-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
baluka6
aktív tag
válasz Mágus2 #54104 üzenetére
Igen, itt azzal a sok csökkent képességűvel van baj, akik a dpf-et kiüttetik, mert mondjuk cserélni kellene, de arra már nincs pénz.. Meg mondjuk jó lenne, ha nem a város kellős közepén regenerálna a részekeszűrő, ha nem tartós "hosszútávú" használatkor, amit lehetne kötni sebességhez.
Az a baj. hogy nem azért fognak venni az emberek elektromos autót, mert jobb vagy fejlettebb, hanem mert rájuk kényszerítik. -
rob210
Topikgazda
válasz Mágus2 #54104 üzenetére
No igen ez rendben van, de nem a dpfesekről van szó most, hanem azokról amiben nincs.
A véleményedet osztom, elöbb rendbe kéne rakni a gépparkot, aztán szigorítgatni. De amig a tömegközlekedés olyan buszokat használ amilyeneket, addig szvsz mindegy is, hogy mit szigorítanak.
No és ennél szennyezőbb dolgok is vannak.Csak le fogják tolni a torkunkon az elektromos autózást.
Pedig akkor sok pénztől fog az állam elesni, mert a lakótelepeken nem fogják tudni fenntartani a kocsikat.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #54107 üzenetére
Egyről beszélünk, de továbbra is az a gond, hogy szerintem egyharmadára esne az autótulajok száma.
Megint lehetne közlekedni a városban, cserébe a tömegközlekedés összeomlana és az államháztartás is csődöt jelenthetne.
A biztosítók is jelentös ügyfélkört veszítenének.
No és ha lemenne az elektromos autók ára akkor is otta gond, hogy nincs hol tölteni. Főleg egy lakótelepen.Renault power
-
gixxergabi
senior tag
Nekem is olyan tiszta a kipufogó végem mint a kollégának (megane 3 dpf eur5). (én meg is lepődtem)
Műszakin bele se dugtak semmit, mikor kérdeztem nem méri e, annyit mondott nem szoktak ezzel már bajok lenni, meg hogy akarom e hogy itt pörgetgesse, persze hogy nem (bár én a futómű rázatást is szívesen kihagytam volna)
Viszont én se értem hogy itt némely Kamazt ami olyan füstfelhőt húz, hogy a .....-ba nem szedik ki a forgalomból. (a rendőrök) -
Szia, a laguna 3 alapjában jól sikerült autó. De itt is a PH2, ami ajánlott (finomítgattak ezt-azt). 2011-től.
2.0dci nissan láncos motor, nem igazán tudok típus betegségről.
Két apróság van, ami ennek a különlegessége:
- nagyobb alapjárati rezonancia a hasonló, más márkák 2literes dieseleihez képest
- nagyobb étvágy más márkák 2literes dieseleihez képestAutómatát akartam én is, annó amikor utána néztem én is az Aisin márkát találtam, nem igazán találtam róla érdemi infót. Pár ember, akiknek van, szeretik....én így háttérinfó nélkül nem mertem bevállalni.
Rugó törés, teleszkóp problémák előfordulnak, más nagy problémáról tényleg nem tudok.
Kiegészítő elektromos fűtés, tudtommal mind a két megoldás alkalmazva van bennük:
- elektromos "fűtőradiátor" az utastér felé
- hűtővízkörben 4db izzító, amik felmelegítik a vizet (ez talán felszereltség függő)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Smith Ügynök
tag
Üdv!
Kocsi: Clio 2003 1.4 16v
Ma kíváncsiságból az autó alá néztem, és azt vetem észre, hogy elöl, a hűtőrács alatti védőlemez vagy mi eléggé olajos:Legutóbb mikor néztem, pár hónapja még nem rémlik, hogy ilyen lett volna. A kocsi alatt a garázsban néha pár csepp olaj szokott lenni, nem tűnik fel, hogy most több lenne.
Mitől lehet ez? Illetve rohanjak szerelőhöz, vagy nem nagy probléma?
A motorolaj májusban lett cserélve, olajfogyást nem tapasztaltam, a kocsi viselkedésében nem látok változást.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Smith Ügynök #54111 üzenetére
Ha nem fogy az olaj és a víz se akkor ez váltóolaj lesz én mielőbb levenném a motor védőt alulról és megnézném mi szivárog, mert ez a mennyiség így látvány alapján, már elég nyugtalanító.
De ez én vagyok én szeretem ha rendben van az autó és megbízható a műszaki állapota[ Szerkesztve ]
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
finomítgattak ezt-azt
Pontosan miket is?
Szerintem meg...
Az az ajánlott, amire az előző gazdája vigyázott, nem kintről hozott és parasztvakítóra kiglancolt összetákolt gané, ilyen átlag 150K visszaállított órákkal. Márpedig kereskedőnél, ha jó árban van (olcsóbb) és még jól is néz ki, kevés km-rel szinte csak ilyet fog találni, mert ő nem azért van, hogy vásárlónak kinyalja a valagát. . Tehát, azt meg egy laikus (hozzáértő szerelő nélkül), az életben nem fogja "látni", hogy épp milyen trágyát sóznak rá. A megvigyázott, leinformálható autóknak viszont megkérik az árát mindenhol.A rezonancia meg nem apróság, hanem gagyi minőségű anyagok garmadája, és rossz/hanyag összeszerelés amivel tele b...ták ezt a frankó autót. Ilyen, pl a zselés bak, amit kb, 4-5 évente cserélni illene, mert egyrészt a főfelelős az alapjárati rezonancia/remegés miatt, másrészt emiatt az előbb említett gagyi alkatrészek is lassan életre kelnek egy idő után és mindenki belepofázik a vezetésbe, főleg műszerfal tájékán, ami brutálisan degradálja az autó élvezeti értékét, minőség szempontjából.
De említhetjük az ajtókárpitokat, kombinál az elhúzható takaró fémes része is berezeg néha, a kattogó ajtóhatárolóról nem is beszélve, beázó pórféklámpa etc... (kombi) ezek mind-mind kegyetlen lerontják az érzést, hogy egy Laguna3-mast vezetsz. Szerencsére a, Talisman-nál egyelőre nem jönnek idegesítő zajok...még jó 1 éves sincs. , de a Laguna3 karakteresebb és néha bizony jobb vezetni is. (ha kussban van)...
Néha azt kívánom, bárcsak süketebb lennék egy picit.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #54103 üzenetére
Szállópor az remek dolog, a benzinesek kipufogó gázai meg minden tuti méreggel van tele, az meg egy másik. Egyik rövid távon mérgez, a másik hosszú távon. De a korom látványosabb és ezért #mindendízelttűzre, pedig a fincsi szúrós szagú benzinesnél nincs finomabb!
klasszik, hogy dízel autó füstjét filmekben sem vezetik a fülkében, csak a benzinesét, a dízeltől majd rákos lehet, de addigra meggondolja magát! -
FRENK1988
veterán
Szivosor tömítésből mi az ajánlott?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #54114 üzenetére
Nem mondtam egy szóval sem, hogy a benzines oxigént puufog ki.
Nem értem ezt a támadó jellegű hszt a részedről.Szmogriadó esetén mindig a szállópor koncentráció miatt rinyálnak az meg tény, hogy abban a diesel a rossz. én ennyit akartam ezzel leírni.
Renault power
-
AttyVin
aktív tag
válasz rob210 #54100 üzenetére
OFF OFF OFF
Azért az "olcsó" fával való fűtésre való tömeges visszaállás is sokat tesz a levegőminőségért.
Ez alapvetően nem budapesti probléma, de itt nálunk a "kertvárosban" néha alig látni a "kandallófüsttől" egy eleve is ködös téli napon. Persze szmogriadó sincs...Üdv, Vino
-
rsf
senior tag
válasz AttyVin #54120 üzenetére
Az olcsó fát honnan veszed?
Tavaly óta 35%-al drágult a tüzifa a környékünkön és örülhetett ha vki tudott venni. Én nem tudtam.
Vhol olvastam hogy a szmog 80%-át a fatüzelés adja. Ezek szerint akkor a 80-as években amikor 5x annyian tüzeltek fával a városokban mint ma nem lehetet látni az utcákon??
Ez ugyan az mint a dízel téma. Egy érdekcsoportnak a malmára kell hajtani a vizet. Ennyi.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rob210
Topikgazda
válasz FRENK1988 #54122 üzenetére
Kell hozzá torx dugókulcs ha az nincs akkor neki se kezdj, amíg be nem szerzel.
Le kell venni a légszűrőt, a pillangószelepet, kivenni a trafókat gyertyák maradhatnak.
Végezetül a szívósort, a bent lévő tömítést át kell pasztázni hőálló, szerelőpasztával ami nem keményedik ki és örök mint a nyomor.
Ezzel szemben akár milyen tömítést veszel, az megadja magát 2-3 év alatt.Renault power
-
AttyVin
aktív tag
OFF
Úgy írtam, hogy "olcsó"... (persze, hogy ma már nem igazán az).
De évek óta mindenki "ráment" a fára (kandallótól a kemencén át a vaskályháig).
Itt, felénk a "gazdagok", mert "sikk", a "szegények", mert korábban tényleg olcsóbb volt (főleg, aki "kéz alól" vette). Ők most nem fognak egycsapásra visszaállni mondjuk a gázra...Amúgy a '80-as években még sokkal többen fűtöttek szénnel, ami szintén "szmogbarát"...
Az más kérdés, hogy a motorizáció - a számszerű növekedése miatt - mára nagyobb szennyezővé lépett elő (a fejlődő technika ellenére).
A lobbiérdekek, meg általában mindenhol előjönnek.
De ez erősen off-topik téma...
Üdv, Vino
-
footy
addikt
Köszi
Az autómatát időközben kilőttem, mert évi 35ezres futásnál jelentők fogysztáskülönbséget okoz a sprimonitor alapján. Úgy tűnik egyébként is FL modellt kell néznem, mert az azelőttiek euro 4-esek.
Jól látom, hogy a lámpa(tetején szemöldök?) alapján lehet felismerni a FL modellt?(#54113) ΞΔGLΞ v
Hány zselés motortartó bak van? A webáruházakban 8-12e forint körül találok motortartó bakokat, ez engem annyira nem rettent meg. Hány van belőle 4? -
rob210
Topikgazda
válasz Smith Ügynök #54125 üzenetére
A szimering ha a rudazati az nagyon szopós meló.
Ha a kihajtási fell engedi az annyira nem gáz.
Egy töltésnyi váltóolaj minden féle képpen kell.Mindenesetre a szivárgás helye miatt ezt sajnos inkább a rudazatra tippelném.
Meg kell nézni, addig csak találgatás minden.Renault power
-
3 bak van, van fent a zselés ennek van talán a legnagyobb szerepe és ez a legdrágább. Illetve még van egy fenti és egy lenti kisebb bak.
Egyébként laguna 3-ból 3féle van, de mégis ph1/ph2-re vannak szétválasztva.
2010-ig ph1
2011-től ph2, viszont 2013-tól szintén változtattak rajta, de ez is ph2.Ph1: [link]
Ph1 gt: [link]
Ph2: [link]
Ph2/2: [link]
Az utolsóban már ledes nappalifény van a lökhárítóban, az elődökben izzó van a lámpabura alatt.
Fejegység/navigáció típusban van még különbség a generációk között.
2012 környékétől már van külön tápszivattyú a tankból a motortérig.
A motortéri biztitáblán variáltak valamit.
Szervó tartályt helyezgették ide-oda.
Na meg a külső változások.
Pár apróság amiket tudok, utána kellene keresgélni, hogy mik a pontos technikai különbségek.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
2.0dCi laguna3-ban 1db van fent jobb oldalt.
Viszont ez csak külföldről rendelhető. Szalitassall együtt kb 30 ezer.
Nem az ára rettent meg, azt letojom, mint irtam a rezonáló szarságok tömkelege, ami ebben az autóban megtud szólalni. Viszont ez az alkatrész, kb 3 év utan már kb csak 50%- os teljesítményt tud nyújtani és rohamosan csökken tovább. Emiatt a rezgés egyre nagyobb lesz és lassan minden elkezd zörögni ami csak tud rezonanciát előidézni. -
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
A héten előjött a kocsinál ( 2002 Megane 1 ) egy olyan hiba, hogy nem akar működni az ablakmosó.
A szivattyú működik, a fúvókák nincsnek eldugulva, tartály tele van. Se előre, se hátra nem nyom ablakmosó folyadékot..Tapasztalt már ilyet valaki, mi lehet a gondja vajon?
-
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #54117 üzenetére
Fèlre ne èrts, nem támadtalak, csak ez a dízel autók miatt mindenki meghal, de a savas kipuff gázok miatt sehol senki. De tènyleg a dpf-es skodám kipuffjából enni lehetne, abból nem száll a por. De a lagunám mèg euro2-es volt, mègsem fosta a kormot magából.
Tèlen is szèlcsendben a város saját pora marad bent, tüzelèsből, autókból, jófèle ezer èves bkv buszokból, de ezekből csak a kocsit tilthatják ki, a tüzelèseket nem, majd ha már összeírták a katasztrófavèdők a vegyes tüzelèsű rendszereket, akkor majd lehet azt is adóztatni.... -
forceberg
veterán
válasz rob210 #54136 üzenetére
Úgy tudom, egy kis gumihenger van, az irányváltó gumi, ami bedagad, és beáll valahol.
Aki szerencsés, annál úgy áll be, hogy előre spriccel, de hátra nem. Ha úgy áll be, hogy egyik irányba sem tömít, akkor semerre sem spriccel.
Néhány ablakmosóban, talán főleg a "nagyon mínuszos"-okban van valami, ami ezt teszi a gumival?!http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#32577792
törölt tag
válasz diablo1984 #54135 üzenetére
Ugyan hagyd a dolgot. Kell egy közellenség az utakra is. Ez ugye nem lehet az öregúr, tehát akkor legyenek a dízelek. Igaz, hogy 120g a CO2 kibocsájtása pl. az enyémnek, és mondjuk egy 15 éves szupernek meg 160-180g. Én ezekkel kezdeném a zúzást. Közben jöhetnek az IFA-szerű rémek, Ikarusz szerű buszok. Múltkor éppen mentem egy ilyen mögött, még szerencse, hogy időben kapcsoltam belső keringetésre és nagy oldal szél is volt, így legalább előre is láttam valamit.
-
Josi
aktív tag
válasz AthlonXP #54138 üzenetére
Annyira nem vészes.
Leszeded a kereket, kiszedsz pár patentot a dobbetétből, és félrehajtod a dobbetétet.
Kézzel lehuzod a csatlakozót a motorról, utána kiveszed a motort. vigyázz a folyadék ki fog ömleni a tartályból.
Beteszed az új motort, és összerakod.
Én nemrég cseréltem az egész tartályt. Nem volt 1 óra a teljes művelet.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
válasz AthlonXP #54138 üzenetére
Miért is?
Kb. 10 perc alatt szoktam kicserélni sok beszélgetéssel.
Csak a dobbetétet kell levenni meg a kereket, ha még sose csináltál ilyet.
Aztán felnyúlsz a motort fölfelé meghúzod egy határozott mozdulattal. És ha tele a tartály akkor számítasz rá, hogy kiömlik ami benne van.
Leveszed az elektromos csatlakozást, rádugod az új motorra visszadugid az új motort kicsi folyadékot töltesz a tartályba, hogy jól tetted-e vissza és, hogy rendben működik, majd ha oké visszaraksz mindent.
nem bonyolult és semmilyen speciális szerszámot nem igényel 20as torxbiten kívül.Renault power
-
AthlonXP
őstag
Jaa, jól van, én arra számitottam, hogy le kell bontani a kocsi jobb oldalát, mert ugye ott van a lemez mögött...
-
Nordik
őstag
Menetirány szerinti jobb oldalon lévő esoelvezezo cső hova merre megy? Szépen lefolyik a víz de nem úgy mint a másik oldalon a kerekjarat mellett folyik le hanem valahol a kormanyosszekotonel. Vagy ez ilyen? 2004 Megane 2
-
Josi
aktív tag
Ma após M I Ph2 kocsijával tettünk egy nagyobb utat.
Azt vettem észre, hogy a vizhőfok a vizszintes alatt volt 1 osztással, és nem ment feljebb.
Volt fűtés, de szerintem gyengébb mint ami az enyénmél van.
Termosztáthiba lenne, vagy valami más?''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Új hozzászólás Aktív témák
- Turbo Kid teszt
- Kompakt vízhűtés
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- World of Tanks - MMO
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sweet.tv - internetes TV
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Tippmix
- További aktív témák...