-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lenko
aktív tag
Van 2km-es körzetbe 3 bolt is, de én oda nem megyek kocsival, hanem a 6-7km-re lévőbe nagybevásárlásra. Mert nem teszem tönkre a kocsit. Ha meg csak 1-1 dolog kell, gyalog megyek az utcában van kisbolt, vagy 2buszmegállóra van a másik legközelebb, azt is gyalog teszem meg ilyen időben, amúgy bicikli.
Az embereknek fáj az igazság!
-
i-sti
senior tag
Én reggelente bejövök a munkahelyemre kb 13 km de onnan az 1.5 km lévő egyetemre már elgyalogolok. Mikor lejár az egyetem vissza sétálok ülök be és döcögők haza.
Hazáig a mutató ritkán éri el a 70*C.Novum Forum Siculorum
-
Mappa
addikt
TaaT, K Norbi - Golfban nektek van kipörgésgátló?
nem kötelező megadni
-
lenko
aktív tag
Te meg a pénztárcád ellen Vagy ha milliomos vagy akkor nem szóltam...
I-sty: Nekem 10km a munkahely. de hidegben is kb fél úton beáll 90re a mutató, ami persze semmit se jelent, az olaj jó ha 50fokos ekkor, és még nem nyújtja a max kenést.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Hikvision
senior tag
Én se látom sok értelmét a letakargatásnak, bár a mostani offbmw automatikusan állítja a vesékben a rostélyokat, úgyhogy lehet benne vmi...
[ Szerkesztve ]
20 éve a PH-n.
-
lenko
aktív tag
Úgy hogy kb. 100e km alatt szét vágod a motort 500m-re való hidegindításokkal, ha neked ez megér pár100e Ft-ot, a te dolgod, ezért vagy a pénztárcád ellen(legjobb esetben sz*pik vele a következő tulaj).
Én mindent fél vagy 3/4 úton cserélek, mert vigyázok rá, hosszú távra veszek egy autót, és még értéke legyen eladáskor is.
Olaj 8e km után. Gyertya 35-40e után. Benzin-pollen-légszűrő minden 15e km után(minden tavasszal)
Vezérlés ha szíjas 60-70ekm vagy 4-5év, ha láncos 140-150e, ja fékfolyadék és szervóolaj pedig 2évente csere[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lenko #112114 üzenetére
Gondolod, hogy mi nem cseréljük ezeket idő előtt? Ha rendesen van hajtva a vas, hidegen kímélve, melegen sem gyilkolva, semmi baja nem lesz a rövid utaktól. Persze ha csak erre lenne használva, az más. Havonta kb 2000-2500km-t megyek, és eddig mindegyik autómat használtam rövid utakra is, mert néha elengedhetetlen. Ideális az lenne, ha garázsban tartanám, csak pályán használnám, azt is előmelegített motorral, tavasszal vagy ősszel, verőfényes napsütésben. Akinek erre kell az autó, annak nem is kell. Aki nem tud vele hidegen menni, hogy ne csessze szét, az járjon gyalog.
[ Szerkesztve ]
-
Mappa
addikt
válasz lenko #112109 üzenetére
Mikori évjárat, felszereltség?
Nálam Borisz highline, de se ASR se ESP. Nem tudom mi alapján volt választva az "extra", hátul még lehajtható könyöklő sincs. Na nem mintha hiányozna, hátul vallatni lehet annyira nulla hely van.
Jó lenne tudni mi tartozott anno a felszereltségekbe, eddig még nem nagyon találtam semmit.
nem kötelező megadni
-
lenko
aktív tag
válasz Mágus2 #112116 üzenetére
Mindenki úgy használja ahogy akarja, én is megteszek havi 1400-1500km-t ebből 1x legalább 2x200km-t pályán. Ha ki van iktatva a rövid táv, akárhogy is nézzük, később fog tönkremenni. Ha meg sok a rövidtáv akkor a haverom/szerelőm szerint szigorúan 7500nál le kéne cserélni az olajat. Évekkel ezelőtt hallottam ezt még tőle. Akkor legyintettem, de simán elnyíródik az olaj.
Az embereknek fáj az igazság!
-
-
Piwi
addikt
Elkészültek a képek mindkettő autónál a fékkopásjelzőről [link]
Az első képen az A3 bal bal kerék mögötti része van,a kép jobb sarkában látható egy csatlakozó,az lenne a kopásjelzőé? Jobb oldalon nem látni ilyesmit,vagy csak én voltam amatőr fotós...
Utolsó két képen az A4 bal és jobb oldala látható,ott is van hasonló csati,viszont mindkét oldalon...
Lehet tudni hogy azok a csatlakozók mik?Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
Mágus2
Közösségépítő
Az ott a kopásjelző csatlakozója.
Az A4-en hátul van a féknyereg, a másik oldalról kell fényképezni, teljesen balra tekert kormánynál a jobb oldalit hátulról és fordítva, bár ott a kábel:
Elől azok a csatlakozók az ABS jeladóé.
CSak egy oldalon van egy belső betéten kopás jelz, mert a belsők hamarabb kopnak.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz Mágus2 #112124 üzenetére
Már ez a 3. Vw-m, családban is volt 3-as 4es 5-s golf most Passat B7. Ez már 7 vw, sok mindent tudok róluk.
aláírom konszernen kívül nem sokat tudok, de csak mert nem is érdekelnek.
B5 passatomon is megjavítottam az ülésfűtést, találtam leírást neten, az alapján meg tudtam csinálni(szét kellett szedni az ülést) és működött.Az embereknek fáj az igazság!
-
-v-
addikt
-
válasz lenko #112122 üzenetére
Mágus2-höz meg még magyarországról is járnak hogy csinázza meg az autókat. Vélelmezhető, hogy sokkal többet tud a dologról mint egy átlag nem vag specialista.
Mindazonáltal én akkor kivételes tehetség vagyok minden dízelemmel, mert motorikus problémák nélkül szoktam városban (Szeged) és elővárosban havi kb 2-2,5k km-t belerakni a kocsiba és nincs baja sok százezer kilométer után semhttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
lenko
aktív tag
válasz K Norbi #112133 üzenetére
Még amikor megvettem akkor lőttem pár képet, ültetéssel és polír óta nincs még (most mint az új), tavasszal lövök vagy 50et ahogy szoktam.( Ami jól is jön, mert pár éve a 3-ast ellopták, majd meglett, kicsit hiányosan, később a BBS felniket hirdetésben megtaláltam, és korábban lőtt képek alapján be lehetett azonosítani, vissza is kaptam a felniket is.)
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz K Norbi #112134 üzenetére
Csak a belső oldalon van munkahenger, ezért a belső ér mindig előbb a tárcsához, utána húzza a külsőt, plusz a vezető csapokon elveszlik egy kicsi az erőből, ezért a belső erősebben van nyomva. sok kicsi sikra megy. Kell 4 dugattyús nyereg és egyformán fog kopni.
[ Szerkesztve ]
-
-
lenko
aktív tag
-
lenko
aktív tag
válasz K Norbi #112141 üzenetére
Majd kb. március végén töltök fel képet újra nyári kerékkel. Tempomat is van. Jó pár évig elleszek vele. Valós 145e km van most benne, én mentem ki érte életembe először. Szépen jár a motor, üzemhőn alapjáraton kívülről sem hallani szinte semmit (csendesebb mint az 1,6). Ha nyomod azért megjön a hang gyári kipuffal is. Egy chip tuning 180lóra még tervben van.
Aztán ennyi.Az embereknek fáj az igazság!
-
varsam
őstag
üdv,
'98 Passat Variantra (1.8 ADR) mekkora ablaktörlő lapátok kellenek előre? Illetve hol és milyen márkát ajánlotok?
-
-
Morris
veterán
Lenko, meg kell mondjam, Te nagyon szűk látókörű vagy. Ezt a szétcseszed a motort a rövidtávú használat alatt című cikkedre reagálva.
Sajnos nem tudtam elmenni mellette szó nélkül. -
lenko
aktív tag
válasz Morris #112148 üzenetére
"A motor és a benne keringő olaj nem tud kellően átmelegedni, akkor a motortérben és a kipufogórendszerben kicsapódó kondenzvíz nem tud elpárologni, ehelyett reakcióba lép az amúgy is dús keverék töménytelen mennyiségű égéstermékével, és egy savas löttyöt alkotva beveszi magát az olajba és a kipufogórendszerbe. A tulajdonos mindebből nem vesz észre semmit, sőt még örömmel meg is állapíthatja, hogy az autója nem eszi az olajat, ami azért lehetséges, mert az folyamatosan hígul az elégetlen üzemanyagtól és az imént emlegetett kondenzvíztől. A savas és szennyezett olajnak megvan az a rossz tulajdonsága, hogy csökken a kenőképessége, de ami a legrosszabb, belülről korrodálja a motor elemeit, így olyan kopást hozhatunk össze rövid idő alatt, mintha megkerültük volna a Földet.
Egy hidegindítás kábé akkora terhelést jelent a motornak, mintha Budapestről lemennénk a Balatonra, nem véletlen, hogy a mechanikai kopásainak mintegy 70 százalékát hidegen szenvedi el egy blokk az életciklusa során. Minél többet áll egy autó, annál nagyobb az indítás utáni kopás, hiszen az olaj teljesen visszafolyik a motortér aljába, és jó pár másodpercnek kell eltelnie, mire mindenhova eljut. Nagyon fontos, hogy a motornak legyen ideje elérni az üzemi hőfokát, mert enélkül nagyon hamar elöregszik az olaj a koromtól és a kicsapódó kondenzvíztől. Sok olyan autó motorját szedtük már szét, amit csak néhány kilométeres utakra használtak, és ezek - kortól és futott kilométertől függetlenül - borzalmasan néztek ki, olajsár borított mindent vastagon."Az embereknek fáj az igazság!
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm