja, hogy ir egy ilyet:
16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1Gyakran bedadog az auto, illetve 3ezer fole nem megy es 120 a max sebesseg.en uzemanyag szivattyura gondolok elso korben.szerintetek helyes a gyanum? vcds tud nyomast merni vagy orat szerezzek es azzal merjem? uzemanyagszuro 3 honapja cserelve.
Egyebkent A6 fek problema megoldva.ledobtam osszes gumi fekcsovet es a fofekhengert.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
c00per
tag
válasz Mágus2 #175978 üzenetére
misfire hiba nem volt
egy katalizator gyenge hatasfok ha jol emlekszem az volt.
a trafo lenne a masodik, amit neznek, ha jo a nyomas.gyertyakat is a szurokkel csereltem az ismerosnek(bosch ment bele, gyari cikkszam alapjan).
amint nalam a gep leellenorzok mindent.koszonom!
csatolok egy elozo kepet, amikor 2 hete mar egyszer olvastunk hibat.most is ezek voltak benne
[ Szerkesztve ]
-
-
Anaconda
tag
Sziasztott!
Nekem is megtetszett ez a felni szett amit a kolléga linkelt. Ha jól látom többet is árul belőle a hirdető.
2008-as Golf Plus-ra felmegy? Gyárilag elvileg ET50 való rá, ez pedig ET46, ez jelent valami problémát?
Nem vagyok egy felni szaki...
Az viszont felvet bennem néhány kérdést, hogy a sérülésmentes felnik közül az egyik két küllő közt teli van ragasztva súllyal. -
Doki16
addikt
válasz Anaconda #175981 üzenetére
Ha a gyári is 16-os akkor nem gond az eltérés. Gumi és felniméretenként más ET számú kell mindig. Még az agyközép legyen 57,1mm és rendben van a dolog. A súly nem jelent semmit, mert nem a felnit centrírozzák hanem gumival együtt. Lehet a korábban rajta lévő abroncs nem volt megfelelő.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Chereiose
addikt
Vw polo 9n-ben azzal lehet valamit kezdeni, ha a vezetőülésben eltörött 1 rugó? Legalábbis én erre gondolok, baromi zavaró minden kanyarban hallani ahogy csúszkál az ülésben valami meg zörög. Egy Kárpitos tud esetleg ezzel kezdeni valamit?
Másik kérdésem a fék. Most az ilyen kicsi autókban (legalábbis 2004-es polo) csak dobfék van mindenhol? Egy Golf Plus után iszonyú gyenge a fékhatás, mondhatni kétszer erősebben kell nyomni minden megálláshoz, és a szerelők szerint jó állapotúak a fékek, szóval nem ez a gond. Viszont ami még jobban zavar, az a hangja. Folyamatosan súrlódó hangja van, sőt nyirkos időben főleg hidegen ilyen fémes hangja is van ami igen csak hangos tud lenni amellett, hogy szintén zavaró és ciripelnek is szerintem előlről, bár a súrlódó hangot nem az okozza. Most ebben az esetben mit lenne érdemes cseréltetnem? Fékpofa nem hiszem hogy megoldja ezt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Chereiose #175984 üzenetére
Ülés ki, huzat le, aztán látszik. Ha nem akarsz otthon nekiesni, kárpitos megoldja, ügyesebbek szerintem a felmerülő rugó vagy egyéb kérdést is megoldják. Nekünk Golfban a magasságállító rugót tartó kampó törött el, nem kellett kárpitot leszedni, egy csavarral meg lett oldva.
Fék: nézz be a felni mögé, valószínű elöl tárcsa, hátul dob. Első körben feltételezzük a legolcsóbbat Ha keveset van használva a kocsi, akkor normális a súrlódó hang, a tárcsa rozsdás lesz és először annak kell lekopni. Ha csinálsz néhány nagyobb fékezést, előbb-utóbb el szokott múlni. Ha hosszabb utakat is megy, érdemes végigtapogatni a felniket - amelyik nagyon melegszik, az befog, és nyereg/henger törődést igényel, ha nem melegszik, nem fog be fölöslegesen.
-
Chereiose
addikt
válasz molnarpeter #175988 üzenetére
Ez a rúgó csúszkálás főleg pl. körforgalomban hallatszik, szóval egy nagyobb fordulónál, elviszem akkor valamilyen kárpitoshoz hát ha segít.
Fék: szoktam hosszabb távokat is menni azért, ha arról lenne szó le kellett vona már kopnia, az igaz, hogy üzem melegen nincs ilyen súrlódó hangja, de főleg esős, nyirkos időben igen amíg hideg, szóval nem nagyon akar lekopni erős fékezésektől sem ez a rozsda, ha az okozza. Amúgy amikor cseréltettem a gumit látszott, hogy az egész dob el van rohadva meg ott így kb minden, meg a fékpofáknál sem segített amikor a fékport kipucolta a szerelő, ugyanúgy nyikorog mikor hangosabban mikor csendesebben. Ezért gondolom/kérdeztem, hogy egy hátsó dob és fékpofa csere megoldaná-e? Viszont anyagilag az elsőkkel együtt gondolom bele kerülne jó pár 10 ezer Ft-ba.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz molnarpeter #175988 üzenetére
Hátul is szerintem tárcsa van(katt)nemigaparts szerint is.
-
grizlisandor
addikt
válasz 1stVikman #175992 üzenetére
Ősszel FilterABC(katt) rendeltem a tavaszi olajcseréhez az olajat, és ott most is van Total olaj(katt) és Mobil 1 olaj(katt).
-
troll81
addikt
Sziasztok egy skoda roomster meg merult akkumulátorilag ra mértem bikazas utan 14.01 mutat a merve 3 ezres fordulat körül jol gondolom h a generátor meg kotlott?
-
K Norbi
addikt
válasz gzbotii #175995 üzenetére
Ezt a baromságot nem tudom ki kezdte el terjeszteni a fórumon.
A turbófeltöltésű autók korlátozott légáramlása miatt a turbó elleni küzdelem szükségtelen nyomást képezhet. Ez a nyomás a turbóolaj szivárgását okozhatja, vagy a megfelelő légbeömlő mennyiség csökkenését. Ez pedig okozhat hibás égést a hengerekben, és a motor egy részét is károsíthatja.
A levegőszűrő állapota, valamint a szívóoldal tömítettsége nemcsak azért fontos, mert a bejutó szennyeződés az olajba kerül, és ott abrazív anyagként koptat mindent. Mivel ezek a szemcsék először a turbókompresszor kerekének lapátjain mennek át, szilárd anyagként ütik a százezres fordulat felett forgó lapátkerék felületét és a kompresszorházat, így azok élettartama jelentősen lerövidül.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Bittorrent topik
- Politika
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Proxmox VE
- Apple notebookok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...