- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tiop
tag
válasz alexander12 #54500 üzenetére
A pedálnál.
-
rob210
Topikgazda
-
Miertvansote
tag
Hello!
2002 Renault Scenic 1.9 dci ről mi a véleményetek ? Milyen típus hibákra kell odafigyelni ? Mennyibe kerül fent tartani egy ilyen autót, mennyire kell számítani meghibásodásokra ? Köszi előre is.
-
diablo1984
veterán
válasz Miertvansote #54504 üzenetére
1.9 dci-re keress rá, már sokszor le volt írva, hogy mi jellemző rá! A fenntartása ha már olyat veszel aminek volt gazdája, akkor kevesebb, ha beleválasztasz, akkor a gatyád rámegy....
tömören: turbó, nagynyomású rendszer, hajtókar csapágy.....
Félre ne érts, lehet jót is kifogni, de a renault belseje viszonylag nem kopik borzasztóan ezért tekergetnek az óráikon rengeteget, bele látni a motorba nem nagyon lehet, de nagy a kockázat pláne 15 eltelt év után.... -
FRENK1988
veterán
Ma reggelre elhalálozott a fekete Várta akku a kocsiban...
Természetesen 11ora után.
Egy Exide EA612 lett helyette.Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
vmk
tag
Sziasztok.
Új taggal bővült a család: Megane 1 Ph2, 1.4 16V, 2001-es évj.
Rögtön lenne is egy kérdésem. Az elakadásjelző kapcsoló burkolata meg van, de a kapcsoló része hiányzik.
Mutatom mit látok a burkolat kivétele után:A jobb oldalon az érintkezőknél az a műanyag darab az mi lenne? Beletörték a kapcsolót vagy ilyesmi?
Tudnátok segíteni, hogy pontosan mire van szükségem a pótláshoz?
Köszönöm!
-
vmk
tag
Köszi, igyekszem vigyázni rá.
Újat vagy bontottat érdemes keresni? Hogy néz ki ez a kapcsoló kompletten?
Neten találtam több variációt is és nem vagyok jártas témában. -
válasz Nordik #54511 üzenetére
Szia a tolatóradarba megy 2 vezeték, ami kapcsolja: az egyik a pozitív a másik a test (negatív).
Ahhoz, hogy csak tolatáskor működjön, célszerű a tolatólámpa (izzó) pozitív ágáról megtáplálni (így csak akkor "kapcsol be" a radar, amikor raksz egy rükvercet).
A testet hozhatod valamelyik testpontról vagy a tolató lámpa (izzó) negatív (test) pontjáról is.Én az utóbbit csináltam:
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz alexander12 #54500 üzenetére
A fékpedál tövében.
-
rob210
Topikgazda
-
#32577792
törölt tag
-
válasz salieri. #54522 üzenetére
Szia, ilyen volt.
Egyszerű bekötni/beszerelni.
A lökhárítót nem vettem le, csak a betéteket pattintottam ki.
Fúrni egy sima akkus csavarozóval fúrtam.
Viszont pontosan ki kell méregetni a helyét, hogy pontosan működjön.
Nálam hibátlanul működött.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Cane
őstag
válasz kisninja #54534 üzenetére
Pont a napokban találtam egy videót amiben az ablakemelő betanítása is benne volt. Lementettem a hivatkozást. Reggel ha nem felejtem el belinkelem ide pc-ről.
(Nem volt nagy varázslat, asszem az ablaküveg félállásban vagy valamelyik végállásban volt, a szaki nyomta a fel vagy le gombot kb. 10 másodpercig, azután rendbe jött, végállásokig emelte az ablaküveget.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #54528 üzenetére
Ebay-ről nem vennék olajat. Az a pár ezres már nem érdekel ennél az árnál, inkább megbízható boltban.
Én még 15K-t sem szoktam menni. 10-12000 között már cserélni szoktam. A 30 ezer egy hülyeség. És mivel egy évben majd 50 ezret vezetek, ez minimum 4 olajcsere. Emiatt is emlékszem, pontosan, hogy milyen volt az előtte lévő. Egyébként ezt az olajat a Németeknél szoktam megvenni, ott csak nem b....ák át az embert, ha már hetente 1X oda is kell mennem. Legutoljára az olajraktárból rendeltem elf sxr-t hirtelen, de azok azóta is eltűntek már 3 hónapja elérhetetlenek a neten.
Bár az árukeresőn [link] egész friss plusszos vélemények vannak róluk, csak azt nem értem, hogy a francba lehetséges, vagy hogy sikerült nekik őket elérni...Mindegy, az olajcsere 4 hó után nálam most aktuális, ezen a héten megejtem. De előtte beleöntök egy ilyet is.
[link] -
#32577792
törölt tag
Értem. Hát nekem számítana biztos
Viszont ha kimondottan úgy hirdetik, mint 30e km-re fejlesztve, akkor minek 10e km-t cserélni? Én ezt már felesleges pazarlásnak érzem, de ez az én véleményem.
Az én gépem már nem visszaszámlál egyszerűen, hanem "figyeli" is a használat módját, az olaj állapotát, éppen a korábbi problémák miatt. De még így sem megyek vele 30e-t, de a 15e megvan.
Ha ilyen használat mellett nem tudja ezt az olaj, akkor felesleges bele ilyen minőségi cuccokat venni.Én az elfet mindig neten rendelem és szinte mindig ugyanattól a cégtől, valami olejshop ha jól emlékszem, vagy olajshop.. Mail-ek között ott van Előző Lagunánál is onnan és azzal még sose volt gondom.
Maradok ennél, és mivel Kecskeméten találtam egy nagyon penge kis kutat, ahol a gázolaj a legjobb eddig a gépnek, az is fix helyről fogom venni. Kevesebbet eszik, jobban gyorsul, nyomatékot is jobbnak érzem (persze ez lehet placebo is, de a 6-7dl csökkenés az nem az).
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #54538 üzenetére
Csak épp az olajhasználat nagyban függ, hogy kapja az "ívet" a motor. Tuningos a gép. Tatás vezetésnél, talán még a 40 ezer is elmegy.Nálam nincs 215-ös limit. Az autó 222 lovas, Német pályán padlók nyomok 248 a vége (gps szerint) a km óra ekkor már vagy 15-öt csal. A fogyasztás, pedig 19-24 liter körül alakul. Egyébként, sajnos 200 felett, ebben az autóban egyszerűen kibírhatatlan a szélzaj. Egy ford mondeó-ban lényegesen jobban megoldották ezt a részét.
Annyit csináltam, hogy a netről rendeltem hangtompítókat, ahova csak lehetett és még nem zavarta a csukást, feltettem az ajtóra. Ilyen öntapadós dynamat cuccosokat. Nagyon sokat javult ez a része. 200-nál olyan, mint régebben 150-nél.
Szóval, én nem fogok ezzel játszadozni, hogy később cserélem, mert érzem, hogy 10 ezer után megváltozik a motor, főleg a legutoljára belerakott elf nem bírta a kiképzést.
Az is lehet, hogy van ennél jobb is, mint az LM 4400, mert a top szintetikus olajok közt egyáltalán nem szerepel, sem ez, sem az elf.
Penzolil, Amsoil, Valvoline, mobil1-gyek viszik a prímet. Dízelhez állítólag az Amsoil-nál meg a Motul xcess 8100-nál a világon nincs jobb, de persze ez írott szöveg, ami lehet igaz, de lehet egy kicseszett nagy parasztvakító bullshit.[link]
Amíg nem próbáltam, nincs saját tapasztalat, addig maradok LM 4400-nál, meg a 12 max 15 ezres olajcseréknél.[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #54538 üzenetére
Néhány kép, amit ígértem a hátsó cseréről. Az öcsémmel együtt csináltuk.
Tavasszal pedig kicserélem az elsőket is. Lyuggatott Zimmerman-ra, mert igaz drága, de az autó úgy áll meg, mint a szög. Nem olyan rég próbáltam, pont egy Laguna III-as ismerős rakott olyat bele, elképesztő a fékhatás. [link]Természetesen, még emelés előtt, talajon meg lett lazítva. Egyik oldalon gyári emelő, a másikon krokodil, plusz bakokkal alátámasztva. Gyárilag is 280 nm a meghúzása, se több, se kevesebb. Meglazításakor és meghúzáskor is kellett egy hosszú fémcső rádugva a nyomatékkulcsra, de főleg lazításkor.
Itt épp nyomatékkulccsal lesz lazítva a cucc, hirtelen egy présel papírtéglával támasztottuk meg a féknyerget.
Mindent (felrakás és tisztítás előtt) ezzel az elég jó minőségű zsírral kentünk be.
Az autón, kb százzal húztuk meg, a további 180 nm-t talajon kapta meg.
Felrakás előtt és felrakás után is TRW féktárcsa tisztítóval át lett törölve minden.
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz Tomi0703 #54531 üzenetére
Lebontottam a kárpitot, ami amúgy baromi egyszerű, csak oldalt szét kell húzni a légzsáknál ahol a két darab találkozik. Felhúzod a huzatot és ott is a deréktámasz mechanika.
Fúróval ki kell fúrni a szegecseket (nekem f@szán meg is olvadt a merevítő műanyag, mert túlhevült), aztán szét tudod kapni.
Igazából a szegecsen kívül nincs vele semmi nehézség, én is meglepődtem, hogy mennyire egyszerű szerkezet. Meglátod és megérted a működését.Üdv, Balázs
-
T_bee
aktív tag
Sziasztok,
2003-as II Scenicben (1.5 dci, a régebbi, 85 lóerős motorral) ha a gyári analóg, tekerős fűtésvezérlőt kicserélném egy bontott digitálisra, akkor azzal működne rendesen a fűtés/klíma, vagy a vezérlőpanelen kívül máshol is van különbség a kettő között, és nem lenne jó?
''Az erőszak a gyengék végső menedéke'' /Isaac Asimov : Alapítvány/
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Marha bosszantó, van ötlete valakinek arra hogy ha ki akarom pörgetni akkor 2-ban 4500 körül miért torpan meg?
Clio II, 2003, 1.4 16V, üzemanyagszűrő új, gyertyák újak (Bosch) és a tarfók is (Beru).
Többi sebességben nem csinálja és igazából utána ebben is jó 6600-ig megy, ott tilt le.Nem szoktam ilyet, csak városban használom többet és főúton is inkább takarékosan megyek, de ki kell pörgetni néha.
Impossible is nothing
-
rob210
Topikgazda
válasz meroly #54544 üzenetére
Ha valamilyen érzékelő, üzemanyag ellátás, vagy gyújtás hiba lenne, akkor azt nem csak ebben az egy sebességben és meghatározható fordulatszám tartományban csinálná.
Szvsz élő adatot kell nézni.A megtorpanás mennyi ideig tart, és amikor abbahagyja akkor megugrik az autó érezhetően, vagy csak elkezd szépen lassan gyorsulni? A fordulatszám mérő ilyenkor torpanásnál "kileng" ?
Renault power
-
meroly
veterán
válasz rob210 #54547 üzenetére
Nos közben egy ELM327 csodával is megnéztem, mentem egy kört.
Alapesetben az alábbi rejtett hibát írja:
P0500 - Erőátvitel
Vehichle Speed SensorAztán melegítettem a motrot kicsit, a víz már 80 fok körül járt és próbáltam ezt a 4500 fordulat körülit.
1-ben jó semmi gond, 2-ben 4500 körül megint torpanás, kis fehér füst és megy tovább. A megtorpanás pár másodperc és utána megy szépen fel a fordulat egészen tiltásig. A fordulatszámmérő torpanásnál minimálisan kileng igen.
3-ban megint semmi.Aztán a következő alkalmakkor már nem produkálta a dolgot, rendesen gyorsult a 4500-as tartomány körül is.
Majd a műszerfalon égve maradt az alábbi lámpa:
Ez a környezetvédelmi visszajelző, ahogy olvasom.....
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
rob210
Topikgazda
válasz meroly #54549 üzenetére
Azt fel kell tenni clipre, ott valami nem oké.
Ha ugyan azokon a paramétereken produkálja a hibát akkor állandosult hibáról beszélhetünk.A sárga motor ikon pedig igen jelentheti, a katalizátor, lambdaszonda hibát, de sok minden mást is.
Azt megpróbálhatod, hogy a lambdaszonda csatiját széthúzod kontaktsprayel befújod és össze.
Hátha segít, de szkeptikus vagyok jelen esetben.[ Szerkesztve ]
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest