- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
válasz 2ozzmexy #8415 üzenetére
Mi a motorkód?
M13A-n én megléptem a cserét anno és azóta is megy
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz 2ozzmexy #8417 üzenetére
Én még legalább 3-4 évig hozzá se nyúlnék a helyedben*
Egyébként úgy csináltam hogy leengedtem a gyárit, utána feltöltöttem ioncserélttel, mentem egy kört hogy nyisson a termosztát. Utána vártam hogy kicsit hűljön az autó és leereszt. Ezt érdemes 4-5x megcsinálni hogy már szinte teljesen tiszta legyen a víz a rendszerben és utána feltölteni az új hűtővízzel.
* a Swiften én anno 10 éves korában cseréltem le, a gyári löttyöt ami egyébként teljesen tiszta volt, szmötyi mentes. Most a szintén 10 éves Jetta-ban is még a gyári hűtővíz van, elváltozás jele itt se látható
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz 2ozzmexy #8421 üzenetére
Akkor elég hamar üzemi hőfokon van a vized
Nem értem a mai hűtőköröket miért nem lehet gyárilag egységesen G13-as és egyszínű löttyel feltölteni, hiszem az összes hűtő alumínium már év(tized)ek óta.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #8421 üzenetére
Az a zöld cucc valójában kék, csak némely autóban betöltés után zöldnek látszik, szerintem.
Én a Splash autónkba kéket vettem (betöltés után zöldnek látszik), állítólag az bírja a leghosszabb ideig (min. 5 év).
Az s-Cross autómba 5 év után biztos, hogy megfogom venni a gyári Super kék folyadékot (szerintem megérdemli).
Én úgy tudtam, hogy a turbó olaj hűtéses, vagy csak a kenése történik olajjal? Amennyiben a hűtővíz hűti, méginkább maradok majd a gyári Super kék EcStar fagyállónál (az legalább -45°C-os, így a fél liter pluszt ki lehet egészíteni desztillált vízzel, szerintem).
TommyY
-
MasterMark
titán
válasz 2ozzmexy #8417 üzenetére
Ez a G akármennyi ez volkswagen konszernes jelölés, ázsiai autóba nem ez alapján fogsz találni hűtőfolyadékot.
Alapvetően 3 féle fagyálló van,
IAT
OAT
HOATA szín is mindegy mert olyanra színezik amilyenre akarják. Ázsiai autókra meg nem adnak meg szabványt, szóval nem tudod a gyári pontosan milyen, hacsak nem valahonnan ki nem derül.
Switch Tax
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #8431 üzenetére
Leírás szerint van még 6 éved keresgélni (bár én se tartanám meg 5 év felett).
Szerintem Super kék van benne, aminek a leírás szerint is 4 év a csereperiódusa az első 8 év után.
Ahogy korábban írtam (#8425), azt a fél liter pluszt simán helyettesíteném desztillált vízzel, biztos, hogy nem vennék azért 2x5 litert.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz 2ozzmexy #8431 üzenetére
A long life-osakat rakhatod bele, csak a csereperiódus legyen a gyári. Zöld vagy kék mindegy, mert mindkettőre színezhetik mindegyiket. A sötét zöld az már OAT vagy HOAT, a régi IAT az világoszöld.
Valószínűleg abba is hibrid P-OAT kell mint a japán autókba általában. Szilikát ne legyen benne. [link]
Pl.: Az Aisin-nek van ilyenje.A G13 meg pont szilikátos amúgy, szóval szerintem nem jó.
Vagy valami mindenmentes G12++ ami jó lehet, azokban se foszfát, se szilikát.
szerk.: Na pont az előzőbe írja (#8432) TommyY2 is hogy szilikátmentes kell ebbe is.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
BlacKSouL
addikt
válasz 2ozzmexy #8544 üzenetére
Az 1,33 Toyota motorok speciel azért hullottak el, mert az előírt 0w20 helyett 5w30-at öntöztek bele, gondolom mert olcsóbb volt, meg is engedte a kézikönyv (igaz, kikötésekkel), meg mittudomén, gondolom hasonló indokokkal, "hogy ne forrjon el"...meg persze mert 5w30 longlife vagy hasonló olajat tettek bele, cserébe csak 20-25 ezrenként cserélték.
Ha a tiédbe 5w30 az ajánlott, akkor ne azért ne tegyél bele 0w20-at, mert az elforr, a 0w30 meg már nem, hanem mert az az előírás. A stílus meg azért ilyen már, mert egy mélyen zsigerekben gyökerező tévhit századszor köszön vissza, és olykor nehéz a küzdelem.
Nem személyed ellen szól, ne vedd magadra, hanem a tévhit ellen küzdünk nem sok sikerrel.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Asbee
veterán
válasz 2ozzmexy #8548 üzenetére
4ZZ-be még a 5w-40 sem az igazi, csak 5w-30. Faternak a 2002-es corollája, új kora óta mobil 1 esp 5w-30 8 ezrenként csere. Rengeteget van városozva vele, indítgatva, semmi olajfogyás, pedig nem kis távokat is autópályáznak közben vele. Ennyit számít a belevaló rendes olaj, gyakran cserélve.
Soha sehol nem volt olyanról szó, hogy elforralja a 0w-20-at az a motor. Rosszul emlékszel valamire nagyon. Pont, hogy az 5w-30 nem jó neki és ezért került is be a nem ajánlott motorok közé, mert nagyon sokan nem tartják be, nem figyelnek rá és használtan pl totál lutri. A cikk is erről szólt, amiben kivesézik.Nézd meg amerikában komoly nagy, erős motorok milyen olajat kérnek. Pl Ford. Mégsem forral el semmit.....[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8558 üzenetére
Nem akarok bele ugatni, de Ridex olajszűrő
Itt rákeresve egy találat sincs és a netten se sok a névreÉn ebből legalább közepes minőségűt vennék Bosh, Febi, Hengst és van még pár elfogadható gyártó ami nem örök áron adja
Talán még a levegőszűrő abból is jobbat
Ha nincs lehetőséged válogatni akkor viszont annyi
Meg esetleg tanulj az én hibából
Ablaktörlőlapát
Először próbáltam a SCT Germany (Aerotech Multi-Flat ) lapátokat, kezdetben nagyon jók voltak de háromnegyed év után csíkoztak
Ha mondom akkor trükközünk rendeletem felesben egyik oldal DENCKERMANN másik MAXGEAR felraktam őket és már pár hét után csíkozni kezdtek
Most még megpróbálom az él vágót, öcsémnek van van sok lapátom is[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8563 üzenetére
Nem saját, akkor jó bele bármi
Volt hogy a főnök nem intézte az olajcserét nincs pénz címszóval, közel vagy kicsit több mint 40e Km mentem egy olajjal, én mondtam neki hogy én nem vállalok semmi felelősséget ha károsodik a motor
Klíma bomba
Ott is figyelj mert sok csak illatosít semmi mást nem csinál, egy két hét és nincs hatása, drágábbak amibe már vegyszer is van azok érnek valamit
Ezek kb már jók
Loctite 40387 kílmatisztító
SONAX 323400 Klima Power CleanerKlíma tisztító habokkal meg nem érdemes próbálkozni ki tudja nem e mar meg bent valamit, esetleg megesz valami szivacsot
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8567 üzenetére
ZF8HP automata volt ezekben, rendes cseréhez szűrő le, ami a komplett váltó alsó deknivel egy alkatrész, nyilván cserés plusz ugye olaj, lehet volna értelme a szükségesnél többet venni, aztán pici járatás után újra öblíteni mégegyet, aztán a végén feltenni csak a szűrőt újra egy kis olajjal megtámogatva...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #8563 üzenetére
Oblito olajcsere nem art de en nem koltenek ra ha ceges. Sosem csereltettem elobb olajat mint az eloiras vt a cegesekben (sajatnal a gyari intervallum 2/3-nal cserelem).
