- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Amazon Prime Video
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Linux kezdőknek
- Jelszókezelők
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Google Chrome
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
válasz molnarpeter #10500 üzenetére
Igen, megoldható otthon. Célszerszám mindenképp kell a vezérléshez és a tömítés cseréhez is. A szerelés is menne, ha lenne hozzá kedvem.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #10501 üzenetére
"A motor nem lett rosszabb." Ja nem, végülis már az 5w-50-et is zabálja, nem olyan régen még azokról is odákat zengtél. Ha csak szelepszáras lenne az a motor, akkor nem változna ekkorát vastagabb olajra. Ezt te is tudod, csak nem akarod beismerni. Generál kellene oda vagy egy gyűrűzés is legalább.
-
AIex
tag
Sziasztok !
Került hozzám egy 1.5-ös DPI motorral szerelt i30-as,Szeretnék hozzá venni egy flakon olajat, hogy legyen nálam mindig, ha netán után kellene tölteni,
A kérdésem az lenne, hogy van megbizható adatbázis, ahol megtudnám nézni, pontosan milyen olajat kellene bele töltenem ?
11e Km van az autóban, nincs még egy éves, igy feltételezhetően, még a gyári töltet van benne (sajnos),
Az autóhoz csak egy manualt kaptam, amiben az olajról nincsen szó, a motortérben szintén nincsen matrica, a neten próbáltam nézni 1-2 kézikönyvet, de egyikben sem találtam meg az 1.5-ös motort, bárdi - unix-ra nem hagyatkoznék, nem egyszer ajánlott 5w-s olajat 0w-s helyett, láttam korábban többen linkelték a Motul keresőjét, abban mennyire lehet megbizni ? Vagy irány egy márkakereskedés ?
Előre is köszi !
-
nagyúr
Ha városban használod, vagy rövid utakra (25km-nél rövidebb), akkor jó lesz a 7-10 ezres csereperiódus is.
30 ezret úgy kell érteni, hogy ideális esetben, ha minden csillag jól áll, és mellé szakrális csirke áldozatot mutatsz be birkavesével az olajok istenének, akkor akár arra is képes lehet. Valóságban nagyon max 15 ezer kilométer a cseréig.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
szimi57
őstag
Hidd el megint tévedsz. A 10w60 csodákra képes.😃 A számok beszélnek. Ha tömítetlenség lenne a motornál az megmutatkozna a teljesítményben, fogyasztásban. Ami a nagy eltérést okozhatta a vékonyabb olajjal megtett 90 százalék pályázás. A vastagabb olajjal nem volt pályázás, rövidebb távok, 2x6 km-ek voltak. Itt még a w30-40-et sem ette volna annyira. Nyilván a 10w60-asból pedig több ment volna el pályán. Zsinórba cserélik ezeknél a motoroknák a tömítéseket és láss csodát megszűnik az olajfogyasztás.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #10509 üzenetére
Nem tudom nálad a motor tömítetlenség mit jelent, megint össze vissza beszélsz. Ha csak szelepszár szimmeringes az autód és ilyen szinten zabálja ezeket a mézeket is, akkor a méteres kék füstöt húznád magad után. Nem szokott megmutatkozni teljesítményben fogyasztásban, ha gyűrűknél van gond, mivel általában a kompressziógyűrűnek még semmi, vagy alig van baja mire a lehúzó már szétvan kopva, az áteresztő meg letapadva kokszosodva. Már ezerszer megcsináltathattad volna/ vagy megcsináltad volna, nem is nagy pénzből, ha csak szelepszáras lenne. Nem véletlenül nem teszed.... De unalmas már, hogy időről időre próbálod itt bizonygatni, a hosszú távon káros megoldásod, milyen jó tüneti kezelés és mennyire szuperül működik. Nem kell, köszi. Láthattad volna már ezerszer, hogy itt a nagy többség nem ebben hisz, és nem is ajánlja.
[ Szerkesztve ]
-
AIex
tag
válasz Dluinet #10508 üzenetére
Köszi, valahogy igy gondoltam én is,
Alapvetően ingázok vele, Pest megye -> BP -> Pest megye, napi 80km, csak városra hetente 1x ha előveszem, de akkor is szoktam vele menni 7-8km-es karikát, legalább valamennyire átmelegedjen,
Az autó céges, a flottakezelő meg ragaszkodik a 30e km / 1 évhez, amit ktg oldalról valahol megértek, főleg ha 5 év után adott esetben le is akarják cserélni,
Azon gondolkodom, hogy lehet 15e km-nél lecserélem rajta én, mondjuk gyári szűrőkkel, nem tudom, hogy a márkaszervizbe feltűnne-e bátkinek Legtöbb amit láttam, hogy lakkfilccel szokták összejelölni a szűrőt, meg a blokköntvényt, ha nem "házas" a szűrője.
@szimi57
Mit vársz a 10W60-as olajtól, utcai használatnál ? Szerinted miért jobb választás, mint egy sima 5w30 vagy 5w40 ?[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Ha figyelmesebben olvasol írtam, hogy szelepszár tömítés csere után megszűnik az olajfogyasztás! Ez azt jelenti, hogy az olajáteresztő és lehúzó gyűrűk jók!!! Szerintem ne erőlködj.😃 Az pedig nyilvánvaló, hogy húzom magam után a kék csíkot, különösen akkor, ha megindulok a piros jelzés után. A motor tömítetlenség pedig akár milyen furcsa, de jelentkezhet a kompresszió gyűrűk miatt is. Gondolom tudod, hogy a kompresszió mérés mire jó? Próbálj már meg értelmesen olvasni és normálisan írni!!!😃
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #10514 üzenetére
Rendben 100-adszor is leírtad a csodás történeted, hogy szelepszár szimmeringes az autód, és a 10w-60 nem belevaló csoda méztől minden csodás és szuper, ahelyett megcsináltatnád amit mi javasolunk. Én ettől függetlenül továbbra is vallom, ekkora olajfogyi már gyűrű is, főleg a mézre való javulással, de ezzel nem kell egyet értened. A motorba nem néztél bele, így egy meglévő füstőlésből 1 dolog mondható biztosra. Ígérem én sem megyek bele többet a témába, csak kíméld már meg a topikot 101-ik alkalomtól. Köszi.
Az értelmes olvasás pedig neked nem megy egyedül. Ugyanazt mondtam amit te. Attól még, hogy jó a kompresszió, teljesítményben nem érzel romlást, még lehet gyűrűk miatti olajfogyasztás. Pl nálam is ez volt. Kompresszió gyűrű még teljesen jó volt, de a lehúzónál már fél centi volt a gyűrű hézag.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
szimi57
őstag
Már bocs, de ez mást mutat: "Attól még, hogy jó a kompresszió, teljesítményben nem érzel romlást, még lehet gyűrűk miatti olajfogyasztás." A mondat helyesen: A jó kompresszió miatt teljesítményben nem érzel romlást, míg rossz olajlehúzó gyűrűk miatt lehet olajfogyasztás. A mondatod első fele abszolút rossz megfogalmazás, a második fele nem egyértelmű. Nem kötözködni akarok, csak ennyit az értelmes olvasás és írásról. Azt meg szerintem elszámoltad: nem "100" az, hanem millió.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #10522 üzenetére
Teljesen egyértelmű volt amit írtam. Miután egy sajàt hozzászólásodra reagàltam, így azt hittem értelmi képességeid vannak olyan szinten, hogy érted miről beszéltem. Ráadásul már előtte is szó volt róla. Tévedtem. Elnézésed kérem, túlbecsültelek. De ahol a fúrószáras pergőteszt a mérvadó, ott mire várhat az ember. Egyértelműen topikot bomlasztani, feszültséget kelteni, trollkodni jársz ide a 10-60 as hülyeségeddel, majd egy személyeskedésbe átmenő okoskodással. Amíg nem teszed be ide a lábadat, békésen, viccesen tudunk itt egymásnak segíteni. Menj a bmw-s topikba told ott az ostobaságaidat. Részemről itt fejeztem be a veled való kommunikációt.
-
molnarpeter
nagyúr
Úgy igazából kellene 1-2 labor vizsgálat tipikus használat mellett, akkor lehetnénk okosabbak (bypass szűrővel meg könnyen lehet még tovább is bírná, ha nem kerül bele üzemanyag 🤔)
Feltételezem, a dinamikus intervallum is ez alapján lehetett programozva - kérdés, milyen határértékek és tűrés mentén.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz molnarpeter #10527 üzenetére
Neten azért sok laborvizsgálatot lehet találni. Ami közben városban is használva van, ott teljesen felejtős a 25-30k km.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #10527 üzenetére
Kellene de nincs benne mobil labor. Az indítások számát nézi és azt, hogy abból hányszor éri el az üzemihőfokot az olaj. Ez alapján számol vissza a max 30k km távból.
#nincsbennetarcsi
-
szimi57
őstag
Igen. Teljesen egyértelmű, hogy még a fúrószáras élmény hatása alatt vagy. Honnan a csodából szedted azt, hogy nekem a fúrószáras pergőteszt a mérvadó. Mindössze leírtam egy jelenséget mint most is. Semmi különbség nincs a papírzsebis nívópálca törlésekhez képest. Akkor is a fúrószáras pergőteszt hatása alatt lehettél amikor az olaj fizikai sűrűsége alapján akartad bizonyítani, hogy melyik olaj a vékonyabb vagy vastagabb, már nem emlékszem. Válaszoltam rá, de nem azon pörgök hónapokig, mint te a fúrószáron. Milyen topik bomlasztásról, trollkodásról beszélsz??? Elhiszem, hogy feszültséget kelt benned ez a téma, de ne itt vezesd le, hanem fordulj orvoshoz. A személyeskedést pedig te kezdted a szokásos gúnyolódással, utána még tettél rá pár lapáttal. Az, hogy túlbecsültél igazán imponáló, persze tévedhet az ember. Csak magadra vess. Te fújtad fel az egész témát, csináltál belőlem bohócot, amiért a BMW topikban talált infó alapján kezelem a túlzott olajfogyasztást. Én nem tolok semmit, te tolod a fóbiádat ezerrel. Lehet igazad van, hogy a "racse" olaj mindenre jó, talán egy kupica rajtad is segíthet.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
AIex
tag
Fedélzeti 30k km-t, vagy 12 hónapot ir, nem tudom, hogy fog / tud-e dinamikus értéket számitani, ha jól tudom, dinamikusnál is legtöbbször a hideginditások számát nézi, ami nálam amúgy kedvező, mert szinte csak 30km feletti távokat megyek, és jellemzően napi 2x van elinditva az autó, start stop-ot pedig indulásnál kapcsolom is ki.
Lehet 15k-nál ledobom én az olajat, biztos ami biztos, és megnézem hogyan alakul az éves futásteljesitmény. Ha esetleg betudom lőni 20k km környékére, lehet nem eröltetem a későbbiekben.
@molnarpeter
100 éves speedzone videóban, az olajshopos csóka emlitette, hogy az ő, vagy haverja céges autójának bevizsgáltatták az olaját kiváncsiságból, mert 90%-ban pályázott vele (hosszút ment, fix fordulaton, kevés hideginditás stb.) 15k km körül, már eléggé rossz állapotban volt, a laboros bevizsgálás szerint. Persze lehet csak marketing fogás, hogy vegyél náluk több olajat, viszont a másik oldalról, a 30k km is marketing fogás valahol az ügyfeleknek, de leginkább a flottakezelőknek, mert ők úgy is eladják majd 3-5 éves korában, cserébe a 30k-s intervallum miatt, kb az összes ráforditás 3-5db olajcsere lesz, ha nem veszünk nagyon extrém eseteket.@szimi57
Esetleg következő cserénél próbálj ki egy Xado olajat.[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #10531 üzenetére
Sajnos nem csak én vagyok így.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #10531 üzenetére
Ettől sokkal rosszabb állapotúak is lazán mászkálnak az utakon sajnos.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Sok függ az olajtól is, mert nem mindegy hogy egy LM vagy Motul olajat nézel vagy vami alsópolcos Mannolt. Mivé változott a hároméves motorolaj?
Igen, az indítások számát nézi és azt, hogy abból hányszor éri el az üzemihőfokot az olaj.
#nincsbennetarcsi
-
F_Zolee
veterán
válasz MasterMark #10537 üzenetére
De ebben az esetben nem tudják műszakilag felmérni az autót. Csak ha tuner dolgok vannak benne abban képzettek.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #10537 üzenetére
Ezzel kell kezdeni, tegnap ahogy elindult a lámpánál, percekig nem lehetett látni semmit. Arról nem is beszélve, hogy másokat veszélyeztetve közlekedik, ha éppen nem büntetőfékez vagy a szembejövőket leszorítva előz, akkor a legnagyobb forgalomban bontogatja driftes szárnyait (egy fwd kombival). Nem először hoz vele össze a sors.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #10542 üzenetére
Nincs már kamerám, de a sűrű fekete füsttől úgy sem látszana semmi.
-
AIex
tag
A LM-ról van bármi infó, vagy bevizsgálás, hogy milyen az adalékoltsága ? Annak idején nézegettem őket, és rendre 8-10e Ft-tal drágább volt, egy azonos viszkozitásu 4-5L-es Motul - Castrol olajhoz képest. Fejletebb az adalékcsomagja, vagy esetleg magassabb %-ban (nem tudom mi a jó kifejezés erre) tartalmaz adalékanyagokat ?
@tboldi
Lehet azért ilyen ingerült szegény, mert ő is tudja, hogy az az autó az 5 gengeres Volvo motorral lenne jó, de hát nem azt dobta a Hahu. Persze ettől függetlenül értem, a problémád. Azt nem értem, hogy az minek vesz diesel autót, az akinek az első dolga, hogy lefalazza az EGR-t, mert kiiktatja a részecskeszűrőt. -
ati05
aktív tag
Sziasztok!
1.0 sce 75 lóerős 2020-as dacia loganba mi az ajánlott olaj?
A hozzá adott leírás 5-30-as rn17 ajál, de a 2019-es modelbe elég volt az 5-40-es olaj. -
ati05
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Elektromos cigaretta 🔞
- Autós topik
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest