- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Kék halál (BSOD)
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- Jelszókezelők
- Netflix
- Mozilla Firefox
- macOS PC-re
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Direct One (műholdas és online TV)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
válasz molnarpeter #10197 üzenetére
-
veterán
válasz focvis #10189 üzenetére
Be kellett ugranom az Aldiba, most alaposabban megnéztem a téli ablakmosót:
- valóban 3500 Ft az 5 literes, de -30 C-ig jó, tehát nekem duplájára hígítva is megtenné, úgy is tudhat -10 fokot,
- a 2 literes 1300 Ft és -19 fokos.Magyarán teljesen versenyképes 2400-ért az 5 literes, -20-as Motul.
-
[CS]Blade2
addikt
Tegnap vettem egy Kia Rio YB-t, 1.25 MPI, 2018 végi gyártás. A könyve szerint 0W20 kell bele, és úgy írja, hogy (API SN, ACEA C2).
Évi 40.000-et mentek eddig a géppel, 15.000-nként cserélte márkaszervíz, és most 165.000-nél épp esedékes. Innentől viszont én kb. 8.000-enként fogom, ami nekem azt jelenti, hogy évente.Pár keresővel rámentem, 1-2 kiadott nekem olyan termékeket, hogy talán 10W40-es is volt közte.
"a legújabb dízelmotorokhoz", meg VW-hez valókat....
"ACEA: C5 Porsche: C20 VW: 508.00 VW: 509.00"szerk.: Itt van pl. ez is: [link] C2-t bejelölve egy FIAT dízel Petronas olajat dob, semmi mást.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10207 üzenetére
Ázsiai autó, ezért ne keress hozzá EU-s szabványú olajat.
API SN, API SN RC, API SP, API SP RC vagy Dexos2 Gen2 mehet belepéldául Motul 8100 Eco-lite 0W-20 vagy sustina 0w20
(ezek Magyarországon könnyen beszerezhetőek)
Gondolom a használati utasításban is megtalálhatok ezek a jelölések:[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Dluinet #10208 üzenetére
Van a javasolt kenőanyagoknál egy Total Quartz logo. Az 1.2-es sorban pedig:
API service SM, ILSAC GF4 vagy jobb, ACEA A5/B5 *3 --->Ez India, Irán, stb.
majd API SN, ACEA C2 *4
ahol a 4-es, hogy gyakorlatilag az EU-ban ezt kell nézni.Lényegében nekem az lenne a konkrét elképzelésem, hogy a részecskeszűrő szempontjából kapja meg ami annak a legjobb, gondolom ezért is adták meg ezt a C2-t.
Ha csak azt nézem, hogy API SN, akkor nem megyek el az EU-s szerintiben mondjuk a C-nél a C5-re pl.? Szóval olyan nincs, hogy ezen a terméken ugyan nincs ACEA jelölve, de, ha vizsgálgatnánk, akkor leginkább nem a C2-be lenne sorolhatóPapíron egyébként nekem a 6 havi cserét írja a könyv, mert mindig csak rövid utakat megyek,
csak abból is az átlagos felét, szóval 7500km vagy 6hó, és ugye amelyik előbb eljön, ami ugye nekem még így is bőven a 6 hó lenne.
Mit javasoltok, legyen 6hó, ami alatt 4000-et megyek, vagy kombináljam meg, és legyen egy egyedi verzió, hogy 9 havonta, esetleg ezt nem kell ennyire komolyan venni, a fele km kiegyenlíti, mehet a 8000km/1év? -
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10209 üzenetére
Ha csupa 1-2-3 km-es ut akkor 4000 utan csereld. Ha mesz hosszabb utakat is akkor a 8000-es periodus is vallalhato.
Ha reszecskeszuros akkor alacsony hamutartalmu olaj kell (C2), illetve a sok rovid ut miatt magas TBN szam is jo lenne (ami nehez ugy, mert a magas tbn szam noveli a szulfatoshamu tartalmat ami meg eltomiti a GPF-t).
Szoval C2-es olajok kozul olyan kene aminek relaitve magas a tbn szama.
Amugy abban van egytalan reszecskestzro.(GPF)? Sztem csak katalizator van benne, oda meg nem muszaj C2-es olaj. API legyen betartva meg a viszkozitas es kesz.
A Motul Eco-Lite 0W20 tokeletes bele amit ajanlottak elottem.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
Nem vagyok benne biztos, de elvileg úgy van, hogy minden motorhoz be kell tenni 2018.szeptember vagy a tököm tudja melyik hónap után gyártott autóknál. Ez már utána gyártott.
Előtte csak a turbós meg közvetlen befecskendezősök kaptak ilyen f.ságot.Annyit láttam futólag, hogy ennek a katalizátora valami 3-as hatású vagy mi a tököm. Remélem nem úgy van, hogy a katalizátorban van egy kis részecskeszűrő is és egyben cserélendő, mert szerintem a felhasználás miatt óhatatlan, hogy nekem ne kelljen idővel cserélni legalább 1x.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10215 üzenetére
Sima kati CO, aztán NOx ahova az AdBlue megy, és részecskeszűrő.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #10215 üzenetére
2020.01.01. után nem lehet EU tagállamban újonnan forgalomba hozni olyan gépjárművet, amiben nincsen részecskeszűrő a hajtóanyagtól függetlenül kivétel villany.
Az LSPI miatt az eco-lite vagy a földgázos shell irányába mennék, mert azok már csökkentik annak is a hatását. Sokszor a gyártó olyan előírást ad meg, ami akkor éppen (a tervezés pillanatában) neki "kiadta" a nyerőszámokat, jobb olajat tehetsz bele, az nem bűn és még a motort is kíméli. például gondolj csak bele, ha van egy 1200S ladám abban nem öntehetnék Castrol Edge-t mert az szintetikus és nem a gyári előírás? C2 vagy jobb olajat önthetsz bele, és itt a végén van a hangsúly.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kcsa
veterán
Három gázkomponensre ható redukciós/oxidációs katalizátor (Three-Way Reduction/Oxidation Converter)
A három gázkomponensre ható katalizátornak hármas hatása van. A nitrogénoxidokat nitrogénné és oxigénné redukálja, ugyanakkor - mint a két komponensre ható katalizátor - a szénhidrogéneket és szénmonoxidot vízzé és széndioxiddá oxidálja.
NO2 ------> REDUKCIÓ ------> N2 és O2
HC és CO ------> OXIDÁCIÓ ------> H2O é s CO2 -
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10215 üzenetére
Jo akkor abban nincs meg GPF csak "mezei" katalizator. Akkor a Motul Eco-Lite vagy a Shell Helix Ultra tokeletes bele.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
Hogy lehetnék biztos benne? Hol kellene látnom? Kézikönyv és ott kipufogóval kapcsolatos dolgokat keressek, vagy az alját lefényképezve, esetleg márkaszervízt kellene megkérdezni? Kérjek ajánlatot a cseréjére, de lehet tudnának adni rá akkor is, ha nincs benne...
[link] Ezek közül egyébként van amelyik ACEA C2? Csak mert Total Quartz logo van a könyvben és a motortérnél is rajta van egy gyári, szerintem minimum a legelső olaj valami Total lehetett, de nem kizárt, hogy ezek közül valamelyik amit a márkaszervízek használnak hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #10220 üzenetére
Markakert ha felhivod vagy irsz nekik megmondjak.
Az a baj, hogy az europai szabvanyok (ACEA) nem teljesen megfelelhetoek az API / ILSAC szabvanyoknak. Azsiai autonal ez utobbi ketto a mervado es ahhoz meg a C2 ACEA szabvany all a legkozelebb. Gf5 vagy jobb vagy API SN vagy jobb eleg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10220 üzenetére
Ne variálj már annyit, vedd meg a Shell Helix Ultra SN Plus 0W20-at!
-
K Norbi
addikt
Szerintetek ez jó olaj lehet?
Xado 5w40 sm/cf Atomic -
grizlisandor
addikt
-
[CS]Blade2
addikt
válasz 2ozzmexy #10228 üzenetére
Ez a Helix is tetszik. Mind jó lehet. Létezik, hogy sehol nem látok belőle 4 vagy 5 literest?
Hamis olaj elkerülése céljából van valami tuti tipp webshop?Olyan utakat megyek, hogy
H:
5:20 12,5km
18:00 12,5km
K:
6km, pár perc leállás, 1km, 1 óra leállás, 7km
17:20 12,5km
SZ:
6:00 12,5km
CS:
7:00 1,2km 5-10 perc állás, majd 1,2kmIgazából részecskeszűrő szempontból totál sz*r [majd kiderítem jövőhéten, hogy akkor most van vagy nincs], motor szempontból pedig sok a hideg indítás, és mondhatni, hogy a blokk szinte sosem éri el a teljes átmelegedést.
Ez a "hátránya", hogy minden van a közelben, de azért nem annyira közel, hogy autó nélkül kényelmesen megoldható legyen.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
PHEV
-
-
K Norbi
addikt
válasz 2ozzmexy #10229 üzenetére
Akkor lebeszélem a havert.
Megmondom vegyen egy jó Castrolt...
De azt mondja szerelők járják lefele, az utóbbi évekbe nem jó.Ezzel az a baj minden szerelő mást mond, más tapasztalat stb.
Szerintem érdemes több márkát kipróbálni, és ami beválik annál maradni.
Én nem dönthetem el hogy mi a jó a motornak, azt ő mondja meg.
Mindenki másra esküszik szerintem.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
Kell lennie, olajshop, kauffer.
Ecolite-t keresek én is csak 5w30at, hátha el tart egy darabig..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
Ezért jó a Shell, a gas to liquid (röviden GTL) technológiát nem tartanán valószínűnek, hogy a hamisítóiparban is alkalmaznák, ergo szaglással simán meg lehet állapítani, hogy eredeti-e, ugyanis egyáltalán nincs tipikus motorolajszaga. Ha van, lehet gyanakodni.
-
Asbee
veterán
válasz [CS]Blade2 #10230 üzenetére
Mobil 1 ESP X2 0W-20 is nagyon jó. Kaufferen van belőle 5 literes. Pao + gtl + észter és brutál jól adalékolt. Nem rosszabb mint a shell, ha azt nem kapsz.
[ Szerkesztve ]
-
DeadMeat
veterán
Udv, olaj csere elott allok, egy 19-es vitara lenne az alany, 1.0 literes boosterjet motorral. MInden hatranyaval, direkt befecskendezes, GPF. A kony szerint 5W30 az ajanlott, ACEA A1/B1 A3/B3 A3/B4 A5/B5, API SN, ILSAC GF-3 GF-4 GF-5 vagyis kb minden jo bele..
A kiszemeltem: [link] Esetleg helyette LM Specialtec AA 5W30?
A felhasznalasi modja egy ket havonta autopalya ~160km, amugy meg napi ~20km, neha tobb kicsit vagyis kb hidegjarat.
Esetleg mas ajanlat?Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeadMeat
veterán
A valaszod kicsit sem megnyugtato. Shell nem elerheto a kornyekemen, online is dupla aron, motul mindenhol out of stock, ahonnan vasarolni szoktam es minimum dupla aron van ez is.
Mobilra meg ranezek.
Csak egy kerdesem volna meg, MIert? miert nem jok az altalam kinezett olajok? Nem kotozkodes, csupan kivancsisag.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
grizlisandor
addikt
válasz [CS]Blade2 #10244 üzenetére
Valószínűleg azért, mert kivezetett termék, vagyis Centralcar azt írja.
-
DeadMeat
veterán
válasz Dluinet #10243 üzenetére
Esetleg a Millers oil is megfelelo?Specet elvileg tudja az is. Azt a legegyszerubb beszereznem, konkretan a szerelom is tudja rendelni kedvezmennyel. Nagyon sok mindent nem tudok a Millers OIlrol, eleg regi ceg, olyan vacak nem lehet a termekuk.
A preferaltam amugy az LM volna, csak sajna brexit ota maceras a beszerzese, mazli kell hogy a 3 online disztributornal stockon legyen. Swiftben is jo szolgalatot tett.
Koszi a valaszt, Neked is QruMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
nagyúr
válasz DeadMeat #10248 üzenetére
Nem ismerem, de felsorok néhány olajat neked a teljeség igénye nélkül:
Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30
Eneos Sustina 5W-30
Valvoline Synpower DX1 5W-30
Fuchs Titan Supersyn D1 5W-30
Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2) 5W-30
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30
Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30
Liqui Moly Special AA 5W-30
Liqui Moly Molygen New Generation 5W-30
MOL Dynamic Gold DX 5W-30
Аmsoil Signature Series Synthetic 5W-30
Castrol EDGE High Mileage 5W-30
Castrol EDGE Professional DX 5W-30
Castrol EDGE US 5W-30
Castrol Magnatec DX 5W-30
Champion New Energy 5W-30 D1
Eurol Evolence 5W-30
Mobil1 x1 5W-30
Mobil 1 Annual Protection 5W-30
Mobil 1 Extended Performance 5W-30
Wolf Vitaltech 5W-30 D1
Shell Helix HX8 Professional AG 5W-30
Total D1 5W-30
Valvoline Advanced Full Synthetic 5W-30
Valvoline Extended Full Synthetic 5W-30"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
[CS]Blade2
addikt
válasz grizlisandor #10246 üzenetére
Holnap kiválasztok egyet, aztán én kitartanék az mellett, ha úgy van. Akkor lehet, hogy inkább a 8100 Eco-lite lesz, hátha az nem mostanság szűnik meg.
5 lityist veszek, és végül a 6 havonta csere mellett döntök, akkor mindig mehet úgy, hogy a maradék be a következő cserénél, és a frissebbel a nívóig, vagy ilyen kibontott-tárolt ne menjen inkább a cserénél?
Rátöltögetésre remélhetőleg nem kell, de ez még idő, mire kiderül.150.000-nél cseréltek a Kia-nál, és most van benne 165.000, és a min és max között telibe a felénél van. Remélhetőleg nem szokták max fölé tölteni, hanem valami gyári töltetmennyiséget töltöttek bele, ami remélem, hogy kb. pont ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- BestBuy topik
- Napelem
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Gray Zone Warfare
- Kék halál (BSOD)
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest