- ASUS routerek
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3tr0
senior tag
válasz CsatiZsol #10899 üzenetére
De akkor ugye, még nem csináltak vele semmit,csak ajánlatot kértél?!
Nem tudom milyen autód van, de egy jó autószerelővel jobban jársz, plusz ő vagy te beszerzed az alkatrészeket. Bár gondolom erre te is rájöttél.https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
attrax
aktív tag
ha még nem tudnánk...http://www.vezess.hu/hirek/hatvan_eves_legendas_volkswagen/23240/[link]
Unterschreiben
-
Peter789
senior tag
válasz CsatiZsol #10899 üzenetére
a "javító készlet" valszeg maga a szíj + görgő csomag - rossz a megfogalmazás. további 50e gondolom a vízpumpa és még 50 a munkadíj... röhej...
nem tudom milyen autód van, de nekem az 1.8T superb-re a unix elsőre dobott egy 57e forintos "vezérműszíj készlet vízpumpával" tételt, rouville gyártmányú ami korrekt. ebből az 57e-ből egy rendes szerelő további 20-30-40% kedvezményt kap!
nézd meg motorkóddal, évjárattal hogy mennyi egy készlet az autódhoz - lehet vízpumpát külön kell nézni - majd keress fel egy korrekt maszekot és kérdezz rá, hogy listaárból van e kedvezménye, és mennyi a munkadíja... ne légy szemérmes, olyan nincsen hogy nem kap számottevő kedvezményt legalább az egyik nagykernél - ha letagadja akkor nem túl korrekt, jobb ha mész máshová...
mivel ~50e a márkalehúzdás munkadíj, ezért a reális maszek munkadíj valahol 10-30e között lehet, attól függően hogy mennyire nagy munka a csere: ki kell e pl fordítani a motort a helyéről vagy csak rápattintja az új szíjat...
http://www.tlx.hu/
http://www.unixauto.hu/
http://www.bardiauto.hu/
http://www.startauto.hu/a vw alkatrészek olcsók, ha nem márkalehúzdában veszed és szerelteted
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
CsatiZsol
tag
Sziasztok!
A tételek a következők:
Munkadíj:~46.000Ft
Javítókészlet: 80.553Ft
Csavar: 1085Ft
Vízpumpa: 17613Ft
Ékszíj: 10122Ft
Szíjfeszítő: 28055Ft
Hűtőfolyadék: 4070FtAz autóm egy 4 golf 1.6 16V motorral.
Köszönöm a válaszokat, és előre köszönöm a további válaszokat is.Üdv Zsolt
Az optimista minden vészhelyzetben lehetőséget lát, a pesszimista veszélyt lát minden lehetőségben. “Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
-
m3tr0
senior tag
Sziasztok.
Nem VW-s de autós kérdésem lenne.
A nyári-és téli vasfelniket fel kéne tupírozni, arra gondoltam,hogy csiszolópapírral,ahol kell drótkefével megdolgozom és lefújom őket valami ezüst színre.Simán a csiszolás után lefesthetem? Jó lesz az úgy?
dragonfx[\B]: mihez képest...vesd össze a te autód alkatrészárait egy a te autóddal egykorú német autó alkatrészáraival. majd meglátod.
persze a felszereltségük is egyezzen.[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
-
rob210
nagyúr
válasz CsatiZsol #10905 üzenetére
Munkadíj 10.000.-
Vezérműszíj készlet 75.000.- (ez rendes ár tehát ennél csak olcsóbban lehet megvenni)
Vízpumpa szett 21.000.- (ez is komplett minden benne van)
4-5 liter hűtőfolyadék meg 1500.-
De ha a legkomolyabbat veszed bele akkor 3.200.-
Ez minusz 65° akkor nincs higítva.Renault power
-
VR6-Fan
veterán
válasz Peter789 #10904 üzenetére
má megbocsáss, de amit én szerelő ként kapok kedvezmény az alkatrészek után, azt miért kéne minden féle meggondolás nélkül továbbítanom az ügyfél felé?
dragonfx: mi a..? áhh inkább hadjuk
m3tr0: hát ha kézzel kicsiszolsz egy garn lemezfelnit vendégem vagy egy sőrre!
gyári festék réteget mindenképpen szed le, alapozó maradhat,szóró kit, kis csisz. szín és lakk.legtutibb: homokfúvás, görgőztetés, fém alapozó, szóró kit, szín, lakk.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Kickass
őstag
válasz VR6-Fan #10911 üzenetére
má megbocsáss, de amit én szerelő ként kapok kedvezmény az alkatrészek után, azt miért kéne minden féle meggondolás nélkül továbbítanom az ügyfél felé?
mondjuk manapság szinte mindenkinek van vmi ismerőse aki 20-30%os kedvezményért veszi a cuccokat, ha meg nincs akkor szerezni kell mondjuk azt én is erősnek érzem hogy bemegy a szakihoz az utcáról és azzal indít h beszerzési áron hozzad a cuccot
-
VR6-Fan
veterán
válasz Kickass #10912 üzenetére
ennyi.
mert aki már a gengszter váltás óta ide hordja az épp aktuális vasát, nyilván annak picit más áron, rugalmasabban dolgozik az ember...
de hogy az utcáról beesik valaki és még én fizessek azért mert megcsinálhatom a kocsiját...
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
zfarkas
senior tag
Sziasztok!
2008-as Octavia, 1,6-os 75 kW motor (ez tényleg 8 szelepes?), kombi, kevés km.
Mekkora átlagfogyasztással, zajjal (autópálya 130-as tempó), szervízköltséggel kell számolni?Elképzelhető, hogy a G Astra-mat lecserélném egy ilyenre.
Köszi,Zoli
Raw Dark Pure
-
o_tom
aktív tag
Üdv
Nem is tudtam edig erről a klubbról.... Király hogy megtaláltam.
Most akarok venni egy 1.8T 4x4 Octaviát.
Valakinek van ilyen autója? Tapasztalatok, tanácsok vele kapcsolatban?
Konkrétan meghibásodások, fogyasztás. Teljesítmény... Mennyivel fogja vissza a 4x4 hajtás az autó teljesítményét pl. gyorsulásnál?ÚÚÚAAAAÁÁÁHHHRRRRGGGGHHÚÚÚÚÚŰŰŰŰŰ /Chewbacca/
-
Kickass
őstag
hmmm megszaporodnak az Octaviasok?
mas, felraktuk a 16-os Borbeteket, feher, nagyon diszno este rakok fel egy mobilos kepet, vasarnap lesz Seat minitali akkor szepen korbefotozom meg lemosom elotte
-
o_tom
aktív tag
Ja... Elfelejtettem! Valakinek van Octavia I kezelési útmutatója .pdf-ben? Érdekelne a dolog. Esetleg valami dokument az 1.8t motorról.
A segítségeket előre is köszi.ÚÚÚAAAAÁÁÁHHHRRRRGGGGHHÚÚÚÚÚŰŰŰŰŰ /Chewbacca/
-
m3tr0
senior tag
válasz VR6-Fan #10918 üzenetére
Az faja. Mostantól csak bekötve vezess,nehogy fejelgesd a kormányt fékezéskor.
Most már akkor szépet lassulsz 300-ról is.Néztem a linkelt amit küldtél, szegény autó.
Jobb oldala le van zúzva, meg még 5 ajtós is.https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
VR6-Fan
veterán
áhh még össze kell kopni, meg nem tudom érzésre nem az igazi (legalább is jobbna kell nyomni az első munkahengerek miatt a féket), temporól meg még nem probálgattam
fel kell hívni, ha csak a két ajtót kell cserélni akkor elég olcsón megúszható a történet.
mondom hogy a bordó kell neked, money?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Kickass
őstag
-
o_tom
aktív tag
válasz VR6-Fan #10918 üzenetére
Üdv
Neked 1.8t van?
Az érdekelne, hogy milyen a motor karakterisztikája? Hogy húz, tényleg tol már 2000től maxon? Mi kopik, mi romlik el benne? Milyen olaj jár bele? Szervízintervallum és költségek? Levegőszűrő, olajszűrő. Drágák az alkatrészei?
És jó lenne egy Octavia I kezelési útmutató.ÚÚÚAAAAÁÁÁHHHRRRRGGGGHHÚÚÚÚÚŰŰŰŰŰ /Chewbacca/
-
VR6-Fan
veterán
válasz Kickass #10921 üzenetére
áhh mi ez valami cross-country edition ?
nem rossz de egy pici ültetést elbír, amúgy mi ez valami ET40?
o_tom:nem (hál isten ), de láttam már ezt azt.
neked már a 180-as verzsön lesz azt hiszem és talán már az nagy csonkos K03-ommal, azok jah 2000-től elég jól megindulnak, de erről pontos infot tomcsi fog tud ni adni neked.
szűrők?! mann...
olaj lábadtól függően 10w40 v 10w60 (esetleg ha nem vészesen kopott a motor vagy nem csipegette eddig akkor 5w40), mindenképpen VW minősített olaj kell benne (apró betűs rész VW 505. ...) de pl Castrol Edge, nem rossz bele.
olajat/levegű-olaj szűrőt maximum 10e km-nként cserélünk.
benzin szűrőt meg max 30e km-nként, gyertyát attól függ milyen kell bele (motorkod alapján ki kell keresni) 60e v 120e ként.a gyertyára kényesek nagyon (meg az olajra is), tehát csak is a bele valót, az új fajta motorokon szeretettel pusztulgatnak be a trafók is.
árban álltalába közepes szinten mozognak a cuccok hozzá.
de pontosan utána tudsz nézni bárdi/tlx/unix/ stb..turbora vigyázni! hidegen nem üvegeljük, melegen picit hűtjük!
okádia használatival sajna nem tudok szolgálni
m3tr0: akár 20VT-m is lehetne az is 1,8-as és volt GTI-ben
vagy lehetne a kettesben is, csak a franc tökölne annyi feles elektronikával, mostanira csiga OME ECU és indul a mandula"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
rob210
nagyúr
válasz VR6-Fan #10924 üzenetére
Na gyerekek elindult nálam is az ETANOL project.
Egyenlőre azon kívül, hogy 100-al nőtt az alapjárati fordulatom, tehát most 1100-on van semmi egyebet nem érzékelek.
Jahh illetve még annyit, hogy kissé mint ha jobban húzna a kocsi.
A tankolási arány 50:50 %-E95:ETANOL.
Benzinszűrőt vettem egy pár darabot szerintem az elején sűrűn fogom cserélni
Semmit nem alakítottam át a kocsin azon kívül, hogy a csöveket átlátszóra cseréltem a gumik helyett.
Bár ez már amúgy is ráfért
Szépen egyenletesen jár a motor nem rángat nem köpköd, issza ahogy kell
Érdekesség képpen viszont megmérettem ismerőssel a kipuffogógázt.
Ami meglepett, hogy most hozza az eddigi 1.2 helyett a 0.2 es gyári értéket
Ami nagyon jó és valóban meglepő, mert ugye vissza lett alakítva mechanikus karbira a szekér.
Szóval majd később még hirdetek eredményt egyenlőre tetszik.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
VR6-Fan
veterán
-
m3tr0
senior tag
válasz rob210 #10925 üzenetére
A sűrű benzinszűrő cserét azt miből gondolod?
Az etalonra átállás miatt lehet rá nagyobb ,gyakoribb szükség?Amúgy igen, az a CO érték az nagyon meleg.
Még a végén Golf Hibryd lesz.https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
-
rob210
nagyúr
-
VR6-Fan
veterán
etanol teljesen kimossa az X+20év alatt lerakodott koszt, amit nem szerencsés megetetni a motorral.
én meg majd mosogathatók tankot...rob210:jól van, de elektronyos AC van benne, nem csak mechanikus?
jah akkor jó, akkor gondolom jó csövet kaptál.
más: poénból? (3. bekezdés)
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz rob210 #10931 üzenetére
jól van akkor jól tudtam hogy minden karbisban mechanikus AC van álltalába.
tudtommal a rabbit, csak annyit tesz hogy egy speciálisan az osztrákoknak gyártott sonder modell, ám de technikájában pl ugyan olyan mint egy memphis vagy moda 2-es, csak teszem azt nem lila hanem rózsaszín belső van benne.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
rob210
nagyúr
válasz VR6-Fan #10932 üzenetére
Ezt azért rosszul tudod.
Mert ugyebár ebben ha a gyári állapotot nézzük, fedélzeti "számítógép" van és egy két technikai újítás a sima golf II-höz képest már be van integrálva.
Futóművén is van valami változtatás.
Ezt nekem egy VW spiller mondta, aki szakkereskedésben dolgozik és nem csak rámondva a márka spillere, hanem tényleg az.Renault power
-
VR6-Fan
veterán
válasz rob210 #10933 üzenetére
-szabályzott kattos karbis 1,6-os motor (eco carbis) motor már volt az egyes golfba is. (kettesben is jellemzően 87 után.) vagy ha a "fedélzeti számítógép" gép alatt az MFA nézed az azért van mert sonder modell.
-pl milyen technikai újítás?
-futóműben 2-esnél nem lehet nagy wast ist das fékkel van mahinálás meg a stabrúddal, gondolom a tied is stadrúdas, az is felszereltség függő.
félre ne érts nem kötözködés képpen, csak próbálok tanulni.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
rob210
nagyúr
válasz VR6-Fan #10934 üzenetére
Hát látod tanulni én is próbálok.
De pl. a torony csapágyal is szívtam, végül motorkód alapján kellett vennem.
Meg ne kérdezd miért valamit magyarázott a szerelő de nem értettem.Atán még egy két ilyesmi volt amik spec cuccok voltak, de azokat még a srác aki hozta az alkatrészeket beszerezte nekem.
Pl nem tudom, ugyan hogy ez csak ebben van-e (utólagos belemókolás) de ebben van egy elektromos benzinszűrő.
Ez nem vicc.
Pici elketromágnes van benne gondolom a fém szennyeződéseknek.
Egy ülepítőtartály az aján és egy szemcseszűrő ami egy nagyon finom fém háló.
Mondjuk már ez sincs üzembenBár ha belegondolok lehet neked van igazad és ezek már csak az évek során véghezvitt mókolások.
Renault power
-
VR6-Fan
veterán
válasz rob210 #10935 üzenetére
az szerintem mokólás, karbisoknak nem egy bonyolult üzemanyag rendszere van.
ráfolyós tank, mechanikus ac, a kis szűrő, karbi.szvsz ezek a cuccok (már ami gyári) azok mind egy sima golf C-be is rendelhetőek voltak (a belső nem elméletileg), felárért.
de a sondermodellek, azok gyakorlatilag különböző felszereltségi szintek, amik "alap modell" ként járnak a kocsikhoz, és ezen felül lehetett még extrázni.
jó nyilván egy golf C-be nem kérhetek csak egy G60-as motor, de elég nagy volt az átjárhatóság annak idején.de technikában nem volt túl nagy különbség a kettesek közt, mert a kasztni az összes modellnél ugyan az, ergo minden modell csereszavatos a másikkal, futóműnél meg mondom a rúgókkal és a stabrúdakkal játszottak ide-oda.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Kickass
őstag
válasz VR6-Fan #10924 üzenetére
kotekedsz?
kene bele a csuccs, jobban kiemelne a kerekeket, de latom hogy a haver mennyit sziv a 70k-s TA Technix allithatoval, nekem meg nincs also hangon 100K-m normalisabb allithato sportfutomure. Ultetorugot elsosorban rajtam kivulallo okok miatt nem lenne szerencses alatenni, mas is vezetni fogja aki nincs ahhoz hozzaszokva hogy par centire van az auto alja a foldtol abbol kesobb meg csak a baj lenne.
De mondtam haveroknak is, ha osszedobnak egy jo futomure usse kavics ala rakom.
Egyebkent meg nyarig el lesz tuntetve az EFI felirat, meg korbesotetitem kb ennyi.
szerk.: ET38, asszem
[ Szerkesztve ]
-
o_tom
aktív tag
Szóval Octavia I-ről nincs senkinek PDF?
Csak hogy ismerkedjek vele, mielőtt tényleg belevágok.ÚÚÚAAAAÁÁÁHHHRRRRGGGGHHÚÚÚÚÚŰŰŰŰŰ /Chewbacca/
-
-
VR6-Fan
veterán
válasz Kickass #10939 üzenetére
TA és társai azt vegyen az aki 165/40-es gumit rak a 8 col széles felnire és lábujj heggyel nyomkodja a gázt...
egy rendes állítható 200k körül kezdődik...
értelmes kompromisszum -20/30/40-es minőségi rugót venni.
arra figyelj ha a gátlók a végüket járják, akkor hamar kifogja nyírni őket, meg cserélj leglaább első torony csapágyat
enyémbe is -40 van igaz télen nem nagyon használom a kocsit
és idővel én is szeretnék majd állíthatót, bár nem azért hogy rommá ültessem a kocsit, hanem hogy pl keménységet és karakterisztikát tudjak állítani"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Kickass
őstag
válasz VR6-Fan #10947 üzenetére
Apex -30mm nezegettem, a gatlo + toronycsapagy tippet koszonom, telen ugyis ki lesz veve alola, iden is belefutottam egy ket komolyabb katyuba (nem is katyu volt az mar hanem godor) szerencsere a teli jo ballonos gumi
a lengescsillapitokat se tudom milyen allapotban lehetnek, egy mar tuti cseres, minden apro uthiban szuszog/cincog bal hatul
romma ultetve nem lesz csak szolidan, max ha olyan talira mennek vele akkor letekernem
-
tomcsi23
veterán
...és akkor - egy kis technikai szünet után - ismét itt rontom a levegőt.
o_tom: nincs ugyan pdf-em, de mintha keringene valami link cseh vagy orosz nyelven - ha érdekel, megkeresem. Milyen területen ismerkednél vele? Van kiszemelt példány, vagy csak úgy rákattantál? Nem skodrim van, meg nem 4x4, de a motor az általad is megjelölt. Bár tudtommal ezek skodában 150 lovasok (leszámítva a vrc verziót). Amúgy tegnap az aktuális olajcsere 12e volt (átnézéssel, gépre rádugva, olaj-, levegő-, pollen- szűrők cseréjével, igaz az olajat én vittem). Finomabban is jár a kicsike, és így ~10k km-ig megint rendben van.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
o_tom
aktív tag
válasz tomcsi23 #10949 üzenetére
Milyen teruleten erdekel!?
Ezt nem ertem.
A linknek orulnek.
Mar kineztem egyet, holnap nezem meg.
Csak nem vagyok biztos az allapotaban. Letezil olyan osszkerekes verzio, amire nem irtak ra hatra, hogy 4x4 turbo?
Amit nezte, azon nincs rajta, csak Octavia felirat. Lehet hogy torve volt es nem potoltak?
Nyom nelkul gondolpm nem lehet csak ugy leszedni!? Ragasztva v. csavarozva van?[ Szerkesztve ]
ÚÚÚAAAAÁÁÁHHHRRRRGGGGHHÚÚÚÚÚŰŰŰŰŰ /Chewbacca/