-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper04
aktív tag
válasz FerNandor #17881 üzenetére
jah, típushiba.
Nálam a jobb térképzseb volt a gond. De volt is az alján egy közepes repedés. Mivel máshonnét nem tud oda beszivárogni, gondoltam befoltozom. Bejött. Ragasztópisztollyal megoldottam a problémát. Azóta nem volt ilyen hála Istennek.amúgy: Melyik ez a motorháztető felső részénél lévő elvezető? Az amibe a szélvédőről lefolyó víz tud folyni? Ott el tud dugulni?
SocketA: Melyik alkatrészre gondolsz egész pontosan ? "jobb elso utas labanal, ahol a leszedheto muanyag kis panel van, vizes a kocsi." ...leszedhető műanyag kis panel ... Ez most a láb alatti tároló, vagy az ajtóban lévő tároló, vagy melyik?
-
Reaper04
aktív tag
válasz FerNandor #17897 üzenetére
köszi az infót.
Megnézem én is ezt a levezetőt, kitisztítom, igaz nem ázik be hála Istennek ,de később se szeretném.
Mondjuk úgy emlékszem, hogy mintha már lett volna gyanús folt a gumi szőnyegen az anyósülésnél ... de sosem tudtam eldönteni, hogy az most a tegnapi vizes cipő miatt maradt ott, vagy beázik és csepeg a víz?mennyire szokott beázni? Áll a víz?
Aham, azokat én is nyaraláskor vettem észre, hogy pont jók oda az üdítők
-
Laraxior
titán
válasz FerNandor #17981 üzenetére
Még nem tudom hova fogom rögzíteni a telefonom, hogy felvegyen mindent, de majd nézek pár Youtube-os videot, ahol biztos az ügyesek kitaláltak már erre valamit
(#17986) giigz: isten ments, hogy úgy vezessek, hogy az egyik kezemmel kamerázok, kb 90%-ra mondom, hogy nem érnék haza egyben. Ezt elkerülném
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
aktív tag
válasz FerNandor #18019 üzenetére
FerNandor: Huuu... ha vizes a tarolorekesz, akkor Rad is az var, mint amivel most en szopok: szet kell szedni a belsejet. Fent szaritom a radiatornal a szivacsot...
Neked Electronic Fault uzenetet nem dobott meg?Kerdesedre valaszolva, ket megoldas letezik:
1. Leszeded a hovedot a kocsi aljarol, es a ket elso kerek mogott lesz egy-egy vastag gumicso, oda nyulj fel valamivel, es takaritsd ki. Vigyazz, mert ha egyszer kidugul, akkor jonni fog belole a trutyi!
2. (En igy csinaltam). A szelvedo ket oldalan van egy-egy kb. 15 centis kis takarolemez, azokat kipattintod, csak par patent fogja, semmi csavar.
Utana pedig 2-2 muanyag pantent fogja a ket szelen az egesz muanyag szellozot, ami a szelvedo elott helyezkedik el.
Az elsoket le is torheted, mivel a sarhanyon alulrol anyacsavart ra lehet majd tenni. Ha ezeket leszedted, annyira mar fel lehet nyitni az egesz muagyan "racsot", hogy ki tudd takaritani a vizelvezetot, meg a lefolyokat.Esetleg kezdetnek van egy olyan egyszeru megoldas, hogy az elozoleg linkelt kepen van a fekete gumicso (az a bal oldali lefolyo), azt megnyomkodod kezzel jol, hatha kikopi magabol a trutyit, es megtisztul.
Az esoviz elvezeto felso reszeben, a szembol bal oldali ablaktorlo kar alatt van egy nagy fekete lyuk, itt szivja be a levegot.
Ehhez persze le kell szedned a muanyag boritas, amihez pedig a ket ablaktorlot kell leszedned (nem ez nem sikerult... MIERT?! nem tudom lehuzni...)
Viszont kezzel benyultam a "beomlo" utan az a szivacsos barna szigetes ereztem, ami a belso tuzfalnal is van a kocsiba, ez nekem jol el is azott....
Nem ertek hozza, hogy a nyilas utan mi van, de sztem itt sokmindent nem lehet szigetelni.... szerintem... -
aktív tag
válasz FerNandor #18022 üzenetére
En sem vettem komolyan, elveztuk, hogy valahol lotyog a viz...
Takaritsd ki minel elobb, es a belteret is nezd meg. Ha nagyon vizes, szereld ki Te is! Nekem Vasarnap ota szet van szedve a kocsi, az elso szivacsot fent szaritom radiatornal, reggel lett elfogadhato allapotban.
A hatso szivacsot nem szedtem ki, mert a jobb es bal oldal egyben van, es ahhoz a vezetoulest is ki kene venni, stb stb.
Palackokkal megemeltem a szivacsot, futest nyomatom ra a kocsival. Ma reggel neztem, meg mindig vizes. Igy talan Csutortokre kiszarad, es osszerakhatom a kocsit.
Ha nem szeded szet, sosem szarad ki normalisan...Szolj, ha tudok segiteni!
-
aktív tag
válasz FerNandor #18033 üzenetére
FerNandor: En kivettem a kesztyutartot is (ehhez elsonek az oldalso szegelyt kell kivenni, es a legzsak kikapcsolo panelt a kesztyutarto oldalabol), hogy kitakaritsam a pollenszurot, illetve mogotte van egy barna, szivacsos szigetelo anyag, azt felhajtottam, hogy tudjon szaradni, hiszen ez nagyon el van azva, mert itt jott be a viz.
Utana jobb elso ules ki, karpitot lehuzod, muanyag szellozocsoveket kiveszed, aztan elkezded megemelni a jobb elso nagy szivacsot, ami az elso ules labterenel van, alanyulsz es 6 helyen kipattintod az also tarolorekesz muanyag keretet. Arrol lehuzod a ket csatlakozot.A hatso labternel levo szivacs eseteben viszont egybe van a ket oldal. Nekem 3 ajtosom van, nekem van egy kis sinem a biztonsagi ov tartonak, az is fogja (bar ezt atvagtam, ettol meg ki tudtam volna venni). Szoval en ezt nem vettem ki.
De sztem a tobbi valtozatnak is egy reszbol all, vagyis ahhoz ki kell szedni a masik ulest is, es a kozepkonzolt.Elsonek kezd ott, hogy nyulj be a kesztyutarto moge, meg a kuszobnel pattintsd ki a boritast, es nyulj le a femhez, nezd meg, hogy all-e a viz. Bar ha az also taroloban viz van, akkor tuti, hogy Neked is vizben all a kocsi jobb oldala (a kardanalagut miatt jobb oldalra folyik, ami egeszen a hatsoulesig sik, igy tehat odaig all a viz). Nekem pl most a legvizesebb a jobb hatso ules labterenel.
tresh: En is mar olyan vagyok, mint MMA87: Egy kover gazfroccsnel csak a szervizszamlakat latom magam elott .... vagy a bunteteseket
-
aktív tag
válasz FerNandor #18071 üzenetére
FerNandor: Nekem nincsenek bent a muanyag takarok, sem a motoron, sem az akksin. Illetve nekem 1.4-es motorom van, nekem a legszurohaz a motor es az akksi kozott van, igy tehat NEM bonottam semmit, ugy van minden, ahogy a kepen latszik.
De google kepek alapjan ugy latom, hogy a nagyobb motoroknal ott van elotte a legszuro haz...Belso lebontasa:
1. Oldallec felszedese
2. Legzsak kapcsolo leszedese
3. Kesztyutarto kiszedese
4. Legkondi (kozepkonzol) oldalabol kiveszed azt a kis muanyag takarot
5. A karpit legvegen (a labter felso resze) van kozepen egy fekete gumi, azt huzd le, az fogja a karpitot. Mostmar fel tudod hajtani a karpitot. Ha nincs bent az ules, akkor hajtsd fel, ameddig csak tudod.
6. Szedd ki a szellozes muanyag csoveit (3 reszbol all)
7. Nyulj ala a nagy szivacsnak, es probald meg atemelve a kuszobon, kifele huzni a kocsibol. A labter resznel hungarocellel erositve van, es nem tudod csak ugy felemelni, mivel bal oldala kicsit becsuszik a kozepkonzol ala. MEG NE EMELD KI!!! Hiszen a keret fogja ossze a szivacsot es a karpitot!
8. A kuszobnel nyulj ala a szivacsnak, es 6 helyen nyomd ossze a kis tuskeket, ami fogja a tarolorekesz muanyag keretet, amihez a fedel kapcsolodik,illetve huzd le a ket csatlakozot, ami a rekesznel van (elotte erdemes megjelelolni, hogy melyiket hova kell dugni, es megkarcoltam csavarhuzoval az egyiket). Mostmar kiveheted a muanyag keretet.
9. Mostmar kiveheted a szivacsot.Most csak egy telefonos kepem van, jobb minoseget majd este tudok kuldeni.
(#18072) MMA87: Ez nem belul van, hanem a motorterben! Az akksi mogott! Mutassak kepet, hol keresd?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz FerNandor #18079 üzenetére
FerNandor: Szivesen. Szolj, ha tudok segiteni. En holnap rakom ossze sztem. Neked a tuzfalnal mennyire van elazva? (az a barna boritasu resz a kesztyutarto mogott).
Mert neked sem 1.4-es benzined van. Nekem olyan van, es mashol van a legszuro hazam, igy nekem ott semmi nincs, es jol latszik. Neked meg pont oda van teve. A legszurohaz mogott van
(#18080) MMA87: FoGGGGalmam sincs, mirol beszelsz En nem irtam ilyet! Sztem osszekeversz valakivel.
En csak azt mondta, hogy jobb kuplunggal inditani, mert akkor nem kell az oninditonak hajtani a valto egyik tengelyet.
Megane II -te pedig ket fele kepen lehet inditani, ahogy a fed.komp. is irja:
- Kuplung be + START
- Fek be + STARTDe en nem mondtam semmi hosszan nyomast Ha hosszan nyomod az a gyujtast adja ra...
-
aktív tag
válasz FerNandor #18089 üzenetére
FerNandor: Igen! Nekem valoszinuleg az tortent, hogy eldugult a szellozonel levo esoviz elvezetonek a lefolyoja (ez biztos, mivel tobbszor hallotuk eso es havazas utan, hogy lotyog a viz a kocsi elejeben), es annyira megallt a viz, hogy elerte a szellozo beomlojenek a szintjet, ahol - ha jol ereztem - szinten van egy a szigeteles, es az azott at, szepen lefolyt a viz a padloig, ami a latso labterig egyben van, igy mindent elaztatott.
Bal oldalra azert nem jut, mert ott van a kardanalagut, es szellozonyilas pedig nem kozepen van, hanem kisse jobbra.Neked akkor mi/hol vizes?!
-
aktív tag
válasz FerNandor #18094 üzenetére
FerNandor: Nyisd ki a jobb ajtot, szedd fel a muanyag szegelyt, es nyomd be a kezed a kuszob es a szivacs koze, es akkor le tudsz nyulni a femig. Nezd meg, hogy all-e a viz. 2 perc ezt megcsinalni.
nekem az a barna gumiszivacs vagy mi, az tök száraz
De melyik barna szivacs? Ami a kesztyutarto mogott van, vagy ami a kozepkonzol oldalban?[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz FerNandor #18094 üzenetére
Legutóbbi vezetés után jó pár percig figyeltem és semmi csöpögés nem volt... fogtam egy A4 papírt, pont arra a helyre tettem rá/alá és magára hagytam... 4-5 óra után csak pár csepp folyt rá, színtelen, átlátszó, annyira nem nevezném szagtalannak, de gyanús hogy hűtővíz lesz.
-
mycso
Topikgazda
válasz FerNandor #18170 üzenetére
Hogy őszinte legyek, nem igazán foglalkoztat a dolog. Régebben, mintha valamilyen fórumon (lehet külföldin) olvastam volna erre megoldást. Egyébként ha jobb idő lesz, lehet lekapom a lököst és alánézek. Vonóhorgom nincs.
( #18172 ) tresh: nem is sok...4évesen 220k km.
én 3éves 2hónaposan vettem 260k km-el.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
just
aktív tag
válasz FerNandor #18170 üzenetére
Szerintem minden grandtour tulajt aggaszt ez a probléma, nekem is szokott benne lenni víz.
Two things what i hate. People that can't count...
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #18299 üzenetére
NKH ba lehet le tudja kérni az óra állást de pl haverom km-órát cserélt mert meghalt neki és előtte 180k volt műszakin most meg 95-el az új óra végett és kérdezte mi a van ilyenkor ..válasz >>semmi
Én azt mondom km-t dieselnél le kell sz*rni mindenki azt ír,mond amit látni szeretnél a km/h órán..itt az elő élete a lényeg és a műszaki állapota.. nem mellesleg 150k nál is lehet porlasztó cserés a kocsi ha mostohán bántak vele..de itt inkább a sok km- végett volt csere ez szerintem szinte biztos.. viszont ha ezt szakszerűen tették netán még márka szervizbe és nem a pista a sarki karosszériás dobta bele jó is lehet. Másik fele a dolgoknak azért akárhogy nézem egy 6x éves bácsika valószínűleg nem egy 3 ajtós "sportos" megane-t vesz magának.. hanem valami 1.0-es altot/stiftet
Persze ezek a lényegen nem változtatnak de érdemes szerintem ilyenkor a piaci árakat is figyelembe venni attól független ugye hogy van egy két bátor ember és nem tudja mit miért árul a többség azért jó árhoz köti az adott autó árat.. szerintem egy ilyen kategóriás 300K-t futott példánynak ha tényleg rendbe van olyan 1 misi lehetne a reális ára..én ennyiért inkább valami megbízható benyásat vennék nagyobb eséllyel lehet kifogni magánszemélye által hirdetett verdát..ahol valószínűleg több igazság van az autóra vonatkozóan és alkudni is könnyebb[link] na ebbe van 265k km és meg lehet nézni a korát állapotát
gabx76: na üdv neki is a kluban
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
válasz FerNandor #18401 üzenetére
Szűrő/olajcsere: Júniusban jár le a Clio műszakija, előtte el akarom vinni szerelőhöz átnézetni meg egy pár apróság miatt. Tavaly májusban volt olaj és szűrőcsere. Érdemes most is lecseréltetni, 6-7000 km lesz benne akkorra. A váltóolajat mikor érdemes cserélni, 12 éves, ~80 ezer km és nem tudom volt-e már cserélve. Fékfolyadékot gondolom csak tárcsa/betétcserekor.
-
aktív tag
válasz FerNandor #18409 üzenetére
FerNandor: Fent a szivacs nekem is ket nap alatt megszaradt, persze en neha meg egy kis hajszaritoval is segitettem neki. A hatsot is kivetted? Mert ha nem, annak kell akar egy het is, hogy kiszaradjon rendesen.
A kesztyutarto mogott viszont ugy latom, hogy nem huzdtad fel a "bort" (a barna szivacsot).
Vedd ki a fekete pockot (csak csavarni kell es huzni) es emeld fel azt a barna zajszigetelot, mert sztem az is vizes lesz ott, plane a kozepkonzol fele.Illetve ne felejtsd el megnezni, hogy a kardanalagut mellett van 3 lyuk, amin keresztul le lehet nyulni az alsobb femlemezre, nezd meg, hogy ott van-e viz!
Es ha van fel perced, megnezhetned nekem, hogy a padlolemez jobb sarkaban, az oval gumi alatt (csak fel kell huzni, semmit nem tartja) neked is tiszta kosz?!
-
aktív tag
válasz FerNandor #18412 üzenetére
FerNandor: Ha van hajszaritod, vagy holegbefuvud az sokat segithet. Kivenni eleg maceras, mivel a hatso szivacs az egybe van a ket oldallal, bar mi nem sz.rakodtunk sokat, kettevagtuk.
Csak azert nezd at jol hatsokat, mert a hatso ulesekig az egesz padlo egybe van, tehat ott szabadon jarkalhat a viz.Azt nem ertem, hogyha Neked a barna szaraz, akkor honnan aztal be?
(#18416) giigz: En osszel 5eFt-ert csinaltattam a Letai uton, es meg egy ajandek kocsimosas is jart melle. Ennel sajnos nem nagyon talaltam olcsobban gumiszerelest.
Sajnos en meg mindig a telivel jarok, meg nincs masik nyari (a regit nem akarom feltenni), sztem ma en is el kezdek keresgetni, hol a legolcsobb feltetetni felnirol felnire.
Lehet kerek arat majd a mobil gumiszerviztol is.Szerk.: Ja, amugy tengap vettunk uj 30Ampere-s biztositekot, kicsereltuk, de tovabbra is van Electronic Fail hiba. De lehet, hogy csak ki kellene uttetni?!
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz FerNandor #18442 üzenetére
ha a közeljövöben Pécs felé jössz kirándulni vagy valamiért, szólj, megbeszélhetem haverral, hogy megnézze CLIP-pel.
meg van egy szerintem jó elektromos ember is, Renault-kat is javít, neki is Renault-ja van, voltam már nála, amikor a Clióban szarakodott az immo (megnézte és megcserélt 2 relét.. szóval ért szerintem a dolgához) meg az átvezetöben kábelt forrasztani.megkérdeztem egy helyen, 4500Ft a futómüállítás, szerintem hétfön el is viszem, hátha kell állítani, nehogy félrekopjanak a gumik.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
aktív tag
válasz FerNandor #18442 üzenetére
FerNandor Mult heten csutortokon, amikor osszeraktuk a kocsi jobb oldalat, akkor elvittem Renaulthoz, de ott nem tudtak fogadni, mivel csak 2 muszeruk van, az egyik hibas, a masik akkor jott javitasbol es meg tesztelgettek.
Atmentem a Bosch szervizbe, ott hoztak valami nagy laptopot, mutogattak, hogy miket dob ki. De mivel minden zagyvasag volt, kertem, hogy toroljek ki, nezzuk meg, hogy visszajon-e. De nem tudtak torolni egyiket se.
Masnap derult ki, hogy a kocsi bal oldalada tovabbra is vizben all. Nem tudom, hogy emiatt nem tudtak torolni, vagy benak, de a lenyegen nem valtoztat.Aztan most mindenki mondja, hogy ide menjek, oda menjek, utazgassak 500km-t Maglodra, meg 1-2 het alatt csinaljak meg, stb stb...
Nekem nem er annyit az egesz, mert - kerdesedre valaszolva - a Service lampan es az Electronic Fault uzeneten kivul semmi baja a kocsinak. A fogyasztast nezegetem, de tegnap is lehuztam az akksit (mert kicsereltem az egyik biztositekot) 9.8-rol indult a fogyasztas, de este mar 9.2-nel allt. Tegnap tankoltam, es mostmar normalisan hasznaljuk a kocsit, meglatjuk majd, hogy mennyit eszik.
Szoval szeretnem a hibakodot kiuttetni, csak nem akarok megint feleslegesen fizetni. Vagy tuti, hogy a Renault ki tudja torolni a hibakodot?
Szerk.: Koszi a felajanlast, de Pecs nekem nagyon messze van, nem hiszem, hogy mostanaban mennek arra! De tenyleg koszi
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #18544 üzenetére
Igen nehezebb de nagyon jó motor van benne fáj is rá a fogam de van egy olyan érzésem hogy az autó neki már egy örök darab lesz..szerintem rönóék amúgy nagyon eltalálták anno ezt a dci-t és az 1.5 ösök is rengeteget fejlődtek én is nagyon szívesen hajtanék olyat.. clioba vezettem ezt az 1.5 öst nagyon jó kis moci csak hát jelenleg nekem nem megfizethető majd egyszer ha rám szakad az otp
Dareios 86: szia
Több dologból lehet ezt észre venni de talán a legjobban az figyelhető meg hogy ilyenkor ha porlasztóknál gond van nagyobb gáz adásra kormolni kezd..illetve a teljesítménye is váltózhat csökken a kompresszió kicsit többet is eszik olajból is ect ect..
[ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
válasz FerNandor #18613 üzenetére
Szinte csak városban. 77ezernél volt csere, most 86ezer van benne. Szerintem sem egészséges túlságosan, bár nem értek hozzá.
Ja meg az jutott eszembe, hogy ha nagyon negatívan indulok neki, a szerelő azért is mondhatta, hogy később még több dolga legyen veleImpossible is nothing
-
meroly
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz FerNandor #18839 üzenetére
Ha ilyen kertem volna jaj mi mindent meg tudnék csinálni én is.
Csak hát egy kicsit macerás a 9.-ikről például áramot lelógatniSzép a kocsi, de ezekkel a waxokkal vigyázz van ami többet árt mint használ.
Kérdezz rá autóápolás topikban, hogy milyen vélemények vannak a waxról amit vettél, ismeri-e valaki.Renault power
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen