-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
i-sti
senior tag
válasz Csabadi #176247 üzenetére
[link]
Itt 100k egy bontott váltó aminek megint senki nem tudja az előéletét. Lehet hogy rosszabb mint a régi.
Szerencsejáték. Én ezért inkább cseréltem a gyári olajat 190 ezernél.Nekem ilyen olaj járt bele: G052532A2 4 liter
Litere 7800 huf[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
Csabadi
tag
válasz i-sti #176252 üzenetére
Nekünk hossz motorra kell, de már pár éve benne vagyok pár fb csoportba ha azt mondom 70k a váltó akkor annyi, nem szoktam a levegőbe beszélni, ja és mindre adnak beszerelés garanciát, meg persze olyantol kell venni aki heti szinten hoz kocsit, aki simán kicserélik ha rossz....
[ Szerkesztve ]
-
válasz Csabadi #176253 üzenetére
És a beszerelési garancia lefedi a bontatlan váltóban nem látható dolgok 1-2 hét alatt előjövő hibáját? Különösen egy automata esetében igaz ez de szerintem egy manuál váltónál ha egyben van pl egy osztóművel vagy difivel akkor azt is látod bontás nélkül?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Laaaaci
csendes tag
Sziasztok,
Ha érdekel valakit, felszabadult Octavia II Kombihoz való méretpontos hótaposó szőnyeg garnitúra és csomagtér tálca. 06-20/534-1686, Tolna megye, Tolna
7000,- + 7000,- , együtt: 12000,-Ft
Üdv:
Laci[ Szerkesztve ]
-
-
c00per
tag
válasz simonjoe #176258 üzenetére
igy van.en nem itelem el, aki gyari olaj mellett voksol.Kisebb a mellenyulas eselye.
Nekem anno kenyszerbol lett mas olaj belerakva, mert a kornyekemen nem volt sehol gyari.Kicsit utana olvastam kulfoldi forumokon stb es ugy valasztottam olajat.Lekopogjam semmi negativat nem tapasztaltam idaig a nem gyarival.Egyedul ez az esetem volt, amit tegnap leirtam, de ez se sajat hibabol. es igen ezert jo a forum, mert sok valos tapasztalat van egy helyen. -
molnarpeter
nagyúr
válasz daniel2121 #176260 üzenetére
Lukács&Tamás VW Vácon adott minden további nélkül.
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz daniel2121 #176260 üzenetére
Offtopik márka, attól, mert ők nem adnak. Szinte az összes VAG csoportos szerviz adni fog.
Gyanítom azért nem adnak, mert nem fizeted ki a munkadíjat, vidd oda kicserélik ők alapon. Lehúzás szaga van a lepattintós dumájuknak.[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
-
c00per
tag
válasz Mágus2 #176268 üzenetére
ezt nem tudtam.en ebbol gondoltam, hogy ok is rabolitanak: [link]
viszont olyannal mar talalkoztam, hogy total hajtomuolaj szintetikuskent volt feltuntetve a dobozon, de mar allagra es illatra is asvanyi volt.hiaba ellenkeztem a gazda beontotte a valtoba es atment betonba a valto.gondolom hamis lehetett...
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz c00per #176270 üzenetére
Nem tudom mennyit lehet spórolni egy gyári váltó olajhoz képest a nem gyárival, de biztosan tudom, hogy VAG autóknál nem érdemes. Még a Ravenol kap egy esélyt a golfban, az a kísérleti nyúl. Az octavia nem erre van, az mindenből a legjobbat kapja. Majd nyáron kipróbálom és referálok. Többi márka nem ilyen kényes, A Stiloba ment a Ravenol, jó, Fordba szintén öntöttem már, ott is jó, de a VAG váltók
kurvakényesek. -
c00per
tag
válasz Mágus2 #176271 üzenetére
Nevetseges aron jutottam hozza 1300ft/l a jelenlegi valtoolajhoz.Ugy voltam kiserletet meger es ha nem ok, akkor szerzek valahonnan valoban gyarit.Kollegaval rendeltunk egyutt, o vett passat 5os valtoba 1660ft/l aron.Neki is hideg betett es azert cserelne.Masik ket passatos kollegam mar regebben cserelte erre az olajra es noncs gondjuk.Az o velemenyet holnap kapom meg,hogy jobb vagy sem a szitu Szabolcsba sok a passat :D
[ Szerkesztve ]
-
válasz Csabadi #176269 üzenetére
Automata vonalon el tudom mondani h 2-3-400k km + és ha gyárit kap akkor nincs vele baj. Nem gyáriból meg évente cser és akkor is nagyon ki lehet tolni a megkotlást. De amit használunk az bizony elhasználódik és akkor már nem olajcsere kell neki- szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz c00per #176270 üzenetére
Motorolajnál VW és Mercedes én is úgy tudom, hogy tesztel/bevizsgál - ezt szokták megkerülni az olajcégek a "for", "compatible with" és hasonló jelzőkkel. Talán akkor a váltóolajakat is így vizsgálják.
Használatban a Golfnál kellett némi idő/km (hónapban mérhető, pedig 20 körül megy évente) az olajcsere után, hogy szebben működjön a szinkron, de régen volt, talán nem emlékszem olyan pontosan...
Kényes váltók: GM M32 sújtott vagyok, pontosabban itt kis motorhoz M20. Azért még megy, szóval próbálkozom a több és jobb olajjal, hátha meghálálják a csapágyak
[ Szerkesztve ]
-
monosgeri21
tag
válasz grizlisandor #176227 üzenetére
Megtaláltam közben az Audi-ra, már csak 2 speckóra szűkül a kör.
G 052 512 A6 és G 052 726 A2
[link]Nem lettem okosabb, bár az én értelmezésem szerint jó lenne mindegyik.
-
c00per
tag
válasz monosgeri21 #176276 üzenetére
Ha jol remlik mind a ketto egyfokozatu 75W GL4 szintetikus olaj
[ Szerkesztve ]
-
cool13
őstag
válasz c00per #176233 üzenetére
Olvasom szokásom szerint, a hozzászólásokat. Nekem csak ez tűnt fel: "A Castrol ajánlásával a Volkswagen, Audi, Seat és Skoda modellek 5 és 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltóihoz is felhasználható. API GL-4+, Audi TL 52532". Tehát nem a VW ajánlásával, hanem a Castrol-é. Azért így nagyon más a lány fekvése. Persze lehet én értem félre.
-
c00per
tag
válasz cool13 #176279 üzenetére
Akkor nektek is ugyanazt elmondom: kinek a pap, kinek a papne.Igen lehet ugy is ertelmezni, ahogyan irod, hogy castrol ajanlasaval, de az is ott van tl52532.
Nekem es meg par ismerosomnek jo nem gyari olajjal is a valto.Ez teny! El lehet jonni es mintat lehet venni a valtokbol nyugodtan es ki lehet probalni az autokat.Ezen nem fog mulni :) Mindenki azt rak a valtoba, amit akar.Akinek a gyari, rakjon gyarit.En tapasztalatot irtam es nem a levegobe beszeltem es most se oda beszelek.
[ Szerkesztve ]
-
Voice24
őstag
Néhány napja kérdeztem már, de most pontosítok rajta:
Vezérműszíj készlet + vízpumpa rendeléséhez, a pontos beazonosításhoz elég annyi, hogy benzin 1.4 16V 86LE, a motorkód pedig BXW?
Nem szeretnék olyan helyzetbe kerülni, hogy mivel nem szerelővel szereztetném be (jóval magasabb árakat mondott, mint amennyiért én találtam a neten), azzal "rázzon le", hogy ez sajnos nem jó az autóhoz. -
c00per
tag
-
i-sti
senior tag
Váltóolajnál maradva.
Caddy CAYD 2014 @ MHZ váltókód
Milyen és mennyi olaj kell bele? online etka valamiért nem mutatjaA milyen az ez lenne? G052512A2
Illetve a leeresztő csavarra milyen kulcs jár? A csavartípusa 7zap szerint: WHT001937 @ M24X1,5Novum Forum Siculorum
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz i-sti #176291 üzenetére
Az van, hogy kell a váltó gyártási dátuma... G03 11 3-ig G052512A2 Olaj kell G04 11 3 Gyártási dátumtól G052527A2 olaj kell. A váltó gyártási dátuma a váltó tetején van kiütve az akksi tálca alatt a kulissza fölött.
Ilyet keress, ha nem találod, holnap pontosan megjelölöm egy autón.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Aki már cserélt....Nekiálltam az első lengéscsillapító cseréjének légkulcs nélkül. Sima ügy volt. Már mint a bal oldal:D
Elvileg az tökéletes lett, de a jobb...
Alapból kicsit ferdébben állt a lengéscsillapító.
Alig tudtam kiütni a perselyből amibe beleül az alja a lengéscsillapítónak. (Bocs a kifejezésért)
(De sikerült)
Átcseréltem a lengéscsillapítót vissza a rugó, anya meghúzva (imbusz+21) (csapágy+szilent is)
Aztán visszaraktam, felül becsavar a 21+imbuszal. (Bitfejjel, mindegy...)
Lengéscsillapító alját alig bírtam visszarakni, de nagy nehezen sikerült, vissza a csavar ami fogja a gátlót (18) vissza a stabilizátor (16)
Kerék fel...
De ha forgatom a kormányt kopog a jobb oldalt... és fent mozog a szilentnél.Már este is volt és hideg, meg már a tököm ki volt, holnap újra neki látok a jobb oldalnak.
De elvileg mindent jól csináltam.
Kérdés:
Mikor rajta van a kerék nincs felemelve akkor nem mozog a toronynál.
Mikor fel van emelve fel le tudom mozgati pedig 100% jól van fent minden a toronyszilentnél.
Vajon mit ronthattam el szerintetek?
Van valami amit máshogy kell csinálni a két oldalt?
Anyám mindenhol rendesen meghúzva és a többi.....
Youtube-on autodocot videókat végig néztem nem találtam hibát..
Illetve annyit hogy a jobb oldalt máshogy csinálják mint a balt.
De lényegében ugyan azt csinálja csak másféle képpen.Nyilván sokan nem értik amit írok, de aki csinált már ilyet lehet tud valamit mondani.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #176294 üzenetére
Toronycsapágyat cseréltél a gumival együtt? Helyes sorrendben raktad bele az alkatrészeket?
Szerintem
elbasztadelrontottad, mert a a toronycsapágyat mindig cserélni kell a gumival, nem bír ki egy lengéscsillapítót sem, nem hogy kettőt. Be lehet tenni fordítva is, de nem értem, hogy sikerült, ha ránézel, evidens, hogy kell betenni.A vékony gallérja az alja, a vastagabbik fele a teteje.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #176295 üzenetére
Toronycsapágyat gumival együtt nem.
Semmi baja nem volt.
Igen helyesen.
Esetleg arra tudok gondolni hogy a toronyszilentet fordítva is vissza lehet rakni....
És mint írtam....hideg volt és kellett a pénzt....mármint hideg volt és siettem:DSzerinted is valami ilyesmi lehet igaz?
Holnap megnézem hogy jól raktam össze.De a lényeg az hogy mindkét oldalt ugyan úgy kell cserélni igaz?
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #176295 üzenetére
Abból gondoltam hogy nem cserélem, mert sokadik autón láttam, hogy nem cserélték a 2 alkatrészt, mármint a számlán sosem volt felrüntetve, nemrég márkaszervizes számlán sem. (Másik autó).
Igen ez az még én sem tudom hogy fordítva tettem, be vagy sem.
99%-ra azt mondanám hogy nem, mert direkt figyeltem rá, de holnap kiderül, csak ne essen az eső...Köszi a segítséget, holnap megnézem és azért leírom mi volt a baj.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #176297 üzenetére
A csapágyat a gumival mindig cserélni kell, mert a gumi összeül, erre meg van adva tűrési határ is, amit a felső tányér és a torony teteje között kell mérni. Szemre is megmondom, ha ki van ütve, elég ha lefotózod.
Ez pl cserés. Itt a normál hézag max 5-6mm. Amikor ilyen centis hézagotk vannak, ott van baj... HA ki van cserélve, a gumi alja éppen csak nem súrolja a torony tetejét.
Csak egy tipp... aki otthon akar lengéscsillapítót cserélni, az előtte inkább kérdezzen. Soooookkal egyszerűbb, ha elkötni a talpas gömbfejet, a kormányösszekötő gömbfejet, meg a féltengelyt kibújtatni a kerékagyból és ki lehet venni az egész agyat a rugóstaggal, befogni stauba, leütni, visszaütni a lengéscsillapítót és mehet vissza minden a helyére. Legalább kiderül, ha lóg valami gömbfej. A futóművet mindenképp állítani kell, onnantól meg akkor miért szopjunk az autó alatt, ha lehet könnyebben is.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Winchester95 #176299 üzenetére
Ha lötgyögős, valamit szétkalapáltál rajta. Leghamarabb a lengőkar hátsó szilentje szakad le, ha túlságosan elfordítják a lengőkart lefelé. Attól menet közben bizonytalan és kóválygós lesz a futómű. Tehát több a kár, mint a haszon. Be fogok szerezni valami kamerát aztán az ilyen egyszerű műveletekhez lehet csinálni magyarázós videót. Mit, miért, hogyan, vagy épp hogyan ne. Ez egy hogyan ne cseréljünk lengéscsillapítót fejezet lenne. Autón ha nem feltétlen szükséges, ne kalapáljunk semmit. Ki kell szerelni, kint lehet ütni, akkor nem teszünk kárt a futómű többi alkatrészében. Egy futóműben minden hatással van mindenre.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Vivaldi (böngésző)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen routert?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Hardcore café
- Google Chrome
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...