Bomba meg uj pollen viszont menjen, tudod/egeszseged csak 1 van…
Bekapsz vmi legionella-t az nem vidam.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8570 üzenetére
Jellemzően amúgy a nagytarcsai ZF szokott átmosásos olajcserét csinálni géppel, akkor elég egy alkalom. Olaj fajtája és mennyisége ügyében igazából puskáznék BMW topikban, Ezredes biztos rakott már fel váltó olajcsere fotókat, azon látszik milyen olajat kap és hány flakon, rendeléshez az is elég, aztán majd kiderül pontosabban amíg ideér. Lehet érdemes egy adaptációt is futtatni rajta, ha van hozzá kütyü.
Kauffer témában csatlakozom, én is szívesebben rendelek itthoni boltból (olcsóbb és gyorsabb posta, gördülékenyebb panaszkezelés, árban is olcsóbb amiket én néztem). ZS+U is hasonlóan ajánlott szerintem.
Flottás énem miatt muszáj megkérdeznem Cég fizeti az alkatrész költséget, ha már szabadidőben foglalkozol vele? Vagy ez munkaidő alatt megy? Netalántán "kocsi nélküli" fizut kapsz, cserébe tiéd az üzemeltetés? (Ha dolgozóval meg tudnék egyezni, hogy én csak az anyagot fizetem, tökre örülnék neki - cégnek is kevesebb költség, munkavállaló is kevesebbért kaphat járművet, stb).[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8574 üzenetére
Volt munkatárssal egyszere kaptunk egy Expertet, 3évesen az enyém még újnak nézett ki az övé meg mint egy 15éves
Ülés kiégetve(cigi), leöntve, műszerfalon vastag por, kosszos kívül belül, a doboz belülről kifelé tele dudorral
Volt hogy sikerült neki az sofőr alatt lévő gázolj visszahütő hűtőtt leütni, úgy vette észre hogy megált a műhely előtt és mire kijött 40liter gázolaj volt a földönVannak enberek akik igénytelenek a munkaeszközükre
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
válasz 2ozzmexy #8713 üzenetére
Ez nem legenda, valóban a flottaüzemeltetők (lízingcégek) igényére álltak át a longlife-re.
Az Opel a 2000-es évek elején, kb. a Vectra C megjelenésekor max. 50 000 km-es rugalmas olajcsereciklust vezetett be (kollégám hosszabb utakon használt 1.9 CDTI-je 45 ezernél kérte a cserét, én 30 ezernél kértem, hogy cseréljék le).Szintén a flottaüzemeltetők nyomására tért vissza az Opel az Astra K-nál a "szabvány" 205/55R16 / 225/45R17 gumiméretekre, az Astra J-n használt ritkább és drágább 205/60R16 / 225/50R17 méretekről.
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8756 üzenetére
Magyar Castrol forgalmazó terjesztette a pletykát, hogy csak az saját zárjegyével ellátott (sokkal drágább) kannákat vegyék. Így akarta kizárni a szürke importot a magyar piacról, ezzel extra nyereségre számítva.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
Asbee
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8815 üzenetére
WagonR, Ignis ugyanez, csak ezeknél elég félbetörni. A jobbfajta betétek eleve be vannak vágva ott, hogy könnyen meg lehessen hajtani.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8814 üzenetére
Ha van még jövője a kocsinak, előbb-utóbb azért érdemes valami legalább közepesen gyenge szűrőre upgrade-elni szerintem olcsóbb ha nem fogja meg a kisebb cuccokat, common railben hamar talál magának helyet, legyen pl nyomásszabályzó szelep és máris jön az ingadozó alapjárat, stb
Váltó olajcsere rémlik legutóbb, ott érezni valami pozitív változást azóta? Nagyon égett volt a lejövő anyag?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest