-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viperator
őstag
Szép estét, Urak!
Ismeri valaki vagy használt már "Launch C-Recorder OBD2" készüléket? (Ebay, Németországból 17ezerért lehet rendelni és minden autóra jó....) Azt nem tudom, hogy minden autóra jó-e... VW Golf IV-re is jó-e? Ez a készülék egész napos autótevékenységet rögzíti és meg lehet nézni a számítógépen .... oké, de milyen programmal?
Előre is köszönöm a választ!
Üdv!
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
Viperator
őstag
válasz Mágus2 #125206 üzenetére
Mert még mindig nem derült ki, hogy mi okozza az alapjárati rángatást (néha-néha szokott rángatni, megálláskor pl piros lámpánál)....
[ Szerkesztve ]
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
tomcsi23
veterán
válasz F_Zolee #125191 üzenetére
Vannak típusazonos rendszerek, olcsóbbak, drágabbak, lehet ezekre vadászni - akár használtan is, meg fel lehet rakni valamit/akármit.
Hogy melyik milyen lenne ott, az passz.
Az enyémet hallottad, belül egész csendes.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
crok
nagyúr
Sziasztok, volna kérdésem..
Először is: a kocsi egy Seat Toledo 2002 (2001 év végi..) AZD motorkóddal.
A hiba: két-három hetente bedob egy P0135 kódot, katalizátor előtti lambda szonda fűtés probléma. A szonda fűtése eddig akárhányszor átmértem ("hidegen") mindig 3.5 Ohm volt. Gyújtáson a fűtés két vezetéke közt 9.85V van csak (úgy tudom elvileg itt kb. 12V kellene egyen, a vezérlő teszi testre időkitöltéssel hogy a szenzor fűtés menjen). A fűtés testkábele és a blokk/akku negatív közt nincs potenciálkülönbség (és ultrakicsi az ellenállás, szóval a testek jók). Az összes biztosítékon 12V-ot mértem ami a vezérlőhöz köthető.
Kérdés: mi lehet még? Hol és hogyan kapja a fűtőkör a 12V-ot? Az üzemanyagpumpa relén keresztül? Nem megy a kocsi semmivel se rosszabban szóval nem valószínűsítem hogy az üzemanyagpumpa alulteljesítene, nem nőtt meg a befecskendezési idő se (LTFT).
Köszönöm!Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..
-
Mágus2
Közösségépítő
As the O2 heater reaches operating temperature, the oxygen sensor responds by switching according to oxygen content of the exhaust surrounding it. The ECM tracks how long it takes for the oxygen sensor to begin switching. It the ECM determines (based on coolant temp) that too much time elapsed before the oxygen sensor began operating properly, it will set P0135.
Cseréld ki a lambda szondát. Ha szerinted kevés a fűtésnek a 9V, akkor a motorvezérlőt is, mert az határozza meg, mennyi feszültséget küld a szálra. A fűtésnek 15Ohm körüli ellenállása kellene hogy legyen,nem 3,5.
150 000km után a jó szondát is elhajítom, mert onnantól minden nap ajándék neki. Még működik,de már nem effektív. És felejtsd el az univerzális szarokat, a bele való szonda kell.
[ Szerkesztve ]
-
crok
nagyúr
válasz Mágus2 #125210 üzenetére
Köszönöm a gyors választ.
A leírás a sima (1, 2, 3 vagy 4 eres) O2 szondára vonatkozik, az AZD motorban igazából 5 eres AFR van ("The ECM tracks how long it takes for the oxygen sensor to begin switching" - de az AFR nem kezd el switchelni mint a sima O2-k mert nem - teljesen - ezen az elven működik).
Ha jól tudom, akkor a kód akkor áll be ha a fűtőkör árama 0.2A alatt (kvázi szakadt?) vagy 2A felett (kvázi rövidzár?) van. Az ugyan igaz, hogy 9.85V/3.5Ohm=2.8A ám mégse áll be ez a kód mindig mert a fűrőkör áramát a fűtő elem ellenállása határozza meg ami a hőmérséklettel nő így az áram is csökken (ebből mondja meg vezérlő VCDS-ben a 034-es blokkban hogy milyen meleg a kipufogógáz) és az indítás utáni első teszt már azután van hogy melegedett annyit hogy már 2A alatt legyen (amikor már a üzem is "closed loop, using sensor").
A kérdés az lenne hogy a 9.85V hogy jöhet össze mert tudtommal a vezérlő csak annyit csinál hogy szakaszosan kapcsol stabil 12V-ot a fűtőkörre és időnként (bizonyos - általam még ismeretlen - kondíciók bekövetkeztekor) nézi a átfolyó áramot hogy megfelelő tartományon belül van-e. A 12V-ot meg (ha jól tudom) akkor egy 10A-es biztosíték és az üzemanyagpumpa relé utánról kapja a szonda fűtés "+" vezetéken és a fentebb írtak szerint a vezérlő teszi testre a "-" vezetéket ameddig és amikor kell (szakaszosan, a kipufogógáz hőmérséklet - tehát fűtőkör áram - függvényében).
A szonda egyébként egy másfél éves NTK szonda, nincs benne tán' csak ~18.000km szóval nem akarnám cserélni mert meglehetősen drága és csak akkor adnám ki rá a kocsi árának 8..10%-t mégegyszer ha tényleg az a baja.
Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..
-
Viperator
őstag
válasz Mágus2 #125206 üzenetére
Szóval? Mik lehetnek a rángatásnak az okozói? (három szerelőnél volt és egyik sem talált hibát és még hibakód sincs! Nem fullad(t) le, megy/ment szépen, csak zavaró álló helyzetben (megálláskor) a rángatás...)
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
-
crok
nagyúr
válasz Mágus2 #125215 üzenetére
A kocsi 2002-ben lett először üzembe helyezve de VIN alapján azt mondják 2001 végi gyártás.
OBDII: P0135
VCDS: 16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit: Malfunction
Nem tudtam mire reagáltok, ki mit ismer, mit használ.. nekem van mindkettő.[ Szerkesztve ]
Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..
-
Mágus2
Közösségépítő
A G39 ebben az évjáratban 6 érintkezős, ebből 5 megy a motorvezérlőbe, 1 az E30-as csatlakozóba, ami osztja a delejt. Elvielg onnan kapja a + szálat a fűtés, ha jól nézem a bekötési ábrát.
Cserédki a biztosítékot, várd meg míg lekapcsol az üzemanyag pumpa, ha akkor sincs meg a 12V, akkor mindent egyesével ki kell húzni, ami azon a biztosítékon van. Lehet valami zárlatol vagy csak nagyon sokat fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz atos19881101 #125222 üzenetére
Sajnos muszáj.
-
nagyúr
Sziasztok, nálam is előjött ma reggel a steering column lock defective hiba B6 Passatnál, ahogy itt a kollégánál is. Egyszer, és aztán elmúlt. Elgurulhatok vele szervizbe, vagy egyszercsak elmegy a szervó, beáll a kormányzár, és kampec?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
crok
nagyúr
válasz Mágus2 #125219 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm!
Annyi kérdésem volna még hogy:
- merre találom az E30 csatlakozót és lehet-e tudni hogy előírás szerint mi van még azon a kábelen tápolva innen? Vagy az E30 az az akkun levő biztosítékdoboz? Vagy ez E30 az az akkutálcától a tűzfal felé vezető műanyag borításos kábelkötegben van? Megkaphatnám valahogy azt a bekötési ábrát?
- Tudod-e melyik biztosíték ez a táblában? (Mert már mindet kicseréltem amin motor ikon volt az ajtónál.)
Ha valamelyik zárlatos lenne akkor füstölne meg csak lenne egy hibakód (gondolom a többi felfűzött szenzorhoz vagy dologhoz is tartozik valami teszt a vezérlőben)?
Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..
-
Primary92
senior tag
Honnan érdemes rendelni csomagtértálcát, illetve gumiszőnyeget a lábtérhez? Valami kulturált kinézetűt szeretnék. Eddig a családi autóban teszkósat használtunk.
-
Goblin12
őstag
Hali.
Akit esetleg érdekelt volna a közeljövőben a
SEAT Leon ST Executive TDI CR Start-Stopp
110 kW (150 PS) / Diesel / 6 Gang | 110 CO2 g/km, 4.3 l/100kmvagy a
Leon Executive TDI CR Start-Stopp
110 kW (150 PS) / Diesel / 6 Gang | 110 CO2 g/km, 4.3 l/100kmcsak úgy mint hasonló változatban a Benzines kiadás, a cég kiszedte a konfigurációból azzal a magyarázattal, hogy a " gyártó kivette a programból" így már nem elérhető a közeljövőben sem.
Én most az Osztrák SEAT-ról beszélek, de gondolom németben és a Magyarban is elfog jönni a kivonás.
-
mima1017
tag
-