Új hozzászólás Aktív témák

  • crok

    nagyúr

    válasz Mágus2 #125210 üzenetére

    Köszönöm a gyors választ.

    A leírás a sima (1, 2, 3 vagy 4 eres) O2 szondára vonatkozik, az AZD motorban igazából 5 eres AFR van ("The ECM tracks how long it takes for the oxygen sensor to begin switching" - de az AFR nem kezd el switchelni mint a sima O2-k mert nem - teljesen - ezen az elven működik).

    Ha jól tudom, akkor a kód akkor áll be ha a fűtőkör árama 0.2A alatt (kvázi szakadt?) vagy 2A felett (kvázi rövidzár?) van. Az ugyan igaz, hogy 9.85V/3.5Ohm=2.8A ám mégse áll be ez a kód mindig mert a fűrőkör áramát a fűtő elem ellenállása határozza meg ami a hőmérséklettel nő így az áram is csökken (ebből mondja meg vezérlő VCDS-ben a 034-es blokkban hogy milyen meleg a kipufogógáz) és az indítás utáni első teszt már azután van hogy melegedett annyit hogy már 2A alatt legyen (amikor már a üzem is "closed loop, using sensor").

    A kérdés az lenne hogy a 9.85V hogy jöhet össze mert tudtommal a vezérlő csak annyit csinál hogy szakaszosan kapcsol stabil 12V-ot a fűtőkörre és időnként (bizonyos - általam még ismeretlen - kondíciók bekövetkeztekor) nézi a átfolyó áramot hogy megfelelő tartományon belül van-e. A 12V-ot meg (ha jól tudom) akkor egy 10A-es biztosíték és az üzemanyagpumpa relé utánról kapja a szonda fűtés "+" vezetéken és a fentebb írtak szerint a vezérlő teszi testre a "-" vezetéket ameddig és amikor kell (szakaszosan, a kipufogógáz hőmérséklet - tehát fűtőkör áram - függvényében).

    A szonda egyébként egy másfél éves NTK szonda, nincs benne tán' csak ~18.000km szóval nem akarnám cserélni mert meglehetősen drága és csak akkor adnám ki rá a kocsi árának 8..10%-t mégegyszer ha tényleg az a baja.

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

Új hozzászólás Aktív témák