- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Proxmox VE
- Ubuntu Linux
- OpenWRT topic
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tresh
addikt
ha csak ennyit kell rakölteni akkor siman vallalhato,de azert ez ritka eset.En azt mondom nagy atlagba jo alapotu gondozot kocsi megvetelekor meg kb 100ezret ra kell szamolni es akkor tenyleg ugy ulsz bele hogy minden rendbe van ami szukseges,vezerles,olajok,szurok,futomu,fek
-
tresh
addikt
Jó állapotú gondozott autóra is kell költeni egy 100ezres összeget hogy tényleg úgy ülj bele hogy azt érezd mindent megtettél azért hogy biztonságosan közlekedj és ne érjen meglepetés..
az a kuplung csere ár vicc..egyedül a kettős tömegű lendkerekes kuplung drága és ott is inkább az alkatrész..
-
Update: dízelt venni évi 10k-s futásteljesítménynél hülyeség ugye?
Igen ezt sokan, sok autós fórumon így gondolják, hogy dieselt csak min 20k km/év futásnál, stb. ....
Ezek inkább ilyen szóbeszédek (sőt szerintem baromság). Az, hogy kinek mi éri meg, az eléggé szubjektív. Nekem ha választani kellene az 1.6benzin és az 1.5dci között (azonos teljesítmény), akkor az 1.5dci-t választanám, mert nekem az tetszik. Még esetleg egy turbo-benzin amit kipróbálnék...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
zsolt1129
addikt
Én vitatkoznék az ismerősöddel. Igaz a 115 Le-s változatot nem vezettem huzamosabb ideig,de a 98 Le-t igen. Én nem azt mondom,hogy ha teheted és minimálias a különbözet,akkor ne azt válaszd,de ha 1.4-est veszed sem lesz nagy tragédia.
Én próbáltam már pár autót kicsitől egészen nagyig,viszont azt nagy általánosságban elmondhatjuk,hogy az átlag igényeket ez a motor bőven kielégíti. -
rob210
Topikgazda
Nem de egy esetleges műszercsere során változhat az állás.
Nekem se a gyári van már benne annyit mondok rá amennyit akarok.
Ennek ellenére "ha eladom majd" a valós kilométerrel fogom eladni.Bár az még odébb van szeretem a kis öreget és mindenhova elvisz ahova kell.
A megbízhatóság mintaképe ami ritkaság manapság.Renault power
-
zsolt1129
addikt
-
Laraxior
titán
Kékre:
én is ilyen picit szerettem volna, csak a 2literes motorral. Van itt a lépcsőházban egy csajnak (vagy nő) ilyenje zöldben, 3 ajtós. Nagyon csiniFehérbe meg gyönyörű az autó.. tökmindegy milyen
[ Szerkesztve ]
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
No, de mire gondolsz????
Ugye vásárlás után alap, egy komplett vezérlés + összes szűrő + folyadékok csere, tehát itt már elve bele is kell raknod 40-50-60k-t.
Ez az ami kötelező jellegű!És ezek azok, amik állapottól függenek:
Fékek állapota tárcsák + betétek, futómű állapota; szilentek, lengőkarok, kormány összekötő, stb. ..., gátlók esetleg motortartó bakok, de ezeknek nem kell feltétlenül rossznak lenniük, ha vigyáztak rá és amikor megadták magukat cserélve lettek, akkor nemigazán lehet baj. (de ugye ez az össze használt autónál így van)
Ezért is kell, egy alapos állapotfelmérés!Ezen kívül esetleg kormánymű problémák fordulhatnak elő sok futás után (nyilván függ ez is a felhasználás módjától), ezeknél az 1.4-eseknél nem tudom, hogy jelen van-e a trafó probléma, bár ha ennyi km van benne és hibás volt, már tuti cserélve van.
Én igazán típus hibákról ezeken kívül nem tudok, esetleg apró elektromos (leginkább kontakt) problémák, légzsák visszajelző, láma visszajelző, ilyesmi apróságok.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Nem tudom, de ha ezt valaki megveszi na az ül fel az igazi szopórollerre ahogy azt itt a PH-n mondják
Ez viszont de nagyon az én autóm lehetne, kár, hogy nincs ennyi pénzem
Renault power
-
Kornel
veterán
mitől jobb, mint egy splash? és nem a mo-i megítélésére vagyok kíváncsi, hanem a tényleges műszaki/ergonómiai/fogyasztásbeli előnyeire.
(#11371) FRENK1988: elmúlt évben 35k km-t mentem a kocsimmal, ilyen sok km-nél már nem mindegy, hogy 5 v. 6 liter. 450*350=157k HUF, csak egy évben!
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Én sem hallottam sok jót róluk, mármint az első kiadásokról.... Én azt mondom ,hogy szinte minden típusból a ráncfelvarrott kiadás utánit érdemes nézni.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tresh
addikt
Ja értem, hát én az teszteket kihagynám...megane fórum és ott olvasnék kinek milyeb hiba stb volt mik a vélemények.. amúgy személy szerint megane 1 em van és elég sokat vezettem a 2-es szériát és engem mind benzinesben mind dieselben meggyőzött..de itt is van pár kolléga aki hajtja ezeket a vasakat gond nélkül Amúgy német (beállítottságú) teszt oldalon valószínű nem fogják fényezni a francia gépeket [link]
AMD Power: mindig vannak kisebb hibák amik idő után orvosolnak Ettől függetlenül és zokszó nélkül cserélném a mosatni megane-om a 2-es 1.6 16v vagy 1.5dci re
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Szerintem egy benzines 2004 autóban sok a 200e km. Feltéve ha valóban annyi
A Clio számomra a legszimpatikusabb. Főleg ha valóban olyan a kereskedés mit ahogy írják.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Kornel
veterán
suzuki splash, 2008.09. fix 60k km-el, annyi baja lehet, hogy nőtől van
viszont hibátlan. -
-
rob210
Topikgazda
Ezért simán.
Az ilyet meg kell nézni.Én amikor autót kerestem, útvonalterv alapján mentem.
Azaz 5-6 autót összeraktam egy útvonalra és szépen elindultam.
Az már más kérdés, hogy egyiket sem vettem meg, de így olcsóbb volt, mint ha mindegyikhez elindultam volna egyesével.A másik meg az, hogy az üzemanyag költséget az autókeresés költségébe bele kell venni.
Én a vételár + 30.000.- üzemanyagot vettem alapul.
Tehát a meglévő pénzből elvettem 30.000.- az a bukó az utazgatásra a többi amiért tudok venni autótMinden esetre ez egy egész szép darab amit találtál.
Renault power
-
zsizsef
senior tag
Ha már utazol 200km-t a kocsiért, akkor érdemes lenne a nyíregyházi márkaképviseletet előtte felhívni. Egyezkedni velük egy állapotfelmérésben. Aztán a próbakör alatt befordulni hozzájuk.
Én 9 hónappal ezelőtt a márkaszervízben és egy ismerős vizsgabázison nézettem meg a kocsit. Csak ezek után mertem "foglalózni".[ Szerkesztve ]
-
-
Hát, ha van valami ismerősöd esetleg valamelyik alkatrész üzletbe, akkor lehet 20-30% kedvezményeket is összehozni....
Egyébként, ahogy azt mindenki leírta, ha veszel egy autót használtan, akkor nem hiszed el az előző tulajnak, hogy friss, olaj, vezérlés, szűrők, bla-bla....nyilván vannak esetek, amikor hihető, de általában azért ezeket szokás cserélni.
Az, hogy mikor/meddig ér rá....hát jó kérdés. A megvétel után, ugyebár a te felelősséged.
Én annó, április elején vettem az autót, és május-június körül lett a vezérlés + összes szűrő + folyadékok cserélve. (bár nálam ismeretes volt az előző vezérlés és olajcsere időpontja).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Josi
aktív tag
Okoskerék csak az 1.6-ban van, így neked nem kell cserélni.
Vezérléscsere 4 év vagy 90 ezer km,
vagy
5 év vagy 120 ezer km
Meg kell nézni, mit mond a szervizkönyv.
Azt senki sem mondja meg, hogy mennyit bir ki még a vezérlés.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Ahogy írták előttem is ilyen 100k km vagy 5év kb. a max intervallum.
Állapotfelmérésen, nagyjából a szíj külső oldalának kinézetéből, talán tud valamit mondani, de ez nem 100%-os infó...az, hogy még mennyit bír ki, azt senki nem tudja megmondani, még leszedés után sem.
Enyémben 120k km-nél volt vezérlés cserélve, 262k km-el vettem és 268k km-nél cseréltettem, kb. +1.5 hónap ráhagyással.
mod.: egyébként a levett szíj, szemre tökéletes állapotban volt. (kb. 1.5-2 éves volt)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
nem bántásból írom, de nem vagy gyakorlott autó vásárló
a kereskedő mindig kivonatja a forgalomból, hogy ne kelljen rá fizetnie.
így akitől bevette az autót attól veszed még közvetítőként szerepel a kereskedő.az, hogy ne vegyél kereskedőtől az butaság, csak jobban meg kell nézni.
viszont ami előny a magánszemélyel szemben, hogy 6 hónap garanciát kell válalnia a kereskedőnek az eladott autóra.
van is erről egy cikk, miszerint "használt autóra is jár a garancia" keress rá gugliban érdemes.szóval, ha nem is íratja a kereskedő a nevére a gépet, akkor is 6hó jár rá, magánszemély esetén még azt vettél amit elhozol.
én kereskedésben vettem a gépet, beszámított autó volt egy scenicbe.
2 hét után visszavittem a hibalistával szó nélkül kárpótoltak.csak a kereskedőt kell jól megválasztani egyébként Pesti vagy?
Renault power
-
_NCT
őstag
Úgy érzem ezt az 5 pontot kinyomtatom 1000 köszönet az ötletért rob210.
1.Lehetőleg csak olyan gépkocsit vásároljunk meg, amely esetében az eladó
gépjárműkereskedő, s nem egy másik magánszemély, ez esetben jár az egy év
szavatosság.2. A gépjárműről készíttessünk állapotfelmérő lapot, ahol pontosan rögzítsük a
kocsi műszaki állapotát a legfontosabb alkatrészeire kiterjedően.3. Nézzük/nézessük meg, hogy pontosan milyen javítások, cserék szükségesek
autónkon az közeljövőben.4. Az adásvételi szerződésben pontosan rögzítsük, mikor kerül átadásra a kocsi,
s mely terhek kit terhelnek (átírás, eredetvizsgálat, stb.)5. Ha az autóra külön garanciát vállalnak, meg kell nézni, ez pontosan milyen
feltételekkel jár. A garanciavállalás feltételeit kérjük el írásban. A vásárlók sok
esetben külön fizetnek azért, ami a jogszabályok alapján amúgy is jár nekik.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Stellar Blade
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Háztartási gépek
- PlayStation 1 / 2
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...