Új hozzászólás Aktív témák

  • lenko

    aktív tag

    válasz Morris #112148 üzenetére

    "A motor és a benne keringő olaj nem tud kellően átmelegedni, akkor a motortérben és a kipufogórendszerben kicsapódó kondenzvíz nem tud elpárologni, ehelyett reakcióba lép az amúgy is dús keverék töménytelen mennyiségű égéstermékével, és egy savas löttyöt alkotva beveszi magát az olajba és a kipufogórendszerbe. A tulajdonos mindebből nem vesz észre semmit, sőt még örömmel meg is állapíthatja, hogy az autója nem eszi az olajat, ami azért lehetséges, mert az folyamatosan hígul az elégetlen üzemanyagtól és az imént emlegetett kondenzvíztől. A savas és szennyezett olajnak megvan az a rossz tulajdonsága, hogy csökken a kenőképessége, de ami a legrosszabb, belülről korrodálja a motor elemeit, így olyan kopást hozhatunk össze rövid idő alatt, mintha megkerültük volna a Földet.
    Egy hidegindítás kábé akkora terhelést jelent a motornak, mintha Budapestről lemennénk a Balatonra, nem véletlen, hogy a mechanikai kopásainak mintegy 70 százalékát hidegen szenvedi el egy blokk az életciklusa során. Minél többet áll egy autó, annál nagyobb az indítás utáni kopás, hiszen az olaj teljesen visszafolyik a motortér aljába, és jó pár másodpercnek kell eltelnie, mire mindenhova eljut. Nagyon fontos, hogy a motornak legyen ideje elérni az üzemi hőfokát, mert enélkül nagyon hamar elöregszik az olaj a koromtól és a kicsapódó kondenzvíztől. Sok olyan autó motorját szedtük már szét, amit csak néhány kilométeres utakra használtak, és ezek - kortól és futott kilométertől függetlenül - borzalmasan néztek ki, olajsár borított mindent vastagon."

    Az embereknek fáj az igazság!

Új hozzászólás Aktív témák