- Linux kezdőknek
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Manjaro Linux
- HBO Max & OD topic
- eBay
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft OneDrive (korábban SkyDrive)
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #39199 üzenetére
Röviden hogy értsd mit hasznának ki a a chipes emberek:
Mivel minden motor más és más , értsd nincs két egyforma így a gyárban amikor programozták őket olyan szoftver kerül rájuk amit mindegyik motor tudni fog probléma mentesen ugyan azt a teljesítményt. Lehet hogy simán bírná minden második motor a 130lovat is de nekik nem éri meg külön programozni mindet és tesztelni ergo rátöltik mindegyiken hibátlanul futó 106 lovas programot és így adják el. Na most pont ezért van ezekbe a motorokba rejtett tartalék (nevezzük így) amit chipelés címszó alatt aknáznak ki. De ez egy hülye kifejezés szerintem. Röviden annyi történik hogy az úriember aki belenyúl a vezérlésbe neki áll optimalizálni a rendszert itt figyelembe veszi a befecskendezett üzemanyag mennyiséget, a hozzá tartozó beszívott levegőt , töltőnyomást stb. Ergo mindent picit feljebb nyom így lehetséges az hogy alacsonyabb fordulatról jobban húz. Ezeknek a mértéke 5-15% -ig bármennyi lehet igény kérdése. Mivel ugye pl alacsonyabb fordulaton több nyomaték van jelen így lehetséges hogy minimálisan csökkenhet a fogyi , mivel kisebb energia kell neki a bodé mozgatásához. Elégé összetett a dolog ezért írtam nem mindegy ki nyúl hozzá, mert egy rossz vagy túl nagy töltőnyomással hamar a seggére lehet verni a turbónak..
Itt egy grafikon hogy lásd is mi történik.
Jól látható hogy adott fordulatnál mennyivel több nyomaték van a vasban
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #39202 üzenetére
Igen nem lehet baj Meg amúgy is lementi a gyárit és elrakja vagy neked oda adja aztán ha meguntad vagy eladnád visszamész és felteszi díjmentesen aztán olyan lesz mint amikor vetted
Amúgy egy jó chip nagyon sokat függ az autó állapotától is pl turbó , porlasztók
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #39234 üzenetére
Ne számolj kalkulálj semmi ha tudsz tankolj osztrák OMW-t esetleg egy félliteres palackba is tegyél és hozd át kételkedő embereknek..minőségbe ég és föld lesz az autónak meg a legjobb üzemanyagot adod. Itthon mind egy fos... nem hiába haltak el a korai dci-k... (csak nálunk tök érdekes). Itthon OMW-MOL kút nálam 2 éve csak itt járt az autóm.
-
Doki16
addikt
válasz FerNandor #39270 üzenetére
Én akkor hallok hasonló hangot az M3-nál amikor automatára van állítva minden fűtés-hűtésnél és váltogatja, hogy éppen hova fújja a levegőt, előre rám, lábra vagy a szélvédőre. Bár én csak akkor hallom ha nem jár a motor mert annyira nem hangos az állító motor.
Ha nálad is automata a rendszer akkor ez is egy lehetséges ok.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz FerNandor #39275 üzenetére
Igen arra gondoltam. Akkor valószínűleg valamilyen csapács lesz ha a motortérből jön. Nyitott motorháztetőnél még nem hallgatóztál?
Majd azért írd meg, hogy végül mi volt. Kíváncsi vagyok rá mert nekem is a 78 kw-os motor van.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #39333 üzenetére
3-asból még csak rssel mentem így nem tudom megmondani mennyire zajos vagy sem mert egyedi rendszer volt alatta és az bizony gázadásnál duruzsolt Majd megkérdezem havert ő náluk 2 is van 1.6 dezsővel hogy mi a benyomás velük kapcsán. Bár még nem panaszkodott pedig anno a fiatjukat szidta mint a bokrot
-
#42667776
törölt tag
válasz FerNandor #39366 üzenetére
Szia! Wolf Nano Glaze ezt ajánlanám ami gép nélkül is használható, 1997 ft, 150ml de nagyon kevés kell belőle egyszerre, viszont sajnos csak postázni tudom.
-
#42667776
törölt tag
válasz FerNandor #39373 üzenetére
Finom polírszivacsra kb két borsónyi mennyiséget nyomsz egy helyre, azt körkörös mozdulattal elkezded bedolgozni egy ponton, (ne a szélén kezd az elemnek) majd innen kiindulva elkezdet teríteni az anyagot amíg látod, hogy még szépen kenődik, kb 30x30 rész (ez menet közben kialakul), aztán ezt a részt addig csinálod amíg kialakul egy megfelelően fényes felület, Ha soknak tűnik az anyag, lehet még tovább teríteni. Teljesen nem tudod eldolgozni, mindig marad egy kicsi a felületen. Amikor úgy látod, hogy tetszik az eredmény a maradékot egy mikrószálas kendővel letörlöd és visszamarad egy szép fényes, sima felület.
"Polírozó szett" Ha jól emlékszem 1000ft
Kézi polírozáshoz használható puha és kemény polírozó szivacs. A puha szivacssal (szürke) viaszok és finom polírozó szerek vihetők fel, waxoláshoz és befejező polírozásnál használható. Pl. Kemény viasz felvitele.
A narancssárga szivacs erősebb polírozási munkáknál, karceltávolító polírozásnál használható. Pl. lakktisztító polír, viasz polír extra felvitele.80x50x110 mm-s nútolt szivacs (a megfogáshoz kialakított)
Elfelejtettem! A szivacsot és a mikrószálast használat után meleg vízzel ki kell mosni.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #39386 üzenetére
Átlag használatban nem lesz baj az 1.5 dci vel. De céges gyilkolós állandó terhelés alatt sajnos elkerülhetetlen hogy lerúgja magát egy kettő.. nálunk is kb van 10 ebből 1 a második full generálon van de az 315 ezret futott kb 6 an taposták és éjjel nappal ment. Alattam 5 nap alatt ment bele 5000 km Hol megy valaki ennyit folyamatosan ? Havi szinten 10-15k futott másnak ez éves futás. Hozzá teszem hogy a szerelő srác is pislákolt hogy mit kibírt igaz 10k ként kapta az olajat szűrőt. Szóval az hogy mennyire megbízható nem ez alapján fog eldőlni. De tény hogy nem erre lett kitalálva és hogy az alacsony fordulaton jelentkező sok nyomaték gyilkolja a hajtókar csapágyakat így mindegyik 1.5 dci illik cserélni őket 100k-ként illetve 2-3 olaj csere után ránézni milyen állapotba vannak. Ettől független a fogyasztása bitang és nálunk is ezért vannak ezek a gépek 4-5 literrel el lehet velük járni. Ennyi autózásnál pedig igen csak fontos szám ez anyagilag
-
#42667776
törölt tag
válasz FerNandor #39403 üzenetére
Postát megnézem holnap, levélként szerintem a szivacs mérete miatt nem igazán megy, van itt egy pik-pakk pont a közelben, azt hiszem GLS, megkérdezem őket is, de igazából 6-800ft ról beszélünk egy olyan rendelésnél, amivel kb két évre elegendő, jó minőségű anyagot kapsz, nagyon nem egy kategória a TW-al
Elrontani nem tudsz vele semmit, nincs benne csiszolóanyag, egy alapos mosás, szárazra törlés elég neki.
Ha van géped, vagy tudsz kérni akkor csak gyorsabban megvan a dolog, kárt akkor sem teszel vele a fényezésben. Igaz ezt políroztam is mert matt és karcos volt, de ez az anyag volt a befejező fényesítés + ezen van egy kemény viasz is. -
rob210
Topikgazda
válasz FerNandor #39455 üzenetére
Ha járnál találkozóra nem lennél meglepődve ezen.
Sok peugeot-on is van.Van olyan ami embléma fel lehet pattintani van matrica és van aki fóliából rahasztja fel magának.
Hogy te most Melyiket láttad azt nem tudomEgyébként már én is gondolkodtam rajta, hogy teszek fel.
Renault power
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #39455 üzenetére
Bedobtam pár magyar gépet hogy nehezítsem Illetve érdemes megnézni hogy milyen gépek mennek az utakon nap mint nap és van még pár gyönyörűség. Jah és a clio büntet nem csak kinézetbe
Ha kész lesz az ódi és a jó istenke is úgy akarja akkor nagyon úgy néz ki hogy lábra teszek egy r19 coupe 1.8 16 v-t Igaz megane 2.0 16v-vel. A kaszni papírokkal havernál van már németbe én meg megvettem tőle kemény 50k ért
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #39536 üzenetére
Olajos javítható, sokkal jobban belőhető a keménysége ez pl állítható futóműnél előny.De abból egy komoly gátló szett 100k-tól indul. Széria autóba a gázos is hibátlan már ha a Rob által mondott kétcsövest veszed. Kayaba, Monroe, Sachs,Bilstein mind hibátlan választás. Előnye az új gátlónak az hogy nem fog billegni a kocsi mint egy hinta ló ez által nő a stabilitása. Könnyen lehet ellenőrizni milyen állapotba vannak. Kézzel szépen meg hintáztatod pl az elejét és ha jó akkor max 1-2öt "rugózik" majd beáll alaphelyzetbe ha rossz akkor billeg mint a bili..
-
rob210
Topikgazda
válasz FerNandor #39536 üzenetére
A levegős olcsóbb és tartósabb is.
Az újjal a fékút csökken a kanyar stabilitás nő a kényelem fajtától függően változik.
Vannak kényelemre sportra és terepre hangoltak.Én csak levegős kétcsövest veszek és építek be.
Nem szeretem az olajosat de ez az "ÉN" hülyeségem.Renault power
-
Doki16
addikt
válasz FerNandor #39594 üzenetére
Nem akarsz te Hankook-ot venni hidd el nekem Itt van mellettünk a gyár, jó pár ismerősöm dolgozik ott mindenféle pozícióban. Mindenkitől, azt hallottam, hogy ne akarjak még csak véletlenül se onnan gumit venni. Ezt azok mondták akik gyártják és a gépeket kezelik. +1 a Nokian WR D3-ra nekem bejött tavaly. Vredestein Snowtrac 5-nél még olcsóbb is vagy kb egy árban van a Nokian.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz FerNandor #39696 üzenetére
Szia, remélem jó a [link].
Ezeken minden látszik. Az izzó tipusát nem tudom, hátha így képről valaki megtudja mondani.
Én ledeket raktam bele, de hamar megadták magukat, állítólag valami feszültség szabályzó/csillapító kellett volna eléjük, hogy bírják.
Ha találsz ilyen izzót, akkor forrasztani sem kell, csak csere.
Egyébként meg simán otthon forrasztható.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz FerNandor #39728 üzenetére
Nekünk rugó van. (holnap után kerülnek vissza a gyári rugóim az autó alá, így lesz majd egy eladó 30-35mm-es hibátlan komplett FK ültetőrugó szettem eladó ILYEN illetve ha ki tudom operálni a lökös levétele nélkül, akkor FK hűtőrácsom is lesz feleslegben ILYEN)
Az izzók a képen látható barna műanyag foglalattal együtt vannak, ezt a barna foglalatot lehet(ne) óvatosba lehúzni a két "saru"ról. Nagyon óvatosan, mert könnyen letörik a saru, valamelyik képen látszik is, hogy egybe jött le nekem is. Az izzófogalatok nagyrésze nekem rá volt olvadva, ezért nem jött le.
Az izzókat pedig szintén ki lehet húzni a barna foglaltból, viszont ezek mindegyike össze volt olvadva a foglalattal, így roncsolás nélkül nem jött ki.Ha a barna foglalatot letudod szedni úgy, hogy a két fémsarut nem töröd le az alaplapról, akkor csak ahhoz forraszd hozzá az új izzókat, szerintem ez a legegyszerűbb.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz FerNandor #39747 üzenetére
Igen erre gondoltam én is, hogy sima izzót lenne érdemes keresni és azt felforrasztani. Igen megáll, ha normálisan forrasztod rá.
Meg kell nézni/kimérni, a csatlakozóban, hogy hova megy a +/-.
Annó, amikor a ledeket forrasztottam, akkor megvolt, hogy melyik-melyik, de nem jegyeztem fel sehová és már több, mint 2éve szórakoztam vele, így nem emlékszem.A lomok meg azért lesznek eladóak, mert úgy fest megy az autó is a háztól (ha sikerül emberi áron eladni).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #39753 üzenetére
Egyelőre dilemmában vagyok. Civic 8gen, megane 3, focus mk3 esetleg alfa 159.
Mondjuk úgy, hogy bele untam/meguntam. Jobbra/szebbre/erősebbre vágyom. Már tavasszal el akartam adni, de akkot valahogy lebeszéltem magam. Most biztosan megy ha megveszik. [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #39755 üzenetére
Megane3 esetében még ez benne lehet a pakliban, hogy németből hozni egy 2.0dci-t.
Focusokat nagyon sokan ajánlották, de valahogy azt raknám utolsó helyre, azok nekem olyan sterilek/hidegek.
Ufo civiceknél én meg pont az ellenkezőjét tapasztaltam, hogy nagyon egyben vannak kívül-belül. Mindenki dícséri a motort is (2.2ctdi) a futóművet is, meg mindenét.
Reálisan olyan 6-6.5-el lehet vele eljárogatni (vagy lépve neki, még többel), ahogyan a 2.0dci-nél is hasonlóan alakul a fogyi.És akkor amire titkon vágyom már közel 10éve az a 159-es alfa....nos viszonylag jók erről is a vélemények és a 2.4jtd motorról is, még is ettől tartok a legjobban.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FerNandor #39905 üzenetére
Nekem elől Brembo van, sima alap változat. Köztudott, hogy a nem verseny, hanem polgári cuccaik nem a legkiválóbbak. Igazából erről nekem egy negatívumot mondtak (szerelő és alkatrészes is), hogy új korában óvatosan fékezzek, mert 1-2 nagyobb fék és meghullámosodik a tárcsa nagyon könnyen.
Nos, már közel 100k km van benne és még bőven jó, tavasszal volt rajta betét cserélve.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Milyen TV-t vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen autót vegyek?
- Energiaital topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen videókártyát?
- Nyaralás topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest