- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
Azért az furcsa, hogy egyes PD-s motorok elmennek több százezret gyártói jóváhagyás nélküli olajokkal is, míg másoknál a jóváhagyottakkal is előjön a probléma. Ez nem túl biztató sem a motorgyártók, sem az olajgyártók szempontjából.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #9702 üzenetére
Megint magyarázod és magyarázod, csak hogy az álláspontod igazolni tud, hogy mindenbe mehet minden.... Örülök, hogy te belelátsz, hogy mibe mit öntenek és a pd-k nem belevaló olajjal is elmennek több százezret. Bár eddig a vezérműtengely volt a szar. Látom élvezed, hogy hülyét csinálsz magadból. Ez volt az utolsó, hogy bármi hsz-edre reagáltam. Semmi értelme. Szerintem mehet az észter pao racse is a pd-be.
-
Gyöször
senior tag
-
szimi57
őstag
válasz Gyöször #9704 üzenetére
Ezt most találtam. Itt valamelyik tag leírja: "A tulajdonosok túlnyomó többsége szilárd, megbízható motorral rendelkezik, függetlenül az olajválasztástól." És csevegnek még hibás vezérmű tengelyekről, stb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Dare2Live
nagyúr
Rengeteg urban legend, félreértés van olaj témában. Én el is engedtem 2hónapja mert alap dolgokat se tudtam átadni, elmagyarázni... de mégis akit kicsit érdekel mélyebben de közérthetően annak fotóztam egyet.
Ebből megfelelő minimális fizikai alapokkal úgy nagyjából képbe lehet kerülni.
[link]Ha nem szabad akármiért a hsz törölhető. Ha hasznos és maradhat szivesen be is scanelem.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz Dare2Live #9707 üzenetére
Összeraktam, elforgattam, kidobtam a duplikátumokat és PDF-be konvertáltam.
Itt letölthető bárkinek lapozható PDF-ben.
Még nem olvastam el.
Ha jó az anyag, akkor kiegyenesítem az oldalakat és olvashatóbbá teszem, de amíg nem mondjátok, hogy jó, addig nem fektetek bele több időt."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
grizlisandor
addikt
válasz Dare2Live #9707 üzenetére
Jó anyagnak tűnik, köszönjük.
Csak hiányzik pár oldal, azt pótolnád kérlek? Meg a végén a 2 kép nem a témába vág.(#9709) Dluinet:
Fentebb írtam, hogy hiányoznak oldalak, meg egy tömörítés nem ártana a doksinak. 25%-ra méretezett képekkel összerakva sokkal kezelhetőbb lenne a pdf és szerintem még olvasható is maradna. -
nagyúr
válasz grizlisandor #9710 üzenetére
a hiányzó oldalokon reklám volt
Ha rendbe van hozva a fehér szín, már az hozz rajta 20-25%-ot, a felesleges részeket levágom, az még 10% csökkenés.
Felbontás csökkentés sokkal rosszabb minőséget hozna, mintha a tömörítés erősségén állítanék. Inkább erősebb tömörítés, mint felbontás csökkentés."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Dare2Live
nagyúr
jövő héten bescannelem@Dluinet: THX
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz grizlisandor #9712 üzenetére
Általában mindenki benézni, nem csak te, vagyis minden érved logikus volt, csak nem helyes.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
K Norbi
addikt
Ez kell a Finn éghajlatra [link]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dluinet #9717 üzenetére
Az lehet, de ha hallgatod is nem csak nézed akkor elmondja hogy télen 5w volt benne, meg amúgy ez a gyári olaja -20-+40 C fokig... ne kérdezd miért. A mild hybrid turbós egr-es Suzukiba 0w20 kell ugyanezen hőmérséklet tartományban, szóval részemről hihető a 10w60 és ugye már korábban is elhangzott hogy minden motor kalmopyrinje a 10w50es racse olaj...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
A véleményetekre lennék kíváncsi.
Az autó egy Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006-os gyártás).
Eddig Castrol Magnatec az első években, majd utána sokáig Ford olaj vagy Total olaj, a mostani olajcserét megelőzően Eurol olaj volt 2x benne. Most az utolsó olajcsere alkalmával, május közepén, FUCHS TITAN SUPERSYN F ECO DT 5W-30 olaj lett beleöntve.
Az eddigi sok éves tapasztalatom az az volt, hogy a friss olaj beöntése után már 70-100 km megtételénél teljesen fekete volt a friss olaj. Már sima városi használat mellett is.
Most ennél a Titan olajnál azt látom, hogy 1100 km után a színe az feketés-barnás csak, és nem az a korom fekete mint előtte mindig.
Kérdésem az lenne, hogy ez most így jó, hogy ez a Titan olaj ez "csak" ilyen barnás-feketés színű?
Állítólag a dízeleknél szinte rögtön az olajcsere után már azonnal fekete lesz a friss olaj is.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
grizlisandor
addikt
Tavasszal beszéltünk róla, tessék kimenni egy jó kis autópályás utazásra, utána be fog feketedni.
-
Gyöször
senior tag
válasz grizlisandor #9721 üzenetére
Igazából azt kérdezi, hogy rossz az olaj, hogy 70km helyett 1100nál se fekete mint 15 éve minden?
Jogos a kérdés, de nemtom...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Rocky975
senior tag
Szia!
Nekem nincs jó tapasztalatom a fuchs olajjal.
Régi benzines mercibe vettem 10w40-et, csörgött-csattogott a motor. Hamar le is cseréltem. A citroenbe is vettem 2 éve psa b71 2290 minősítésű olajat tőlük. A turbó elkezdte enni brutálisan az olajat. Előtte sem ette és azóta sem eszi! Azt is lecseréltem 2500 km után.
Arra is gondoltam,hogy hamisan vettem de hivatalos webáruházból rendeltem.
Eurol olajjal mi a tapasztalat? Feleségem benzines hyundai-ában, és a dízel citroenben is 5w30 fluence FE van.
Nagyon meg vagyok elégedve vele, következőben is ezt kap mindkét autó.[ Szerkesztve ]
Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
tag
Hogy legyen egy pozitív vélemény is, Fuchs Titan GT1 Pro V 0W-20 hibátlanul teszi a dolgát egy 1.8-as Hondában, immáron a 3. olajcsereperiódusban használom.
Persze ettől még csöröghetnek más Fuchs olajjal a motorok... sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
erik365
aktív tag
Sziasztok!
Lada Niva 2000 évjárat központi, vagy hengerenkénti befecsisbe?5w-40?
De milyen? Eddig alapvetően ezek a szekerek 10w-40-el voltak használva.
Próbálnak is meggyőzni arról, hogy ebbe jó a 10w, de mit árthatok?
Egy jó Motul X-Cess 5w-40, gondolom csak nem rontja el?1.4 T-jet M32
-
bohoc71
aktív tag
Hali! Hyundai i20(2010) 1.2 motorba milyen olajat,szűrőt ajánlotok?Köszi
Meghajlás...Puszi...Taps....
-
Rocky975
senior tag
válasz bohoc71 #9737 üzenetére
Szia!
A feleségemnem 2010-es I10 van 1.1 benzin motorral.
Eurol Fluence FE 5w30 van benne és ez is fog belemenni.
Champion olajszűrőt szoktam belerakni.
Volt benne gázos shell 5w30, Total ineo longlife 5w30. Ezekkel sem volt baj de az Eurollal úgy jár mint a doxa.
Próbáld ki,jó olaj.Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
félisten
Helló!
Filterabc rendben van még olaj ügyben? Castrol edge 2019-2020-as gyártású van bárdinál. Legutóbb 6 hónapos gyártású olajat kaptam filterabc-től, szerintem tőlük rendelem most is.
-
raziel01
veterán
Adalék topicot nem találtam.
[link] SCT-MANNOL 9930 DIESEL ESTER ADDITIVE -DIESEL ÜZEMANYAG-ADALÉK, 1000ML
Ezt próbálta már valaki? Neten nincs róla semmi igazából.
VIF-hez képest negyed annyi árban. -
grizlisandor
addikt
válasz bohoc71 #9737 üzenetére
Gyártó elég szűkszavú, API SL és ACEA A3 előírásokat kér motorolajnak, meg szerintem egy 5w30 viszkozitás jó lesz.
SHELL Helix Ultra 5W30 motorolajat választanék esetleg CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 A3/B4. Majd a többiek adnak még választékot.
Szűrőkből meg gyárit vagy valami nagyobb márka termékét érdemes választani.
(#9739) Lauda:
Meg kell írni nekik, hogy 1 évnél régebbi motorolajat nem fogadok el, eddig nekem mindig ennek megfelelőt küldtek kérés nélkül is.(#9740) raziel01:
VIF adalékhoz nem hasolnítatnám.
Üzemanyag-adalék sokaknál szitokszó Mannol még többeknél. -
félisten
válasz grizlisandor #9741 üzenetére
Köszönöm az ötletet!
-
TommyY2
tag
válasz Dluinet #9744 üzenetére
Szia!
Tudom, hogy már megbeszéltük, de végső megerősítést szeretnék kérni (ősszel lesz esedékes mindhárom autónkban az olajcsere).Suzuki S-Cross 1.4T (K14C, 3 éves) és Suzuki Splash 1.2 (K12B, 14 éves). Mehet mindkettőbe (a lánc kenés is megfelelő lesz?) a Motul Eco-Lite 5W-30 olaj (az S-Cross-ban eddig a gyári EcStar 5W-30 volt, a Splash-ben pedig Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3)?
Renault Scenic 1.6 (K4MA, 21 éves). Ebben az utóbbi időben Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 olaj volt. Ősszel a Motul X-Cess 5W-40 olajat tervezem bele.
Köszönöm a megerősítést.
TommyY
-
molnarpeter
nagyúr
Amúgy logisztikai szempontból megnézném, melyik érzékenyebb az olajra, aztán keresnék egy fajtát ami jó az összesbe. Aztán ha megmarad, tölteni kell, stb, nincs rá gond Renault topikból rémlik ajánlás, mintha az kényesebb lenne.
Itthon van 7 dízel, de össz-vissz kétféle olaj betakarja. 3 az meg már beleesik a “sok” halmazba[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #9747 üzenetére
Egyik sem egy kezzel osszerakott AMG motor, neznek bele vmi Total olajat aztan csa. Nekunk a Hondaba is az megy ami eppen akcios. Shell, Castrol, Fuchs (ez pont nem valt be), Eneos.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen