- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czimby
addikt
Benzines autó esetén(2005-ös, sima katalizátoros semmi extra)
Mi a jobb, az alacsony vagy a magas szulfát hamu tartalom?
TBN legyen minél nagyobb az egyértelmű.
A "hideg" viszkozítás pedig minél alacsonyabb.
Viszkozítási index is minél nagyobb annál jobb.
Természetesen az adott szabványnak (API SL) bőven megfelel az olaj.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
veterán
Köszönöm szépen! 10W40-en az jó? 334.000km.
Totalból melyiket ajánlod? Total Quartz 7000?
Eneos-t régebben használtam elég jó volt, az már nem ajánlott?
Nem saját autó a Honda, ismerősnek segítek.ricsmoka: Elírtam, megesik.
[ Szerkesztve ]
Legfrissebb Banggood, Geekb, Ali kuponok: https://t.me/kinabolrendelek
-
ricsmoka
tag
Nem Eneos?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Silent77 #9206 üzenetére
Igen a Quartz 7000 jo bele. Mondjuk a 10W40 feleslegesen vastag bele. 5W40 boven eleg lenne ha csak nem zabalja az olajat nagyon (akkor meg feljjitas kell nem vastag olaj). Ez egy regi reves beidegzodes, hogy sokat futott motorba vastag olaj kell.
A sima Eneos-t mar a Lengyelek gyartjak, nem egy nagy durranas.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
senior tag
Sziasztok,
2005-ös Suzuki Swift 1.3 68kW M13A motorba olvastam itt a topikban, hogy 5W30 olajat érdemes tölteni. Az alábbiak ha jól néztem, megfelelnek. Melyiket választanátok?
ENEOS HYPER 5W-30
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30Vagy esetleg mást vegyek? A barátnőmé az autó és megbízott az olajcseréhez szükséges cuccok beszerzésével.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
tboldi
nagyúr
A Motul Eco-nergy fasza, használtuk már az ugyanilyen (+VVT) motoros WagonR-ünkben, nem fogsz/fogtok benne csalódni.
Én most is maradtam a márkánál, csak Eco-lite lett. A hétvégén meg is lesz ejtve a csere, tegnap átlépte a 210k-et.
-
senior tag
Totalból nem tudom melyik való ebbe, így szerintem az Eneos Hyper 5W30 lesz a befutó, az kapható a Kovácsnál, mindent ott szoktunk beszerezni helyben.
#9212 tboldi: köszi! A legutóbb valami Würtemberg 5W30-at raktak bele, azelőtt meg Valvoline 10W40. Amikor megtudtam, azonnal jeleztem, hogy szívesen segítek az olaj és alkatrész beszerzésében, csak kerüljön bele tényleg az, ami valóban belevaló. Légszűrőből jó lesz a gyári? Feltűnően olcsó, valami 1000 Ft alatt van a Suzuki gyártmányú.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
tboldi
nagyúr
Valóban olcsók a Suzuki gyári alaktrészek a többi autógyártóhoz képest, de 1000 Ft alatt biztosan utángyártott lesz.
Én Filtront szoktam venni, mert gyári ritkán van a helyi bótba', 1999 Ft @olajcentrum.hu.A Würtemberg egyébként a Bárdi saját márkája, marha sok féle cuccot árulnak ezen a néven, szerszámokat is. De nemtom, ki az olajbeszállítójuk.
[ Szerkesztve ]
-
hads
tag
Sziasztok!
1.9 TDI 110 lovas Octavia.
Mikor megvettem akkor nagyon szép "kemény" diesel hangja volt.
Aztán jött az olajcsere ideje, Mobil1 0w-40-et cseréltem le PETRONAS Syntium 3000E 5W-40-re.
Azóta hideg indításnál pár másodpercig hallatszik a hidrotőke hangja, de, ha bemelegszik akkor is "csattogósan" jár a motor.
A Petronas megfelel a gyártói előírásoknak, szerintetek mi lehet az oka, próbáljak meg hidrotőke tisztítót,
van valakinek azzal tapasztalata?Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
mamboo
tag
Hi!
Olajteknő leeresztő csavarból melyik az ajánlott márka?
Egyébként szűrők esetén csak MANN+Bosch? ..vagy van olcsóbb és hasonló minőség?[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
AHF/ASV motorkódú TDI motor van az Octaviában?
(#9217) mamboo:
Mint (#9218) Qru is írja minimum Filtron, de ezt a autószerelő mondta anno.
Csavart Febi márkát ajánlottak anno, azóta is várja, hogy valaki becserélje, de majd most új szerelőhöz viszem a kocsit és a kezébe nyomom. -
tboldi
nagyúr
Én gyári csavart szoktam venni, olyan sűrűn azért nem kell cserélni, csak a tömítést/alátétet. Abból most Ajusa van otthon, egyszerre többet vásárolok, mert véletlenül pont ugyanaz való a Suzukihoz és a Hondához is.
Szűrőből jó még a Hengst, a Mahle vagy a Purflux is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz grizlisandor #9220 üzenetére
Csavarból én is Febit veszek vagy gyárit (műanyag kell bele, Febi 1000 Ft, gyári 1800), illetve a cimborám autójába én veszem a hagyományos acél Febit (500), nincs gond vele.
tboldi: VAG-ban a csavart szokás cserélni, az okát nem tudom. (Talán fixen a csavaron marad az alátét, úgy kell lehajtani róla? Ez a tipikus VAG csavar: [link])
[ Szerkesztve ]
-
hads
tag
-
Qru
MODERÁTOR
-
grizlisandor
addikt
Kemény 360 Forintért vettem 3 éve a Febit, de ha már felhoztad a gyári témát, megkerestem kemény 523 Forint most a gyári csavar.
(#9224) hads:
Feltúrtam VAG topikot.
Ami biztos, hogy 10w40 nem szabad bele, mert csak szétkoptatja a motort.
Volt régen ajánlás, 5w40 és VW 505.00 szabványra.
0w vagy 5w ezt nem tudom, majd jön valaki aki jobban képben van, pl.: (#9226) Qru.(#9227) hads:
Bele való olaj, szal természetesen. -
hads
tag
grizlisandor
QruKöszi a segítséget srácok
[ Szerkesztve ]
Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Audi A4 B8, 2009, 2.0 TDI, 143 LE, 300k+ kilométer. Milyen motorolajat ajánlotok? Köszi!A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
troll81
addikt
Sziasztok olajat keresek Volvo B5254t3 motorba.
Teljesítmény emelt (356/610nm) jelenleg 5w50 motul fut.
A nyári szezonban gondoltam 10w 50 re a stabilitás miatt.
Mi a véleményetek illetve ajánlás ebben a kategóriában?
Köszönöm szépen a segítséget és a válaszokat -
szimi57
őstag
válasz troll81 #9233 üzenetére
Ha a kánikula miatt aggódsz, akkor a meleg oldali viszkozitást kellene növelni. A 10w-vel ugyan ott vagy. A 5w50, ha nincs motor melegedési problémád tökéletes. Inkább a gyakoribb olajcsere ami hasznosabb lehet, lehetőleg kánikula előtt.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Asbee
veterán
válasz troll81 #9233 üzenetére
Millers EE Nanodrive észteres olajat nagyon dícsérik nagy teljesítményű autókba. Igaz elég drága, meg nálunk most nem is nagyon kapható ahogy nézem. Abból 5w-40 is elég is lenne. Vagy az új Motul MOTUL 300V COMPETITION 5w-40. Gyári olaja 5w-30, egy ilyen komolyabb 5w-40 olaj simán elég.
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
Jelenlegi 5w50 motul ester sport amin gurul.
Nem tudom hogy mit csianal a nyári melegben majd.
Nem lesz kímélve a gépezet, illetve palyahasznalat is lenne.
Szezon autó.max 5-8ezer km eddig úgy néz ki.
Akkor maradok a jelenlegi olaj mellett. -
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Érdekes tapasztalatom lett.
Van a családban sok éve már egy Ford Fiesta 1.4 TDCi autó (is).
Ebben az autóban az első években Castrol Magnatec 5w30, majd aztán vagy Ford Formula (újabban már Motorcraft néven) vagy Total Quartz 9000 FUTURE NFC 5W-30olaj volt használatban. Minden olajcsere után azt láttam, hogy már az első 60-100 Km megtételénél teljesen befeketedett a friss olaj. Bármelyik olaj is volt benne az előbb felsoroltak közül. Elfogadtam, mert gondoltam a dízelek ilyenek. Mostanáig.
Most, az utolsó olajcsere előtt váltottam olaj márkát, FUCHS TITAN Supersyn F Eco-DT 5W-30 olaj lett bele öntve.
Amit azonnal észrevettem, az első olajszint ellenőrzéskor, hogy az a nagyon hamar bekövetkező feketedés az olajnál (mint amikor már nagyon öreg/használt az olaj és azért fekete) az valahogy most nincs. Elment az autó a mostani olajcsere után a Fuchs olajjal már 920 Km-t, előbb néztem rá az olajra és a színe az inkább barnás-szürkés/szürkés-barna, de közel sem az a korom fekete szín ami eddig jellemző volt a többi olajnál már az első 60-100 Km megtétele után.
Tudom, hogy a dízeleknél hamar feketedik a friss olaj is, de ez most valahogy nem akar feketedni.
Lehet, hogy ez jó így vagy mégsem...?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
ricsmoka
tag
Most én is Fuchs olajat raktam a kocsiba. Szerintem jó olaj.
[ Szerkesztve ]
-
ricsmoka
tag
Igaz nem néztem meg, hogy fekete lett e, de nem is szoktam nézni
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Ugyanaz a felhasználás azon a 60-100 kilométeren mind3 esetben?
Az, hogy fekete a motorolaj a dízel autóban az tulajdonság.
Dízel motor, az olaj meg teszi a dolgát, gyüjti és lebegteti a korom részecskéket.Szerintem pár száz kilométer autópálya után fekete lesz az.
-
Jenne
senior tag
válasz grizlisandor #9242 üzenetére
Szia!
Szinte teljesen azonos felhasználás volt. Biztosan be fog feketedni, csak feltűnt, hogy ennyi km után még nem annyira sötét fekete a színe az olajnak, mint addig mindig amikor olajcsere után ráellenőriztem az olajszintre.
(#9241) ricsmoka
Én sem szoktam nézegetni, csak időnként amikor ránézek ellenőrzés képpen az olajszintre.
(#9243) Qru
Tudom, hogy az a jó ha fekete az olaj színe a dízeleknél, csak most kicsit lassabban ér el oda feketeség...
Egyébként ha már olaj felhasználás, az én tapasztalatom dízel vonalon, két dízel van a családban, hogy az előbbi hsz-ben felsorolt Castrol, Total és Ford olajok közül a Castrol vált be (nálam) a legkevésbé. Azért váltottam több év után a Castrolról, mert kicsit megváltozott a dízel hangja, hasonlattal élve mintha beépítettek volna egy régi lábpedálos Singer varrógépet, olyan kerregő hangja lett. Amikor már a második Castrol olajcsere után is ilyen hang volt, lecseréltem Totalra. Azonnal eltűnt ez a hang. Hozzáteszem, hogy jobban is fogyasztotta a castrol magnatec olajat az autó, többször utána kellett tölteni. De a Ford olajnál sem jelentkezett ez a kerregő hang, így arra tippelek, hogy a Csatrol a hibás ebben valamiért.
A mostani Fuchs olajról nincs még tapasztalatom, ez az első csere még. Van ismerős több is, akik ezt használják és nagyon dicsérik. Ahol cserélték az olajat, Őket ismerem, évek óta oda járok, ott mondta a szerelő, hogy ez (szerinte) az egyik legjobb olaj.
Majd meglátom és köszönöm mindenkinek a válaszokat.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
varadigabor
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2013-as Kia Optima autom . 2L hybrid 110Kw-os motorral.
Mobil1 0w-20 motor raktak bele összel olaj cserekor, de az nincs benne a könyvében. Mobil olaj keresője már nem is ajánlja azt az olajat bele. Most ezt szereném le cserélni a nagy melegek előtt, mert néha megyek pályán is vele. Amúgy főként városban használom.
Könyve szerint ezek ajánlottak: 0w-40, 5w-20, 5w-30 ,5w40 (közelkeletre ajánlja inkább a 5w40-et)
Szerintetek ha vennék 0w-30-at bele az megfelelő lenne?
Illetve melyik márka? Könyv a Shell-t ajánlja.Köszönöm a segítséget előre is.
www.fpvracestore.hu --- FPV alkatrészek hazai raktárkészletről ---
-
nagyúr
válasz varadigabor #9246 üzenetére
motul hybrid 0w20
vagy nyárra (május-szeptember)
motul eco lite 5w30[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest